automatické zapínání světel

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv čer 08, 2006 23:11

Asi nejsem pravý pro takové diskuse, protože od roku 1965 svítím pořád, ale ne dost dobře jsem pochopil, co vlastně chcete dosáhnout různými udělátky? Nebudu hodnotit snahu automaticky zapnout předepsané osvětlení, případně zamontovat jiná, zákonu odpovídající světla, tyto snahy jsou legální a dopadem chvályhodné.
Co mě mate, tak jsou snahy některých lidí zase zákon nějakým způsobem oje...obejít, aby jeho znění nemuseli plnit. To jsou opravdu tak šíleně drahé žárovky, nebo výbojky? To mají tak nízkou životnost? Jak jsem říkal, svítím nepřetržitě už dlouho a nevšiml jsem si, že bych měl velkou spotřebu žárovek... Snad s výjimkou Š120, kde levá H4 opravdu odcházela snad po 2000km... Tak o co se tady snažíte? A takové nápady, jak snížit výkon předřadným odporem...jako vše, i zde jde o nepochopení fysikálních zákonů: právě tzv. halogenový cyklus, podmíněný vysokou teplotou vlákna, dává žárovkám výdrž a výkon! Takže ten odpor zaviní, že žárovka bude svítit hůř, ale zato kratší dobu... Fakt úspora malého českého šetřílka....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » čtv čer 08, 2006 23:23

myslím, že jsi ujel. všem tady jde právě o naplnění zákona. ale nějakou automatizací v převážně starších kárách a s minimem výdajů. že některý úvahy vedou mimo, je další věc. já zůstanu u myšlenky připomínacího pípáka. jeden, ten fabricky zabudovanej, mi bude připomínat, že mám světla zhasnout, ten dodělanej s minimálním zásahem do instalace, že mám rožnout. my taky svítíme furt, ale občas jeden zapomene.
první verze připomínáku bude z nějaké hračky, nejspíš s pytlíku od macdonalda co dělá "pjooong", další verze bude možná s jednočipákem a naprogramovanou úporností. kdyby to někoho zajímalo...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát čer 09, 2006 06:23

Čeněk Urbanec píše:Asi nejsem pravý pro takové diskuse, protože od roku 1965 svítím pořád, ale ne dost dobře jsem pochopil, co vlastně chcete dosáhnout různými udělátky? Nebudu hodnotit snahu automaticky zapnout předepsané osvětlení, případně zamontovat jiná, zákonu odpovídající světla, tyto snahy jsou legální a dopadem chvályhodné.
Co mě mate, tak jsou snahy některých lidí zase zákon nějakým způsobem oje...obejít, aby jeho znění nemuseli plnit. To jsou opravdu tak šíleně drahé žárovky, nebo výbojky? To mají tak nízkou životnost? Jak jsem říkal, svítím nepřetržitě už dlouho a nevšiml jsem si, že bych měl velkou spotřebu žárovek... Snad s výjimkou Š120, kde levá H4 opravdu odcházela snad po 2000km... Tak o co se tady snažíte? A takové nápady, jak snížit výkon předřadným odporem...jako vše, i zde jde o nepochopení fysikálních zákonů: právě tzv. halogenový cyklus, podmíněný vysokou teplotou vlákna, dává žárovkám výdrž a výkon! Takže ten odpor zaviní, že žárovka bude svítit hůř, ale zato kratší dobu... Fakt úspora malého českého šetřílka....
Mám na ESPACU IV bixenony. Když zapnu světla, tak výrazně pohasne přístrojovka (i při plně vytočeném regulátoru) a sní i digitální tachometr, což vůbec není v poho. Renault ČR od toho dává ruce pryč, tedy né tak úplně. Můžu si koupit nový faceliftovaný model, který to má již vyřešeno a ten starý prodat do země, kde se přes den nesvítí. Xenony mají také zpětnou vazbu na funkčnost výbojky. Dá se obejít jejich automatické spuštění po startu motoru pomocí zásahu do elektriky bez pohasnutí přístrojovky, ale je to složité, nelze to vykutit bez demontáže palubovky. Mám elektro schéma a návod na rozdělání palubovky. Ten začíná demontáží předních sedadel (zespodu vozidla), aby se rozpojily vzduchovodné kanály atd. Ke kutilství z motorového prostoru zbývají pouze dálkovky a mlhovky. (Nová přídavná světla by byla zásahem do vzhledu vozidla, těžce bych asi dopasovával nějaká se stejným zakřivením podle nárazníku.) Cena za xenonové výbojky je také dost vysoká (cca 4500 Kč) a výměna nutná v Renaultu, jinak nová nebude svítit z důvodu předešlé blokace nefukční výbojky. Tyto už je škoda nechávat svítit trvale, přestože mají vyšší životnost než H-áčka. Nejedná se tedy jen o snahu malého českého šetřílka, ale o naplnění zákona s dosažením komfortu. Auto chci mít min. 10 let a za tu dobu bych určitě pár bodíků takhle blbě nachytal. St.W.

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » pát čer 09, 2006 10:05

Jak se říká zlaté české ručičky. Určitě na něco příjdou.
Jen mě zajímá proč nemá Renault neco jako koncern WV?! Prostě přiřadit udělátko a je po problému. Nebo BMW AUDI Mercedes :lol: Trochu jiná kategorie aut :lol: Zmiňuju se o tom proto že už sem viděl jezdit po brně spousty těchto aut kterým svítí pouze (Dálkové světla-nic víc) Proto se tady řeší zapojení dlkových světel. Možná se pletu, ale toto je můj poznatek.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát čer 09, 2006 10:13

awe_cz píše:Mozna je lepsi reseni namontovat svetla pro denni sviceni (http://www.hella.cz/prisl/taglicht/main.htm). Je to v souladu s novym zakonem (jizda bez obrysovek a svetel vzadu) a samozrejme to ma homologaci ...
Myslím, že naši zákonodárci opět projevili nedostatek předvídavosti a rozhledu. Bral bych, kdyby v roce 2000 řekli, že do roku 2005 se musí všechna auta vybavit světly pro svícení za dne. Nová auta by je musela mít od 2001, stará by si do 2005 namontovala přídavná světla. A zároveň by rozhodli, že na nákup takových (schválených) přídavných světel stát nebude vybírat DPH, aby jejich rychlý nákup podpořil. Pak bychom jednak nemuseli řešit celé tohle téma, jednak by všichni svítili tak, že by neoslňovali, nesvítili dálkovýma (a že jich za poslední měsíc přibylo!!!) a ušetřilo by se trochu toho benzínu za snížený výkon alternátoru ( :wink: ).
Místo toho vymysleli věc, která jednoznačně zhoršuje situaci chodců, cyklistů i motorkářů, protože v té šňůře světel aut prakticky přestávají být vidět. Takže se nám asi mírně sníží následky nehod auto-auto, zato nám pomře daleko víc chodců a cyklistů...
Byl tohle záměr našeho zákonodárného sboru?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 702
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » pát čer 09, 2006 10:27

hudes píše:Jak se říká zlaté české ručičky. Určitě na něco příjdou.
Jen mě zajímá proč nemá Renault neco jako koncern WV?! Prostě přiřadit udělátko a je po problému. Nebo BMW AUDI Mercedes :lol: Trochu jiná kategorie aut :lol:
mají to dokonce i nový fobie ale to je vlastně koncern VW 8)
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát čer 09, 2006 14:38

Vzhľadom k tomu, že som riadny sklerotik, odviedol som štátu nejaké peniaze za nezapnuté svetlá a taktiež potrápil baterku až nadoraz pre zapnuté svetlá obe v nevhodnej chvíli. :D
Už to bude dva roky čo s úspechom používam jednoduché udělátko a nedám naň dopustiť. Je to obyčajný piezoelektrický pípač za 80 korún s nepríjemným zvukom napojený cez 4 diody v graetzovom zapojení nasledovne:
Na uzly graetza, kde sa privádza striedavý prúd je privedený drátik zo stretávacích svetiel a druhý z indukčnej cievky.
Na uzly usmerneného prúdu + a - je pripojený pípač v správnej polarite.

Funguje to takto:
1. odstavené auto, vypnuté zapaľovanie aj svetlá - nepípa.
2. zapnuté zapaľovanie, vypnuté svetlá - pípa. Upozornenie zapni svetlá po naštartovaní
3. zapnuté svetlá, vypnuté zapaľovanie - pípa. Upozornenie vypni svetlá po vypnutí motora
4. zapnuté svetlá, zapnuté zapaľovanie - nepípa. Normálna jazda.

Odvtedy som nemal problém ani so zákonom ani s vybitou baterkou a môžem si posvietiť aj pri vypnutom motore, prípadne sa previezť s vypnutými svetlami. Taktiež sa dá počkať kým dožhaví a p.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pát čer 09, 2006 16:56

Mario Horak píše: Funguje to takto:
1. odstavené auto, vypnuté zapaľovanie aj svetlá - nepípa.
2. zapnuté zapaľovanie, vypnuté svetlá - pípa. Upozornenie zapni svetlá po naštartovaní
3. zapnuté svetlá, vypnuté zapaľovanie - pípa. Upozornenie vypni svetlá po vypnutí motora
4. zapnuté svetlá, zapnuté zapaľovanie - nepípa. Normálna jazda.
no vždyť! jen mě to už body 1, 3 a 4 dělá z fabriky. doplním jen funkci 2, ale nějakým míň buzerujícím (od buzzer) zvukem.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » pon čer 12, 2006 07:18

tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
Obrázek Obrázek

_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___

Uživatelský avatar
rendla
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát kvě 20, 2005 09:47
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od rendla » úte čer 13, 2006 22:12

SCENIC 2002, 1,9 dCi 75kW

Uživatelský avatar
David - Plzen
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: úte lis 09, 2004 12:32
Bydliště: Plzeň

odkazek

Příspěvek od David - Plzen » pát čer 16, 2006 18:05


Béďa
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 25, 2006 22:45
Bydliště: jižní Morava

Zapni světla! Signalizace snadno levně bez zásahu do vozidla

Příspěvek od Béďa » ned čer 25, 2006 23:39

Trápí mě stejný problém jako většinu ostatních - skleróza. Našel jsem dost návodů na automatické zapnutí i signalizaci zhasnutých světel. No, zapnu si sám, jen nezapomenout, a na to mi stačí signalizace. Jenže hlavní potíž není v samotném udělátku, ale v montáži do vozu. V žádném případě se mi nechce demontovat palubovku nebo tapecírunk a vyhledávat ve spoustě drátů ten správný bez jakékoliv dokumentace.
Tak mě napadlo řešení, kvůli kterému moje vnitřní já perfekcionisty okamžitě nafackovalo mému druhému vnitřnímu já lenocha. Nicméně když jsem ten nápad převaloval v hlavě, zjistil jsem, že má i některé zajímavé výhody. Tak jsem to zbastlil, vyzkoušel a jsem zcela spokojen.
Zapojení je jednoduché, levné a nepotřebujete k němu žádného automechanika ani schéma instalace, jen trochu zručnosti s pájkou.
Recept je jednodušší než na chlupaté knedlíky.
Co potřebujete:
1 ks bzučák, pípátko, buzzer či cokoliv jiného, co vydává hluk na 12 voltů (myslím, že se něco takového prodává i v mototechně). K tomu ještě 1 ks jakékoliv usměrňovací diody alespoň na 300 mA a 80 V, pojmenujme si ji D1.
Montáž: pípátko s diodou se zapojuje přímo na pojistky. To znamená, že drátky připájíte na pojistky shora vždy na jednu z kontaktních měřicích plošek (ne na obě, to byste pojistku vyřadili z činnosti). Pojistky jsou dobře přístupné, a když se psychicky vyrovnáte s tímto nechutným bastlem, zjistíte, že pojistka má teď navíc i funkci konektoru, takže můžete celé zařízení snadno demontovat náhradou za pojistku neupravenou.
Při pájení pojistku pro jistotu sevřete za kontaktní nože do svěráku nebo kombinaček, ale byl jsem překvapen, že plastové pouzdro je velmi odolné a pájením se v podstatě nijak nepoškodilo.
Zapojení:
1) Diodu D1 připájejte vývodem u proužku (katoda, elektrotechnici nechť odpustí, je to i pro laiky) na pípátko na vývod označený + (pokud není polarita označena, hoďte si korunou).
2) Pomocí přiměřeně dlouhého lanka připojte druhý vývod diody D1 (anoda, bez proužku) na pojistku č. 6. Pozor to platí pro Lagunu. U jiných vozů poznáte vhodnou pojistku podle toho, že bez klíčku v zapalování na ní napětí není a objeví se až po zasunutí resp. pootočení klíčku. Pokud najdete pojistku, na které se objeví napětí až po nastartování motoru, jste dítě štěstěny, běžte hned vsadit sportku a pak pokračujte v práci. Nemáte-li zkoušečku napětí, můžete improvizovaně využít samotné pípátko - minus pól na kostru.
3) Minus pól pípátka připojte pomocí stejně dlouhého lanka na pojistku číslo 7. Opět platí pro Lagunu. U jiných vozů najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí potkávacích světel.
4) A je to! Pípátko umístěte někam pod palubní desku zaopatřené tak, aby se vývody vzájemně nemohly zkratovat ani dotknout kostry vozu. O požár v kabině jistě nestojíte. Zasuňte (je lhostejno jak) pojistko-konektory do správné patice a můžete vesele pískat.
Omezení:
a) Signál zní hned po zasunutí klíčku a přestane po zapnutí potkávaček (pokud nejste dítě štěstěny, pak zní až po nastartování motoru) - to je daň za jednoduchost.
b) Toto zapojení je funkční pouze ve vozech, kterým svítí potkávací světla trvale i při přepnutí na dálková světla.

Vozy, kterým potkávačky zhasínají po zapnutí dálkových světel.
Pokud vám potkávačky zhasínají, musí se zapojení doplnit ještě o jednu diodu D2, jeden odpor R a využít tři pojistky. Zapojení popíšu slovně pomocí pěti uzlů (spojů):
Uzel 1: Pojistka zapnutí klíčku (viz bod 2) + anoda diody D1 /// Uzel 2: Katoda (s proužkem) diody D1 + pípátko kladný pól /// Uzel 3: Pípátko záporný pól + katoda (s proužkem) druhé diody D2 + první vývod odporu R /// Uzel 4: Druhý vývod odporu R + pojistka potkávacích světel (viz bod 3) /// Uzel 5: Anoda druhé diody D2 + pojistka dálkových světel (najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí dálkových světel).
Zapojení si podle popisu nejprve nakreslete a pak zapojujte. Pípátko musí být v tomto případě na 6 voltů, nebo takové, které při 6 V ještě pípá. Odpor R musí být takový, aby při zapojení pípátka v sérii s odporem R na autobaterii 12 V bylo na pípátku právě těch 6 V (zručný elektrotechnik změří pípátko a odpor spočítá).
Nepovažuji za nutné zařazovat vypínač signalizace, ale pokud byste po něm toužili, zapojte jej u obou variant do přívodu k pojistce potkávacích světel.
Přeji samé kilometry bez pokut za nerozsvícená světla.

Béďa
Renault Laguna 1,8
zelenostříbrná metalíza

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » pon čer 26, 2006 02:17

koprda píše:tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
Ten odkaz nefunguje :? Mohl bys dat prosim spravny link?

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » pon čer 26, 2006 11:03

otas1 píše:
koprda píše:tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
Ten odkaz nefunguje :? Mohl bys dat prosim spravny link?
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm

:twisted: :P :twisted:
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

JirkaT
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte dub 18, 2006 18:40

Příspěvek od JirkaT » ned črc 02, 2006 15:34

Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic... :roll: :roll: :D

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » úte črc 04, 2006 19:09

JirkaT píše:Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic... :roll: :roll: :D
Bylo by mozne nejak nafotit to zapojeni primo v tom sceniku?! Jestli je to funkční a bezpečné (bez přehřívání) tak bych do toho šel. Díky za info.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

JirkaT
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte dub 18, 2006 18:40

Příspěvek od JirkaT » úte črc 04, 2006 20:17

hudes píše:
JirkaT píše:Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic... :roll: :roll: :D
Bylo by mozne nejak nafotit to zapojeni primo v tom sceniku?! Jestli je to funkční a bezpečné (bez přehřívání) tak bych do toho šel. Díky za info.
Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat.... :roll: :roll: :roll: :roll:
foto neni... :oops:

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » úte črc 04, 2006 22:30

JirkaT píše: Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat.... :roll: :roll: :roll: :roll:
foto neni... :oops:
někde sem četl že některé výrobky přestali vyrábět protože se dost přehřívaly a mohli způsobit požár auta. Žeby jablotron?! teď si nejsem jistý.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

JirkaT
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte dub 18, 2006 18:40

Příspěvek od JirkaT » stř črc 05, 2006 12:57

hudes píše:
JirkaT píše: Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat.... :roll: :roll: :roll: :roll:
foto neni... :oops:
někde sem četl že některé výrobky přestali vyrábět protože se dost přehřívaly a mohli způsobit požár auta. Žeby jablotron?! teď si nejsem jistý.
To jsem neslysel....a pochybuji,ze by to byl jablotron... :roll: :roll:
Jinak pro ty,co si chteji rele po denni sviceni pripojit...
KONEKOR SPINACE SVETEL--Renault Scenic 98
Zapojeni pinu:
8 -obrysovky
9 -kladny pol+ spolecny pro oba pary spinacich kontaktu rele
12-hlavni svetlomety

Uživatelský avatar
georg24
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 30, 2006 20:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georg24 » sob črc 08, 2006 20:46

sou zajimavy ruzny pipaky na svetla , ale neni nic jednodusiho nez si tam dat 2 relatka z nich 6 dratu a je po problemu , svetla se rozsviti az po nastartovani ,takze netrpi zarovky pri startu , staci vhodne zapojit
RE5PEKT

Hanschenovic
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 10, 2006 21:03

Příspěvek od Hanschenovic » pon črc 10, 2006 21:08

georg24 píše:sou zajimavy ruzny pipaky na svetla , ale neni nic jednodusiho nez si tam dat 2 relatka z nich 6 dratu a je po problemu , svetla se rozsviti az po nastartovani ,takze netrpi zarovky pri startu , staci vhodne zapojit
Ahoj ,podivej sem :


http://www.volny.cz/hanschenovic/laguna ... index.html

nevim jestli je to ideal. Cus

Uživatelský avatar
georg24
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 30, 2006 20:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georg24 » pon črc 10, 2006 21:16

ja to mam kapku jinak , mam tam 2 relatka spojeny , stalej plus , kostra , plus od druhy polohy klice , kostru z kontrolky mazani (diky ni se svetla rozsviti az po nastarovani) , vyvod na svetla (privod , odvod)
RE5PEKT

Hanschenovic
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 10, 2006 21:03

Příspěvek od Hanschenovic » pon črc 10, 2006 21:24

georg24 píše:ja to mam kapku jinak , mam tam 2 relatka spojeny , stalej plus , kostra , plus od druhy polohy klice , kostru z kontrolky mazani (diky ni se svetla rozsviti az po nastarovani) , vyvod na svetla (privod , odvod)
Tak ja to mam uplne mino spinacku spina mi to tranzistor kterej se otevre kdyz auto zacne dobijet + cca4 vteriny.No ale jinak funkce asi hodne podobna tomu tvymu.

Cus

Uživatelský avatar
georg24
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 30, 2006 20:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georg24 » pon črc 10, 2006 21:25

asi jo,, ja to mam nejspis udelany v lacinejsi verzi :D
RE5PEKT

Hanschenovic
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 10, 2006 21:03

Příspěvek od Hanschenovic » úte črc 11, 2006 12:23

georg24 píše:asi jo,, ja to mam nejspis udelany v lacinejsi verzi :D


:D jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, ja sem to poskladal z veci co jsem mel doma kdybych to mel kupovat tak bych to udelal jako ty.

cus

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů