Kotouče a destičky
Moderátor: Moderators General
Kotouče a destičky
rád bych věděl jaké by jste kdo doporučil přední kotouče a brzdové destičky na novou Lagunu?
Velmi zajímavé. Mno, já jen že stály míň než polovinu toho co mi nabízel Renault.DDT píše:mno, já jen že Bendix a Girling dodávají renaultu do výroby, tak je těžko je označit za druhovýrobu nebo za neoriginálníAlibaba píše:...to je to tak zlé ??DDT píše:
A hodina práce v neautorizovaném servisubyla za 180.- oproti 550.- u Renaultu.
Ale to je klasika v globalizační mašinerii......
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dilema na téma originální díl / druhovýroba je asi věčné téma.
Samozřejmě že neoriginální díly často vyjdou levněji než originál v Renaultu. Ovšem není to pravidlem a proto je dobré před investicí zvážit všechny možnosti a předem se informovat o ceně a kvalitě nabízených dílů.
Uvedu příklad: Před časem jsem kupoval nové tlumiče na mou R5 GTE... dle mých informací byl tento model osazován tlumiči Decarbon, tato firma již zanikla - byla koupena jinou společností (název si nepamatuji). Proto jsem zvažoval všechny možné alternativy... u předních tlumičů mi byla nabízena řada výrobků od různých firem.... Monroe cca 3300 Kč/kus... Sachs za 4200 Kč/kus.
V Renaultu mi nabízeli tlumiče levnější značky Montreo ... tuším 2900 Kč sada - vím že tyto díly jsou sice kvalitní ale rád využívám potenciál tété sportovní verze naplno a proto jsem nabídku levnější náhražky odmítl a objednal v AutoAvantu originální tlumiče za cca 2700 Kč/kus
Se slevou pro členy klubu byla cena za kus tuším 2575 Kč... a co víc, k mému překvapení přišla krabice a v ní se ukrýval výrobek firmy Sachs - tj. pro porovnání 2575 oproti 4200 u druhovýroby....
obrázek ať si udělá každý sám... za jeden telefonát ušetřit takové peníze se snad vyplatí...
O kvalitě tlumičů Sachs se snad nemusím vyjadřovat... jsou perfektní.
Samozřejmě že neoriginální díly často vyjdou levněji než originál v Renaultu. Ovšem není to pravidlem a proto je dobré před investicí zvážit všechny možnosti a předem se informovat o ceně a kvalitě nabízených dílů.
Uvedu příklad: Před časem jsem kupoval nové tlumiče na mou R5 GTE... dle mých informací byl tento model osazován tlumiči Decarbon, tato firma již zanikla - byla koupena jinou společností (název si nepamatuji). Proto jsem zvažoval všechny možné alternativy... u předních tlumičů mi byla nabízena řada výrobků od různých firem.... Monroe cca 3300 Kč/kus... Sachs za 4200 Kč/kus.
V Renaultu mi nabízeli tlumiče levnější značky Montreo ... tuším 2900 Kč sada - vím že tyto díly jsou sice kvalitní ale rád využívám potenciál tété sportovní verze naplno a proto jsem nabídku levnější náhražky odmítl a objednal v AutoAvantu originální tlumiče za cca 2700 Kč/kus
Se slevou pro členy klubu byla cena za kus tuším 2575 Kč... a co víc, k mému překvapení přišla krabice a v ní se ukrýval výrobek firmy Sachs - tj. pro porovnání 2575 oproti 4200 u druhovýroby....
obrázek ať si udělá každý sám... za jeden telefonát ušetřit takové peníze se snad vyplatí...
O kvalitě tlumičů Sachs se snad nemusím vyjadřovat... jsou perfektní.
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Proč ti tak vadí polemizování? Myslím, že jsme tu na diskuzním fóru kde je svoboda slova a navíc si se mohl dočíst o další zkušenosti která si myslím mohla pomoci!!!!!!!!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát říj 08, 2004 17:36
Já používám FERODO, byly tam původně, tak používám to co se mi osvědčilo (cca 45 000km, 70% Praha).
http://www.brzdy.cz/ - tady je katalog, ale koupit se dají o dost levněji.
Třeba zde http://www.fate.cz/ , pro slevy musí být ale registrace (živnost).
http://www.brzdy.cz/ - tady je katalog, ale koupit se dají o dost levněji.
Třeba zde http://www.fate.cz/ , pro slevy musí být ale registrace (živnost).
Calta
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Používám zásadně Bendixy nebo Girlingy a to jak kotouče tak i destičky.
Jedenkrát jsem použil Lockheed jak kotouče tak i destičky a byla to velká tragédie.
Dodnes přesně nevím, kde se stala chyba.
kotouče i destičky mi vydržely celých 100 km běžné jízdy po městě a okreskách + 7,4 km velmi ostré jízdy. Na jejím konci za mnou při brzdění vlály 20 metrů dlouhé ohony jisker od brzd.
Výsledek: Zcela zničené kotouče s rýhami o hloubce několika milimetrů. Brzdové destičky spečené na kámen.
Obojí bylo hned na vyhození.
Jedenkrát jsem použil Lockheed jak kotouče tak i destičky a byla to velká tragédie.
Dodnes přesně nevím, kde se stala chyba.
kotouče i destičky mi vydržely celých 100 km běžné jízdy po městě a okreskách + 7,4 km velmi ostré jízdy. Na jejím konci za mnou při brzdění vlály 20 metrů dlouhé ohony jisker od brzd.
Výsledek: Zcela zničené kotouče s rýhami o hloubce několika milimetrů. Brzdové destičky spečené na kámen.
Obojí bylo hned na vyhození.
Naposledy upravil(a) DDT dne stř říj 26, 2005 09:59, celkem upraveno 1 x.
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 723
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jako Viktor - u mého auta skončila koupě destiček RH zvlněním kotoučů po cca 10 tisících km - naštěstí jsem měl v záloze Bendix kotouče + jsem koupil Bendix desky a nic jiného už mi nesmí přes práh.
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Na Laguně mám kotouče Bendix a destičky Ferodo, 125 kkm, brzdy 92% účinku nových, tloušťka 20,8mm, destičky 10mm...
Na Méganu kotouče Brembo a destičky Textar, ujeto asi 1500km, velice dobré brzdné vlastnosti na suchu i mokru, výdrž nemohu vědět....
Ale, pokud se prokáže i výdrž, na Lagunu bych namontoval kombinaci Brembo/Textar
Na Méganu kotouče Brembo a destičky Textar, ujeto asi 1500km, velice dobré brzdné vlastnosti na suchu i mokru, výdrž nemohu vědět....
Ale, pokud se prokáže i výdrž, na Lagunu bych namontoval kombinaci Brembo/Textar
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak víš, jak byly účinné nové?Čeněk Urbanec píše:Na Laguně mám kotouče Bendix a destičky Ferodo, 125 kkm, brzdy 92% účinku nových, tloušťka 20,8mm, destičky 10mm...
Na Méganu kotouče Brembo a destičky Textar, ujeto asi 1500km, velice dobré brzdné vlastnosti na suchu i mokru, výdrž nemohu vědět....
Ale, pokud se prokáže i výdrž, na Lagunu bych namontoval kombinaci Brembo/Textar
A jak měříš jejich účinnost?
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
To je jednoduché: na brzdovém standu Bosch ( typ SDL 260 - SW V3.0 ) je pro každou typovou variantu otevřen soubor typických hodnot. takže například pro nové zahřáté brzdy Laguny 1,8 8v 678 je brzdná síla při stanovených otáčkách 2980 N... No, a po změření vyjdou ta procenta zbrždění... Jinak ty brzdné, pasivní síly, ovality porovnává mezi stranami...
Ale těch hodnot ( protože stand měří prakticky všechny hodnoty, měřitelné v metrech, kilech, stupních a pod.) je hodně, tak, kromě přímých hodnot je udávána i jejich procentuální odchylka od nuly, středu, či té stanovené hodnotě...
U geometrie je soubor Lagun prakticky kompletně v jednom souboru, kromě 3litrové...
Nemyslím si, že to nevíš, ostatně ÚVMV takto měřil, co si pamatuji....
Ale těch hodnot ( protože stand měří prakticky všechny hodnoty, měřitelné v metrech, kilech, stupních a pod.) je hodně, tak, kromě přímých hodnot je udávána i jejich procentuální odchylka od nuly, středu, či té stanovené hodnotě...
U geometrie je soubor Lagun prakticky kompletně v jednom souboru, kromě 3litrové...
Nemyslím si, že to nevíš, ostatně ÚVMV takto měřil, co si pamatuji....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- David - Plzen
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: úte lis 09, 2004 12:32
- Bydliště: Plzeň
To je jednoduché: na brzdovém standu Bosch
myslím že je to jen teoriie
prakticky bud to sedne nebo ne
lepe dodržovat rady výrobce ma to po letech
přeci jenom vymakane
a všechno se meří v idealnich podminkach
ale je to zase jen muj nazor
david
prakticky bud to sedne nebo ne
lepe dodržovat rady výrobce ma to po letech
přeci jenom vymakane
a všechno se meří v idealnich podminkach
ale je to zase jen muj nazor
david
Pánové omlouvám se že tady oživuji mrtvoly ale chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s kitem Mintex? Jejich stránky vypadají dost informativně a seriozně (www.mintex.co.uk), k britům mám odjakživa důvěru....
Důvod proč se hlavně ptám je že kit od Mintexu (2x kotouč 280mm a 4 destičky) se dá pořídit i s dopravou za 80 liber (cca. 3300,-) což je dost dobrá cena. U Kellyho jsou za tyhle peníze jenom Feroda kotouče.
Důvod proč se hlavně ptám je že kit od Mintexu (2x kotouč 280mm a 4 destičky) se dá pořídit i s dopravou za 80 liber (cca. 3300,-) což je dost dobrá cena. U Kellyho jsou za tyhle peníze jenom Feroda kotouče.
Laguna 02 f plný palbě a f tédéíčku. Ale pi*o vo*e - nevo?ipovanej he?beck a ku*a bez metly!!! Překlad a více informací na www.tuzing.com
- Martan
- Advanced member
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte dub 05, 2005 16:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mintex neznám, ale mám velmi dobré zkušenosti s firmou Autobenex. Jedná se většinou o díly výrobců, které se používají do prvovýroby a to za podstatně lepší ceny než ve značkových servisech.LagunaICE píše:Pánové omlouvám se že tady oživuji mrtvoly ale chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s kitem Mintex? Jejich stránky vypadají dost informativně a seriozně (www.mintex.co.uk), k britům mám odjakživa důvěru....
Důvod proč se hlavně ptám je že kit od Mintexu (2x kotouč 280mm a 4 destičky) se dá pořídit i s dopravou za 80 liber (cca. 3300,-) což je dost dobrá cena. U Kellyho jsou za tyhle peníze jenom Feroda kotouče.
Jako na lahůdku vzpomínám: brzdové kotouče PowerDisc od ATE s elipsoidními zářezy na R19 TXE. To byly brzdy jako víno!
Laguna II
jo, jenže v Benexu mají na moje auto na předek jenom destičky, to ještě jenom ATE a v ceně o 20% vyšší než Feroda od Kellyho :O
Kotouče 280 mm vůbec v katalogu nemají. Tak zas tak perfektní asi nebudou.
Kotouče 280 mm vůbec v katalogu nemají. Tak zas tak perfektní asi nebudou.
Laguna 02 f plný palbě a f tédéíčku. Ale pi*o vo*e - nevo?ipovanej he?beck a ku*a bez metly!!! Překlad a více informací na www.tuzing.com
Osobně bych koupil něco kvalitnějšího, nejlépe sadu od jednoho výrobce. Jen tak na okraj, když už sis mohl dovolit 4 roky staré auto, tak proč tě rozhodí cenový rozdíl na destičkách nějakých 20% ?
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti