Renault 5 - co a jak?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř úno 06, 2008 18:27

Zase řeším na pětce ty pitomý svíce. :(
Po dvou letech mi začali blbnout dosud největší držáky Brisky za 35 Sk.
Začíná to asi takhle: Nastartuju auto a buď držím nohu na plyně nebo zapnu sytič. U obou variant mi po mírnem nahřátí motoru (první palička ve vodorovní poloze) začne motor blbnout, jede na tři válce, nedrží volnoběh a pod. Ale když ho pořádně na volnoběhu vytočím ( 4500 - 5000 rpm) tak se vše znormalizuje.


Dokud mi nepřijedou nový tak jsem pořádně očistil a seřídil starý obyčejný Densa co tam byli předtím. První den jelo všechno v pohodě ale dnes ráno se všechno zopakovalo.

Svíčky které jsem vytáhl byli na kontaktech cihlověčervený a v okolí černý. Jedna z nich ale neměla kontakty pokryty cihlověčervenou směsí ale šedou. :idea:

Kabely jsou poměrně nový (dva roky starý) pro jistotu jsem je mírně zamáčkl aby líp na svíčce drželi, šrouby na svíčkach jsem dotáhl naplno.
Konakty na hlavě rozdělovače jsem kontroloval jenom napájecí zvenku.
Hlava a palec rozdělovače nejsou ani rok staré.

Voda se netratí vůbec, olej minimálně.

Asi dva měsíce dozadu jsem auto krátkodobě prohřál (prasklý kliňák) teplota za minutu vystoupila na max ale to už jsem to odstavil a co nejrychleji novej kliňák nahodil.

Takže co dělat :?: Jenom zbytečně stresuju a nové svíce zase vydrží nejmíň rok nebo se motoru něco stalo :idea:
Nebo šlo tesnění pod hlavu do kytek :?:
Co bych měl vyzkoušet (seřídit ventily a změřit tlaky).
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jaroslav Šimon
Člen RCČR
Příspěvky: 268
Registrován: úte dub 05, 2005 15:11
Bydliště: Býšť

Příspěvek od Jaroslav Šimon » stř úno 06, 2008 18:43

No, já bych nejdřív zkusil obyčejnou bohatost směsi... (podle barvy svíček) Ale co víme my ECUčka... :D
R5 GTE "René", Skoro série, No. 11 t.č. mínus motor
1.8 Turbo 150PS t- pár dní - no možná spíš měsíců?..
Bratříkova R5 TL "Tlamička"

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » stř úno 06, 2008 19:40

Predpokladám, že tá jedna dobre nepáli. Začni jej výmenou, ak to nepomôže, tak pravdepodobne je chyba na ceste od palca. (hlava rozdeľovača, kábel)

Môže byť aj problém dnu v motore, ale to ide so zvýšenou spotrebou oleja a dymivosťou, alebo prehrievaním a spotrebou vody.

Krátkodobé prehriatie motoru neublíži.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Rixie
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř říj 25, 2006 17:10

Příspěvek od Rixie » stř úno 06, 2008 20:11

Nieco podobne robieva fatak ked mu zacina odchadzat tesnenie pod hlavou.
Voda do spalovacieho priestoru.Na zavite sviecky nieje korozia?
Ale zacal by som od zaciatku skus vymenit sviecky.Atd.....
R19 16V chamade,Clio 1.8 16V,R5 GTT

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř úno 06, 2008 21:53

Šak práve, toho odchádzajúceho tesnenia sa bojím. Hrdza na závite od sviečky nie je. Keby mi to robili len tie brisky som kľudný ale mne to robia aj tie Densa čo som tam dal. Síce to boli použité ale dosť dobre som ich vyčistil.

Sviečkový kábel, dosť pochybujem, robilo by to aj keď je už motor studený aleobo zohriaty. No ono to s pravidelnosťou robí len v určitom teplotnom úseku. Potom to chodí jak víno. Ale až keď to poriadne ofúknem. Keby som s tým jazdil v rozsahu otáčok 2500 - 3000 tak by mi to robilo vkuse aj 5 minút. No keď poriadne pridám a prepláchnem valec tak sa to znormalizuje. Preto sa bojím tesnenia pod hlavou alebo tlaku vo valcoch. :cry:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
N4N0B1T
Obecní blázen
Příspěvky: 487
Registrován: úte dub 24, 2007 23:56

Příspěvek od N4N0B1T » stř úno 06, 2008 23:43

Anarki: vyfot svicky a posli to sem a porovname to. Tady sou moje: viewtopic.php?t=14638&start=25
R19 Chamade 16V

toxiiik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 13, 2007 08:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

utesneni karburatoru

Příspěvek od toxiiik » čtv bře 20, 2008 10:34

Na Super R5 motor 1.1 karburator...mam problem v karburatoru s utesnenim hridelky pridavani plynu...po obouch stranach jsou mala tesnenicka, neco jako gufera bez perek, nevite nahodou kde by se to dalo koupit?
Problem je v tom, ze si mylim, ze to prisava vzduch pri malem otevreni klapky a motor se temer hada.

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pát bře 21, 2008 22:07

V Elitu jsem před dvěma lety kupoval opravnou sadu na karburátor R5. cca 500,-
(všechny těsnění, pérka a pod...)
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob bře 22, 2008 00:19

Návod na opravu akceleračnej pumpičky od Honzu Kaliny:

Vyber starú, utekaj do najbližších predajní n.d. Škoda a kúp len ten štvorec z pružnej gumy (diery pre skrutky sedia akurát v strede máš prázdne miesto).
A teraz čo s tým.

Na starej membráne z vnútornej strany by mal byť nit (alebo niečo podobné).
Ten odvŕtaj a tým uvoľníš prítlačnú železnú tyčku aj s podložkou čo bola pod nitom.
Teraz máš zase dve možnosti.

1: Buď do prítlačnej železnej tyčinky navŕtaš dieru, narežeš závit nasadíš na škodovácku membránku pod skrutku dáš podložku dotiahneš a poskladáš.
(Overený a doporučený spôsob.)
Ak by sa ti Škodovácka membránka zdala tenká, môžeš použiť aj dve naraz.

2: Alebo prítlačnú železnú tyčinku aj s podložkou z druhej strany prilepíš dvojzložkovým lepidlom.
(Metóda z internetu vlastnoručne neoverená.)

Meniť membránku za použitú z iného karburátora je oveľa rýchlejšie a z hľadiska prevedenia ja profesionálnejšie, ale nikto okrem veštkyne ti nepovie koľko vydrží použitá membránka, najmä ak predtým karburátor dlho ležal v šuflíku alebo odstavenom aute.

Veľa štastia.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

toxiiik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 13, 2007 08:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toxiiik » stř bře 26, 2008 07:18

bohuzel v elitu uz nic takoveho nemaj. Ptal jsem se. Ale utesnil jsem to o krouzkama trochu upravanejma a tohle je dobre. dneska se to pokusim drobet naladit. Ten text ohledne akceleracni pumpicky..je odpovedi pro me? Ta normalne dava palivo dobre. Diky A odpoledne ladim

toxiiik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 13, 2007 08:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

porad skube

Příspěvek od toxiiik » čtv bře 27, 2008 07:04

Tak auto se nezdarilo seridit...pri zaberu jede krasne ale jak mam male otacky cca do 2000 a neakceleruju, tak auto priserne skube a jeste k tomu nedrzi volnobeh. Nevite kde hledat zavadu,..jestli v zapalovani a nebo v karburatoru? Diky

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » čtv bře 27, 2008 12:26

Spíš v karburátoru / přívodu paliva.
Vypadá to na ucpanej palivovej filtr nebo prasklou trubku (všechny pořádně skontroluj a ty co budou netěsny nebo prasklý kup nový na metr, přesně naporcuj a vyměň.)

Když to nepomůže tak rozdělej karbík a pořádně ho pročisti / propláchni technickým benzínem.

Taky bych skontroloval / dal seřídit předzápal, skontroloval palec a víčko rozdělovače.

Hodně štěstí.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

toxiiik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 13, 2007 08:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toxiiik » čtv bře 27, 2008 14:47

Diky to co pises jsem uz prave udelal a uz jsem asi v koncich, ono take nejde zarucit jestli ten karburator neni treba i z jineho motoru..jestli ho nekdo nepretryskoval atd. Rozeberu karburator jeste jednou a prekouknu ho dle navodu a take kouknu na zapalovani a uvidim ale sanci tomu nedavam uz. Je snad lepsi koupit jinej motor a prehodit to. Jeste radeji prekouknu jednou privod paliva ale to by nejelo ani ve vysokejch otackach asi. Diky

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv bře 27, 2008 22:11

A slavíka tam máš? V jedný podtlakový hadičce ke karburátoru je takový malý špuntík s ještě menší dírkou :)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

toxiiik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 13, 2007 08:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Problem prevodovka

Příspěvek od toxiiik » stř dub 16, 2008 07:16

Chci se zeptal mam v R5ce 5tikvalta a jde hure prendavat radici paka z poloh zleva do prava. Dopredu a dozadu jde ok. Nevite cim by to mohlo byt? A dale mam proble ze cidlo na zpatecku sepne couvajici svetla i pri jednicce. Diky za rady

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » čtv kvě 22, 2008 08:49

Obávam sa, že oba problémy nie sú v mechanizme radenia, ale v prevodovke. Veľa štastia.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte črc 29, 2008 11:45

Tak som po dlhšom čase dal konečne dohromady moju svetlomodrú potvoru :D
Za pomoci schopnného mechanika sme odhalili zradu nad zrady, samozrejme tskú čo sa stane iba mne a nikomu inému. :)

To čo robilo bordel v motore a spôsobovalo syndróm trojvalca boli vybité vodítka ventilov s veľkou vôľou.

Aby toho nebolo málo, v motore C1J - 782 sú tie vodítka napevno a bedajú sa vylisovať - museli sa strojovo odvŕtať a potom nalisovať nové. :idea:

Už chápem prečo mi Dialogys nevyhodil cenu keď som označil vodítka ventilov pri motore C1J - 782.

Demontovateľné vodítka ventilov mali až Phase 2 motory C1J- 784 a C1J-788.

Takže veľa štastia všetkým čo budú robiť G.O. motora na GTT a nezabudnite na nové vodítka :!: :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát srp 01, 2008 21:09

Vzhľadom k posledne nadobudnutým informáciám (že Cacabus Quintus je omnoho ľahšie rozbehnúť než zastaviť :D ) som začal riešiť brzdy. Obyčajné Brembá nahradia Brembo Max a najhoršie brzdové dosky na svete ABS (All brake systems) nahradia Textary.

No a aby toho nebolo málo podľa návodu ktorý preložil Oreille (vrelá vďaka) pôjdu dopredu brzdiče z Renaultu 25 ktoré majú väčší piestik.
Pôvodné GTT má 48 mm piestik pričom z brzdič z R25 má 54mm piestik :idea:

P.S. - Už som na to pozeral, bude to pasovať, úchyty sú na rovnakom mieste a brzdové dosky sú takisto rovnaké :idea:

Ešte uvidím akú z toho bude mať radosť hlavný brzdvý valec, ak mu nebude do smiechu tak ho nahradí iný z Clia D ktorý má väčší priemer 20,6 mm proti pôvodnému z GTT ktorý má len 19 mm. :)
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned srp 10, 2008 17:20

Takže malý dodatok k brzdičom z R25
Pasujú, dosky idú také isté ako do pôvodných brzdičov, (takisto sú to Lucasy) ale vstup pre brzdovú hadičku je posunutý o pár cm viac dopredu. Čo to znamená ??? ....

Na prvý pohľad nič, je vidieť že hadičky majú menšiu vôľu no nič nebráni montáži. Až keď si vytočíte koleso do max raidu zistíte, že hadička je kratšie a v prípade montáže by ste hadičku buď utrhli alebo mali obmedzený raid.

Takže asi len toľko že je potrebné si zaobstarať o cca 10 cm dlhšie brzdové hadičky než aké sú v sérii. Doporučujem rovno pancierové nakoľko pri takej dĺžke už bude strata dosť citeľná.

Nakoniec som ich nenahodil a to nielen kvôli tomu, že som mal krátke hadičky ale aj kvôli tomu že bez hlavného brzdového valca z Clia by pôvodný brzdový valec nebol schopný po pustení bŕzd vytvoriť dostatočnú medzeru medzi kotúčom a doskami čoho dôsledkom by došlo k rýchlemu opotrebeniu brzdových dosiek a kotúčov.
Prepočítal mi to mechanik u ktorého sme to robili a ktorý kedysi pripravoval Škodovky a Žiguľaky na závody.

Zhrnutie: Brzdiče meniť len s hlavným brzdovým valcom a mať v rezerve aj dlhšie brzdové hadice. (Prajem veľa štastia pri ich povoľovaní - u mňa bolo potrebné chytiť odvahu a poriadny hasák) :D
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned srp 10, 2008 17:40

Oprava karburátora výroba tesnení na mieru

Časť prvá - ešte z roku 2007

Takže pre tých čo s karburátorom jazdia do servisu alebo si kupujú drahé tesnenie priamo z Renaultu :D

Na mojom karburátore Solex 32 DIS povolilo tesnenie pod tzv. hlavou karburátora. Po demontáži karburátora som zistil, že sú v háji aj ďalšie dva tesnenia (medzi karburátorom a kolektorom a tesne nad ním t.j. mezdi karburátorom a poslednou klapkou kde je zároveň aj prívod vody.)
Predtým v Renaulte stála sada tesnení pod karburátor 1500,- SK dosť peňazí ale zase originál nové tesnenie niečo vydrží.
Po príchode do Renaultu ma čakalo nepríjemné prekvapenie, zmena objednávacieho čísla a vyššia cena 2300,- Sk. To som už nerozdýchal a začal zháňať supersilné trvácne tesnenie na teploty okolo 150 °C a tlak okolo 5 bar (poriadne som si to predimenzoval ).

Nakoniec som narazil na tesnenia Hofland Deltaflex.
Síce mali "len" ten základný model červený ale na to že ho vôbec mali (východné Slovensko) a na moje potreby to bohate stačí.

Parametre základného modelu - Hofland Deltaflex 100
Farba: červená
Max teplota: 370 °C
Max tlak: 35 Bar

Parametre stredného modelu Hofland Deltaflex 400

Farba: červená/čierna
Max teplota: 510°C
Max tlak: 100 Bar

Hofland Universal - to isté len v modrej farbe.
Vrchol je Hofland Wire ktorý znesie 540 stupňov a tlak 200 bar.

Najmenší možný odber je 100 X 1500 mm.
Hrúbky základného tesnenia které boli skladom: 0,5 - 0,8 - 1,0 - 1,25 - 1,5 - 2,0 mm

Cena je vzhľadom k vlastnostiam mierna: za najmenšiu odbernú jednotku z ktorej sa dá urobiť cca 10 sád tesnení pod karburátor som zaplatil 60 korún slovenských.

Všetko som si urobil sám, ručne bez akýchkoľvek prípravkov, použil som len to čo je vidieť na fotke. Najväčšie otvory som nakoniec ešte presne upravil podľa karburátora (staré tesnenie bylo už veľmi roztlačené.)
Dôležité upozornenie: Doporučujem robiť vonku na dobre vetranom mieste nakoľko sa jedná o papier ktorý je robený z Azbestu a ten je za určitých okolností zdraviu škodlivý.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 7777297794

Pôvodné tesnenie má hrúbku 0,7 mm nové 0,8 mm ale na správaní motora som nespozoroval žiadne negatívne príznaky, skôr naopak motor má pravidelnejší chod a vyšší výkon. Aj napriektomu pre istotu doporučujem po výmene motora nastaviť voľnobeh a bohatosť zmesi na stanicu emisnej kontroly podľa príručky (pri 650+/-50 rpm musí byť hodnota 1,5//+0,5/-0 C02). Platí pre všetky typy 782, 784 aj 788
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned srp 10, 2008 17:44

Oprava karburátora - výroba vložiek na klapky.

Keď chceš mať niečo spravené poriadne urob si to sám - už dlho sa riadim touto zásadou a predsa sa niekedy zdržiavam konzultáciou s tzv odborníkmi ktorý mi nakoniec aj tak povedia že sa to nedá, prípadne že sa to dá ale za nehoráznu cenu.

Takto som s nimi konzultoval klasický problém tlakového karburátora Solex 32 DIS pre R5/R9/R11 Turbo ktorým sú vydreté klapky (klapka sytiča a hlavná akceleračná klapka)

V mojom prípade šlo o vydretú klapku sytiča cez ktorú unikalo okrem stlačeného vzduchu čiastočne aj palivo čo sa nepriaznivo prejavovalo nielen na výkone ale aj na kultivovanom chode motora.
Z mojej straty výkonu mali najväčšiu srandu chalani zo zrazu 2007 , :) mysleli si, že si vymýľam ale ja som naozaj pociťoval postupné strácanie ťahu.

Nakoniec som prišiel na to čo to spôsobuje. Po už spomínanom neúspechu (a neochote) pri konzultácii s "odborníkmi" som sa do riešenia problému pustil na vlastnú päsť. Začal som s najjednoduchším možným riešením, vyhodiť klapku a zaslepiť dieru po nej. Začiatok začal úspešne, obidve skrutky sa mi podarilo nielen povoliť ale bez ulomenia aj vyskrutkovať. :wink: S nejakým špeciálny zaslepovaním som si hlavu nerobil, našiel som vhodnú skrutku so zapustenou hlavou (škoda že samoreznú), upravil som na nej maticu, poistil azbestovým papierom.


http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 5393824994

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2585961346

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6066629394

Toto riešenie sa žiaľ ukázalo ako nefunkčné nakoľko používam sériovú reguláciu otvárania klapky turba a tá po vyhodení klapky sytiča okamžite prestala fungovať.
Prejavilo sa to tak, že pri pomalšom rozbiehaní turbo po dosiahnutí 3500 rpm absolútne prestalo plniť a rozjazd do vyšších otáčok bol veľmi pomalý. Jedine ak som vypálil s plným plynom tak to akotak fungovalo.
Problémy sa ale prejavovali aj na voľnobehu, cukanie pri otáčkach 1500 - 2000 rpm zmena voľnobehu z rozsahu 1500 - 2000 rpm. V tomto štádiu som zanechal doterajší experiment a pozmenil ho tak, že klapka sytiča v karburátore proste musí zostať. No čo s netesnosťou. Na klapke sytiča sú také mosadzné valčeky, tie sa používaním vyšúchajú a začnú prepúšťať.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4494575954


Chvíľu som premýšľal o výrobe nových vložiek z plastu, no ničč použiteľné som doma nenašiel. Nakoniec ma napadla jedna bláznivá myšlienka. Spôsobila ju karburátorová hadička v skrink o priemere 4 mm. To by mohlo fungovať. Začal som vnútro hadičky opracovávať pilníkom no nakoniec som usúdil, že lepšie bude celé prešívané vnútro vydlabať.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6355116978

Podarilo sa, klapka pripravená na "návrat do pevnosti" :D
Počasie bolo zjavne proti môjmu experimentu, celý deň "šikalo" (to je dážď ktorý prší o slabej intenzite dlhú dobu ale tak aby ste nemohli nič robiť.) Podvečer som to už nevydržal a od strechy po otvorenú kapotu som si natiahol deku a pustil sa do zrýchlenej demontáže karburátora.
Dúfam, že ma nikto zo susedov nekameroval a neskončím v zábavnej relácii. :lol: V teple a suchu domova som prišiel na to, že hadička o priemere 4 mm po pár výbrusoch gumy síce sadla ale tak natesno, že s klapkou bol problém pohnúť. Tak som skúsil hadičku 3,2 mm stačilo len vydlabať prešívané vnútro a sadla tam tak, že ostal funkčný aj sytič (v prípade núdze). Na úplné spojazdnenie sytiča bolo potrebné použiť silnejšiu vratnú pružinku.

Kvôli zlému počasiu som sa k spätnému namontovaniu karburátora dostal až dnes na obed. Hneď som sa vydal na cesty s úmyslom vyskúšať ako to pôjde tentoraz. Bol som spokojný, malý nárast výkonu sa dostavil a všetko funguje tak ako má. Hyundai Coupe 3,0 V6 síce ostal neštastný na semaforoch pozadu ale čo už, taký je život :smajl12:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte srp 12, 2008 17:21

Dnes som vymenil vrámci G.O. olejovú hadicu z Turba na snímač nakoľko prepúšťala nielen na strane turba ale aj na strane prípojky snímača a z miest kde bola lisovaná guma do kovu.

Obrázek

Nešlo to podobrom, nešlo to po zlom, šlo to brutálnou maximálnou silou kým sa odlepila skrutka na strane turba od hadice ktorá šla vnútri. Konštrukcia turba totiž neumožňovala točiť so zapečenou šrubou a hadicou dookola. Flexu som používať nechcel v prípade že by niečo nesadlo alebo som niečo utrhol.

V prípade že sa to deje na nstrojenom aute a máte funkčné chladenie oleja je všade naokolo zúfalo málo priestoru a pri doťahovaní novej hadičky je potreba myslieť na presnú polohu aby nebola pokrútená alebo inak v zlom uhle.

1 šok - k hadičke sú dodávané 3 medzikusy a podľa obrázku ktorý som k tomu dostal od Reichhardu sú všetky tri nadstance na iné druhy turbodúchadla. Dve boli oceľové ale na potvoru tá čo pasovala na moje turbo bola hliníková :evil:

2 šok - hadička sa nedá pripojiť k nadstavbe snímača tlaku oleja :!: Samica sa do samice akosi naskrutkovať nedá. :| Vyskúšal som jeden z medzikusov na Turbo - sadol ako uliaty. Ešte som si pre istotu otvoril stránku K-tec racing a overil si správnosť teórie. Nastala najhoršia časť, napasovávanie, tvarovanie a postupné uťahovanie (s citom ale koľko to dá :) ). To isté na strane Turba. Nasledovala "pokojná spanilá jazda" :lol: po prázdnejších mestských úsekoch, vytáčanie nielen vlstného motora ale aj majiteľov koncernových ropákov :P
Po návrate domov krátka kontrola a úsmev na tvári, po niekdajšom malom úniku oleja ani pamiatky. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned srp 24, 2008 20:52

Pre prípadných záujemcov som kompletne popísal karburátor Solex 32 DIS rozobratý do skrutky. Bohužiaľ na gmail sa dá dať obrázok len do určitého rozlíšenia takže kto by mal záujem o obrázok v rozlíšení 1200x1100 nech mi napíše súkromnú správu. :idea:

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 5150302802

Očakávam aj otázky, pripomienky a dotazy :wink:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon srp 25, 2008 13:05

Jedna krátka technická, brzdový pedál mi stále klesá, (po čase už brzdí úplne dole a slabo) kvapalina sa nestráca (alebo len strašne málo) nikde to netečie a predsa sa stále zavzdušní jeden okruh.

Je to hlavný brzdový valec alebo niečo iné :?:

Možno pomôže keď napíšem, že mi to vytláča brzdovku cez vrchnák, zohnal som iný vrchnák a robí to isté. Ako keby v nádobke vznikal veľký tlak (čo by asi nemal).

Skúšal som na mieste prudko stláčať brzdu a kamarát pozeral do otvorenej nádobky - nebublinkovalo to.
Naposledy upravil(a) Anarki dne pon srp 25, 2008 13:08, celkem upraveno 1 x.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
vampire.five
Junior member
Příspěvky: 211
Registrován: stř říj 10, 2007 15:30
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vampire.five » pon srp 25, 2008 13:08

Anarki píše:kvapalina sa nestráca (alebo len strašne málo) nikde to netečie a predsa sa stále zavzdušní jeden okruh.
A neroztahujou se to trubicky a hadicky :lol: :lol: :lol:
R5 GTS (bez srdce), R5 GTE (implantovana do GTS)

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti