E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Bato
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: ned zář 27, 2015 18:47

E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Bato » úte čer 21, 2016 17:24

Nedávno som mal problém s dochnutím motoru po vyradení do neutrálu za jazdy.

Dostal som radu priliať do nádrže trochu E85, aby to na seba naviazalo prípadnú vodu a spálilo ju. To som aj urobil - do 30 litrov benzínu som pridal liter E85.
S motorom to urobilo zázraky:
  • plynulejšie rozjazdy
    cúvanie bez cukania
    skorší nástup výkonu
    kultivovanejší beh
Po vyjazdení nádrže a natankovaní (hoci vraj prémiového paliva s aditívami) bolo nadšenie preč. Z auta sa opäť stala rovnaká rozcukaná korytnačka (želva) ako predtým.

Otázka znie: Akú neplechu môže E85 zamiešané do benzínu v pomere 1:30 urobiť v benzínovom motore? Konkrétne mám 1.6 16V bifuel, čiže môžem tankovať Natural 95 alebo 98. Čo ak by som to tam prilieval dlhodobo?

Mimochodom, problém s dochnutím zrejme nevyriešila E85 ale vyčistenie škrtiacej klapky.
Renault Megane III Grandtour 2012 1.6 16V bifuel 110k

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Novotka » úte čer 21, 2016 18:36

Já si myslím ze 1:30 to nemůže nic udělat a ani to nemůže mít jakýkoli účinek.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » úte čer 21, 2016 21:20

Bifuel je oznaceni pro n95 a 98? Vzdyt to ma skoro kazdy benzinak... I ma 1.2 16V jezdi na n95 nebo na n98 ;). Neni bifuel spis oznaceni moznosti jeste jineho paliva, nez naturalu? Treba nejakeho lihoveho, at uz treba e85? :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » úte čer 21, 2016 22:08

Novotka píše:Já si myslím ze 1:30 to nemůže nic udělat a ani to nemůže mít jakýkoli účinek.
Nov
Tak nějak bych to napsal i já. S vodou v palivu od dob co se povinně přidává biolíh už logicky problémy nejsou. Výjimka jsou víceoktanová prémiová paliva, ta bývají bez biolihu. Provoz na E85 má od Rendlíku schválena jen 2.0 16V, např. v Lagunách.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » stř čer 22, 2016 07:14

Ano, netankujeme N95, ale E5 (5% etanol, 95% n95), proto dnes nema smysl pridavat panak lihu do nadrze kvuli vysrazeni vody, kdyz ho tam pri tankovani nacpes klidne dva litry :).
Procentualne to vychazi tak, ze pri pomeru 1:30 e85 a n95, zvednes obsah lihu v benzinu z povinnych 5 % na 7,5 %. Toho si motor ani nevsimne :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Zefek » stř čer 22, 2016 16:27

Vyčistit vstřiky a škrtící klapku a zase to bude jezdit bez problémů. Bifuel skutečně znamená benzín a ethanol.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » stř čer 22, 2016 20:16

Zefek píše:Vyčistit vstřiky a škrtící klapku a zase to bude jezdit bez problémů. Bifuel skutečně znamená benzín a ethanol.
To slyším prvně, že 1.6 se dělaly s úpravou na E85 s výroby. Pro jiný trhy kde je to běžnější třeba, Jižní Amerika to vím, ale pro ČR?
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Zefek » stř čer 22, 2016 20:35

Ta úprava je poměrně jednoduchá, ale asi to nepůjde nastartovat v zimě, protože pro studené starty se používá benzín z přídavné nádrže a ta tam nebude. Jinak pro provoz je potřeba, aby bylo možné změnit délku vstřiku o něco více, než je potřeba pro provoz na benzín.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » stř čer 22, 2016 21:21

Těch úprav bude daleko více. To co popisuješ umí chytrá krabička na dodatečnou montáž. Nevím jak Rencek, ale třeba Saab svýho času dával odolnější materiál na ventily a sedla, palivová pumpa byla taky jiná a veškeré těsnění a hadičky byly z odolnějších materiálů, výkonnější vstřiky. Bez tohoto dle mého soudu to nebude ono a dříve či později se dostaví problémy.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 23, 2016 07:17

Vykonejsi vstriky neni problem, to zvladnou i ty obyc s prodlouzenym vstrikem, tesneni uz se taky nejaky ten patek dela odolne proti ethanolu, palivova pumpa - to netusim jak poresili (jestli to je treba vubec resit), no a ventily a sedla treba dali taky lepsi :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » čtv čer 23, 2016 07:40

Se seriovými vstřiky jsi na limitu, aby jsi to udávkoval a nemáš rezervu. S palivovou pumpou býval problém, že se vytvářel el.článek či bloudivé proudy ( nerozumím elektrice ) souviselo to nějak s proudem střídavý - stejnosměrný. S odrbávací krabičkou to bude fungovat, jen jak dlouho a zdali dostanu potenciál ukrytý v palivu, nebo zůstanu na půli cesty.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 23, 2016 09:50

odrbávací krabička nedělá nic jiného, než že prodlužuje dobu vstřiku. Některé motory mají vstřiky na limitu, některé mají rezervu- jak to má tenhle bifuel se můžeme akorát hádat. S tím čerpadlem je problém myslím v tom, že benzín je nevodivý, zato ethanol je vodivý, proto ty problémy s proudem. Vybouchnout ani hořet nic nemůže, jen to může někam probíjet /taky nejsem zrovna elektrikář :-) ). Ale pokud je to bifuel, tak to musí mít ošefované, jak čerpadlo, tak vstřiky, tak vnitřek motoru.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » čtv čer 23, 2016 12:28

Kdoví, jak to výrobce zamýšlel. Bi - Fuel je označení benzín + LPG, CNG atd. Motory na kořalku by měli mít označení Flex, Hi Flex apod., ( FFV ). Jestli to není tak, že výrobce u takto označeného motoru Bi - Fuel neříká, že je už predpřipraven na instalaci alternativního pohonu např. LPG ( což právě s 1.6 16V se začaly jako první už pod hlavičkou Renaultu předělávat na LPG ). Třeba odolnější materiály v hlavě ( ventily, sedla ).
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Zefek » čtv čer 23, 2016 13:52

K tomu ethanolu. Motor 1.6 16V se prodával i pro provoz na ethanol. Ale byl zde základní rozdíl v programu řj oproti motoru, který na to nebyl určen. Rozdíl byl právě v tom, že nebylo možné prodloužit dobu vstřiku. Při provozu na ethanol totiž spadla korekce pro dobu vstřiku na své minimum a více již nebylo možné dobu vstřiku prodloužit. Pak, při provozu na čistý ethanol nastával problém s chodem motoru. U řj, které umožňovaly korekci ještě více snížit (tj. prodloužit dobu vstřiku) problém s chodem motoru nebyl.

Se sériovými vstřiky problém není. Vezmi si, že doba vstřiku na volnoběh je asi 2ms. Vstřik vstřikuje 1x za 200ms při 600ot/min. Chceš prodloužit dobu vstřiku o 20ms? Není to problém, pokud to korekce v řj dovolí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » čtv čer 23, 2016 15:12

Prodlužovat délku vstřiku nejde do nekonečna. Potřebuješ dostat cca 30% paliva víc v každém režimu chodu motoru. To že to tam dostaneš neznamená že to tam optimálně shoří a dostaneme tu požadovanou energii. S zvyšujícími otáčkami se to okénko kdy tam musíš dostat zvýšenou dávku sakra zmenší. To by se potom mohl dělat jen jeden typ vstřikovače na všechny typy a obsahy motorů a vše řešit délkou vstřiku.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Bato
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: ned zář 27, 2015 18:47

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Bato » pát čer 24, 2016 09:15

Keď otvorím nádrž, tak tam mám nálepku, že môžem tankovať len bezolovnaté palivo a potom v krúžkach tam sú 95 a 98. Takže asi naozaj to bifuel znamená akurát to, že si môžem vybrať oktánové číslo.
Obrázek
Renault Megane III Grandtour 2012 1.6 16V bifuel 110k

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » pát čer 24, 2016 13:32

Ale prdlajs, 98 nebo 95 si muzes vybrat u "kazdeho" benzinaka... A nic se tam nerika o tom, ze to musi byt natural, musi to jen byt bezolovnate a mit mezi 95-98 oktanu, coz muze mit i lih (vic oktanu nevadi, jen je to pak zbytecne).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » pát čer 24, 2016 13:44

Zatím je v tom polojasno, každý tvrdíme něco jiné. O houbelec jde, ale v Rencku by to měli umět vysvětlit. Pak dejte zprávu, ať se nám rozšíří obzory.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » pát čer 24, 2016 13:55

No bifuel se pouziva na oznaceni pro lpg nebo cng. Co tim myslel renault, je otazka ;). Urcite to ale neni oznaceni 95 a 98 oktanu, to by kazdy motor byl bifuel ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Bato
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: ned zář 27, 2015 18:47

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Bato » pát čer 24, 2016 14:36

Napísal som do online chatu na renault.cz. Tu je konverzácia, dôležité je podtrhnuté:
Jiří Dušánek: Vítáme Vás na chatu Renault. Mé jméno je Jiří Dušánek, jak Vám mohu pomoci?

Me: Dobrý deň. Motor môjho Renaultu Megane III nesie označenie 1.6 16V bifuel (KZ03). Neviem sa dopátrať toho, čo označenie "bifuel" v tomto prípade znamená. Poradíte mi, prosím?

Jiří Dušánek: Děkujeme za Váš dotaz, jaký je prosím VIN Vašeho vozidla?

Me: VF1KZ1xxxxxxxxxxx

Jiří Dušánek: Děkuji za potvrzení VIN kódu. "Bi-Fuel" znamená označení, že vozidlo může používat 2 různé druhy plativ. Toto označení však pro provozování vozidla není rozhodující. Rozhodující, jaké palivo máte používat je záznam ve velkém technickém průkazu, který vychází z technické homologace Vašeho vozidla. Podlle VIN kódu je homologovaným palivem pro Váš vůz benzín.

Me: Znamená to, že prechod na E85 by v mojom prípade znamenal len zmenu v technickom preukaze alebo sú potrebné aj nejaké servisné úkony?

Jiří Dušánek: Existují 2 varianty. 1) Buď je Vaše vozidlo přizpůsobené k používání paliva E85 už z výroby. Tomu by naznačovalo označení Bi-Fuel.
2) Vozidlo není uzpůsobeno pro toto palivo z výroby a poté by byla nutná přestavba vozu, kterou by bylo třeba schálit u zastoupení výrobce.
Zde raději uvádím, že přestavby motorů výrobce Renault nedoporučuje. Palivo E85 má větší obsah biosložky a tomu jsou i uzpůsobené různé části motoru. Například vstřikovače, sedla ventilů atd.
Navrhuji, že zjistím u kolegů z našeho technického oddělení, jestli bylo Vaše vozidlo už z výroby přizpůsobené k užívání paliva E85. Jakmile budeme mít potvrzené informace, potvrdil bych Vám je do emailu nebo telefonicky.

Jiří Dušánek: Ve velkém technickém průkazu máte uvedené palivo pouze benzín?

Me: Áno, vo veľkom TP je pouze benzín.

Me: Zistenie, či je vozidlo prispôsobené na E85 už z výroby by mi veľmi pomohlo. Do prestavby by som sa nepúšťal. Poprosím Vás teda o zaslanie Vašeho zistenia emailom.

Me: Veľmi pekne Vám ďakujem za Váš čas a znalosti.
Renault Megane III Grandtour 2012 1.6 16V bifuel 110k

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » pát čer 24, 2016 15:50

Tak ani ofic. zastoupení v tom nemá jasno. Zřejmě dobrej oddíl STS Chvojkovice - Brod :roll:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » pát čer 24, 2016 16:37

To jsou sikulove :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Bato
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: ned zář 27, 2015 18:47

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od Bato » stř čer 29, 2016 23:45

Tak mi konečne volali. Vraj podľa VIN vozu je môj konkrétny motor homologovaný na benzín a to je to jediné čo doň môžem liať. Prechod na E85 by vyžadoval výmenu už spomínaných súčiastok, pričom Renault prestavbu silno nedoporučuje.
Opýtal som sa, prečo teda motor nesie označenie bifuel. Vraj je to preto, lebo je schopný bežať na viacero druhov paliva. Ale ten môj je len na benzín. Takže mi to bifuel je úplne k ničomu.
Môj dohad je, že asi zvyknú robiť ten istý motor s úpravou na E85. A možno sa im občas podarí kúsok, ktorý je schopný spaľovať jedno aj druhé.

Každopádne ma sklamali a to bifuel by tam nemali písať.
Renault Megane III Grandtour 2012 1.6 16V bifuel 110k

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 30, 2016 10:48

Tak bud tady (v EU) ten motor nedostal patricnou homologaci a tim padem ti nesmi rict, ze tam E85 muzes klidne spalovat, pricemz motor je na to ve skutecnosti pripraven, nebo na E85 (ci jine palivo) pripraven opravdu neni a pak absolutne nechapu, proc ho nazivaji bifuel.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: E85 ako aditívum v modernom benzínovom motore

Příspěvek od soptik » čtv čer 30, 2016 14:44

Asi se to líp prodává s Bi - ... Víc pruhů víc Adidas :mrgreen:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů