sviecky zavodne

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Stranka
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned srp 05, 2007 22:13

sviecky zavodne

Příspěvek od Stranka » ned srp 26, 2007 21:34

ake najlepsie sviecky sa hodia ma r5 gtt lebo mam denso iridium ci to moze byt alebo nadarmo vyhodene peniaze :?:

Litlep1
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 02, 2006 13:31
Bydliště: SVK, Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Litlep1 » stř srp 29, 2007 17:14

no turbak potrebuje poriadne sviecky najlepsie odporucane vyrobcom -myslim ze su to NGK. ak je sviecka nevhodna tak dochadza k sfukovaniu iskry a potom auto nefunguje ako ma - laicky povedane
[img]http://213.215.107.72/fotoalbumy/025/15 ... 487154.jpg[/img]
-- Kráľovnou je Rally ale aj slalomy súú fajn ;)

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř srp 29, 2007 18:28

Ohľadne sviečok, vyskúšal som už všetko možné aj nemožné, závodné, nezávodné, hromničné tiež :lol: a čuduj sa svete najlepšie mi vyšli:

1: Obyčajné brisk z katalógu na to auto
2: Obyčajné NGK z katalógu
3: Štvorkontaktné Beru Ultrax takisto
4: Bosch Platin, Denso Iridium, Champion N3G......

Prvé tri miesta som udelil sviečkam ktoré je možné používať na každom type C1J-Turbo za každého stavu (super stav motora, použiteľný stav, vrak...) za každých podmienok (motor zoradený na stroji, chudobnejšia zmes, bohatšia zmes) a v každom ročnom období (jar, leto, jeseň zima, slnko, dážď, sneh) do mesta, na okruh, na dlhé trate, dědečkovskou alebo závodnou jazdou.
Všetky sú lacné a keď ich budeš meniť spolu s olejom tak nemáš absolútne žiadny problém. Oni samozrejme vydržia viac ako 5 tisíc km (na použiteľnom motore okolo 15 tisíc) len pre istotu.

A teraz k tým drahým tzv závodným sviečkam.
Nemajú rady zle zoradený motor (bohatosť a ventily), božechráň aby motor žral olej alebo vodu, po pár sto kilometroch to bude štartovať na dva tri valce a bude nutné sviečky zakaždým vybrať a vyčistiť.
Takisto nemajú rady dědečkovskú jízdu, trmácanie po meste a zvlášť keď sa jazdí do práce a naspäť na krátku trasu. Dážď, sneh a vlhké počasie im dobre nerobí, budeš sa smiať ale kým som mal champion N3G tak som si strkal do výfuku igelitový sáčok aby som ráno v pohode naštartoval :) To isté platí pri štartovaní nahriateho motora prípadne ak máš funkčný sériový termostat a motor dosiahol prevádzkovú teplotu.
A najväčšia perlička je že závodné sviečky sa nemajú moc rady so zapaľovaním Phase 1 (RE-208). RE-209 alebo švajčiarske vydanie RE-229 je v pohode no v kombinácii s RE-208 chodí motor nejak zvláštne, nechce sa mu ísť do otáčok, slabšie ťahá a podľa vyjadrenia odborného mechanika na motory ktorému som dal za úkol vyriešiť túto záhadu má iskra nesprávnu farbu :)
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát srp 31, 2007 01:40

Anarki píše:...Všetky sú lacné a keď ich budeš meniť spolu s olejom tak nemáš absolútne žiadny problém. Oni samozrejme vydržia viac ako 5 tisíc km (na použiteľnom motore okolo 15 tisíc) len pre istotu...
"Lacné" je co? Cca 500,-Kč ještě ano? To byla totiž nedávno běžná cena za "obyčejnou" 1 svíčku do C1J-turbo bez slevy a je celkem jedno, jaký je značky. Se slevou se lze dostat na 300-400,-. Svíčky mají totiž platinovou elektrodu, jejich životnost je cca 100.tkm pokud má motor správně seřízenou bohatost a elektroda neuhoří.
Nevím tedy jak dnes, ale v roce 2003 nebo 2004 Brisk přímo do tohoto motoru svíčky nevyráběl.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát srp 31, 2007 03:06

Lacné znamená 220 SK za jednu svíčku od Brisku nebo 250 Sk za obyčejnou od NGK bez slevy na pultě. V CZ je to podobně možná i míň.
Je pravda že Brisk není na trhu dlouho ale za tu krátkou dobu si ho chválí každej (včetně uživatelů LPG).
Vím, že nelze srovnávat platinový svíce s obyčejnýma, jenom jsem napsal své zkušenosti jak jsem s nima obstál já i dva další kluci. :?
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů