Vliv tempomatu na spotřebu

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

tupas
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: čtv říj 30, 2008 10:16

Vliv tempomatu na spotřebu

Příspěvek od tupas » čtv led 08, 2009 13:22

Máte chlapci nějakou zkušenost s vlivem používání tempotu na spotřebu? Trošku se to ve mě pere jak často a hojně ho používat (zda jen na delších štrekách a na dílnici, nebo třeba i při popojždění po městě. na jednu stranu si říkám, že ten můj mazlík určitě sám nejlíp ví, co je pro něho nejlepší a podle toho se sám zařídí, na druhou stranu je mi jasný, že při používání tempomatu člověk určitě řadí jinak (míň často) a tím pádem to autíčko rozhodně nejezdí v optimálních otáčkách, což si myslím bude určitě zdaněno vyšší spotřebou, zas na druhou stranu když v těch optimálních jede, tak je mi jasný, že já sám nikdy nebudu mít tak "lehkou" nohu jako má tempomat.
Mám mazlíka zatím krátkou dobu, takže nemužu zatím hodnotit co je lepší, proto se ptám na vaše zkušenosti,
Díky

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 08, 2009 13:25

Osobní zkušenost zatím nemám :(
Co jsem ale četl tak spotřba by měla vzrůst, ani né tka kvůli tomu řazení jak píšeš, ale psíš že když bdue třeba kopec tak ty si zpomalíš z 50 na 45 a z kopce si to zase přidáš, takže tím ušetříš, tempomat to bdue prostě držet pořád na těch 50ti. Ale osobně si myslím že to nebude až tak znatelný, takže bych to neřešil (desetinka litru sem desetinka litru tam při dnešní ceně benzínu :twisted: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv led 08, 2009 13:47

To zalezi asi i na tom jak dobre umis jezdit (na spotrebu).

Ja mam napriklad jizdou na tempomat spotrebu obvykle nizsi :-).
Ale u mne treba nehraje roli "faktor razeni", spis naopak.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv led 08, 2009 14:03

Při používání tempomatu spotřeba klesá.
Pokud máme auto vybaveno palubním počítačem zobrazujícím okamžitou spotřebu, stačí ty hodnoty sledovat v závislosti na sešlápnutí pedálu plynu, otáčkách motoru a rychlosti vozu. Jakýkoliv sešlápnutí se projeví celkem výrazným zvýšením spotřeby, ovšem rychlost ani otáčky nemají stejnou přímou úměru. A pokud sešlápneme na plno, mnohdy ani nestačí místo na displeji, spotřeba se šplhá k závratným hodnotám a auto zrychluje jen velmi pomalu v porovnání s tou spotřebou. Je to sice popsaný extrém, ale takto to funguje v menších hodnotách při běžným provozu. Nohou nikdy nedocílíte tak pozvolné a ekonomické - nebo v daný okamžik maximálně možné a efektivní - přidávání, jako to umí tempomat. Tempomatem motor "nepřechlastáte a nezadusíte", přidá si jen tolik, kolik je v tu chvíli schopen zvládnout motor.
Nevýhoda tempomatu je v tom, že nemá oči a nevidí přibližující se kopec. Má nastavenou rychlost a tu drží - přijde-li kopec, přidává až v okamžiku poklesu rychlosti, což je v kopci už většinou pozdě. Proto stojí za to i s tempomatem jezdit s otevřenýma očima a před kopcem lehce přidat (pedálem nebo čudlíkem +) :)
Jezdím na tempomat jak jen to jde - pětadváca ho zvládne od cca 45km/h, Daily v jakýkoliv rychlosti, a samozřejmě včetně městskýho provozu, pokud jen neskáču od semaforu k semaforu. Na tempomat se dá přidávat i ubírat, brzdit motorem a zase zase akcelerovat na původní rychlost, někdy na pedál plynu dlouho nešlápnu 8)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 08, 2009 14:25

To co píšeš zní logicky a je to vlasntě tkaový ovládání auta na volantu, škoda ž tam ještě není spojka :twisted: :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Petra Havránková
Moderátor
Příspěvky: 327
Registrován: pon led 05, 2004 14:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petra Havránková » čtv led 08, 2009 14:57

Přesně takhle "rukama" jezdi Havran a děsně si to užívá.
A ta spotřeba je fakt o dost nižši, než když jede "nohou" (platí to samo pro pohodovou delší cestu např. po dálnici)
krt.ecek píše:To co píšeš zní logicky a je to vlasntě tkaový ovládání auta na volantu, škoda ž tam ještě není spojka :twisted: :lol:
Na co spojka???? :shock: :lol:
Megane CC 2,0 16V ( Antioch ) Obrázek
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj) Obrázek
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!

ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv led 08, 2009 15:01

No tka to by člověk pak mohl hodit nohy na palubku a maximální pohodlý ne :twisted:
Tak tempomat si myslím že je převážně myšlen na dálnice a na delší ježdění, na popojíždění v městě to podle mě není
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » čtv led 08, 2009 15:41

Kdyz je tempo spojeny a automatem je to nejlepsi kombinace :D
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

tupas
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: čtv říj 30, 2008 10:16

Příspěvek od tupas » čtv led 08, 2009 15:47

To Jan Kalina:
Zní to sice logicky ale právě něco podobnýho si zkouším testovat na jednom rovným přehledným rovným úseku kterej jezdím pravidelně každej den a moje zkušenost je taková, že když tam jedu "na nohu" tak tam mám okamžitou spotřebu nižší a to díky tomu, že to jedu na pětku, otáčky někde o 1700-1900, zatímco když to řídí tempomat tak tam samozřejmě nechám šestku a on si to jede někde na 1200 ot./min a mazlík bumbá výrazně víc. A přece jenom mi připadá nelogický při používání tempomatu každou chvíli řadit a hlídat optimální otáčky. Proto tam naperu co nejdřív tu šestku a nechám ji tam tak dlouho jak je to jen možný, protože při častějším řazení (i když je provedeno seberychleji) ta rychlost vždycky poklesne a když to pak tlačítkem vracím na tu která byla před přeřazením, tak on to samozřejmě napřed přepálí a pak zpomalí a chvilku mu to prostě při každým přeřazení trvá, než se ustáli na té nastavené rychlosti a při tom "postupným přibližování" dycky propálí víc než když tam nechám tu šestku i za cenu toho, že nejede v optimu.
To jsou prostě různý pro a proti který si tak nějak nedokážu dát dohromady a vyhodnotit jestli je spořivější tempomat nebo moje "těžká" noha.

To s tím ježděním očima je taky otázka do diskuze, protože ty sice přidáš už před kopcem, ale tím samozřejmě zas zvýšíš spotřebu, ale zvýšíš ji opravdu o míň než to udělá on i když on to udělá až v tom kopci?

A další věc - o tom brždění motorem při tempomatu. Všiml sis někdy hodnoty okamžité spotřeby při třeba dojíždění k semaforu (nebo jízdě z kopce) bez plynu, se zařazenou rychlostí ale vypnutým tempomatem?Je to 0 litrů/100km, zatímco jak chceš brzdit motorem při zapnutým tempomatu?Sice trošku zpomaluje, ale rozhodně neukazuje nikdy spotřebu 0...!!! A rozhodně nezpomaluje tak rychle jako s vypnutým tempomatem...

Vím, že to píšu dost chaoticky, ale jsou to prostě různá pro a proti
a je zvláštní že se vy všichni zkušenější nedokážete shodnout na jednoznačným názoru na to co je úspornější...

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv led 08, 2009 17:07

tupas píše:protože při častějším řazení (i když je provedeno seberychleji) ta rychlost vždycky poklesne a když to pak tlačítkem vracím na tu která byla před přeřazením, tak on to samozřejmě napřed přepálí a pak zpomalí a chvilku mu to prostě při každým přeřazení trvá, než se ustáli na té nastavené rychlosti
Nj, tempomat s manualem ma svoje omezeni. U automatu tohle neresis, tam si preradi sam bez vypnuti tempomatu. A neprijde mi ze by behem toho prerazeni prisel o rychlost.
tupas píše:A další věc - o tom brždění motorem při tempomatu. Všiml sis někdy hodnoty okamžité spotřeby při třeba dojíždění k semaforu (nebo jízdě z kopce) bez plynu, se zařazenou rychlostí ale vypnutým tempomatem?Je to 0 litrů/100km, zatímco jak chceš brzdit motorem při zapnutým tempomatu?Sice trošku zpomaluje, ale rozhodně neukazuje nikdy spotřebu 0...!!! A rozhodně nezpomaluje tak rychle jako s vypnutým tempomatem...
K semaforu tempomat vypinam. Z kopce je to 0l/100km (samozrejme za predpokladu ze jedu tolik kolik ma nastaveno tempomat a/nebo vice - vsak ono se to z toho kopce rozjizdi samo :-)).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » čtv led 08, 2009 18:02

tupas píše:zatímco když to řídí tempomat tak tam samozřejmě nechám šestku a on si to jede někde na 1200 ot./min
jazdenie na tak nizke otazky nie je dobre pre prevodovku podla toho co som tu cital v inych topicoch... Myslim ze to Wc spominal, na 5ku by si mal ist aspon 80kou a na 6ku 110, inac hrozi ze sa ti prevodovka rozsype rychlejsie :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » ned led 11, 2009 18:39

mame tempomat ve služební lagunce 2 a spotřeba klesá dost rapidně obzvláště po dálicích nebo na delších cestách ... kdo má palubní počítač tak může vyzkoušet.
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon led 12, 2009 23:06

ja ked som pouzil tempomat, tak spotreba sa zdala byt vyssia, ale moc som sa tomu nevenoval. Taktiez mi prisiel nepohodlny, lebo aj na relatyvnej rovine, rychlost docela slusne osciluje +/- 2km.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 13, 2009 02:00

Miro_ba píše:Taktiez mi prisiel nepohodlny, lebo aj na relatyvnej rovine, rychlost docela slusne osciluje +/- 2km.
Ja ho pouzivam i na 50km/h ve meste a nadherne tu rychlost drzi.
Po rovince si to pak hezky brumla nejakejch 1300ot/min na ctyrku a spotrebu ukazuje takovu, jakou bych dal snad jen s nejvetsim sebezaprenim :-).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Barbar
Junior member
Příspěvky: 241
Registrován: čtv čer 08, 2006 10:07
Bydliště: Holice

temp

Příspěvek od Barbar » úte led 13, 2009 20:02

je to mozna trochu mimo ale princip je stejny-pouzivam tempomat v autobusu (sor cn12) a spotreba je jednoznacne nizsi-do kopce ho vypinam obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: temp

Příspěvek od krt.ecek » úte led 13, 2009 20:14

Barbar píše:obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
To je pěknej býraz, to budu taky používat :twisted: :lol: (nemáš na to autorská práva, že ne :?: :lol: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Barbar
Junior member
Příspěvky: 241
Registrován: čtv čer 08, 2006 10:07
Bydliště: Holice

Re: temp

Příspěvek od Barbar » stř led 14, 2009 22:04

krt.ecek píše:
Barbar píše:obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
To je pěknej býraz, to budu taky používat :twisted: :lol: (nemáš na to autorská práva, že ne :?: :lol: )
nene, autorem je paradoxne jeden traktorista... :lol:
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]

Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 608
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: temp

Příspěvek od Babik78 » pát led 16, 2009 12:05

Já mám paradoxně na nohu spotřebu nižší než tempomat. Několikrát odzkoušeno. Tempo nedokáže využívat kinetickou energii auta při jízdě z kopce. Do zatáčky sundám nohu z plynu a při výjezdu, ze zatáčky přidávám, kdežto tempo to tam hrne celou dobu pod plynem. Ale záleží na profilu tratě. Po rovinně bude asi tempo lepší. Třeba dálnice na Hradec, ale kde jsou kopce a zatáčky (D1), tak jezdím za míň.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob led 17, 2009 17:48

U mýho 3.5 litru je to jediná možnost jak se dostat pod 12 litrů, ve spojení s automatem bezvadná věc. Bez tempomatu mám moc nervózní nohu :D .
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob led 17, 2009 19:08

:lol:
I když má proti tobě "maloobjemový maloválec" tenhle problém mám taky. :) Sice nebudu mít tempomat jako takový ale na ruční plyn se už nějakou tu dobu chystám. :)
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Příspěvek od mayko » sob led 17, 2009 20:04

Ale vypinať to nebudeš ako u V3S uplnym ubratim ručneho plynu? :twisted:

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob led 17, 2009 21:09

:smajl12: To asi nie, musel by som úplne vyšrubovať skrutku voľnobehu z karburátora, potom by to po úplnom ubratí zdochlo presne ako u V3S :lol:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

mirastr
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: ned říj 05, 2008 22:24
Bydliště: Hrochův Týnec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mirastr » stř led 21, 2009 22:14

Jen přidám svou zkušenost: s tempomatem mám vždy menší spotřeby. A jak už tady někdo psal, i já jsem zvyklý používat tempomat uplně všude:-) Nicméně mám to v Opel Corsa a Skoda Octavia. Nyní jsem koupil Trafica a do toho tempomat dát nejde.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv led 22, 2009 01:27

Anarki píše::lol:
I když má proti tobě "maloobjemový maloválec" tenhle problém mám taky. :) Sice nebudu mít tempomat jako takový ale na ruční plyn se už nějakou tu dobu chystám. :)
Co ti Anarki brání si doplnit vůz o plnokrevný tempomat a za přiměřenou cenu? Zde si stáhni návod: http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... _Speed.pdf a zde ho zakoupíš v čechách: http://www.e-conrad.cz/regulator-rychlo ... 0+dp76461/ a zde na slovensku: http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... 7%2fmd5%7d
Montáž je úplně primitivní a na to jak je levný, tak toho umí docela dost a na karburátorové motory ideální. :t18:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Pavel53
Člen RCČR
Příspěvky: 261
Registrován: stř říj 31, 2007 21:19

Příspěvek od Pavel53 » čtv led 22, 2009 11:22

O tomto systému tempomatu nebo-li cruise control je poměrně obsáhlý článek včetně obrázků a návodu k montáži na stránkách www.nissanclub.cz. Několik členů jej používá k naprosté spokojenosti. Odkaz najdete v sekci"články" pod názvem"cruise control". :D

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů