kolik za serizeni + Pneumatiky OPĚT!
Moderátor: Moderators General
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jo, je o pneumatikách - ale je tam něco co někdo neví. Někdo neví, že pneumatiky dobrý jsou lepší než špatný? Ale prostě a jednoduše těžko vysvětlíš člověku, který řídí 30 let, že najednou má řešit zimní/letní, když to 30 let neřešil. Nazývat ho vrahem malých dětí je absurdita. Renaulta jsem koupil od profesionálního řidiče, a zimní na tom měl 3 roky + já půl. jezdil 40 let, bez nehody. Rozhodně není vrah a kdyby potkal člověka, který mu málem uřízne hlavu za to, že má gumy jetý, nebo jiný, tak ho prostě pošle někam.
Před dvaceti lety nebo více lety tyhle problémy většina řidičů neřešila, jezdilo se povětšinou na univerzálech, vrahů bylo rozhodně méně než teď. Provoz zhoustnul, ale to může mít za následek tak max. rozbitej zadek. Ještě nedávno jsme jezdili na vejlety starou oktávkou (než ji ukradli), bubnový brzdy, auto plovalo jak sviňa, protektory starý tak dvacet let. S tím autem se prostě nedá jet rychle a taky s ním nikdo nejezdil jak šílenec. Rozhodně bylo svému okolí míň nebezpečné, protože tak kde auto projelo v klidu zatáčku třeba 60kou, Oktávka tam mohla maximálně 30. Na dálnici se s ní jednoduše nejezdilo.
Otázka bezpečnosti je relativní, platí to u pneumatik, i u jiných prvků bezpečnosti. Jak už jsem zde psal, nejbezpečnější auto je auto s železným trnem na palubce umístěným tak, aby v případě nehody projel přímo do hlavy. Dva trny po stranách a máme tu pro většinu řidičů ideální bezpečné auto, no bohužel pro určité procento šílenců adrenalinový sport.
S pozdravem Ivan
Před dvaceti lety nebo více lety tyhle problémy většina řidičů neřešila, jezdilo se povětšinou na univerzálech, vrahů bylo rozhodně méně než teď. Provoz zhoustnul, ale to může mít za následek tak max. rozbitej zadek. Ještě nedávno jsme jezdili na vejlety starou oktávkou (než ji ukradli), bubnový brzdy, auto plovalo jak sviňa, protektory starý tak dvacet let. S tím autem se prostě nedá jet rychle a taky s ním nikdo nejezdil jak šílenec. Rozhodně bylo svému okolí míň nebezpečné, protože tak kde auto projelo v klidu zatáčku třeba 60kou, Oktávka tam mohla maximálně 30. Na dálnici se s ní jednoduše nejezdilo.
Otázka bezpečnosti je relativní, platí to u pneumatik, i u jiných prvků bezpečnosti. Jak už jsem zde psal, nejbezpečnější auto je auto s železným trnem na palubce umístěným tak, aby v případě nehody projel přímo do hlavy. Dva trny po stranách a máme tu pro většinu řidičů ideální bezpečné auto, no bohužel pro určité procento šílenců adrenalinový sport.
S pozdravem Ivan
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ivane, při vší úctě, slovo profesionál není jen o tom, že za ježdění dostává někdo zaplaceno. I člověk, který dostává za nějakou činnost zaplaceno může být naprostý diletant. Profesionální řidič, který nedodržuje základní bezpečnostní návyky není z těch, které bych rád na silnici potkával, jakkoliv mu řezat hlavu nechci.Ivan Rous píše:Renaulta jsem koupil od profesionálního řidiče, a zimní na tom měl 3 roky ....
Před dvěma sty lety opravdu nikdo otázku zimních podkov neřešil. Stejně jako nebyly semafory. To ale neznamená, že na červenou nerušeně pojedu dál.Ivan Rous píše: Před dvaceti lety nebo více .....
Jezisi, Ivane, a co kdyby byl také v opěrce hlavy, když do auta zezadu nabourá Avie? Ty mas tedy napadyIvan Rous píše: Otázka bezpečnosti je relativní, platí to u pneumatik, i u jiných prvků bezpečnosti. Jak už jsem zde psal, nejbezpečnější auto je auto s železným trnem na palubce umístěným tak, aby v případě nehody projel přímo do hlavy. Dva trny po stranách a máme tu pro většinu řidičů ideální bezpečné auto, no bohužel pro určité procento šílenců adrenalinový sport.
S pozdravem Ivan
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Ivane!
Píšeme různě o stejné věci, jenže nemůžeš blbnout ne příliš zkušené řidiče svými ( věkem a zkušenostmi přesně strukturovanými ) názory! Celé je to ve dvou rovinách : jedna je organická bezpečnost - to je to, co je k autu přišroubované, přilepené, co je součástí auta , v našem případě pneumatiky ( odpustím si přednášku o poměru a vlivu a tak... ) - nepopřeš, že guma, stvořená pro ty které podmínky, zvyšuje tuto bezpečnost i -násobně!
Pak je bezpečnost procedurální, to je ta bezpečnost ve Tvé hlavě, rukou, nohou.... Její důležitost také nikdo nepopře ( a já si odpustím přednášku o poměrech, vlivu a tak... ) , jenže u Tebe bude vysoká, protože když si nejsi jistý ( A POZNÁŠ TO BRZO ! ), zvolníš, zastavíš, dáš si kafe a podobně - vyřešíš nedostatek organické bezpečnosti vysokým poměrem procedurální! Ale u jelimana, který má najeto tolik, co Ty nacouváno v posledním týdnu, je ta procedurální bezpečnost nízká (a vzhledem k tomu, že má auto desetkrát rychlejší, než má myšlení... ), dokonce záporná! Záporná vysvětlím : někdy se auto chová jako blbec a zachrání nám život - místo zatočení se převrátí, uklouzne a podobně, takže nevrazí čumákem a tak..., ale dokonalé auto nás poslechne, a to je průser, kolikrát...
A Ty Ivane, tady vysvětluješ jelimanům, že zimní guma v létě není problém! Pro Tebe možná ( víš, co si o tom myslím... ), ale pro člověka, který neví: KOLIK MÁ ZVOLNIT, ZASTAVIT, KDY SI DÁT KAFE, že ten bravurní smyk, co teď Romaně předvedl, není důkazem, že jezdí jak McRae, ale že definitivně odešel běhoun pláště a další zatáčku pojede rovně...to je návod k sebevraždě, či k vraždě! Zkus tohle pochopit, že máš i zodpovědnost za to co píšeš, protože Ty nejsi jeliman, ale blbneš lidem hlavy, protože v nich nevytváříš rozumný vztah k poměrům při ježdění....Jo, o zodpovědnosti jsem chtěl mluvit....
Pěkný den, Ivane, ale dost mě těmi názory ser...čiluješ, protože si Tě vážím, že nejsi blbec, nad kterým bych jen tak mávnul rukou...
Pak je bezpečnost procedurální, to je ta bezpečnost ve Tvé hlavě, rukou, nohou.... Její důležitost také nikdo nepopře ( a já si odpustím přednášku o poměrech, vlivu a tak... ) , jenže u Tebe bude vysoká, protože když si nejsi jistý ( A POZNÁŠ TO BRZO ! ), zvolníš, zastavíš, dáš si kafe a podobně - vyřešíš nedostatek organické bezpečnosti vysokým poměrem procedurální! Ale u jelimana, který má najeto tolik, co Ty nacouváno v posledním týdnu, je ta procedurální bezpečnost nízká (a vzhledem k tomu, že má auto desetkrát rychlejší, než má myšlení... ), dokonce záporná! Záporná vysvětlím : někdy se auto chová jako blbec a zachrání nám život - místo zatočení se převrátí, uklouzne a podobně, takže nevrazí čumákem a tak..., ale dokonalé auto nás poslechne, a to je průser, kolikrát...
A Ty Ivane, tady vysvětluješ jelimanům, že zimní guma v létě není problém! Pro Tebe možná ( víš, co si o tom myslím... ), ale pro člověka, který neví: KOLIK MÁ ZVOLNIT, ZASTAVIT, KDY SI DÁT KAFE, že ten bravurní smyk, co teď Romaně předvedl, není důkazem, že jezdí jak McRae, ale že definitivně odešel běhoun pláště a další zatáčku pojede rovně...to je návod k sebevraždě, či k vraždě! Zkus tohle pochopit, že máš i zodpovědnost za to co píšeš, protože Ty nejsi jeliman, ale blbneš lidem hlavy, protože v nich nevytváříš rozumný vztah k poměrům při ježdění....Jo, o zodpovědnosti jsem chtěl mluvit....
Pěkný den, Ivane, ale dost mě těmi názory ser...čiluješ, protože si Tě vážím, že nejsi blbec, nad kterým bych jen tak mávnul rukou...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Před pěti minutama se stala před muzeem vcelku těžká havárie, újmy na zdraví zde probírat nebudu. Hlavní, vedlejší, kdo co jak zavinil nebudu rozebírat, každopádně to novější auto jelo dle mého odhadu tak 80 km/h, gumy výborný, leč nedobrzdil, protože z této rychlosti to prostě nešlo. Těchto nehod bude asi největší množství.
Ivan
Ivan
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No a, Ivane?Ivan Rous píše:Před pěti minutama se stala před muzeem vcelku těžká havárie, újmy na zdraví zde probírat nebudu. Hlavní, vedlejší, kdo co jak zavinil nebudu rozebírat, každopádně to novější auto jelo dle mého odhadu tak 80 km/h, gumy výborný, leč nedobrzdil, protože z této rychlosti to prostě nešlo. Těchto nehod bude asi největší množství.
Ivan
Řekl tady někdo, nebo to alespoň naznačil, že správné obutí vymýtí všechny dopravní nehody na celém světě?
Pust si rádio, koukej se na televizi a zjistíš, že se každou chvíli někde stane nějaká nehoda.
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
A ještě jedna věc, když blbec bude mít nové gumy, za předpokladu že nevyletí v první zatáčce od sednutí do vozu, tak pokud někde vyletí, tak rozhodně ve vyšší rychlosti, než blbec s jetejma. Tos vymyslel geniální příklad. To platí v menší míře i u ostatních řidičů (myslím rychlost opuštění vozovky). A proč? Protože, jak jsi psal, tak si vyzkouší sem tam nějaký smyk - když mu to začne ujíždět v rychl. třeba o 20 kmh nižší, než to samé auto s novým obutím, lze potom předpokládat, že vozovku jednou opustí v nižší rychlosti - a to mu může zachránit život, za předpokladu, že je to opravdu blbec a opravdu je zde vysoká pravděpodobnost, že tu vozovku jednou opustí...
S pozdravem Ivan
S pozdravem Ivan
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě bys mohl Ivane napsat, že statisticky bourá v létě více řidičů na letních gumách než na zimních... a že nejlepší mít pneumatiky s hřeby, protože na nich za posledních 6 let na českých silnicích nehodu v létě neměl.
Já vím, že je dneska teplo, ale zas tak velké teplo, aby z toho měl jeden úpal není
Já vím, že je dneska teplo, ale zas tak velké teplo, aby z toho měl jeden úpal není
takisto, zima-zimné leto-letné. Skúsenosť, na škodovke S125 sme mali síce nove pneu ale univerzalne a v zime sa mi zdala nebezpečná rýchlosť aj 20-30 ked som len tak tak dobrzdoval na križovatke.
Na mojej lagune mam letné barum bravurisy, jedna guma na SK stojí 2500-3000sk a stojí doslova za XXXXXX, strašne hučí a jazdné vlastnosti žiadne, Ivane nemyslím v zime Pri silnejšom brzdení pískajú takisto pri každom rýchlejšom štarte, nafukane sú dobre na vode ani nehovorím.
ešte by v pohode odjazdili aj bud. rok, ale idem ich vymeniť za lepšie, a radšej investujem do dobrých pneu a budem sa cítiť lepšie,bezpečnejšie
Trocha štatistiky: viete že pri 180km/h prejdedete každú sekundu cca 55,5m a na zabrzdenie na nulu je potrebných od 250-300m a viac, záleži od stavu brzd, pneu, na zimných daleko daleko viac.
Ivane ked si taký mudry, vysvetlí nam prečo potom WRC, F1 atd atd používajú rôznorode zmesy pneu podľa teploty, stavu počasia a vozovky? Rovno im povedzme nech aj oni jazdia len na zimných a ušetria kopu času a penazí
Na mojej lagune mam letné barum bravurisy, jedna guma na SK stojí 2500-3000sk a stojí doslova za XXXXXX, strašne hučí a jazdné vlastnosti žiadne, Ivane nemyslím v zime Pri silnejšom brzdení pískajú takisto pri každom rýchlejšom štarte, nafukane sú dobre na vode ani nehovorím.
ešte by v pohode odjazdili aj bud. rok, ale idem ich vymeniť za lepšie, a radšej investujem do dobrých pneu a budem sa cítiť lepšie,bezpečnejšie
Trocha štatistiky: viete že pri 180km/h prejdedete každú sekundu cca 55,5m a na zabrzdenie na nulu je potrebných od 250-300m a viac, záleži od stavu brzd, pneu, na zimných daleko daleko viac.
Ivane ked si taký mudry, vysvetlí nam prečo potom WRC, F1 atd atd používajú rôznorode zmesy pneu podľa teploty, stavu počasia a vozovky? Rovno im povedzme nech aj oni jazdia len na zimných a ušetria kopu času a penazí
A ešte niečo, oni tí všetci projektanti, inžinieri, vedci, chemici, fyzici atd atd čo sa podielajú na vyvoji pneumatik sú potom asi všetci blbci a mali by sme ich poslať domov, dať im vypovede
Takisto ako u nás určite aj u Vás jazdia tzv. škodovkari tuneri, ktorí zrezavajú pružiny aj o polovicu, len aby mali auto od zeme menej ako 8cm a snažia sa tým ušetriť kopec penazí či už za sport. podvozkový kit alebo len za pružiny ale ked mu v zakrute tlmič prerazí kapotu hmm, bohvie asi prečo.
Takisto ako u nás určite aj u Vás jazdia tzv. škodovkari tuneri, ktorí zrezavajú pružiny aj o polovicu, len aby mali auto od zeme menej ako 8cm a snažia sa tým ušetriť kopec penazí či už za sport. podvozkový kit alebo len za pružiny ale ked mu v zakrute tlmič prerazí kapotu hmm, bohvie asi prečo.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Laguno, na tohle Ivana nedostaneš,laguna píše:
Ivane ked si taký mudry, vysvetlí nam prečo potom WRC, F1 atd atd používajú rôznorode zmesy pneu podľa teploty, stavu počasia a vozovky? Rovno im povedzme nech aj oni jazdia len na zimných a ušetria kopu času a penazí
odpoví ti, že kdyby jezdili na zimních, tak budou jezdit pomaleji a o to bezpečněji
DDT> raz sa mu tak prehreje guma na asftalte, chytí defekt a potom si môže položiť otazku asi prečo, alebo dostane defekt pri nahlom brzdení alebo to nedobrzdí alebo atd atd. On si može hovoriť chodím pomaly ale vodiči sú nevyspytatelný nikdy nevie kedy bude musieť brzdiť, nebodaj spraviť rýchly manever a na tých gumach asi nehrozí.
Chodci typu ja som HIGHLANDER nesmrteľný a všetci stojte, vidí auto 20m od seba a to stíham, mimo prechod a nebodaj za zakrutou si takisto neuvedomujú že on to nemusí ubrzdiť a ked ide 60km/h a je 20m od prechodu tak to neubrzdí.
A nepomôžu ti ani brembo ani apracing
Chodci typu ja som HIGHLANDER nesmrteľný a všetci stojte, vidí auto 20m od seba a to stíham, mimo prechod a nebodaj za zakrutou si takisto neuvedomujú že on to nemusí ubrzdiť a ked ide 60km/h a je 20m od prechodu tak to neubrzdí.
A nepomôžu ti ani brembo ani apracing
Zdravím ve spolek,
po pročtení týhle diskuse mě dost zaráží, že nepadla zmínka o používání letních pneu celoročně .
Dost by mě zajímal váš názor na tuhle variantu. Pochopitelně si uvědomuju, že to není správně, ale přece jen jak to vidíte ve srovnání se zimákama celoročně, o čemž se tu celkem živě a dlouho debatuje.
PS: ..to jenom, aby to tu nezačalo usínat
Zbyněk
po pročtení týhle diskuse mě dost zaráží, že nepadla zmínka o používání letních pneu celoročně .
Dost by mě zajímal váš názor na tuhle variantu. Pochopitelně si uvědomuju, že to není správně, ale přece jen jak to vidíte ve srovnání se zimákama celoročně, o čemž se tu celkem živě a dlouho debatuje.
PS: ..to jenom, aby to tu nezačalo usínat
Zbyněk
Laguna II 2.0IDE Grandtour
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Vy dva surovci!
Asi by Vám měl udělat:
1. vědeckou přednášku " laguna "...
2. praktickou ukázku Ivan
A bude od Vás pokoj
1. vědeckou přednášku " laguna "...
2. praktickou ukázku Ivan
A bude od Vás pokoj
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne pon črc 19, 2004 20:36, celkem upraveno 1 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Letní v zimě???...........no coment
Můj známí říká:"v zimě si dávám pozor, najezdim toho málo, tak na co zimáky"
No, prostě, já bych s nim do auta nesed!!!!
Můj známí říká:"v zimě si dávám pozor, najezdim toho málo, tak na co zimáky"
No, prostě, já bych s nim do auta nesed!!!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- lagunn
- Junior member
- Příspěvky: 194
- Registrován: čtv úno 26, 2004 21:54
- Bydliště: pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně v KrkonošíchLesshuhn píše:A je pravda, že v zimě na letních je větší legrace
Ale už dost. Ivana beru, i když s ním někdy nemůžu souhlasit jako v otázce zimní pneu v létě. Na druhou stránku si myslím, že Ivan dokáže odhadnout siuaci a podle toho se na silnici zařídí. Ale nemůže toto psát tady na fóru jako "návod". Pak to někdo správně nepochopí a průser je na cestě. No doufám, že Ivan přijede na sraz a tam o tom můžeme do rána diskutovat. Akorát doufám, že za ty Krkonoše nedostanu od Ivana do chobotu
Zdraví lagunn
Laguna 1.8 RN combi + LPG
Laguna 1.8 RN combi + LPG
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
No, jak to tak čtu....
...tak jsem rád, že jsem přestal s pitím, asi by to dopadlo.....
Ale těším se ještě více...
Ale těším se ještě více...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů