Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Zefek » čtv led 06, 2011 10:36

Tak skin efekt můžeme zanedbat :) Já jsem se s tím setkal jen na střední škole. Asi je to tím, že dělám do programování a elektronika je někde v pozadí. A vzhledem k tomu, že už je to ze střední nějaká doba, tak si toho už moc nepamatuju.

Jen ještě taková, možná hloupá otázka. Když se proud usměrní klasickým usměrňovačem (graetzův můstek), tak je to v podstatě stále pulzní. Vyhladí ty pulzy baterka, nebo se to dostane dál do sítě? A jak je to s měřením? Pamatuju si, že u střídavých proudů měřák změří efektivní hodnotu, ale maximální je přitom vyšší.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv led 06, 2011 10:45

No to jó, ale já myslel, že je frekvence:
- sexuálních styků :haji:
- mobilních tel
- a.t.d. a.t.d. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 06, 2011 11:05

Zefek píše:Tak skin efekt můžeme zanedbat :) Já jsem se s tím setkal jen na střední škole. Asi je to tím, že dělám do programování a elektronika je někde v pozadí. A vzhledem k tomu, že už je to ze střední nějaká doba, tak si toho už moc nepamatuju.

Jen ještě taková, možná hloupá otázka. Když se proud usměrní klasickým usměrňovačem (graetzův můstek), tak je to v podstatě stále pulzní. Vyhladí ty pulzy baterka, nebo se to dostane dál do sítě? A jak je to s měřením? Pamatuju si, že u střídavých proudů měřák změří efektivní hodnotu, ale maximální je přitom vyšší.

baterka zde funguje jako obrovský kondík, který to vyhladí a to co tam zůstane můžeme zanedbat :wink:
Většina lidí měří až za diodami stejnosměrným měřákem, právě proto, protože to vyhladila baterka. Pokud bychom měřili před diodami, tak se musí použít střídavý a na maximální hodnotu bychom se dostali naměřeno*1,41
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Zefek » čtv led 06, 2011 11:11

Právě i když měříš za diodama, tak změříš efektivní hodnotu. Až po vyhlazení dostaneš zhruba čistou stejnosměrnou složku, která se bude od efektivní hodnoty asi nějak lišit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Šamša » pát led 07, 2011 22:01

Alternátory jsou zpravidla 3 fázové a usměrňovač(můstek) má 6 diod, tak výstupní napění je pouze zvlněné a akumulátor svojí kapacitou udělá své. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od LukoLVG » stř srp 23, 2017 12:41

Takze podla toho co citam tak sa nepokusat startovat s espacom ine auto... :) super, zacinam stracat vieru v to, ze je to dobre auto :)

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host