Seřízení vůle ventilů - proč?

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od kotasekh » pon říj 17, 2011 12:09

Kdopak z vás mi poradí, k čemu to vlastně je? Chápu že se tím vymezuje nějaká vůle, která se časem mění a je jí třeba znovu nastavit. Ale co se stane, když to neudělám? Co se stane, když ventil nebude mít vůli nebo ji bude mít moc velkou? V renaultu za to chtějí minimálně 3500kč, což není zrovna málo...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od Zefek » pon říj 17, 2011 12:31

Pokud ventil nebude mít vůli, může v extrémním případě dojít k jeho podpálení, zničení a poškození sedla ventilu, což má většinou za následek výměnu celé hlavy. Pokud má vůli, může dojít k jeho uklepání, poškození pístu a válce, což je na výměnu celého motoru. U novějších motorů (hlavně šesnácti ventilů) už jsou hydrozdvihátka - vymezovače ventilové vůle a vůle se pak nemusí seřizovat.
Se samotným seřízením ventilů je docela dost práce a záleží taky na konstrukci motoru. Pokud má motor hrníčkové zdvihátka, pak je nutné demontovat rozvod a vačku. V případě vahadel se vůle seřizuje šroubem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od kotasekh » pon říj 17, 2011 13:25

děkuji :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od Dalibor Vít » stř lis 30, 2011 21:54

1.2 16V nemá hydrozdvihátka, ale naštěstí ani hrníčková. Je to jednovačka s rozvidlenými vahadly na obě strany, vůle se tady seřizuje šrouby a kontramatkami.
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

RedLabel
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 12, 2012 19:40
Bydliště: Bratislava

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od RedLabel » sob říj 27, 2012 13:54

a moze to mat vplyv aj na vykon motora? moja super 5tka 1.4i klepala o zivot. 230 000km a este neboli robene. nastavili sme to motor ide tichsie a zda sa mi ze aj lepsie do vykonu. moze to byt aj teda tym nastavenim ventilov?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od Šamša » sob říj 27, 2012 21:08

RedLabel píše:a moze to mat vplyv aj na vykon motora? moja super 5tka 1.4i klepala o zivot. 230 000km a este neboli robene. nastavili sme to motor ide tichsie a zda sa mi ze aj lepsie do vykonu. moze to byt aj teda tym nastavenim ventilov?
Tím, že jsou větší vůle, se ti tím pádem i míň ventily otevírají a později. Proto dobré seřízení ventilů je na výkonu motoru znát.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

RedLabel
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 12, 2012 19:40
Bydliště: Bratislava

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od RedLabel » ned říj 28, 2012 20:23

super, dik za info. je to naozaj citit :rolling:

pavi
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned bře 10, 2013 11:41

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od pavi » pon dub 22, 2013 10:06

Zdravim, mam Lagunu II 1,6 16V r.v. 2001, dají se tu seřídit ventily nebo to má hydroštely? Děkuji za info
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V LPG

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od Zefek » pon dub 22, 2013 11:13

Tenhle motor by měl mít hydroštely.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Maior
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 01, 2009 11:27
Bydliště: Přerov

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od Maior » pát úno 14, 2014 11:20

Pozor!!! Velká vúle ventilů je taky nebezpečno (pro vačku). To že při velké vůli motor nenasaje toliko co při plném otevření, je zanedbatelné (rozdíl zdvihu je v desetinách milimetru). Problém velké vůle je v tom, že nájezd vačky na zdvihátko při velké vůli probíhá "nárazem" (který je i slišet). Tento náraz rozrušuje olojový film a to je velký kámen úrazu. Po čase to zhupluje vačku, protože její náběhová část jezdí prakticky nasucho a teprve se motor "nenadechne"
Maior

DynamoCI5
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát zář 13, 2013 10:40
Bydliště: Soběchleby

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od DynamoCI5 » ned led 04, 2015 15:23

Zdravim, mam Renault Megane III 1,4 TCe r.v. 2010, dají se tu seřídit ventily nebo to má hydroštely? Děkuji za info
Renault Megane Scenic I - RXT - r.v. 2000 - 1,6 16V - 79 KW - LPG - MAGIC 2 - prodáno
Renault Megane III Grandtour - r.v. 2010 - 1,4 TCe - 96 KW - LPG - MAGIC G4 + V-LUBE PROTECTOR

karol_dci
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: úte říj 25, 2011 09:49
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od karol_dci » ned led 17, 2016 19:04

Ahojte, overoval som vole ventilov na mojom dci k9k712, kdeze som robil preventivnu udrbzbu a mam uz 212tis km.
Podla prirucky maju byt .20 / .40.
U mna su:

1. 15/35
2. 20/40
3. 20/45
4. 20/40

Meral som to aj dvakrat, ale stale tak isto
Riesili by ste to, ci je to este "OK" ?

Nemam nejaky technicky problem s motorom, hoci je pravda ze ma uz 11 rokov a neznie ako ked mal 5. Stale je to vsak ok:)

dik

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Seřízení vůle ventilů - proč?

Příspěvek od kotasekh » ned led 17, 2016 19:18

Pet setin vubec neres.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů