Vôľa v posilovači brzd - všeobecne
Moderátor: Moderators General
Vôľa v posilovači brzd - všeobecne
V Dialogyse som čítal o predpísanej vôli v posilovači brzd - medzi brzdovým valcom a ovládacím tŕňom v posilovači. Keď je vôľa malá, tak brzdy sa prbrzďujú. Keď je veľká, tak brzdový pedál zaberá nižšie. Je môžné, že sa dokáže táto vôľa po rokoch zväčšiť? Nemalo by sa to občas skontrolovať a nastaviť?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vôľa v posilovači brzd - všeobecne
v R19 16v jsem měl posilovač 9" Bendix u kterého vůle nastavit šla, poté jsem namontoval 10" ATE a tam už žádné štelovátko nebylo, tyčka v posilovači byla napevno, zkontrolovat to můžeš, ale nastavit pochybuju...
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Re: Vôľa v posilovači brzd - všeobecne
Pokud ta regulace u konkrétního modelu je, obvykle není potřeba s ní nic dělat. Za běžného provozu se sama nerozhodí a obyčejně slouží k nastavení při kompletaci víceméně univerzálního posilovače, univerzálního pedálu a hlavního brzdového válce (díly se používají v různých kombinacích pro různé modely).
Pokud za dobu ježdění sleduješ nějakou změnu, spíš bych se soustředil na výměnu kapaliny a kontrolu těsnících prvků v soustavě - těsnění, gufera, O kroužky a těsnost podtlaku do posilovače.
Pokud je všechno v pořádku, není potřeba se v tom hrabat.
Pokud za dobu ježdění sleduješ nějakou změnu, spíš bych se soustředil na výměnu kapaliny a kontrolu těsnících prvků v soustavě - těsnění, gufera, O kroužky a těsnost podtlaku do posilovače.
Pokud je všechno v pořádku, není potřeba se v tom hrabat.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů