automatické zapínání světel

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Leo Pavel
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 14, 2004 14:31
Bydliště: Brno

automatické zapínání světel

Příspěvek od Leo Pavel » ned bře 26, 2006 11:30

Protože od poloviny roku je povinnost stále svítit chtěl bych vědět, zda Laguna r.v. 1999/2000 má již v základní instalaci připravené vedení pro zapojení relé na automatické zapnutí světel a kde si to zjistit, případně jak to uvést do provozu. Některé modely to prý již mají. Dík za složitou radu

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » ned bře 26, 2006 13:51

Myslím že skoro u všech renaultů stačí, dle dokumentace dodat relé. Jedná se opřípravu pro verze do Skandinávie. Jen nevím jak je to potom s vypínačem světel...?
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » ned bře 26, 2006 15:24

Márty píše:Myslím že skoro u všech renaultů stačí, dle dokumentace dodat relé. Jedná se opřípravu pro verze do Skandinávie. Jen nevím jak je to potom s vypínačem světel...?
Zajimalo by mne, jak se to resi, pokud se nepletu, ten vypinac ma mechanicky zablokovane prepinani na dalkove, pokud neni v poloze "zapnuta svetla".

Uživatelský avatar
Tomek
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: pát dub 09, 2004 20:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomek » ned bře 26, 2006 16:25

Na sluzebni Fabii bylo reseno automaticke zapinani svetel takto, po nastartovani se automaticky zapla potkavaci svetla, ale nefungovala dalkova svetla. Kdyz sem chtel aktivovat dalkova svetla, stacilo otocit koleckem na zapinani svetel a dalkova svetla funguji.

Malik
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: stř lis 16, 2005 07:26
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Malik » pon bře 27, 2006 08:41

BMW to mají rešený tak, že mají kolečko na světla otočené pořád na svícení a světla se rozsvítí až po otočení klíčku na 3.pozici pro startování. To si myslím je super. Kdyby to šlo dodělat do megana, tak do toho jdu!
Mégane 1,6 90ps

kubrt
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 22, 2006 22:55

Příspěvek od kubrt » pon bře 27, 2006 22:02

Tomek píše:Na sluzebni Fabii bylo reseno automaticke zapinani svetel takto, po nastartovani se automaticky zapla potkavaci svetla, ale nefungovala dalkova svetla. Kdyz sem chtel aktivovat dalkova svetla, stacilo otocit koleckem na zapinani svetel a dalkova svetla funguji.
Tuším,že na fábii jse toto dá aktivovat přes Vag-com(can-bus).
Renault Megan Scenic 1,9 dti

Leo Pavel
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 14, 2004 14:31
Bydliště: Brno

Příspěvek od Leo Pavel » pon bře 27, 2006 22:29

Márty píše:Myslím že skoro u všech renaultů stačí, dle dokumentace dodat relé. Jedná se opřípravu pro verze do Skandinávie. Jen nevím jak je to potom s vypínačem světel...?
jde jen o to, zda je možné zjistit, a jak, a také kde je patice na to relé. Pokud to nepotřebuje nějaký speciální zásah a ladění přes počítač tak si to je schopen člověk udělat sám. Jen vědět co a jak ! Jestli to někdo víte, poraďte mi na Lagunu. BMW i Fabie nejsou směrodatné. Dík Leo

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » pon bře 27, 2006 23:23

Leo Pavel píše:
Márty píše:Myslím že skoro u všech renaultů stačí, dle dokumentace dodat relé. Jedná se opřípravu pro verze do Skandinávie. Jen nevím jak je to potom s vypínačem světel...?
jde jen o to, zda je možné zjistit, a jak, a také kde je patice na to relé. Pokud to nepotřebuje nějaký speciální zásah a ladění přes počítač tak si to je schopen člověk udělat sám. Jen vědět co a jak ! Jestli to někdo víte, poraďte mi na Lagunu. BMW i Fabie nejsou směrodatné. Dík Leo
taky se na to chystam. koukal jsem do dialogysu a zjistil, ze tam je jeste nejaka propojka, ktera se musi odpojit... asi bude muset pojistkova skrinka ven.. Jestli se mi to povede, zkusim to nafotit a dam vedet.
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » sob dub 01, 2006 21:21

Taky bych měl zájem o automatické zapínání. Při dotazu na www.Renault.cz Vás odkáží jen na servis. Takže pomož si sám :D

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » ned dub 02, 2006 16:10

martins píše:taky se na to chystam. koukal jsem do dialogysu a zjistil, ze tam je jeste nejaka propojka, ktera se musi odpojit... asi bude muset pojistkova skrinka ven.. Jestli se mi to povede, zkusim to nafotit a dam vedet.
Tak jsem dneska mel pojistkovou skrinku venku a nepotesili mne pani francouzi. Podle dokumentace z dialogysu tam sice misto na relatka je, ale jsou to jen prorezy v tom krycim plastu. Neni to osazene pinama. A rozebirat jsem to nechtel, protoze nemuzu byt bez auta. Takze zbyva jedine neco dobastleneho... ACH JO.
taky by mohli pouzivat univerzalni dily... zajimave ze se jim vyplati delat vice modelu...
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » ned dub 02, 2006 17:26

Zkuste mrknout na odkaz http://www.peugeot605.net/svetla.html je tam návod jak udělat automatické zapínání. Myslím, že to půjde využít i pro Renault.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned dub 02, 2006 19:12

Super, díkes :t18:
Slepili a namontovali jsme to do R19 a bezproblémový náběh.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » čtv dub 06, 2006 15:18

... jak říká "awe_cz" - Renault má ve vypínači světel mechanicky blokované přepínání na dálková - tzn. pokud není otočný vypínač otočen do druhé polohy ( potkávací světla ), nejde přepnout na dálková.
Nejjednodušší je, když se automatický spínač světel instaluje "sériově" do stávající elektroinstalace - vypínač světel pod volantem je trvale zapnutý do polohy "potkávací světla" a automatický spínač rozsvítí světla až po nastartování světla. ( např. http://www.lit.cz/electronic/ass1-2.html )
Samozřejmě je možné automatický spínač světel montovat i "paralelně", ale to je složitější ( musí se upravit vypínač světel pod volantem atd. ), ale zase je trvale v poloze "vypnuto" a přesto po nastartování automatický spínač světla rozsvítí.

__________________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi

Mirous
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 13, 2006 14:19
Bydliště: ?eské Bud?jovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirous » čtv dub 06, 2006 20:27

koprda píše:... jak říká "awe_cz" - Renault má ve vypínači světel mechanicky blokované přepínání na dálková - tzn. pokud není otočný vypínač otočen do druhé polohy ( potkávací světla ), nejde přepnout na dálková.
Nejjednodušší je, když se automatický spínač světel instaluje "sériově" do stávající elektroinstalace - vypínač světel pod volantem je trvale zapnutý do polohy "potkávací světla" a automatický spínač rozsvítí světla až po nastartování světla. ( např. http://www.lit.cz/electronic/ass1-2.html )
Samozřejmě je možné automatický spínač světel montovat i "paralelně", ale to je složitější ( musí se upravit vypínač světel pod volantem atd. ), ale zase je trvale v poloze "vypnuto" a přesto po nastartování automatický spínač světla rozsvítí.

__________________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi
No, já myslím, že "seriová" montáž až zas tak výhodná není. tím že tak používáme úplně normální světla. Nevím jak vy ostatní, ale já od "denního" režimu svícení očekávám, že budou svítit především přední potkávací k tomu asi i zadní kvůli předpisům, ALE TO JE VŠE! Naprosto nepotřebuju osvětlení SPZ, přední obrysovky a asi půl milionu žárovek pod každým knoflíkem v kokpitu. A co se Mojeho Scenica týká, co opravdu HODNĚ nepotřebuju je to, že rozsvícením světel "zhasnou" všechny tři displeje (počítač, radio, klima) takže za jasného slunečného dne je na nich prd vidět i s jasem na max. Právě diskutuju po jiných kanálech s renaultistou, který podobný problém v Meganu vyřešil. Až to dám do kopy, zveřejním zde.
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pát dub 07, 2006 10:20

Mirous píše:...Scenica týká, co opravdu HODNĚ nepotřebuju je to, že rozsvícením světel "zhasnou" všechny tři displeje (počítač, radio, klima) takže za jasného slunečného dne je na nich prd vidět i s jasem na max.
no právě! to je docela problém. už takhle přes zimu jsem si štelovával osvětlení palubky na noc nebo den a ten poťáček zrovna na toto určitě dimezovanej není.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pát dub 07, 2006 13:45

tomu s tím scénicem a displeji dost dobře rozumím.....

řešení je takové - zapojit světla paralelně... tj. vytáhnout si +12V ze spínačky - zapnuté zapalování a přes relé připojit přední potkávací a zadní obrysová světla ;) + případná možnost vypnutí systému nějakým tlačítkem na palubce.

problém bude s tím, že zadní světla jsou propojená paralelně s osvětlením palubky a spz (tedy myslím), proto bude nutné na stávající přívod od světel zapojit diodu, která proud nepustí zpět do osvětlení palubky. chce to schéma elektroinstalace a trochu si pohrát.

Přes den to svítit bude po nastartování / zapnutí zapalování

a večer nebo v noci zapneš osvětlení všeho ostatního normálními světly..

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » sob dub 08, 2006 18:11

Anarki píše:Super, díkes :t18:
Slepili a namontovali jsme to do R19 a bezproblémový náběh.
MOhl bys mi prosimte poslat nejaky schema? Diky..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » sob dub 08, 2006 20:00

EfineSS píše:
Anarki píše:Super, díkes :t18:
Slepili a namontovali jsme to do R19 a bezproblémový náběh.
MOhl bys mi prosimte poslat nejaky schema? Diky..
Přečti si to od začátku, je tam odkaz.
:wink:
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » sob dub 08, 2006 22:49

Myslel jsem na zapojeni konkretne do R19.. 8)
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » sob dub 08, 2006 22:57

pánové a co tak jen připomínátko? stejný jako když zapomenu světla zjhasnout. Klidně by to mohlo zapípat úplně stejně, když bych do pár vteřin po nastartování nerozsvítil. Když nezapomenu, tak nic. Když nebudu chtít rozsvítit, nerozsvítím.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » ned dub 09, 2006 11:20

To by taky možná nebylo špatný. Jako to v jiných vozech upozorňuje na zapnutí pásů.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned dub 09, 2006 17:33

To EfineSS: Přimo na místě to zapájel mechanik mýho kamaráda. Pokud se nepletu zapájel to přímo na vývody přepínače světel pro jedničky a dvojky světla (parkovací a stretávací). Nemusel nic odpájet ani předelávat jednoduše se paralelně napojil na dráty od přepínače. 12 voltový přívod jako specialitu přitáhl osobitním kabelem přímo od alternátoru kvůli odběru světel. Zem stáhl z kastli a dobíjení z klubka kabelů za přístrojovkou. Schému k tomu nepoužil žádnou, předpokladám že to vědel z hlavy (dělal 5 let v Swan Renault servisu).
Nejlepší na tom je, že to funguje i paralelně s vypínačem a když je to spuštěný a zapne se vypínač tak to ani nezoskratuje ani neshoří.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » ned dub 09, 2006 20:36

A nemohl bys to pls nejak nafotit?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » úte dub 11, 2006 12:56

Mirous píše:
koprda píše:... jak říká "awe_cz" - Renault má ve vypínači světel mechanicky blokované přepínání na dálková - tzn. pokud není otočný vypínač otočen do druhé polohy ( potkávací světla ), nejde přepnout na dálková.
Nejjednodušší je, když se automatický spínač světel instaluje "sériově" do stávající elektroinstalace - vypínač světel pod volantem je trvale zapnutý do polohy "potkávací světla" a automatický spínač rozsvítí světla až po nastartování světla. ( např. http://www.lit.cz/electronic/ass1-2.html )
Samozřejmě je možné automatický spínač světel montovat i "paralelně", ale to je složitější ( musí se upravit vypínač světel pod volantem atd. ), ale zase je trvale v poloze "vypnuto" a přesto po nastartování automatický spínač světla rozsvítí.

__________________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi
No, já myslím, že "seriová" montáž až zas tak výhodná není. tím že tak používáme úplně normální světla. Nevím jak vy ostatní, ale já od "denního" režimu svícení očekávám, že budou svítit především přední potkávací k tomu asi i zadní kvůli předpisům, ALE TO JE VŠE! Naprosto nepotřebuju osvětlení SPZ, přední obrysovky a asi půl milionu žárovek pod každým knoflíkem v kokpitu. A co se Mojeho Scenica týká, co opravdu HODNĚ nepotřebuju je to, že rozsvícením světel "zhasnou" všechny tři displeje (počítač, radio, klima) takže za jasného slunečného dne je na nich prd vidět i s jasem na max. Právě diskutuju po jiných kanálech s renaultistou, který podobný problém v Meganu vyřešil. Až to dám do kopy, zveřejním zde.

Výhodností "sériového" zapojení jsem měl na mysli jednoduchou instalaci do stávající elektroinstalace ( oproti paralelnímu zapojení ). Pokud někomu vadí rozsvícené osvětlení SPZ nebo parkovacích světel při denním svícení, případně pokles intenzity osvětlení displeje rádia, tak přeci není nic jednodušího, než automatický spínač patřičně zapojit :D . Každému bude vyhovovat něco jiného ..... :D


_____________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 Ti

Mirous
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 13, 2006 14:19
Bydliště: ?eské Bud?jovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirous » stř dub 19, 2006 09:14

koprda píše:
Mirous píše:
koprda píše:... jak říká "awe_cz" -
__________________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi
No, já myslím, že "seriová" montáž až zas tak výhodná není. tím že tak používáme úplně normální světla. Nevím jak vy ostatní, ale já od "denního" režimu svícení očekávám, že budou svítit především přední potkávací k tomu asi i zadní kvůli předpisům, ALE TO JE VŠE! Naprosto nepotřebuju osvětlení SPZ, přední obrysovky a asi půl milionu žárovek pod každým knoflíkem v kokpitu. A co se Mojeho Scenica týká, co opravdu HODNĚ nepotřebuju je to, že rozsvícením světel "zhasnou" všechny tři displeje (počítač, radio, klima) takže za jasného slunečného dne je na nich prd vidět i s jasem na max. Právě diskutuju po jiných kanálech s renaultistou, který podobný problém v Meganu vyřešil. Až to dám do kopy, zveřejním zde.

Výhodností "sériového" zapojení jsem měl na mysli jednoduchou instalaci do stávající elektroinstalace ( oproti paralelnímu zapojení ). Pokud někomu vadí rozsvícené osvětlení SPZ nebo parkovacích světel při denním svícení, případně pokles intenzity osvětlení displeje rádia, tak přeci není nic jednodušího, než automatický spínač patřičně zapojit :D . Každému bude vyhovovat něco jiného ..... :D


_____________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 Ti
No ono to tak uplne jednoduchy neni. Predne vsecky velky prikony, jako napr. predni zarovky jsou spinany relatkama. Takze je potřeba tenhle "spinac" na denní svetla dat az za rele, nejlepe pro kazdou zarovku zvlast. Pak ale nejde uplne snadno propojit predni svetla a zadni svetla mezi sebou jednoduse dratem, to by delalo paseku. Jde to resit diodama, ale zase ne moc, protoze na diode je ztratovy vykon = teplo. A navíc přes diodu trochu klesne napeti. Ted momentalne shanim schema zapojeni pro Scenic 01, nebo "Jak na to" nikde neni k sehnani, ta co koluje na webu je pro stary model a schematum se neda verit. zapojeni, ktery chystam navic jeste snizuje o 20 procent napeti do prednich zarovek (bezeztratove) takze nehuntuju tolik zarovky.
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů