automatické zapínání světel
Moderátor: Moderators General
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak s tou špatnou čitelností displejů při rozsvícených světlech ve dne jste měli pravdu, musel jsem se přesvědčit sám, ale tato drobnost je odstraněna - postavil jsem si "soumrakový spínač" - tzn. za denního světla mám displeje na rádiu a tachometru nepodsvícené ( = jako kdyby byla světla vypnutá ), podsvícení se mi rozsvítí až se začne stmívat.
Pokud byste měl někdo zájem, podívejte se sem. http://delta.ssakhk.cz/home/zdenek/php/ ... r=1&id=013
Pokud byste měl někdo zájem, podívejte se sem. http://delta.ssakhk.cz/home/zdenek/php/ ... r=1&id=013
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
pcborec píše:bude vadit když na to použiju nějake rele ktere je spinane 12ti volty a je pro max. proud 8A?
když to napojim paralelně k vypinači světel tak tam velky proud neteče, ten spinač ovlada rele pro světla ne?
nebude vadit že rele je na 12v a v autě je vic?
je to schrack RP412012
cus tak si to vypocitej ampery=zarovkyW/12V ke zbytku otazky nevim presne co mas na mysli ale kdyz neco napojis pararelne tak je tam uplne stejnej proud .
ek? normálně je při zhasnutých světlech vše naopak podsvíceno naplno, při rožnutí světel se zapojí regulace podsvícení. to to máme jinak, nebo jsi se splet?koprda píše:...tzn. za denního světla mám displeje na rádiu a tachometru nepodsvícené ( = jako kdyby byla světla vypnutá )...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Chauffeur píše:ek? normálně je při zhasnutých světlech vše naopak podsvíceno naplno, při rožnutí světel se zapojí regulace podsvícení. to to máme jinak, nebo jsi se splet?koprda píše:...tzn. za denního světla mám displeje na rádiu a tachometru nepodsvícené ( = jako kdyby byla světla vypnutá )...
Omluvám se, asi jsem se špatně vyjádřil, takže to napravím: Když nejsou zapnutá světla, tak displeje autorádia a číselníku tachometru svítí naplno, ale jakmile se světla rozsvítí, tak jas na obou displejích trochu pohasne a hlavně za slunečního světla jsou pak údaje na nich špatně čitelné. Soumrakový spínač funguje tak, že při rozsvícených světlech za denního světla nechá oba displeje naplno rozsvícené a teprve až se začně šeřit ( noc, jízda v tunelu apod. ), tak zajistí snížení jasu obou displejů s možnosti regulace jasu. Je to jasnější ??
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Je to perfektní! Ještě to začít dělat v manufaktuře a prodávat nám manuálně nezručným:-)koprda píše:Chauffeur píše:ek? normálně je při zhasnutých světlech vše naopak podsvíceno naplno, při rožnutí světel se zapojí regulace podsvícení. to to máme jinak, nebo jsi se splet?koprda píše:...tzn. za denního světla mám displeje na rádiu a tachometru nepodsvícené ( = jako kdyby byla světla vypnutá )...
Omluvám se, asi jsem se špatně vyjádřil, takže to napravím: Když nejsou zapnutá světla, tak displeje autorádia a číselníku tachometru svítí naplno, ale jakmile se světla rozsvítí, tak jas na obou displejích trochu pohasne a hlavně za slunečního světla jsou pak údaje na nich špatně čitelné. Soumrakový spínač funguje tak, že při rozsvícených světlech za denního světla nechá oba displeje naplno rozsvícené a teprve až se začně šeřit ( noc, jízda v tunelu apod. ), tak zajistí snížení jasu obou displejů s možnosti regulace jasu. Je to jasnější ??
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
yeppi píše:Je to perfektní! Ještě to začít dělat v manufaktuře a prodávat nám manuálně nezručným:-)koprda píše:Chauffeur píše:ek? normálně je při zhasnutých světlech vše naopak podsvíceno naplno, při rožnutí světel se zapojí regulace podsvícení. to to máme jinak, nebo jsi se splet?koprda píše:...tzn. za denního světla mám displeje na rádiu a tachometru nepodsvícené ( = jako kdyby byla světla vypnutá )...
Omluvám se, asi jsem se špatně vyjádřil, takže to napravím: Když nejsou zapnutá světla, tak displeje autorádia a číselníku tachometru svítí naplno, ale jakmile se světla rozsvítí, tak jas na obou displejích trochu pohasne a hlavně za slunečního světla jsou pak údaje na nich špatně čitelné. Soumrakový spínač funguje tak, že při rozsvícených světlech za denního světla nechá oba displeje naplno rozsvícené a teprve až se začně šeřit ( noc, jízda v tunelu apod. ), tak zajistí snížení jasu obou displejů s možnosti regulace jasu. Je to jasnější ??
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: pát led 13, 2006 14:19
- Bydliště: ?eské Bud?jovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám taky hotovo (R Sc 1.9 dCi) ale budu ještě předělávat. Prvně mě překvapilo, že Scenic nemá světla spínaná relátky ale přímo páčkou (uf!). Tlumená světla spínám paralelně přímo u páčky přes relátko. Z výstupu relátka jsem "ukradl" i napájení pro zadní světla. Přívod pro zadní světla jsem stáhl novým drátem (přes pojistku 6A) do levého prahu (u řidiče), tam jsem "nakousnul" dráty k zadním obrysovkám. Přes 4-diodový blokovací můstek jsem zajistil že:koprda píše:hudes píše:Všechny součástky jste použily dle návodu?! Nebo jste tam dal 12V rele?!koprda píše:postavil jsem si "soumrakový spínač" .....
Všechno dle návodu ( tzn. relé 5 V ) ! .... a maká to bezvadně
1) šťáva od denního svícení jde jen dozadu do světel a ne zpět do přístrojovky a všech možných podsvětlení.
2) šťáva od normálních zapnutých obrysovek jde všude ale ne zpět ke spínači denních světel
3) okruhy L a P obrysovky nejsou propojené navzájem (2 diody proti sobě)
Pokles jasu obrysovek ztrátou na diodě je neznatelný, diody nehřejou (dimenzovány na 6A:-). Když chci podsvítit interiér a přední obrysovky, zapnu si standartně páčkou. Žádné jiné funkce nejsou ovlivněny.
Takže jediný problém který zbyl je spínání světel. Koupil jsem za 570 Kč výrobek fy Zetron jménem ARS Smart, který slibuje, že si přečte napětí v síti vozidla a po nastartování sepne relátko. Funguje to jak se tomu zrovna chce. Někdy rozsvítí ještě před startem, někdy až po, někdy vůbec. Možná že za to může to, že mám diesel ... Každopádně v návodu, až na konci je napsáno, že na diesely před rokem 2000 se to nehodí. Mě se nezdá že by se v roce 2001 něco tak zásadního změnilo, takže mě to asi potrefí.
K tomu možná jeden dotaz, který je i v jiném fóru. Nevíte někdo v Scenicu nebo Meganu o nějakim drátu, ktery by utáhl relátko a přitom je na něm napětí až když motor běží? Něco takového tam asi bude, protože třeba vyhřívání oken a zrcátek mě jde zapnout až když se motor opravdu točí. Pak bych tam dal jen jiné relé a mám hotovo ...
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Nemáš, jen tak pro zajímavost, schema toho tvýho zapojení ? Jen bych se mrknul, takhle psaný mi to přijde nějaký složitý a nesrozumitelný.Mirous píše:Mám taky hotovo (R Sc 1.9 dCi) ale budu ještě předělávat. Prvně mě překvapilo, že Scenic nemá světla spínaná relátky ale přímo páčkou (uf!). Tlumená světla spínám paralelně přímo u páčky přes relátko. Z výstupu relátka jsem "ukradl" i napájení pro zadní světla. Přívod pro zadní světla jsem stáhl novým drátem (přes pojistku 6A) do levého prahu (u řidiče), tam jsem "nakousnul" dráty k zadním obrysovkám. Přes 4-diodový blokovací můstek jsem zajistil že:koprda píše:hudes píše:Všechny součástky jste použily dle návodu?! Nebo jste tam dal 12V rele?!koprda píše:postavil jsem si "soumrakový spínač" .....
Všechno dle návodu ( tzn. relé 5 V ) ! .... a maká to bezvadně
1) šťáva od denního svícení jde jen dozadu do světel a ne zpět do přístrojovky a všech možných podsvětlení.
2) šťáva od normálních zapnutých obrysovek jde všude ale ne zpět ke spínači denních světel
3) okruhy L a P obrysovky nejsou propojené navzájem (2 diody proti sobě)
Pokles jasu obrysovek ztrátou na diodě je neznatelný, diody nehřejou (dimenzovány na 6A:-). Když chci podsvítit interiér a přední obrysovky, zapnu si standartně páčkou. Žádné jiné funkce nejsou ovlivněny.
Takže jediný problém který zbyl je spínání světel. Koupil jsem za 570 Kč výrobek fy Zetron jménem ARS Smart, který slibuje, že si přečte napětí v síti vozidla a po nastartování sepne relátko. Funguje to jak se tomu zrovna chce. Někdy rozsvítí ještě před startem, někdy až po, někdy vůbec. Možná že za to může to, že mám diesel ... Každopádně v návodu, až na konci je napsáno, že na diesely před rokem 2000 se to nehodí. Mě se nezdá že by se v roce 2001 něco tak zásadního změnilo, takže mě to asi potrefí.
K tomu možná jeden dotaz, který je i v jiném fóru. Nevíte někdo v Scenicu nebo Meganu o nějakim drátu, ktery by utáhl relátko a přitom je na něm napětí až když motor běží? Něco takového tam asi bude, protože třeba vyhřívání oken a zrcátek mě jde zapnout až když se motor opravdu točí. Pak bych tam dal jen jiné relé a mám hotovo ...
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: pát led 13, 2006 14:19
- Bydliště: ?eské Bud?jovice
- Kontaktovat uživatele:
Připravím schéma a pošlu.koprda píše:Mirous píše:koprda píše:hudes píše:Všechny součástky jste použily dle návodu?! Nebo jste tam dal 12V rele?!koprda píše:postavil jsem si "soumrakový spínač" .....
Všechno dle návodu ( tzn. relé 5 V ) ! .... a maká to bezvadně
Nemáš, jen tak pro zajímavost, schema toho tvýho zapojení ? Jen bych se mrknul, takhle psaný mi to přijde nějaký složitý a nesrozumitelný.
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Připravím schéma a pošlu.[/quote]
Díky moc. Jestli to dobře chápu, tak ty mluvíš, resp. píšeš o automatickém sepnutí světel - je to tak ? Já jen že teď jsem psal o soumrakovým spínači, který mi za denního světla nechá plným jasem svítit displej rádia a počítadla kilometrů. . Jo a na ten dotaz ohledně kabelu s 12 V po nastartování jsem ti odpovídal v jiný sekci ( tuším technické dotazy - Renault RX a Scénic I )
Díky moc. Jestli to dobře chápu, tak ty mluvíš, resp. píšeš o automatickém sepnutí světel - je to tak ? Já jen že teď jsem psal o soumrakovým spínači, který mi za denního světla nechá plným jasem svítit displej rádia a počítadla kilometrů. . Jo a na ten dotaz ohledně kabelu s 12 V po nastartování jsem ti odpovídal v jiný sekci ( tuším technické dotazy - Renault RX a Scénic I )
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: pát led 13, 2006 14:19
- Bydliště: ?eské Bud?jovice
- Kontaktovat uživatele:
koprda píše:Připravím schéma a pošlu.
Díky moc. Jestli to dobře chápu, tak ty mluvíš, resp. píšeš o automatickém sepnutí světel - je to tak ? Já jen že teď jsem psal o soumrakovým spínači, který mi za denního světla nechá plným jasem svítit displej rádia a počítadla kilometrů. . Jo a na ten dotaz ohledně kabelu s 12 V po nastartování jsem ti odpovídal v jiný sekci ( tuším technické dotazy - Renault RX a Scénic I )[/quote]
Přesně tak. Automatiku zhasínání přístrojovky jsem taky rozmýšlel ale nakonec jsem to vzdal. Pracuju mimo domov a moje elektronická bastlírna z časů střední školy je u rodičů, takže to mám komplikované Já jsem upřednostnil manuální ovládání standartních světel, má to podle mého určitou výhodu. V mém denním režimu jsou normální světla vypnutá, ovladač na nule, tzn. jsou mechanicky blokovaná dálková světla, nikoho nemůžu omylem opalovat , jsou tak blokované i přední a zadní mlhovky, ze stejného důvodu. Navíc najít dráty od zadních světel bylo pro mě při práci na ulici před domem jednodušší než hledat, kde je okruh obrysovek propojený na přístrojovou desku...
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
Přesně tak. Automatiku zhasínání přístrojovky jsem taky rozmýšlel ale nakonec jsem to vzdal. Pracuju mimo domov a moje elektronická bastlírna z časů střední školy je u rodičů, ta...[/quote]Mirous píše:koprda píše:Připravím schéma a pošlu.
Díky moc. Jestli to dobře chápu, tak ty mluvíš, resp. píšeš o automatickém sepnutí světel - je to tak ? Já jen že teď jsem psal o ti odpovídal v jiný sekci ( tuším technické dotazy - Renault RX a Scénic I )
Dobry reseni, a co ten a ARS Smart uz jsi to nejak vyresil?
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: pát led 13, 2006 14:19
- Bydliště: ?eské Bud?jovice
- Kontaktovat uživatele:
Dobry reseni, a co ten a ARS Smart uz jsi to nejak vyresil?[/quote]
Jo, milý Smart dám do pryč a zbastlím něco z 5-ti součástek, aby to fungovalo dle mých představ ) Diskutoval jsem tady s jedním renaulťákem o tom, jestli by signální drát ke kontrolce dobíjení utáhl dlouhodobě spínání relátka, závěr je že asi jo, ale já mám pořád takový nedobrý pocit, 200 mA vlastně trvale, nevím odkud přesně z toho alternátoru se to bere, počítám že někde z regulace a skutečně nerad bych něco odpopálil, jezdím i dost daleko. Takže vyhraje relé spínané přes tranzistor od kontrolky dobíjení.
Jinak kdyby někdo s BENZÍNOVÝM MOTOREM měl zájem o ARS Smart dám ho k dispozici. Kamarádovi ve Feldě 1.3 běhá naprosto spolehlivě, ještě vím o jedné bezproblémové istalaci (Ford Escort 1.6).
Jo, milý Smart dám do pryč a zbastlím něco z 5-ti součástek, aby to fungovalo dle mých představ ) Diskutoval jsem tady s jedním renaulťákem o tom, jestli by signální drát ke kontrolce dobíjení utáhl dlouhodobě spínání relátka, závěr je že asi jo, ale já mám pořád takový nedobrý pocit, 200 mA vlastně trvale, nevím odkud přesně z toho alternátoru se to bere, počítám že někde z regulace a skutečně nerad bych něco odpopálil, jezdím i dost daleko. Takže vyhraje relé spínané přes tranzistor od kontrolky dobíjení.
Jinak kdyby někdo s BENZÍNOVÝM MOTOREM měl zájem o ARS Smart dám ho k dispozici. Kamarádovi ve Feldě 1.3 běhá naprosto spolehlivě, ještě vím o jedné bezproblémové istalaci (Ford Escort 1.6).
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
Jo, milý Smart dám do pryč a zbastlím něco z 5-ti součástek, aby to fungovalo dle mých představ ) Diskutoval jsem tady s jedním renaulťákem o tom,Mirous píše:Dobry reseni, a co ten a ARS Smart uz jsi to nejak vyresil?
Jinak ).[/quote]
no me to funguje na altiku tak jak pises , uz cca mesic, nespinas relatko ale davas info + tranzistoru kterej otevre kostru - na relatko takze zatez minimalni.Vyhoda toho smartu velice jednoducha montaz .
- Santy
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: stř pro 29, 2004 05:20
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
Jen se zeptám (teda jestli můžu), jakpak to děláte, když zastavíte, třeba před přejezdem který je na horizontě? Slušný člověk vypne potkávací a nechá jen obrysová (stejně tak když stojím kdekoliv jinde, že). Když se Vám rozsvítí potkávačky současně se zapnutím klíčku??
Nemíním svítit komukoliv do očí a také porušovat zákon tím, že nedám parkovačky když stojím = vozidlo se nepohybuje....
Ale automatickej spínač by se mi asi taky hodil, i když svítím už asi 5 let i ve dne.
Nemíním svítit komukoliv do očí a také porušovat zákon tím, že nedám parkovačky když stojím = vozidlo se nepohybuje....
Ale automatickej spínač by se mi asi taky hodil, i když svítím už asi 5 let i ve dne.
Santy
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
otec ma na autě xenony a má zapnutý konstantní mód (zapnou se chvilku po nastartování) A když bys je chtěl vypnout tak jedině přes menu v palubním počitači. Tim sem chtěl říct to, že to taky nemá jak vypnout. Hold když tato situace nastane tak budu muset vypnout motor. Myslím že i originální automatické zapínání nejde nijak vypnout. zatímSanty píše:Jen se zeptám (teda jestli můžu), jakpak to děláte, když zastavíte, třeba před přejezdem který je na horizontě? Slušný člověk vypne potkávací a nechá jen obrysová (stejně tak když stojím kdekoliv jinde, že). Když se Vám rozsvítí potkávačky současně se zapnutím klíčku??
Nemíním svítit komukoliv do očí a také porušovat zákon tím, že nedám parkovačky když stojím = vozidlo se nepohybuje....
Ale automatickej spínač by se mi asi taky hodil, i když svítím už asi 5 let i ve dne.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Světla se mi nerozsvícejí současně se "zapnutím klíčku" ( ale až po nastartování ) a ani nikomu např. na přejezdu nesvítím do očí , já totiž v takovém případě ( tzn. při světlech rozsvícených automatikou ) otočím manuálním vypínačem světel do polohy "obrysová světla", tím se vypne automatika a svítí pouze obrysová světla ( zapnutá od manuálního vypínače ). Jakmile potřebuju, tak manuální vypínač vrátím do polohy "vypnuto", automatika pozná, že jsou světla vypnutá a sama je ihned zapne . Samozřejmě jdou světla zapnutá automatikou i dočasně ( např. do dalšího nastartování ) vypnout.Santy píše:Jen se zeptám (teda jestli můžu), jakpak to děláte, když zastavíte, třeba před přejezdem který je na horizontě? Slušný člověk vypne potkávací a nechá jen obrysová (stejně tak když stojím kdekoliv jinde, že). Když se Vám rozsvítí potkávačky současně se zapnutím klíčku??
Nemíním svítit komukoliv do očí a také porušovat zákon tím, že nedám parkovačky když stojím = vozidlo se nepohybuje....
Ale automatickej spínač by se mi asi taky hodil, i když svítím už asi 5 let i ve dne.
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
http://renaultscenic.kvalitne.cz/ je zapojení pípáku 5. Mám tu levnější variantu.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů