Renault 5 - co a jak?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » čtv črc 07, 2005 21:22

Mario: dělali jsme to jen na autě, ty "díry" na čepy na dveřích jsme nechali tak - byly v pořádku - do děr v pantech v autě, které byly už o průměru cca 1cm jsme naklepli kousek ocelové trubičky, aby to byla zase 7mička :-)))

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát črc 08, 2005 09:03

:oops: moja dislexia na spočítavanie jednoduchých čísel 7-2x1,5=4 a nie 5 :oops:
Primer 4 alebo 5 oproti 7 sa zdá každému technicky zmýšľajúcemu málo a preto taký nápad ani normálne nepríde. Keď sa ale pozrieme na strihové namáhanie podrobnejšie tak je to takto:
Za predpokladu, že použijeme rovnaký materiál a nezmení sa silové namáhanie dverí, jediná veličina, ktorú meníme je prierezová plocha kolíku. Pôvodný kolík je KR 7 x 1 - xxx. (Je to rovnako aj na slovensku, len v kuchynskej strojarine KR sa bežne osnačuje greckym veľkým fi a kedže ide o kolík tak TR nie, lebo to je označenie pre trubku) Jeho prierezová plocha je okolo 10 mm2. KR 4 má prirezovú plochu cez 12 mm2. Takže na strih je pevnejší. Druhá vec je namáhanie na otlačenie. Tam to nezvláda ani sedmička a štvorka je na tom výrazne horšie.

Čo som nakoniec urobil?
V dielni sme sa zhodli, že do dverí je škoda rýpať, keď im nič nie je. Do pántov v kasni som sa bál ísť vrtákom, pretože pri krivej diere hrozí ich totálne zničenie. Po prekutraní šuplíkov sme našli presný výstružník 8H8 a kužeľový výstružník s priemerom od 6 do 8.
Prestružil som to ručne. Bolo to asi 10 min. fidlikania na dieru a výsledok je na úrovni seróznej strojárskej roboty.
Obrázek
Obrázek
Výplňové trubičky sa už vyrábajú na sústruhu. Sedmičky pružné kolíky mám nové, takže som za vodou.
Ďakujem Vám všetkým za rýchle rady a ochotu.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát črc 08, 2005 12:05

Kdyby se otvory zvětšily vrtáním, dosáhlo by se podle mého názoru stejné přesnosti, otvor je přeci předvrtaný, takže vrták by měl vedení a případnou nepřesnost srovná pouzdro. Tím výstružníkem také dojde k mírnému vyosení nově vzniklého otvoru, to ale nebude na dveřích poznat.

Asi jsme se nepochopili v tom značení, mátlo mě to "fi", nikdy jsem to neviděl.

KR je označení tyče plného kruhového průřezu, takže pro PRUŽNÝ KOLÍK bych ho nepoužil, o TR KR ev. TR DN jsem se zmínil v souvislosti s provedením pouzdra po odvrtání otvoru.

Teď už vím, že fi značí rotační průměr a zápisu fi 7 x 1,5 rozumím.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát črc 08, 2005 13:00

To fi je počítačová hatlanina asi bežná len v slovnafte. Omlúvam sa za zmätok, aj tak som mal použiť FI :)
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 11, 2005 09:34

Prajem príjemný nový pracovný týždeň :)
Dvere mám nasadené
Obrázek
aj dopasované
Obrázek
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 11, 2005 09:46

Ešte posielam sériu obrázkov, ako som si poradil s ulámanými príchytkami na plastovom podbehu:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon črc 11, 2005 13:09

Vypadá to pěkně, už jen pěkný nový lak a hurá na sraz, do podzimu se to snad stihne. :wink:

Když si vybavím způsob uchycení plastového prahu ke karoserii řekl bych, že ty pomocné sponky budou mít rychle odřenou barvu a budou reznout společně s prahem karoserie. Už od výroby ten detail nebyl zrovna dotažený.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 11, 2005 13:17

Je to pravda. Bohužiaľ nič lepšie som nevymyslel. Možno vymyslíme spolu, a potom si to necháme u Renaulta patentovať. :wink:
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon črc 11, 2005 15:03

Asi by to chtělo místa příchytek podlepit nějakým otěru a korozivdorným materiálem. Nějaká fólie nebo plast. Ten práh bude v místě příchytek pracovat a jak se hýbe kov na kov nepomůže ani pozink úprava.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte črc 12, 2005 08:32

:t18: Skúsim.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » stř črc 13, 2005 14:05

To Robert: Nemáš obrázkov červenej R5GTT viac? Prosím pridaj ešte nejaké na potešenie oka a inšpiráciu.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » stř črc 13, 2005 15:11

Tak to červené turbo bylo asi to nejlepší, co jsem v prospektech objevil. Teď už můžu poslat pouze fotky té mé Baccary. To je ale obyčejná sériovka. :lol:

Honzo, až pojedeš do Prahy vezmi nějaké prospekty k pětkám.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » stř črc 13, 2005 17:08

Mario Horak píše:Je to pravda. Bohužiaľ nič lepšie som nevymyslel. Možno vymyslíme spolu, a potom si to necháme u Renaulta patentovať. :wink:
Patentovat si nic nemusíš, vem si tmel na lepení skel, namaž kraje a můžeš zahodit i ty příchytky. Sundáš to jedině když to odřízneš :wink:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř črc 13, 2005 22:19

Robert píše:Honzo, až pojedeš do Prahy vezmi nějaké prospekty k pětkám.
Moc toho ale nemám :?
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát črc 15, 2005 14:22

To Robert: Keby bolo to červené turbo ešte spredu. Honzu nepreháňaj, zase na nete je toho dosť.
To Lesshuhn: Dobrý napad. Ani to nebude hrdzavieť.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pon črc 25, 2005 08:36

Zdravím, tak mám další menší problémky s mou R5:-(,. A vůbec nechápu čím by to mohlo být že při zapnutých stěračích a sešlápnuté spojce cítím jako by spojkový pedál cukal zpátky, ale dělá to jenom při zaplých stěračích :?:
a ještě jeden dotaz. Nějak nechce startovat, respektive nastartuje v pohodě, ale pak chcípne tak to udělá tak 3x a pak už dobrý a dá se jet když dám sytič aspon trochu tak v pohodě, ale jako startovat v létě se sytičem je divný........dělá to jen ráno,nebo když to delší dobu stojí ( 5 - 6 hodin ) když pak jezdím během dne tak už to startuje na drc aji bez přidání plynu
díky všem za radu
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 25, 2005 13:29

ale dělá to jenom při zaplých stěračích
:D To je dobrá kombinácia. :D
Mne zase spojka zaberá tak prudko, že šmýkajú kolá, ale len keď je nablízku pekná baba. :D
1. Ale vážne. Je to len pri stieračoch, alebo aj v kombinácii s iným silnejším elektrospotrebičom (svetlá, ventilátor kúrenia)?
2. Motor skape na voľný chod, alebo až pri snahe rozbehnúť sa?
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 25, 2005 13:35

Nelenil som. Mazlík je už pod lakom:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pon črc 25, 2005 14:09

Mario Horak píše:
ale dělá to jenom při zaplých stěračích
:D To je dobrá kombinácia. :D
Mne zase spojka zaberá tak prudko, že šmýkajú kolá, ale len keď je nablízku pekná baba. :D
1. Ale vážne. Je to len pri stieračoch, alebo aj v kombinácii s iným silnejším elektrospotrebičom (svetlá, ventilátor kúrenia)?
2. Motor skape na voľný chod, alebo až pri snahe rozbehnúť sa?
jenom při stěračích a zajímavý je že to cuká přesně v rytmu těch stěračů - je to strašně divný :( nějakej extrémní hapr :cry:

motor naskočí ale neudrží si otáčky a chcípne až tak po třetím nebo čtvrtým opakování nastartování a chcípnutí si ty otáčky pro volnoběh udrží. Ale když chci přidat přes plynovej pedál otáčky aby teda nechcíp tak chcípne stejně, ale když zapnu sytič tak nechcípne :(

P.S. pekná farba :t18:
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon črc 25, 2005 14:11

Mario, ty se tedy neflákáš, to bys mohl stihnout ten podzimní sraz. :wink:

Rosťo:

Funguje cyklovač?

S tim chcípáním po startu bych řekl, že bude cosi s palivovým systémem. Napadá mě nízká hladina benzínu v plovákové komoře. Možná zůstává viset plovák nebo má dirku...
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pon črc 25, 2005 14:13

Robert píše:
Funguje cyklovač?
Pokud je mi známo tak v autě ani není........
Robert píše:
S tim chcípáním po startu bych řekl, že bude cosi s palivovým systémem. Napadá mě nízká hladina benzínu v plovákové komoře. Možná zůstává viset plovák nebo má dirku...
jde to nějak prověřit v domácích podmínkách? nebo to musí do servisu
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon črc 25, 2005 14:22

Dobře a vracejí se stěrače do své počáteční polohy, když je vypneš nebo se zastavují, kde se jim zachce?

Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pon črc 25, 2005 14:38

Robert[/quote]Dobře a vracejí se stěrače do své počáteční polohy, když je vypneš nebo se zastavují, kde se jim zachce?.[/quote]

vrací se v pohodě, ale řek bych že nejdou tak lehce jak by měly......

Robert[/quote]
Rozebrat karburátor zvládneš v domácích podmínkách. Při té příležitosti by to chtělo profoukat stlačeným vzduchem všechny kanálky a trysky, což si můžeš udělat třeba u pumpy, vyrobíš si pro ten účel pouze speciální hadičku, která bude mít na jedné straně ventilek ze staré duše na druhé straně obrousíš hadičku do špičky, aby ses s ní lépe dostával k otvorům v karburátoru.[/quote]

díky zkusím a uvidíme či to pomůže
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 25, 2005 14:55

S tou spojkou a stieračmi ma nič nenapadá. :cry: Jedine, že by mechanizmus ťahal za niečo (možno kabelový zvazok) a ten zase ťahal za spojkové lanko. To je asi blbosť. :cry:
Karbec nemusí držať hladinu. Dobre skontroluj tesnenie pod viečkom, alebo viečko, či neni prasknuté, prípadne či nie je povolené.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon črc 25, 2005 15:01

To Robert:
Aha, s tou hladinou si to už spomínal. No nestíham čítať.
Ďakujem za pochvalu. Dúfam, že ten zraz stihnem.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů