Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od wilczek » pon zář 06, 2010 06:06

Někdo příjde s prosbou o pomoc nastartovat jeho auto pomocí kabelů. Ty má ovšem tenké a tímto je při startování na nich velká ztráta napětí a auto nejde nastartovat. Vznikne nápad, že necháme běžet můj motor a přidám plyn, aby se zvedlo napětí. On nastartuje, ovšem můj alternátor se po tu dobu snaží udržet napětí nad 14 V a tlačí obrovský proud, aby to napětí udržel. A je po diodě - diodách. Pokud chce někdo nastartovat motor z mého auta, tak rád vyhovím, ale jedině s vypnutým mým motorem. Obvykle pak k tomu musím vytáhnout své pořádné kabely. Také pokud mám totálně vybitou batreku je třeba nejdříve nechat motor běžet nějakou dobu na volnoběh nebo jen s minimálními otáčkami.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Příspěvek od Single » pon zář 06, 2010 23:14

Já vždycky když jsem nahazoval svoje auto, tak jsem prostě připojil nastarovaný druhý a prostě čekal až nastartovat šlo, zkoušet vytáčet motor mě nikdy nenapadlo, teď koukám že díky bohu!

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » ned led 02, 2011 18:14

A kurňa, minulý týden mezi svátkama jsem káblama startoval bývalého švagra. Ford escort 1,3. Nešlo mu (ani po 8-10min)to ani protočit , ani když jsem zvedl otáčky na asi 2tis. Pak jsem ho roztláčel a chytl na šup. Ale měl origo káble tlusté asi min 5mm.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od wilczek » ned led 02, 2011 21:12

Tos měl štěstí. Právě, když měl tlusté káble, tak Ti výrazně zatěžoval tvůj altík. Ještě že jsi motor svého auto nerotočil více. Dá se nastartovat své auto a zvednout otáčky pro potřebu dobití té připojené baterie. Ale ani tehdy bych je moc vysoko nevytáčel, aby alterntor neměl vysoký výkon, ta vyschlá baterka by jej mohla také udělat.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » ned led 02, 2011 21:15

počkej, naopak ne? Kdyby měl tenké kabely, tak zatěžuje více.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon led 03, 2011 06:37

Tak teď jsem z toho jelen.
Ale proč by se potom dělali startovací káble, když by drbaly altíky? Vždyť je to nelogické né???
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » pon led 03, 2011 08:42

ono není kabel jako kabel, někde na netu byl někdo kdo rozřízl kabel z obchodu typu tesco a byl tam drátek tenčí než co ti vede ke klíčku....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

pastorek
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: sob srp 08, 2009 19:27
Bydliště: kúsok od Trnavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od pastorek » pon led 03, 2011 09:07

wilczek píše:...Ty má ovšem tenké a tímto je při startování na nich velká ztráta napětí a auto nejde nastartovat...
Toto tvrdenie odporuje Ohmovmu zákonu.

Priemer štartovacích káblov sa dimenzuje podľa únosnosti prenášaného prúdu a času zaťaženia. Napríklad káble s priemerom 8 mm sa zahrejú a poškodia skôr ako s priemerom 10 m. V posledných rokoch sa montujú do áut štartéry s posiľovacou prevodovkou ktoré majú menší prúdový odber a preto sa i kabeláž k štartéru dáva menšieho priemeru. To ovplyvnilo i výrobu štartovacích káblov.

S možným poškodením diód alternátora je to teoreticky pravda avšak problém spočíva vo veľkej skokovej zmene odberu takže kritické je pripojenie druhého akumulátora. Samotné štartovanie už diódy neovplyvní.
Clio II, 1,4 automat.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od kmarty » pon led 03, 2011 10:23

pastorek píše:
wilczek píše:...Ty má ovšem tenké a tímto je při startování na nich velká ztráta napětí a auto nejde nastartovat...
Toto tvrdenie odporuje Ohmovmu zákonu.
Uh, cim? :-O
Ja tedy Wilczekovu vetu pochopil v klasickem vyjadreni ubytku napeti pres odpor (coz onen drat v kabelech je).

S tema diodama ale nevim. Ty by mely byt dimenzovane na proud vyssi nez dokaze alternator dat. Nemelo by tedy dojit k jejich poskozeni pokud uz nejsou nejak nacate.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od amater3 » pon led 03, 2011 11:58

Nevím jak Vás,ale mně v autoškole učili,že při startování přes pomocné kabely má být auto s dobrou baterií stopnuté. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » pon led 03, 2011 12:53

pastorek píše:
wilczek píše:...Ty má ovšem tenké a tímto je při startování na nich velká ztráta napětí a auto nejde nastartovat...
Toto tvrdenie odporuje Ohmovmu zákonu.

Priemer štartovacích káblov sa dimenzuje podľa únosnosti prenášaného prúdu a času zaťaženia. Napríklad káble s priemerom 8 mm sa zahrejú a poškodia skôr ako s priemerom 10 m. V posledných rokoch sa montujú do áut štartéry s posiľovacou prevodovkou ktoré majú menší prúdový odber a preto sa i kabeláž k štartéru dáva menšieho priemeru. To ovplyvnilo i výrobu štartovacích káblov.

S možným poškodením diód alternátora je to teoreticky pravda avšak problém spočíva vo veľkej skokovej zmene odberu takže kritické je pripojenie druhého akumulátora. Samotné štartovanie už diódy neovplyvní.

Tak to vezmeme hezky ze široka :twisted: dle vzorce pro výpočet odporu dle průřezu, délky a materiálové konstanty vychází, že čím je drát delší, tím má větší odpor (logicky) a čím má větší průřez, tím se jeho odpor změnšuje. Takže čím větší průřez, tím menší odpor. Z již zmiňovaného ohmova zákona (U=RI) vyplývá, že čím větší je odpor (tzn. menší průřez) tím větší je úbytek napětí na vedení. Takže pokud na start potřebuji dejme tomu 50A a mám kabely, které mají odpor 0,5ohm tak by byl úbytek 25V což v autě nejde a na konci drátů bude 0, když bude mít drát odpor 0,05ohm tak to je 2,5, na start druhého auta bude 9,5V a 50A což by teoreticky mohlo i stačit (nejspíše nebude) V této rovině se s časem nic neuvádí, takže na čas se dimenzovat nemůžou (tam pak může hrát roli, zahřívání a čas potřebný k tomu, aby se dráty vypařili)

Závěr:
čím tenčí drátky, tím méně toho nastartuji (a proto mě dostávají startovací kabely do autozapalovačů, kde je pojistka 15A a drát jak na sluchátka :lol: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od wilczek » pon led 03, 2011 16:09

Ahoj Kamarádi. Čtu zde spoustu názorů, některé jsou ovšem naprosto mimo mísu. Pokud vstupuji do diskuze o elektřině, měl bych vědět víc, než jen jak zašroubovat žárovku. Pěkně je to v jednom příspěvku vysvětleno polopatickou interpretací ohmova zákona. Plně souhlasím také s tvrzením, že diody v altíku by měly být dimenzovány na proud, který tento může špičkově vyrobit, jenže nejspíš nejsou, poněvadž se v běžném provozu takovýto stav nevyskytuje. (Nikdy neběží motor, když je připojena vyschlá baterie a současně se s plnou zátěží točí startér.)

Každý ať má názor jaký chce, nicméně to co jsem napsal, je potvrzeno zkušenostma, díky Bohu né mýma vlastníma.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od jakub » úte led 04, 2011 13:52

A něco z praxe? Stalo se to někomu? Mě tedy nikdy, zvýšení rpm k 3000 není nic kritického nehledě na to že je stále připojen můj dobrý akumulátor.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Zefek » úte led 04, 2011 16:39

Je to jak píše krt.ecek. Jen bych doplnil, že pokud je na start potřeba 50A, při napětí 12V, pak startér potřebuje příkon 600W. Pokud budou mít startovací kabely odpor tak, jak píše krt.ecek a napětí na jejich konci bude 9,5V, pak je nutné k dosažení příkonu 600W jistě dodat více proudu (lineární vztah P=UI). Takže míto 50A to už máme 64A. A čím větší bude úbytek napětí na těch kabelech, tím víc bude zatížený obvod proudem. Buď to odnesou kabely, nebo klidně i další zařízení, třeba alternátor. Taky je důležité uvědomit si, že i vinutí v alternátoru zvládne přenést jen určitý proud, obvykle označený někde na alternátoru a málo kdy se pohybuje nad 100A.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » úte led 04, 2011 19:21

wilczek píše:Ahoj Kamarádi. Čtu zde spoustu názorů, některé jsou ovšem naprosto mimo mísu. Pokud vstupuji do diskuze o elektřině, měl bych vědět víc, než jen jak zašroubovat žárovku.
Doufám, že toto není na mě :wink:

Zefek díky za doplnění, na navýšení proudu jsem zapomněl :oops: Každopádně právě tímto postupným navyšováním dojde k odpálení těch diod :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od jakub » úte led 04, 2011 19:55

pochybuju že se diody odpálí, ten dobrý akumulátor v autě ze kterého se startuje je ku.va velkej "kapacitor" na to bylo v pohodě. Já tedy z praxe neznám žádný případ zničení diod při startování přes kabely za chodu motoru.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » úte led 04, 2011 20:07

žádný případ taky neznám, o velkém kapacitoru ve formě baterky vím taky, ale vše je o rychlosti a velikosti špičky, asi by bylo zajímavé udělat pokus, měřit charakteristiky atd. ale své auto na to neposkytnu :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od jakub » úte led 04, 2011 20:21

já klidně jo
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Zefek » úte led 04, 2011 21:12

Kdysi jsem měřil tvrdost baterek a při odběru 30A jde jejich napětí poměrně i rychle dolů. Byly to 44Ah, vyšší kapacity toho vydržely více. Napětí na nabité baterce kleslo až na 10V. Jak píše wilczek, tak regulátor bude dodávat tolik proudu, aby udržel 14,4V. To máš rozdíl až 4V. Napětí na baterii, která je v autě, při startu klidně klesá až o 2V. A teď do toho započítej ztráty na vedení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Šamša » čtv led 06, 2011 00:08

A proud pro startér v autě do 2l se pohybuje okolo 200A, ta původní hodnota 50A možná tak pro start motorky. :wink:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Zefek » čtv led 06, 2011 00:29

Zajímalo by mě, jaký je při takovém proudu skin efekt. Minimálně před usměrňovačem. Nevíte někdo, jaké frekvence je proud vyrobený alternátorem? A jak je to potom za usměrňovačem?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Laco19 » čtv led 06, 2011 04:01

Zefek píše:Zajímalo by mě, jaký je při takovém proudu skin efekt. Minimálně před usměrňovačem. Nevíte někdo, jaké frekvence je proud vyrobený alternátorem? A jak je to potom za usměrňovačem?
Pokial sa dobre pamatam z VS ma vyznam ho uvazovat az od radovo MHz a to v tomto pripade nehrozi.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od Šamša » čtv led 06, 2011 10:11

Zefek píše:Zajímalo by mě, jaký je při takovém proudu skin efekt. Minimálně před usměrňovačem. Nevíte někdo, jaké frekvence je proud vyrobený alternátorem? A jak je to potom za usměrňovačem?
Řádově od 50Hz do 300Hz v závislosti otáček, záleží také kolik pólpárů má vinutí alternátoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv led 06, 2011 10:24

Frekvence proudu??? :shock: :shock:
To slyším poprvé a to jsem měl z fyziky za 3. :?
Asi přestanu sledovat toto téma, protože tomu přestávám rozumět.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Jak zodpovědně odpálit diody v alternátoru

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 06, 2011 10:32

střídavý proud má nějakou frekvenci toho jak se točí, kdy je na jedné straně + a na druhé - a frekvence toho jak se to otáčí (viz třeba 220V v zásuvce je také střídavých). No a napětí jde vždy proti proudu, takže když se otočí napětí, tak se otočí i proud (pomineme fakt, že takto se to všude uvádí a dle fyzikálních vlastností jde napětí spolu s proudem :twisted: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti