Renault 5 - co a jak?
Moderátor: Moderators General
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 723
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
moja dislexia na spočítavanie jednoduchých čísel 7-2x1,5=4 a nie 5
Primer 4 alebo 5 oproti 7 sa zdá každému technicky zmýšľajúcemu málo a preto taký nápad ani normálne nepríde. Keď sa ale pozrieme na strihové namáhanie podrobnejšie tak je to takto:
Za predpokladu, že použijeme rovnaký materiál a nezmení sa silové namáhanie dverí, jediná veličina, ktorú meníme je prierezová plocha kolíku. Pôvodný kolík je KR 7 x 1 - xxx. (Je to rovnako aj na slovensku, len v kuchynskej strojarine KR sa bežne osnačuje greckym veľkým fi a kedže ide o kolík tak TR nie, lebo to je označenie pre trubku) Jeho prierezová plocha je okolo 10 mm2. KR 4 má prirezovú plochu cez 12 mm2. Takže na strih je pevnejší. Druhá vec je namáhanie na otlačenie. Tam to nezvláda ani sedmička a štvorka je na tom výrazne horšie.
Čo som nakoniec urobil?
V dielni sme sa zhodli, že do dverí je škoda rýpať, keď im nič nie je. Do pántov v kasni som sa bál ísť vrtákom, pretože pri krivej diere hrozí ich totálne zničenie. Po prekutraní šuplíkov sme našli presný výstružník 8H8 a kužeľový výstružník s priemerom od 6 do 8.
Prestružil som to ručne. Bolo to asi 10 min. fidlikania na dieru a výsledok je na úrovni seróznej strojárskej roboty.
Výplňové trubičky sa už vyrábajú na sústruhu. Sedmičky pružné kolíky mám nové, takže som za vodou.
Ďakujem Vám všetkým za rýchle rady a ochotu.
Primer 4 alebo 5 oproti 7 sa zdá každému technicky zmýšľajúcemu málo a preto taký nápad ani normálne nepríde. Keď sa ale pozrieme na strihové namáhanie podrobnejšie tak je to takto:
Za predpokladu, že použijeme rovnaký materiál a nezmení sa silové namáhanie dverí, jediná veličina, ktorú meníme je prierezová plocha kolíku. Pôvodný kolík je KR 7 x 1 - xxx. (Je to rovnako aj na slovensku, len v kuchynskej strojarine KR sa bežne osnačuje greckym veľkým fi a kedže ide o kolík tak TR nie, lebo to je označenie pre trubku) Jeho prierezová plocha je okolo 10 mm2. KR 4 má prirezovú plochu cez 12 mm2. Takže na strih je pevnejší. Druhá vec je namáhanie na otlačenie. Tam to nezvláda ani sedmička a štvorka je na tom výrazne horšie.
Čo som nakoniec urobil?
V dielni sme sa zhodli, že do dverí je škoda rýpať, keď im nič nie je. Do pántov v kasni som sa bál ísť vrtákom, pretože pri krivej diere hrozí ich totálne zničenie. Po prekutraní šuplíkov sme našli presný výstružník 8H8 a kužeľový výstružník s priemerom od 6 do 8.
Prestružil som to ručne. Bolo to asi 10 min. fidlikania na dieru a výsledok je na úrovni seróznej strojárskej roboty.
Výplňové trubičky sa už vyrábajú na sústruhu. Sedmičky pružné kolíky mám nové, takže som za vodou.
Ďakujem Vám všetkým za rýchle rady a ochotu.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby se otvory zvětšily vrtáním, dosáhlo by se podle mého názoru stejné přesnosti, otvor je přeci předvrtaný, takže vrták by měl vedení a případnou nepřesnost srovná pouzdro. Tím výstružníkem také dojde k mírnému vyosení nově vzniklého otvoru, to ale nebude na dveřích poznat.
Asi jsme se nepochopili v tom značení, mátlo mě to "fi", nikdy jsem to neviděl.
KR je označení tyče plného kruhového průřezu, takže pro PRUŽNÝ KOLÍK bych ho nepoužil, o TR KR ev. TR DN jsem se zmínil v souvislosti s provedením pouzdra po odvrtání otvoru.
Teď už vím, že fi značí rotační průměr a zápisu fi 7 x 1,5 rozumím.
Asi jsme se nepochopili v tom značení, mátlo mě to "fi", nikdy jsem to neviděl.
KR je označení tyče plného kruhového průřezu, takže pro PRUŽNÝ KOLÍK bych ho nepoužil, o TR KR ev. TR DN jsem se zmínil v souvislosti s provedením pouzdra po odvrtání otvoru.
Teď už vím, že fi značí rotační průměr a zápisu fi 7 x 1,5 rozumím.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vypadá to pěkně, už jen pěkný nový lak a hurá na sraz, do podzimu se to snad stihne.
Když si vybavím způsob uchycení plastového prahu ke karoserii řekl bych, že ty pomocné sponky budou mít rychle odřenou barvu a budou reznout společně s prahem karoserie. Už od výroby ten detail nebyl zrovna dotažený.
Když si vybavím způsob uchycení plastového prahu ke karoserii řekl bych, že ty pomocné sponky budou mít rychle odřenou barvu a budou reznout společně s prahem karoserie. Už od výroby ten detail nebyl zrovna dotažený.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Asi by to chtělo místa příchytek podlepit nějakým otěru a korozivdorným materiálem. Nějaká fólie nebo plast. Ten práh bude v místě příchytek pracovat a jak se hýbe kov na kov nepomůže ani pozink úprava.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to červené turbo bylo asi to nejlepší, co jsem v prospektech objevil. Teď už můžu poslat pouze fotky té mé Baccary. To je ale obyčejná sériovka.
Honzo, až pojedeš do Prahy vezmi nějaké prospekty k pětkám.
Honzo, až pojedeš do Prahy vezmi nějaké prospekty k pětkám.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Moc toho ale nemámRobert píše:Honzo, až pojedeš do Prahy vezmi nějaké prospekty k pětkám.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
Zdravím, tak mám další menší problémky s mou R5:-(,. A vůbec nechápu čím by to mohlo být že při zapnutých stěračích a sešlápnuté spojce cítím jako by spojkový pedál cukal zpátky, ale dělá to jenom při zaplých stěračích
a ještě jeden dotaz. Nějak nechce startovat, respektive nastartuje v pohodě, ale pak chcípne tak to udělá tak 3x a pak už dobrý a dá se jet když dám sytič aspon trochu tak v pohodě, ale jako startovat v létě se sytičem je divný........dělá to jen ráno,nebo když to delší dobu stojí ( 5 - 6 hodin ) když pak jezdím během dne tak už to startuje na drc aji bez přidání plynu
díky všem za radu
a ještě jeden dotaz. Nějak nechce startovat, respektive nastartuje v pohodě, ale pak chcípne tak to udělá tak 3x a pak už dobrý a dá se jet když dám sytič aspon trochu tak v pohodě, ale jako startovat v létě se sytičem je divný........dělá to jen ráno,nebo když to delší dobu stojí ( 5 - 6 hodin ) když pak jezdím během dne tak už to startuje na drc aji bez přidání plynu
díky všem za radu
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
To je dobrá kombinácia.ale dělá to jenom při zaplých stěračích
Mne zase spojka zaberá tak prudko, že šmýkajú kolá, ale len keď je nablízku pekná baba.
1. Ale vážne. Je to len pri stieračoch, alebo aj v kombinácii s iným silnejším elektrospotrebičom (svetlá, ventilátor kúrenia)?
2. Motor skape na voľný chod, alebo až pri snahe rozbehnúť sa?
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
jenom při stěračích a zajímavý je že to cuká přesně v rytmu těch stěračů - je to strašně divný nějakej extrémní haprMario Horak píše:To je dobrá kombinácia.ale dělá to jenom při zaplých stěračích
Mne zase spojka zaberá tak prudko, že šmýkajú kolá, ale len keď je nablízku pekná baba.
1. Ale vážne. Je to len pri stieračoch, alebo aj v kombinácii s iným silnejším elektrospotrebičom (svetlá, ventilátor kúrenia)?
2. Motor skape na voľný chod, alebo až pri snahe rozbehnúť sa?
motor naskočí ale neudrží si otáčky a chcípne až tak po třetím nebo čtvrtým opakování nastartování a chcípnutí si ty otáčky pro volnoběh udrží. Ale když chci přidat přes plynovej pedál otáčky aby teda nechcíp tak chcípne stejně, ale když zapnu sytič tak nechcípne
P.S. pekná farba
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mario, ty se tedy neflákáš, to bys mohl stihnout ten podzimní sraz.
Rosťo:
Funguje cyklovač?
S tim chcípáním po startu bych řekl, že bude cosi s palivovým systémem. Napadá mě nízká hladina benzínu v plovákové komoře. Možná zůstává viset plovák nebo má dirku...
Rosťo:
Funguje cyklovač?
S tim chcípáním po startu bych řekl, že bude cosi s palivovým systémem. Napadá mě nízká hladina benzínu v plovákové komoře. Možná zůstává viset plovák nebo má dirku...
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
Pokud je mi známo tak v autě ani není........Robert píše:
Funguje cyklovač?
jde to nějak prověřit v domácích podmínkách? nebo to musí do servisuRobert píše:
S tim chcípáním po startu bych řekl, že bude cosi s palivovým systémem. Napadá mě nízká hladina benzínu v plovákové komoře. Možná zůstává viset plovák nebo má dirku...
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobře a vracejí se stěrače do své počáteční polohy, když je vypneš nebo se zastavují, kde se jim zachce?
Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.
Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
Robert[/quote]Dobře a vracejí se stěrače do své počáteční polohy, když je vypneš nebo se zastavují, kde se jim zachce?.[/quote]
vrací se v pohodě, ale řek bych že nejdou tak lehce jak by měly......
Robert[/quote]
Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.[/quote]
díky zkusím a uvidíme či to pomůže
vrací se v pohodě, ale řek bych že nejdou tak lehce jak by měly......
Robert[/quote]
Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.[/quote]
díky zkusím a uvidíme či to pomůže
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
S tou spojkou a stieračmi ma nič nenapadá. Jedine, že by mechanizmus ťahal za niečo (možno kabelový zvazok) a ten zase ťahal za spojkové lanko. To je asi blbosť.
Karbec nemusí držať hladinu. Dobre skontroluj tesnenie pod viečkom, alebo viečko, či neni prasknuté, prípadne či nie je povolené.
Karbec nemusí držať hladinu. Dobre skontroluj tesnenie pod viečkom, alebo viečko, či neni prasknuté, prípadne či nie je povolené.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů