Jak jsem čistil EGR ventil

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Jak jsem čistil EGR ventil

Příspěvek od Šamša » úte kvě 24, 2005 00:36

Po výsledku na motorový brzdě jsem pátral po příčinách nedostatečného výkonu a začal jsem postupným čištěním vzduchové váhy a kontrolou EGR. Po odpojení přívěry na sání se naskytl hrůzný pohled na zarostlé sání sazema o vrstvě tak 5mm a úplně ucpané kanály od EGR, který byl zaseklý. Odmontoval jsem tři šrouby které EGR ventil drží a musel přijít ke slovu majzlíček, aby se to vůbec utrhlo, pak následovalo páčení montpákou kolem dokola, abych to vůbec dostal ven.(pro jednoho tazatele: EGR je to co vypadá jako veliká el.magnetická cívka mezi výfukem a sáním o průměru 4cm a celkové délce 20cm). Jako čistič jsem použil sprej na čištění brzd, je to dobré rozpouštědlo na karbon. Pak jsem šůroval potrubí a kanály štětkou na čištění kotlů(vypadá jako štětka na flašky, akorát tuhší a kratší štětiny) s omotanou hadrou. Kanály jsem musel prošťouchat drátem. EGR jsem nakonec promazal motorovým olejem. Při demontáži je nutno dát pozor, aby se nepoškodilo ocelové těsnění, jinak nové stojí 70Kč. Po tomto auto podstatně méně hulí a hlavně zase jede.
Naposledy upravil(a) Šamša dne úte kvě 24, 2005 22:25, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte kvě 24, 2005 09:12

Zkratka značí Exhaust Gas Recirculation - recirkulace výfukových plynů. Má za úkol vrátit zpět do sání část výfukových plynů pro zvýšení teploty nasávaného vzduchu a tím i zvýšení spalovací teploty. Nafta při nízkých teplotách a především otáčkách nespaluje úplně nejlépe a pak auto také kouří.

Co je mi jenom divné, že se ten ventil takhle zanesl. Dočetl jsem se, že EGR valve je bezúdržbové zařízení. Že by špatná nafta?

Kdysi mi nechtěla tahnout vejtřaska (Autojeřáb Praga AD 060) a tak jsem také hledal příčinu. Všiml jsem si, že jsem omylem nalil do téměř prázdné nádrže asi 10 litrů vyjetého oleje (stejný kanystr jako pro naftu) a také to jelo. Bohužel do té doby, dokud se neucpal palivový filtr.
Tehdy jsem obsah nádrže naředil čistou naftou, vyčistil filtr a jede to dál. :wink:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2812
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » úte kvě 24, 2005 14:45

tak přece jen si měl stejnej problém jsko ten kámoš.
roberte omylem? :D
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte kvě 24, 2005 22:22

Po dotazu u "specialistů" je zanešený EGR běžná věc, asi ta nafta co čepujem u pump není kvality té západní. Hold máme asi pod kapotou naftový kotle. :ak47:
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte kvě 24, 2005 22:45

Taky si myslím, že to není ničím jiným, než naftou. Kde přesně tankuješ?
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte kvě 24, 2005 22:53

Vždy u Shellu v Kujebině, nebo Pce a HK, jinam už nejezdím.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » stř kvě 25, 2005 15:21

Panove, cemu se divite ? Je prece obecne znamym faktem, ze spadame do oblasti s mene kvalitni (ruskou) ropou - vsechny benzinky u nas maji palivo z tehle ropy (vyjimkou byla, pokud se nemylim, DEA). Na zapad od nas maji naftu od Arabu, ktera je o dost lepsi. U proto je znat rozdil mezi palivem Shell u nas a treba v Nemecku - neni to proto, ze by u nas Shell palivo pancoval.

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » čtv kvě 26, 2005 13:54

awe_cz píše:Panove, cemu se divite ? Je prece obecne znamym faktem, ze spadame do oblasti s mene kvalitni (ruskou) ropou - vsechny benzinky u nas maji palivo z tehle ropy (vyjimkou byla, pokud se nemylim, DEA). Na zapad od nas maji naftu od Arabu, ktera je o dost lepsi. U proto je znat rozdil mezi palivem Shell u nas a treba v Nemecku - neni to proto, ze by u nas Shell palivo pancoval.
Souhlasím, navíc na západ od nás je nepravděpodobné, že si do auta natankuješ u pumpy LTO, nebo nějakej pančovanej sajrajt......
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 161
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » čtv kvě 26, 2005 16:47

Zajímalo by mne o kolik by se zvedla cena garanční prohlídky, kdybych si nechal EGR vyčistit při 90 000km garanční prohlídce (preventivně). Nemáte někdo zkušenosti kolik může takové pročištění stát?
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » čtv kvě 26, 2005 16:47

SaryK píše: Souhlasím, navíc na západ od nás je nepravděpodobné, že si do auta
natankuješ u pumpy LTO, nebo nějakej pančovanej sajrajt......
LTO samotny by nevadilo, je to to samy jako nafta, lisi se to jenom barvivem (a spotrebni dani ;) ). Pancovane palivo / sajrajt v nadrzich je vec jina, to je to porad dost :(

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » čtv kvě 26, 2005 19:01

LTO samotny by nevadilo, je to to samy jako nafta, lisi se to jenom barvivem (a spotrebni dani ;) ). Pancovane palivo / sajrajt v nadrzich je vec jina, to je to porad dost :([/quote]


jasne, LTO nevadi, jen to ukazuje, jakej jsme podnikavej narod. Otazka je, co v tech nadrzich vlastne mame, ze...

Ted budu trosku OT, ale neda mi to. V jednom z topiců jsem psal o klepani motoru po nastartovani. Problem se vyresil bez stelovani ventilu, proste jsem prestal tankovat levny benzin u tank Ono a po vyjeti par nadrzi klepani zmizelo, maximalne se ozve na 5s po nastartovani. Mam dojem, ze to take o necem znaci.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 164
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hlinda » čtv kvě 26, 2005 20:58

SaryK píše:Ted budu trosku OT, ale neda mi to. V jednom z topiců jsem psal o klepani motoru po nastartovani. Problem se vyresil bez stelovani ventilu, proste jsem prestal tankovat levny benzin u tank Ono a po vyjeti par nadrzi klepani zmizelo, maximalne se ozve na 5s po nastartovani. Mam dojem, ze to take o necem znaci.
K tomu OT: Myslim, ze tankovat u TANK ONO je muceni motoru tve Lagunky. Ja jsem tam jezdil se starym zigulikem (ten pry jezdi na vse). Ale s moji Lagunkou bych si to neodvazil.
Je to asi 2 mesice co jsem odtahoval do servisu znameho se S105 pote co natankoval plnou nadrz na ONU. Inu vyslo ho to na cca 1400Kc - v benzinu mel namichanou asi naftu. Takze vycisteni, nove svicky a tech 35 litru(?) paliva.
Za tech nekolik haliru na litru to nema cenu. Nehlede na to ze tam jsou temer stale fronty.

Uživatelský avatar
rendla
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát kvě 20, 2005 09:47
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od rendla » čtv kvě 26, 2005 21:32

přesně tak,to co "ušetříš " na nákupu levného paliva u Tank Ono apod. ve finále stejně zaplatíš větší spotřebou (v lepším případě), nebo opravou motoru (v tom horším).
SCENIC 2002, 1,9 dCi 75kW

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 893
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » pát kvě 27, 2005 13:56

Hlinda píše:K tomu OT: Myslim, ze tankovat u TANK ONO je muceni motoru tve Lagunky. Ja jsem tam jezdil se starym zigulikem (ten pry jezdi na vse).
Muzu potvrdit, mel jsem moskvice a ten fakt jezdi na cokoliv ;)

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 638
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pát kvě 27, 2005 15:45

hehe, ted sem si vzpomel na mojeho znameho, ktery natankoval do skodovky 105 naftu, omylem, tak s tím ujel asi 20km, furt se divil proc to vubec nejede,na nejblizsim kopci to tlacil castecne starterem, pak zacal patrat co je a pricichnul k otevrene nadrzi a bylo jasno :-))

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv čer 23, 2005 21:52

Tak ten můj EGR je totálně kaput, tak, že se kimácí(bimbá) ta cívka na něm. V Auto Kelly maj EGR Pierburg za 6500Kč, když jsem namátkou zavolal do France Caru v HK totálně mě dostali, když mi řekli, že mi ho nechají za 4500Kč. :t18:
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » pon čer 27, 2005 21:38

Ono jen tak mezi náma, každej servisák co se v tom alespoň trochu vyzná, že EGR ventil se ti zanese vždycky a neni to jen v Čechách, auta dotáhlý z Holandska, Německa atd. jsou na tom úplně stejně. Většinou se to dělá tak, že se ten ventil prostě vyndá resp. zaslepí. On je tam totiž kromě emisí a o trošku ale opravdu o trošku lepšímu výkonu za studena.

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » pon čer 27, 2005 21:41

Ještě taková malá poznámka. Ten novej ventil ti tam vydrží při nejlepší vůli 60k, já bych si nikdy novej nekoupil, resp. ani jetej:) Už sem viděl EGR ventily v takovém stavu, že tim člověk ani malíček neprostrčil, cca. 3mm otvor.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon črc 04, 2005 15:13

Tak včera jsem EGR vyměnil a jel jsem to testnout. Večer prázdná E35, z Hrušový do Mejta to frčelo 190.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
efik
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 01, 2005 23:20

Re: Jak jsem čistil EGR ventil

Příspěvek od efik » pon zář 05, 2005 19:49

Šamša píše:Po výsledku na motorový brzdě jsem pátral po příčinách nedostatečného výkonu a začal jsem postupným čištěním vzduchové váhy a kontrolou EGR. Po odpojení přívěry na sání se naskytl hrůzný pohled na zarostlé sání sazema o vrstvě tak 5mm a úplně ucpané kanály od EGR, který byl zaseklý. Odmontoval jsem tři šrouby které EGR ventil drží a musel přijít ke slovu majzlíček, aby se to vůbec utrhlo, pak následovalo páčení montpákou kolem dokola, abych to vůbec dostal ven.(pro jednoho tazatele: EGR je to co vypadá jako veliká el.magnetická cívka mezi výfukem a sáním o průměru 4cm a celkové délce 20cm). Jako čistič jsem použil sprej na čištění brzd, je to dobré rozpouštědlo na karbon. Pak jsem šůroval potrubí a kanály štětkou na čištění kotlů(vypadá jako štětka na flašky, akorát tuhší a kratší štětiny) s omotanou hadrou. Kanály jsem musel prošťouchat drátem. EGR jsem nakonec promazal motorovým olejem. Při demontáži je nutno dát pozor, aby se nepoškodilo ocelové těsnění, jinak nové stojí 70Kč. Po tomto auto podstatně méně hulí a hlavně zase jede.
Čau, tak jsem se taky pustil ze udelam ten ventil a mam na tebe par otazek.
1. jak hodne si se trapil s tim nez si ho vubec vyndal protoze ja se ho pokousel majzlikem dostat ven a ted jsem ve fázi kdy je uz docela solidne olámanej a ani se nehnul, pochopitelne ten el. magnet je sundanej ale ten zbytek je prostě zarostlej jako prase (130 tis) :twisted: :twisted: :twisted:
2. měl si to vyndany na stole nebo si to delal na autě? podle me se ta horní komora stejne neda vycistit na 100% protoze ten bordel zapadá dolu za ten zahyb....
3. jsem na to uz docela XXXXXX protoze mi to stejne nejde ven. co si myslis o tom kdyz to zaslepim. myslim ze budu mit uplne klid akorat za studena to nepujde tak hezky ten motor podle toho co jsem cetl ve foru jak se to chová :idea:

díky za odpovědi
Laguna II Grandtour 88kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte zář 06, 2005 01:13

Jestli se ti to rozpadlo, tak tě bůh. Jestli můžeš, tak to vyfoť a pošli mě na mejl, kterej ti pošlu na PM i s mobilem. Ňák to máš asi pořádně zarostlý a odkuď seš, jestli by ses stavil.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
efik
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 01, 2005 23:20

Příspěvek od efik » stř zář 07, 2005 23:19

Šamša píše:Jestli se ti to rozpadlo, tak tě bůh. Jestli můžeš, tak to vyfoť a pošli mě na mejl, kterej ti pošlu na PM i s mobilem. Ňák to máš asi pořádně zarostlý a odkuď seš, jestli by ses stavil.
Čus tak jsem zase tady, konečne se mi to podařilo dostat ven a vypadal docela pekne. vycistil sem ty kanalky ale moc se mi nazda ze by se to zmenilo. tak ted zkusim dat novy vzduch. filtr a uvidim jestli se to zlepsi. na 88kw se mi to nelibi jak to jede. ps. zitra zkusim radio z laguny bez navi a podle toho uvidim jestli to zkusime v tom jicine. dam vedet, a pak se dohodnem ne tech cd... zatim se mej a cus
Laguna II Grandtour 88kW

vavrekj
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pát dub 15, 2005 16:40

Příspěvek od vavrekj » čtv zář 08, 2005 12:18

ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,

inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv zář 08, 2005 12:37

vavrekj píše:ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,

inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
To vyčištění je doporučení hodné, zvlášť poté co si stím dolováním EGR "efík" užil až až a po mých zkušenostech to budu dělat každej servisní interval po 30.000km. Filtr za dvě stovky bych tam rozhodně nedal, Papír není jako papír a ten GREEN nemá chybu. Už jsem ho dvakrát pral po 7.000km a vždy po vyčištění to jede jak nakopnutý. Akorát nekupovat ten čistící prostředek, je úplně naprd, Jar je Jar, tím to jde krásně vyprat i od masnoty a tím origo olejem to stříkám třikrát z obou stran, páč ta bavlna je hodně nasákavá.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 161
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » čtv zář 08, 2005 13:44

Šamša píše:
vavrekj píše:ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,

inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
To vyčištění je doporučení hodné, zvlášť poté co si stím dolováním EGR "efík" užil až až a po mých zkušenostech to budu dělat každej servisní interval po 30.000km. Filtr za dvě stovky bych tam rozhodně nedal, Papír není jako papír a ten GREEN nemá chybu. Už jsem ho dvakrát pral po 7.000km a vždy po vyčištění to jede jak nakopnutý. Akorát nekupovat ten čistící prostředek, je úplně naprd, Jar je Jar, tím to jde krásně vyprat i od masnoty a tím origo olejem to stříkám třikrát z obou stran, páč ta bavlna je hodně nasákavá.
Btw, to je fakt taky nutný čistit to po každém intervalu 30k? Jak a na co to proboha jezdíte? :) Já mám najeto 79 000 (1.5dCi) a v servisu mi bylo řečeno že EGR mám OK. Naftu beru výhradně na OMV, kdysi na schellu, ale s tou nejsem spokojen.
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host