Zástavba motoru 1,8i 16V do eR5

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
The.five
Experienced member
Příspěvky: 860
Registrován: ned led 11, 2004 12:36
Bydliště: královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Zástavba motoru 1,8i 16V do eR5

Příspěvek od The.five » úte led 13, 2004 20:39

Dostával jsem spoustu dotazů na postup při zástavbě motoru 1,8i 16V do R5 (původně GT turbo).
Já jsem to už koupil s tímto motorem od kámoše, který ho tam napěchoval, vytáhl jsem z něho nějaký stručný popis akce, neberte to jako přesný návod, spíš jen tak pro představu...

:arrow: R5- 1.4turbo

* vymontovat agregát + převodovka + poloosy, následně odpojit
* demontovat větrák chlazení plovákové komory u karburátoru
* demontovat tlakový regulační ventil přívodu (odvodu) paliva (přívody ponechat)
* demontovat chladič vzduchu, chaldič vody (+větrák) +sahara
* demontovat expanzní nádobku na vodu
* demontovat těleso na vzduchový filtr
* demontovat táhlo plynu
* demontovat střední díl výfukové soustavy
* demontovat indukční cívku + zapalování

!!! veškeré konektory elektroinstalace nerušit, pouze odpojit

v kabině v pojistkové skříni vyjmout časový cyklovač (relé) benzínového čerpadla

konec R5- 1.4turbo

:arrow: R5 1,8i 16V

* U motoru nejlépe z R19 1,8i 16V (je to snazší než clio) demontovat veškeré vzpěry na sání motoru (z přední strany)
* odstranit držák servomotoru, servo, držák alternátoru
* připevnit na agregát držák alternátoru, alternátor z motoru 1721cm2 (nesmí mít servo) nebo diesel
* připevnit z téhož motoru držáky silenbloků, silenbl., nejsou-li u motoru, pouze motoru, ne převodovky
* sešroubovat převodovku 1,4 turbo s motorem
* připevnit na motor držáky (pokud bude instalován vrchem)
* motor napěchovat do automobilu
* připevnit na motor výfukové potrubí s držákem lambdasondy, zbytek dodělat na míru
* připevnit táhlo plynu, nejlépe některý R-MEGANE +upravit
* připevnit expanzní nádobu
* opatřit chladič vody (který tam půjde)
* veškeré hadice vody upravit dle potřeby
* zapojit el. čidla, cívku indukční + zapalování
* ucpat elektroventil odvzdušnění do aktivního uhlí
* zapojit počítač
* benzínové čerpadlo zapojit přes pojistku na vývos z počítače
* zapojit větrák chladiče + termospínač
* připevnit vzduchový filtr
* připojit staré hadice benzínu do vstřikovací lišty (přívod + odvod)
* elektrické čerpadlo na zabránění tvorbě bublin není nutné zapojit
* připojit posilovač brzd do trubice vzduchu, která je zaslepená (R19 el.brzdy)
* není nutné zapojit topné těleso pro předehřev škrtících klapek

* používat kvalitní plně (či polo-) syntetický motorový olej
* častá výměna (předpoklad pro delší životnost motoru)

* zkontrolovat veškeré el. kostry motoru,
* nastartovat motor přes kabely, mohlo by dojít k poškození alternátoru nebo počítače
* důkladně odvzdušnit systém vodního chlazení

tak to je vše, uvítám tu i nějaká další upřesnění od lidí co podobnou akci taky absolvovali...
Jakub | The.five
[img]http://five.upice-net.cz/files/ostatni/sign.jpg[/img]
excars: GTE švestka, GTE F16 žloudek, a další...
nowcar: Octavia RS
R5GT in Progress!

Uživatelský avatar
The.five
Experienced member
Příspěvky: 860
Registrován: ned led 11, 2004 12:36
Bydliště: královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

ještě fotečkááááá

Příspěvek od The.five » úte led 13, 2004 21:06

to je on :twisted: :twisted: :P

Obrázek
Jakub | The.five
[img]http://five.upice-net.cz/files/ostatni/sign.jpg[/img]
excars: GTE švestka, GTE F16 žloudek, a další...
nowcar: Octavia RS
R5GT in Progress!

radekr5
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pon srp 28, 2006 16:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekr5 » pon srp 28, 2006 16:27

jo jo, tak nějak to je, problém je pouze s převodovkou, pokud tam jde z clia nebo 19 musí se dělat přední silentblok, pokud teda neni k dospozici originál. a jiank pakárna s elektrikou pokud se teda nechce měnit pod přístrojovkou, ale jde...ta zástavba se dá včetně vyndání starýho udělat za den, bez zprovoznění...

clive
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte úno 17, 2004 10:49
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od clive » pon zář 04, 2006 21:34

radekr5 píše:jo jo, tak nějak to je, problém je pouze s převodovkou, pokud tam jde z clia nebo 19 musí se dělat přední silentblok, pokud teda neni k dospozici originál. a jiank pakárna s elektrikou pokud se teda nechce měnit pod přístrojovkou, ale jde...ta zástavba se dá včetně vyndání starýho udělat za den, bez zprovoznění...
jak je to pak se spotrebou? neptam se proto ze bych si predstavoval, ze to bude jezdit za 4, ale ptam se proto, ze takhle silnej motor by mel mit mensi problemy s rozhoupanim tohodle auta a tim i potreba mensich otacek a tak.
Mel jsem Volvo 240 s motorem B230F se sportovni vackou a spotreba byla o litr az dva mensi nez u stejnejch aut se stejnejma motorama se standardni vackou. Proto se ptam.
Mam totiz 1,4 virtuoza kterej si porad piska a piska a ja nemuzu porad prijit na ot proc tak se pripravuju pomalu na to ze by mohl dozpivat na dobro jestli mu to piskani nedela dobre... a pak by se mi v petidveraku nejakej silnejsi motor docela libil... :twisted:
Volvo 940 D24TIC V6
Citroen Saxo

radekr5
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pon srp 28, 2006 16:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekr5 » úte zář 05, 2006 09:14

clive píše:
radekr5 píše:jo jo, tak nějak to je, problém je pouze s převodovkou, pokud tam jde z clia nebo 19 musí se dělat přední silentblok, pokud teda neni k dospozici originál. a jiank pakárna s elektrikou pokud se teda nechce měnit pod přístrojovkou, ale jde...ta zástavba se dá včetně vyndání starýho udělat za den, bez zprovoznění...
jak je to pak se spotrebou? neptam se proto ze bych si predstavoval, ze to bude jezdit za 4, ale ptam se proto, ze takhle silnej motor by mel mit mensi problemy s rozhoupanim tohodle auta a tim i potreba mensich otacek a tak.
Mel jsem Volvo 240 s motorem B230F se sportovni vackou a spotreba byla o litr az dva mensi nez u stejnejch aut se stejnejma motorama se standardni vackou. Proto se ptam.
Mam totiz 1,4 virtuoza kterej si porad piska a piska a ja nemuzu porad prijit na ot proc tak se pripravuju pomalu na to ze by mohl dozpivat na dobro jestli mu to piskani nedela dobre... a pak by se mi v petidveraku nejakej silnejsi motor docela libil... :twisted:
no těžko říct, já tam mám vačky,sání,vejfuk a spotřebu kolem 8-9 litrů při klidný jízdě, jinak neni problém se dostat na 12-13 :-)

Uživatelský avatar
The.five
Experienced member
Příspěvky: 860
Registrován: ned led 11, 2004 12:36
Bydliště: královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The.five » čtv říj 05, 2006 23:49

já s tím jezdil víceméně pořád tak nějak ~ 10 litres
(1,8 16v)
Jakub | The.five
[img]http://five.upice-net.cz/files/ostatni/sign.jpg[/img]
excars: GTE švestka, GTE F16 žloudek, a další...
nowcar: Octavia RS
R5GT in Progress!

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát říj 06, 2006 23:08

clive píše:... takhle silnej motor by mel mit mensi problemy s rozhoupanim tohodle auta a tim i potreba mensich otacek...
U 1.8 16v je jakákoliv debata o nízkých otáčkách bezpředmětná..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
The.five
Experienced member
Příspěvky: 860
Registrován: ned led 11, 2004 12:36
Bydliště: královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The.five » sob říj 07, 2006 09:42

no jak sem psal, byl jsem porad tak prumerne na 10l.
jednou sem vzal plnou a zkoušel jezdit šetrněji, točit max do 3tis apod

ale na spotřebě sem nezaznamenal změnu... :evil: :cry: :wink: :lol:
Jakub | The.five
[img]http://five.upice-net.cz/files/ostatni/sign.jpg[/img]
excars: GTE švestka, GTE F16 žloudek, a další...
nowcar: Octavia RS
R5GT in Progress!

Salam
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte zář 01, 2015 11:16
Bydliště: Brno

Re: Zástavba motoru 1,8i 16V do eR5

Příspěvek od Salam » čtv zář 03, 2015 09:34

.

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti