automatické zapínání světel

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » ned kvě 14, 2006 11:54

Mrkněte se na www.kramara.com .










________________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pon kvě 15, 2006 01:13

Mozna je lepsi reseni namontovat svetla pro denni sviceni (http://www.hella.cz/prisl/taglicht/main.htm). Je to v souladu s novym zakonem (jizda bez obrysovek a svetel vzadu) a samozrejme to ma homologaci ...

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » pon kvě 15, 2006 09:13

Ovládání světel pomocí napětí je hezké a jednoduché, leč např. pro dieslovou Lagunu nevhodné. První 2-3 min by mohlo docházet k blikání světel. Po nastartování auto ještě žhaví a palubní napětí kolísá v závislosti na otáčkách a to neberu v potas vyhřívání zadního okna aj. U jiných dieslů to bude asi obdobné.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » pon kvě 15, 2006 21:42

Ladislav Ballý píše:Ovládání světel pomocí napětí je hezké a jednoduché, leč např. pro dieslovou Lagunu nevhodné. První 2-3 min by mohlo docházet k blikání světel. Po nastartování auto ještě žhaví a palubní napětí kolísá v závislosti na otáčkách a to neberu v potas vyhřívání zadního okna aj. U jiných dieslů to bude asi obdobné.

Ne ne, nebude docházet ke kolísání a světla nebudou blikat. Během cca 15 vteřin po nastartování alternátor začne naplno nabíjet a je to OK. V tomhle problém není.


______________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » úte kvě 16, 2006 18:19

Je to blbost ale co kdyby. Nešlo by zapojit žárovky v dálkových světlech přes (rádoby potenciometr- snížení výkonu) Tím by odpadly všechny starosti s palubní deskou atd.... Některé A6 to mají podobným způsobem PS:..(vím že to nejsou klasické dálkové světla nejspíš je to kombinace s bi-xenonama) MOŽNÁ BY TO NEOSLŇOVALO :lol: :D
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » úte kvě 16, 2006 18:21

hudes píše:Je to blbost ale co kdyby. Nešlo by zapojit žárovky v dálkových světlech přes (rádoby potenciometr- snížení výkonu) Tím by odpadly všechny starosti s palubní deskou atd.... Některé A6 to mají podobným způsobem PS:..(vím že to nejsou klasické dálkové světla nejspíš je to kombinace s bi-xenonama) MOŽNÁ BY TO NEOSLŇOVALO :lol: :D

Nějak nechápu o co přesně jde, resp. co máš přesně na mysli ...


______________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » úte kvě 16, 2006 18:29

myslel sem to tak aby po nastartování svítily dálkove světla se sníženým výkonem. Omlouvam se špatně sem se vyjádřil
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » úte kvě 16, 2006 21:12

hudes píše:myslel sem to tak aby po nastartování svítily dálkove světla se sníženým výkonem. Omlouvam se špatně sem se vyjádřil
Já bych řek, že to oslňovat bude, jde tam o tvarování paraboly. Potkávačky svítí dolů, dálkový do prostoru. Takže i když snížíš výkon, bude to svítit lidem do xichtu, akorát trošku slaběji.
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » stř kvě 24, 2006 12:12

prosímvás jak je to s těmi světly?! Musí svítit celé auto nebo jen přední světla(potkávací)?! Podle toho zákona celé auto, nebo ne?!

odstavec ze zákona:

Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Ví o tom někdo víc?! Díky za info
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » stř kvě 24, 2006 12:37

Odpověď máš v té citaci zákona obrysová světla pro denní svícení --- tzn. přední o zadních se nemluví viz. Hella je to někde nahoře.

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » stř kvě 24, 2006 13:34

Omlouvám se ale nikde sem v tom zákoně nenašel nic o tom že stačí pouze svěla potkávací!!! (možná sem špatně hledal)
pouze to co sem psal(.....Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla....) a obrysová jsou i zadní?!?!
vím že awe_cz psal o tom že to stačí ale je tomu opravdu tak?!
A ještě sem se chtěl zeptat zda Renault servis nedělá úpravu zapínání světel?! odpovim si sám :) asi ne jinak by se to tu neřešilo
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » stř kvě 24, 2006 17:05

koprda píše:
Ladislav Ballý píše:Ovládání světel pomocí napětí je hezké a jednoduché, leč např. pro dieslovou Lagunu nevhodné. První 2-3 min by mohlo docházet k blikání světel. Po nastartování auto ještě žhaví a palubní napětí kolísá v závislosti na otáčkách a to neberu v potas vyhřívání zadního okna aj. U jiných dieslů to bude asi obdobné.

Ne ne, nebude docházet ke kolísání a světla nebudou blikat. Během cca 15 vteřin po nastartování alternátor začne naplno nabíjet a je to OK. V tomhle problém není.


______________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi
Mám v Laguně voltmetr, (o přesnosti se nebudem dohadovat) ale to napětí kolísá delší dobu než 15 vteřin. Když pustím bufíka a ohřeju částečně motor, nastartuju, zapnu vyhřívání zadního okna, ventilátor naběhne na vyšší výkon a připočítám žhavení pak se rozjedu a řadím, tak se napětí pohybuje mezi 12,5-13,8V. Úplně živě to vidím, jak první dva kilometry mě zdraví celá Praha 8. Fakt bych to neviděl (na svém autě) takovou výhrou. To je už lepší obyčejný bzučák, který na tebe zaječí, když nastartuješ a nerozsvítíš.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Radek H
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: sob srp 14, 2004 21:23
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Radek H » stř kvě 24, 2006 20:16

hudes píše: A ještě sem se chtěl zeptat zda Renault servis nedělá úpravu zapínání světel?! odpovim si sám :) asi ne jinak by se to tu neřešilo
Automatické zapínání světel jde naprogramovat v Renault servisu u Megane a určitě to nebude problém i u jiných Renaultů. Nejde to ale u všech, závisí to na počítači ovládajícím vybavení vozidla. U meganů je umístěn za pojistkami. Pro Mgane fáze I je nutná nejvyšší výbava. Pravděpodobě číslo jednotky: 77 03 297 184 u jiných to asi nejde.
Megane III 1,4 TCE 96kW Obrázek

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » stř kvě 24, 2006 20:38

Ladislav Ballý píše:
koprda píše:
Ladislav Ballý píše:Ovládání světel pomocí napětí je hezké a jednoduché, leč např. pro dieslovou Lagunu nevhodné. První 2-3 min by mohlo docházet k blikání světel. Po nastartování auto ještě žhaví a palubní napětí kolísá v závislosti na otáčkách a to neberu v potas vyhřívání zadního okna aj. U jiných dieslů to bude asi obdobné.

Ne ne, nebude docházet ke kolísání a světla nebudou blikat. Během cca 15 vteřin po nastartování alternátor začne naplno nabíjet a je to OK. V tomhle problém není.


______________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi
Mám v Laguně voltmetr, (o přesnosti se nebudem dohadovat) ale to napětí kolísá delší dobu než 15 vteřin. Když pustím bufíka a ohřeju částečně motor, nastartuju, zapnu vyhřívání zadního okna, ventilátor naběhne na vyšší výkon a připočítám žhavení pak se rozjedu a řadím, tak se napětí pohybuje mezi 12,5-13,8V. Úplně živě to vidím, jak první dva kilometry mě zdraví celá Praha 8. Fakt bych to neviděl (na svém autě) takovou výhrou. To je už lepší obyčejný bzučák, který na tebe zaječí, když nastartuješ a nerozsvítíš.
No, ono záleží jakým způsobem to je udělaný - pokud budeš brát zvýšení napětí po nastartování ( tzn. když začně makat altík ) jen jako impuls pro sepnutí světel, tak už ti následné kolísání napětí v síti nebude vadit - světla budou svítit až do doby, než vypneš klíček.

______________________
RENAULT Mégane Scénic 1.9 dTi

Zdenál
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 15, 2006 18:07

Příspěvek od Zdenál » čtv kvě 25, 2006 12:11

Radek H píše:
hudes píše: A ještě sem se chtěl zeptat zda Renault servis nedělá úpravu zapínání světel?! odpovim si sám :) asi ne jinak by se to tu neřešilo
Automatické zapínání světel jde naprogramovat v Renault servisu u Megane a určitě to nebude problém i u jiných Renaultů. Nejde to ale u všech, závisí to na počítači ovládajícím vybavení vozidla. U meganů je umístěn za pojistkami. Pro Mgane fáze I je nutná nejvyšší výbava. Pravděpodobě číslo jednotky: 77 03 297 184 u jiných to asi nejde.
Právě jsem se vrátil od Doležala v Ostravě s Lagunou Expression 2003 1,9 dti. Měli to připojené k PC, je tam volba Denní svícení S/BEZ, jde zapnout na S, ale nic to nedělá. Podle nich to lze aktivivat v ŘJ pouze u Lagun (jiné renaulty nevěděli) s Xenonovými světly, od kterého roku nebo s kterou výbavou jsem z nich nedostal. Dále to prý technicky nelze udělat jinak, než nějakým udělátkem od třetího výrobce, což ovšem znamená, že palubka bude přes den svítit. Dobré řešení asi budou ta světla od Helly, případně jiného výrobce, kterých se jistě v nejbližší budoucnosti vyrojí až moc.

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » pát čer 02, 2006 22:06

kamarád mi nabíd zapojení upozorňovacího pípaku, přesně jak jsem tu už vymýšlel. jen měl jen obyčejnou strašněřvoucí sirénku, tak jsem se na to zatím vybod. nemáte tip na zapojení nebo i hotovu věc pro důrazné, ale né úplně strašné upozornění? něco jako pípaní po nezhasnutí světel, nebo někde cinkání kvůli pásům... nebo nedá se přímo napíchnout na ten pípák co už tam je na to upozornění nezhasnutí?
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Radek H
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: sob srp 14, 2004 21:23
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Radek H » sob čer 03, 2006 16:07

Ještě k tomu automatickému zapínání světel. jak jsem už psal jde to u Meganů fáze I ve kterých je kabinová řídící jednotka pro nejvyšší výbavu. Na renault-megane foru to funguje Icemannovi. U té jdou některé funkce programovat (jednotka je společně s pojistkami). Číslo jednotky lze lehce zjistit po odklopení víčka pojistek. Číslo je nad pojistkami, je nutné se ohnout. Číslo by mělo být 7703297184. Na obrázku je jednotka u které to nejde musí mít na konci čtyřku, takže u mě to nejde. :(


Obrázek
Megane III 1,4 TCE 96kW Obrázek

Uživatelský avatar
Maverick
Člen RCČR
Příspěvky: 192
Registrován: stř zář 21, 2005 11:02
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maverick » pon čer 05, 2006 12:57

Tak som sa bol na to cislo pozriet, aj ked u nas sa taka povinnost zatial nechysta, ale len tak zo zvedavosti a nasiel som tam 7703297786J. Dovoz, Nemecko. Takze neviem.
Renault Megane Century, 1998, 1,6e/66 - Asterix
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Obrázek

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » stř čer 07, 2006 06:46

Napadá mne, zda by se nedaly použít originální mlhovky jako světla pro denní svícení. Úprava jejich zapojení pro trvalé svícení by byla jednoduchší a ušetřil bych drahé xenonové výbojky. (Espace IV).

Duchač Luděk
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned kvě 28, 2006 09:48
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Duchač Luděk » čtv čer 08, 2006 16:24

Přesně tohle možné řešení už pár dní hledám po internetu, ale zatím marně. To by musel někdo asi nabízet vhodnou žárovku, těžko by se přesvědčovali pak policajti, že to nesvítí mlhovky, už jsem kdysi platil...
Druhé možné řešení je pořídit si přídavná světla - např.:
http://www.lumart.cz/index.php?podokno= ... _str=1&id=
(nejlépe s LED diodou) pro denní svícení, ale to až se začnou vyrábět na míru pro naše auta...
Svítit xenony ve dne je dost hloupost, když mají omezenou životnost a výbojky nejsou nejlevnější...

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » čtv čer 08, 2006 17:15

Nechápu proč Tě pokutovali za mlhovky (pokud si je neměl žluté). Ty přece nemohou oslňovat, vždyť se používají spolu s potkávacími světlomety. Jejich výkon je jistě silnější, než u světel pro denní svícení. Mám mlhovky bílé barvy s čirou optikou a chci to tímto způsobem udělat. Když jsem se díval na stránky HELLA, tak ona světla pro denní svícení měli montované v náraznících hodně dole, takže moje mlhovky 35 cm nad zemí nejsou níže. Pokud je v tom nějaké úskalí, prosím o jeho sdělení. Nic mne nenapadá. St.W.

Duchač Luděk
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned kvě 28, 2006 09:48
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Duchač Luděk » čtv čer 08, 2006 17:41

My dva bychom se dohodli, i logika je na naší straně, ale zákon č. 361/2000 Sb. říká:
§ 32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
Platil jsem už 2x, pak jsem toho nechal...

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » čtv čer 08, 2006 17:58

Takže v tom je háček. Pěkná blbost. Díky za vysvětlení. Nejspíše nezbude, než namontovat vedle další světla. St.W

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » čtv čer 08, 2006 20:27

wilczek píše:Takže v tom je háček. Pěkná blbost. Díky za vysvětlení. Nejspíše nezbude, než namontovat vedle další světla. St.W
a nebo snížit výkon dálkovým světlům, ale nejspis je v tom trochu problem. Tady je odkaz na forum kde to řeší propojením žárovek do serie a tím sníží výkon. je to právě pro dálková světla. Potkávací svítí nejspíš málo. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... 4e0da79319
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Dálková světla

Příspěvek od wilczek » čtv čer 08, 2006 21:58

Snížení výkonu dálkových světel by se dalo dosáhnout také předřazením několika paralelně spojených žárovek (třeba H4 s jedním spáleným vláknem) a tímto by se vyřešil problém výkonově zatíženého odporu a dala by se doladit optimální svítivost. Jenže co na to naše policie? Co když policista posoudí, že se nejedná o světla pro denní svícení podle zvláštního předpisu, ale o lidovou tvořivost, kterou ocenění pokutou a jedním bodem.

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host