Ako funguje jednotka UCH
Moderátor: Moderators General
Ako funguje jednotka UCH
Viete mi niekto vysvetliť funkciu jednotky UCH. Respektíve fotka ako to v nej vyzerá by ma potešila. Vysvetlím o čo sa mi jedná.
Na jednotkovom Megane ma trápi že mám v kufri dosť tmu. Jasné svieti tam jedno svetielko s 5 W sufitkou. Len poznáte to - celý kufor potiahnutý tou čiernou látkou čo žerie svetlo a v noci to býva "sranda" hľadať v tom harampádí konkrétnu vec. Zvlášť keď mám 510 litrový kufor (Megane Classic) tak tá 5 W je mi málo. Dalo by sa to vyriešiť 7 W sufitkou, prípadne 10 W, ale to svetielko je dosť malé a plast by to nevydržal. Chcel by som tam pridať malé biele svetielko z LIAZu (na foto v ľavom dolnom rohu) - aspoň zo dva kúsky alebo by som použil bielu cúvačku.
Blbé je že osvetlenie je napojené na jednotku UCH a neviem či UCH vydrží takú záťaž akou je prídavné osvetlenie interiéru. Myslím že UCH neni plná relátok a budú v nej aj dáke polovodiče. Tak obávam sa, aby ten obvod na osvetlenie interiéru vydržal ak mu tam pridám záťaž dajme tomu 21 W. Aby to nebolo spočítané na presnú wattáž a pri jej prekročení bude väčší prúd ktorý dajme tomu odpáli nejaké tranzistory. A do nejakých LED sufitiek nechcem ísť. U mňa žiarovky jednoznačne vedú.
Na jednotkovom Megane ma trápi že mám v kufri dosť tmu. Jasné svieti tam jedno svetielko s 5 W sufitkou. Len poznáte to - celý kufor potiahnutý tou čiernou látkou čo žerie svetlo a v noci to býva "sranda" hľadať v tom harampádí konkrétnu vec. Zvlášť keď mám 510 litrový kufor (Megane Classic) tak tá 5 W je mi málo. Dalo by sa to vyriešiť 7 W sufitkou, prípadne 10 W, ale to svetielko je dosť malé a plast by to nevydržal. Chcel by som tam pridať malé biele svetielko z LIAZu (na foto v ľavom dolnom rohu) - aspoň zo dva kúsky alebo by som použil bielu cúvačku.
Blbé je že osvetlenie je napojené na jednotku UCH a neviem či UCH vydrží takú záťaž akou je prídavné osvetlenie interiéru. Myslím že UCH neni plná relátok a budú v nej aj dáke polovodiče. Tak obávam sa, aby ten obvod na osvetlenie interiéru vydržal ak mu tam pridám záťaž dajme tomu 21 W. Aby to nebolo spočítané na presnú wattáž a pri jej prekročení bude väčší prúd ktorý dajme tomu odpáli nejaké tranzistory. A do nejakých LED sufitiek nechcem ísť. U mňa žiarovky jednoznačne vedú.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- speedy11
- Experienced member
- Příspěvky: 575
- Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Ako funguje jednotka UCH
Nebudu ti tu tedy vysvětlovat činnost UCH nebo přesněji u jedničkového Megane UCBIC a rovnou ti poradím tu nejjednodušší radu: přiřaď tam SPÍNACÍ RELÉ !
Nevím teď přesně čím je světýlko ovládáno (plusem a nebo mínusem), ale na drát od světýlka zapojíš jen spínání relé a UCBIC tím nepoškodíš.
Na stmívač by to nemělo mít vliv. Ve chvíli poklesu napětí relé stejně rozepne.
Nevím teď přesně čím je světýlko ovládáno (plusem a nebo mínusem), ale na drát od světýlka zapojíš jen spínání relé a UCBIC tím nepoškodíš.
Na stmívač by to nemělo mít vliv. Ve chvíli poklesu napětí relé stejně rozepne.
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Ako funguje jednotka UCH
Do kufru jsem dal LED sulfitku s 9 čipy a neskutečné světlo, vůbec se to nedá porovnat s původní 5W bludičkou. Téma zde a psal jsem tam i typy a odkazy na obchod http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=15&t=36385
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Ako funguje jednotka UCH
osobne bych dal taky led, vse ostatni mi prijde jako drbani se pravou nohou za levym uchem.... rele je varianta, ale musis odnekud tahnout trvale plus skrz cele auto, neprijde mi to jako idealni....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Ako funguje jednotka UCH
Také bych volil max. variantu s použitím druhé lampičky na protější straně s LED sulfitkami, kvůli nízkému odběru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Ako funguje jednotka UCH
Hoši máte pravdu, dám na vás. Po mnohých úvahách ostáva jedine tá LED žiarovka. Ťahať kábel so stálym plus niekde podlahou cez celé auto by nebolo moc šťastné riešenie.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 15, 2019 12:18
Re: Ako funguje jednotka UCH
Den vím že je to staré téma, ale týká se mého problému :
Meghane I 1.4 16V grand tour .
Problém se týká toho že při motor běží normálně bez problému nastartuje blikají blinkry všechno ok .. zapnu světla a motor chcípne všechno se vyresetuje .. hodiny, radio jako když člověk odpojí baterku (už jsem to psal tady na někde na fóru ale nikdo nereagoval) při hledání problému jsem po odpojoval snad úplně všechno procinkal kabely jestli to někde nejde na kostru vypadá že ne .. momentálně po proměření ( při odpojení všech žárovek a kabelu od nich takže jsou na volno) naměřím cca 7V na dalkových světlech i přesto že jsou ovladací pakou zapnuté pouze potkávačky a ještě k tomu mám vytažené pojistky od dálkových světel nevím co tam těch 7V dělá .. do obrysových světel jde jen asi 9V taky nevím proč tak málo .. potkávací davaj normálně 12,5 co je na baterce.. pokud je vše odpojeno a já mám připojené jen potkávací světla vše je asi v pohod motor běží světla se rozvítí ale jak vložím žárovku do koncovích světel nebo obrysových, sepnu dálkové zapnu mlhovky motor zdechne ( zacvakaj relátka a je konec) je možné že tohle všechno způsobuje tato jednotka ?
Jsem jen automechanik ne autoelektrikář ..mám jen schéma s knížky jak na to a myslím že je to na starší verzi a tam tato jednotka zakreslená není nebo myslím že není .. nevím co má všechno tato jednotka na starost a jestli něco takového může způsobovat .. tak mě prosím ušetřete komentářů že jsem lempl .. snažím se jen zachránit auto protože je mě ho líto jelikož jezdí dobře a jako pracovní dělník slouží víc než dostatečně
Meghane I 1.4 16V grand tour .
Problém se týká toho že při motor běží normálně bez problému nastartuje blikají blinkry všechno ok .. zapnu světla a motor chcípne všechno se vyresetuje .. hodiny, radio jako když člověk odpojí baterku (už jsem to psal tady na někde na fóru ale nikdo nereagoval) při hledání problému jsem po odpojoval snad úplně všechno procinkal kabely jestli to někde nejde na kostru vypadá že ne .. momentálně po proměření ( při odpojení všech žárovek a kabelu od nich takže jsou na volno) naměřím cca 7V na dalkových světlech i přesto že jsou ovladací pakou zapnuté pouze potkávačky a ještě k tomu mám vytažené pojistky od dálkových světel nevím co tam těch 7V dělá .. do obrysových světel jde jen asi 9V taky nevím proč tak málo .. potkávací davaj normálně 12,5 co je na baterce.. pokud je vše odpojeno a já mám připojené jen potkávací světla vše je asi v pohod motor běží světla se rozvítí ale jak vložím žárovku do koncovích světel nebo obrysových, sepnu dálkové zapnu mlhovky motor zdechne ( zacvakaj relátka a je konec) je možné že tohle všechno způsobuje tato jednotka ?
Jsem jen automechanik ne autoelektrikář ..mám jen schéma s knížky jak na to a myslím že je to na starší verzi a tam tato jednotka zakreslená není nebo myslím že není .. nevím co má všechno tato jednotka na starost a jestli něco takového může způsobovat .. tak mě prosím ušetřete komentářů že jsem lempl .. snažím se jen zachránit auto protože je mě ho líto jelikož jezdí dobře a jako pracovní dělník slouží víc než dostatečně
Re: Ako funguje jednotka UCH
Ahoj,
Pokud už jsi to neudělal, zkusil bych se podívat na kvalitu vedení a kontaktů k pojistkám / relé spínajícím (nejen) světla. Nevím jak v M-I, ale hodně aut to má narozdíl od "palubních" pojistek v boxu v motorovém prostoru. Je pravděpodobné, že že stejného + svazku je napájené relé pro palivové čerpadlo případně nějaké spínání "za klíčkem" ovlivňující zbytek auta. Pokud je na čistém vedení k lampám tak malé napětí, bude chyba někde tam. Koroze na hlavní pojistce, na kontaktu rozvodnice... jakmile spotřebičem (žárovkama) zvýšíš odběr, na přechodovém odporu blbého kontaktu vzroste napětí, které pak chybí k napájení nějakého relé pro motor / palubní desku.
Na jednotku bych se zaměřil asi až v poslední řadě, k životu jí stačí relativně málo a tebou popisované obvody způsobující výpadek bývají beztak jednotkou ovládány přes relé. Tak jako tak ale nic nepokazíš, když ji opatrně sundáš a očistíš, aby měla kvalitní kostření.
Přeju úspěch při záslužné činnosti.
Pokud už jsi to neudělal, zkusil bych se podívat na kvalitu vedení a kontaktů k pojistkám / relé spínajícím (nejen) světla. Nevím jak v M-I, ale hodně aut to má narozdíl od "palubních" pojistek v boxu v motorovém prostoru. Je pravděpodobné, že že stejného + svazku je napájené relé pro palivové čerpadlo případně nějaké spínání "za klíčkem" ovlivňující zbytek auta. Pokud je na čistém vedení k lampám tak malé napětí, bude chyba někde tam. Koroze na hlavní pojistce, na kontaktu rozvodnice... jakmile spotřebičem (žárovkama) zvýšíš odběr, na přechodovém odporu blbého kontaktu vzroste napětí, které pak chybí k napájení nějakého relé pro motor / palubní desku.
Na jednotku bych se zaměřil asi až v poslední řadě, k životu jí stačí relativně málo a tebou popisované obvody způsobující výpadek bývají beztak jednotkou ovládány přes relé. Tak jako tak ale nic nepokazíš, když ji opatrně sundáš a očistíš, aby měla kvalitní kostření.
Přeju úspěch při záslužné činnosti.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů