Vliv tempomatu na spotřebu
Moderátor: Moderators General
Ty jo lidi, tohle je dobrý začínám o tom vážně uvažovat, budu muset pořádně pročíst návody a pohledat kde mám jakej kabel
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Mám tempík v Báwu, ten je ve výbavě a je to bezvadná věc, do Laguny ho chystám realizovat letos, loni na to nebyl čas řešil jsem turbo, intercooler, nový brzdy, tak letos příjde na řadu a po úspěšných realizacích zde na fóru jdu do toho také, elektrika je připravená, to už jsem zjišťoval.Pavel53 píše:Šamša a ty tempomat na některém ze svých aut úspěšně používáš?
Tempomat od Conráda jsem uvažoval do bývalé Laguny 2.2D, kde je mechanický plyn, ale tenkrát (rok 2000) tahle věcička stála skoro desítku, to mě odradilo, nechtělo se mi dát měsíční výplatu za vymoženost. Teď za tu trojku, je přístupná hodně lidem, co si můžou zpříjemnit jízdu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Ahoj,
mám vlastnoručně dodělaný tempomat ve Scenic II, 1.9 dCi 88 kW, 2004. A poznatky:
- pohodlná a méně unavující jízda, zejména po dálnici
- na relativně rovinné trase nižší spotřeba
- na třeba dálnici, která je ale výškově členitá, se pohodlí platí vyšší spotřebou (aby udržel navolených 140 na 6. stupeň, tak tomu nestydatě nakládá pod kotel, po odřazení na 5. stupeň je okamžitá spotřeba nižší, motor sice běží ve vyšších otáčkách, ale lehce. Pak je dilema, zda v takovýchto podmínkách tempomat využít nebo ne, být pohodlný nebo vyhovět autu.
- akcelerace tlačítkem + je citelně rasantnější proti plynovému pedálu na podlaze
Využívám tempomat často, i při pojíždění skoro "okolo komína", baví mne si s tím hrát.
Tempomat byl vymyšlený ne kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí, i když umí někdy i snížit spotřebu paliva. U moderních automatických převodovek je to o něčem jiném, ale pokud nebude více jak pětistupňová, tak ten efekt bude velice podobný, jako u manuálu.
mám vlastnoručně dodělaný tempomat ve Scenic II, 1.9 dCi 88 kW, 2004. A poznatky:
- pohodlná a méně unavující jízda, zejména po dálnici
- na relativně rovinné trase nižší spotřeba
- na třeba dálnici, která je ale výškově členitá, se pohodlí platí vyšší spotřebou (aby udržel navolených 140 na 6. stupeň, tak tomu nestydatě nakládá pod kotel, po odřazení na 5. stupeň je okamžitá spotřeba nižší, motor sice běží ve vyšších otáčkách, ale lehce. Pak je dilema, zda v takovýchto podmínkách tempomat využít nebo ne, být pohodlný nebo vyhovět autu.
- akcelerace tlačítkem + je citelně rasantnější proti plynovému pedálu na podlaze
Využívám tempomat často, i při pojíždění skoro "okolo komína", baví mne si s tím hrát.
Tempomat byl vymyšlený ne kvůli spotřebě, ale kvůli pohodlí, i když umí někdy i snížit spotřebu paliva. U moderních automatických převodovek je to o něčem jiném, ale pokud nebude více jak pětistupňová, tak ten efekt bude velice podobný, jako u manuálu.
Naposledy upravil(a) acylpirin dne úte úno 03, 2009 13:47, celkem upraveno 1 x.
A jak jsi si ho dodělával, je to nějaký který seprodává, nebo sji si ho od základu navrhl Případně hodit nějaký amteriály by se mohlo hodit
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Ahoj, oživím tohle téma. Tempomat při stejný rychlosti má větší rpm => vyšší spotřeba (alespoň dle počítače, ale není důvod mu to něvěřit). Když tempomat vypnu, otáčky klesnou. Jediný vysvětlení co mě napadá je, že si nechává odemčený hydroměnič. Ale neumím si představit, co by ho k tomu vedlo. Je to fíčura nebo bug? Díky za názory. V.
Gespace 3.5 V6
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát črc 24, 2009 02:21
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Já jenom chci naspat že tady čtu využíváni setrvačnosti a energie ,o proti tempomatu...
To vše je irelevantní v případě že pojedete například 300 km v kuse atd .Každý řidič začne být unavený a tím pádem se mění i styl jízdy a samozřejmě v závislosti na tom spotřeba ...Tempomat má křivku akcelerace neustále stejnou a na rovinatých úsecích bez poklesu a nárůstu rychlosti jako když se řidič na moment opomene .Nikdo nedokáže udržovat rychlost tak konstantně po delší dobu bez nárůstu spotřeby ani tady pánové s lehkou nohou Max kratší vzdálenosti .A pokud tvrdí že ano nenacestovaly příliš náročné vzdálenosti .pouze do kopce se doporučuje jen s plynem na nižší stupeň po vyjetí přeřadit a aktivovat tempomat....
To vše je irelevantní v případě že pojedete například 300 km v kuse atd .Každý řidič začne být unavený a tím pádem se mění i styl jízdy a samozřejmě v závislosti na tom spotřeba ...Tempomat má křivku akcelerace neustále stejnou a na rovinatých úsecích bez poklesu a nárůstu rychlosti jako když se řidič na moment opomene .Nikdo nedokáže udržovat rychlost tak konstantně po delší dobu bez nárůstu spotřeby ani tady pánové s lehkou nohou Max kratší vzdálenosti .A pokud tvrdí že ano nenacestovaly příliš náročné vzdálenosti .pouze do kopce se doporučuje jen s plynem na nižší stupeň po vyjetí přeřadit a aktivovat tempomat....
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Pokud jedeš po dálnici, tak je tempomat suprová věc, která, a věřím tomu, dokáže ušetřit palivo. Jakmile je ale kopcovitý terén, kde se neustále střídá klesání a stoupání, tak nastává s tempomatem dost problém. Jednak to z kopce dolů sice přestane dávkovat palivo, ale dole, kde bys normálně přidal plyn, to neudělá nic a nechá to rychlost klesnout i pod nastavenou a pak to přidá více, než bys přidal sám. Stejné je to na vrcholu kopce, tempomat pořád udržuje rychlost, ale na vrcholu kopce už je potřeba méně paliva. Auto se pak na tempomat rozjede o něco více, což s následným klesáním může způsobit i to, že se tempomat deaktivuje. Taková jízda je pak nejen že nepohodlná, ale je taky dost nepředvídatelná, protože dole to rychlost nechá klesnout, nahoře to zase přestřelí.
Co se týká dlouhých tras, tak ty jsou problém vždy. Nikdy totiž tu trasu dopředu neznáš, nedokážeš odhadnout její profil, kam auto dojede na neutrál, kam se zařazenou rychlostí. Pokud budeš po té trase jezdit každý den, začneš na určitých místech vyřazovat, někde budeš brzdit motorem ... A začneš jezdit více ekonomicky, než ze začátku, kdy ses s trasou seznamoval. Není to ani tak o únavě, ale souhlas, že ta hraje roli taky. Problém je, že trasu 1000km budeš prostě poznávat delší dobu, než trasu 10km. Jenže u té dlouhé trasy, kterou jedeš jednou, nepoznáš, jestli se chováš ekonomicky, nebo ne, narozdíl od trasy, kterou jezdíš třeba i několikrát denně.
Jinak co se týká eko jízdy, tak jezdím hodně mezi ostravou a opavou (trasa cca 30km). Je poměrně náročná, jsou tady stoupání, klesání, které na sebe rychle navazují, úseky, které se volně svažují, ... Myslím si, že tu trasu znám, vím, kde vyřadit, nechat zařazeno, kde pustit plyn, ... A když jsem jel třeba se ségrou, která měla chvilku řidičák, a radil jsem ji, kde má jet na jaký rychlostní stupeň, kde brzdit, kde ne, tak po ujetí té trasy říkala, že je z toho úplně vyřízená
Co se týká dlouhých tras, tak ty jsou problém vždy. Nikdy totiž tu trasu dopředu neznáš, nedokážeš odhadnout její profil, kam auto dojede na neutrál, kam se zařazenou rychlostí. Pokud budeš po té trase jezdit každý den, začneš na určitých místech vyřazovat, někde budeš brzdit motorem ... A začneš jezdit více ekonomicky, než ze začátku, kdy ses s trasou seznamoval. Není to ani tak o únavě, ale souhlas, že ta hraje roli taky. Problém je, že trasu 1000km budeš prostě poznávat delší dobu, než trasu 10km. Jenže u té dlouhé trasy, kterou jedeš jednou, nepoznáš, jestli se chováš ekonomicky, nebo ne, narozdíl od trasy, kterou jezdíš třeba i několikrát denně.
Jinak co se týká eko jízdy, tak jezdím hodně mezi ostravou a opavou (trasa cca 30km). Je poměrně náročná, jsou tady stoupání, klesání, které na sebe rychle navazují, úseky, které se volně svažují, ... Myslím si, že tu trasu znám, vím, kde vyřadit, nechat zařazeno, kde pustit plyn, ... A když jsem jel třeba se ségrou, která měla chvilku řidičák, a radil jsem ji, kde má jet na jaký rychlostní stupeň, kde brzdit, kde ne, tak po ujetí té trasy říkala, že je z toho úplně vyřízená
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
To je asi trošku blbost ne? otáčky motoru jsou konstantně zpřevodovány (při stejném rychlostním stupni) s koly skrz převodovku a tedy rychlost je přímo závislá na otáčkách, pokud klesnou otáčky, musí klesnout rychlost (a obráceně)-Vasek- píše:Tempomat při stejný rychlosti má větší rpm
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Zajímalo by mě ,jestli na spotřebu při tempomatu na ni nemá vliv i jeho konstrukce.U Meganu II byl tempomat ,který když se zapnul,tak držel nastavenou rychlost ,nereagoval na plynpedál.Do Traficu mám dodatečně dodělávaný tempomat a tady mohu při jízdě ,když je potřeba,normálně přidat sešlápnutím pedálu,a potom pedál zase pustím,a rychlost se vrátí na nastavenou.Využívám to při nutnosti předjet.Průměrnou podle počítače mám 8,1 ale když propočítám ujeté km a spotřebu podle skutečnosti tak na tmp mám 7,45L/100km.
R clio-2000/1,2 Rmegan 1,6combi2004 Rmegan combi1,6/2008,Rtrafic generation 2,0/115 r.O8
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
U meganu když šlápneš na pedál se zapnutým tempomatem, tak to přidá taky a po puštění pedálu to zase udržuje nastavenou rychlost.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Tempomat jsem využíval hojně v Laguně a teď v Espace jsem se přesvědčil,že je to také výhodné. Obvzláště pokud se člověk s autem seznamuje. Když jsem jel Praha-Plzeň podle sebe tak jsem jel za 9,3l když jsem tu samou trasu jel další den pouze na tempomat tak za 8,5l/100km ani v jednom případě jsem nepřekročil 135km/h a doba jízdy byla +- stejná i za stejné hustoty provozu ( obě jízdy po 23-té večer) Takže za mě tempomat jednoznačné +
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Tempomat byl vymyšlen pro ulehčení práce řidiče a ne kvůli ekonomice provozu. Tempomat se snaží v co možná nejkratší době dosáhnout nastavenou rychlost a udržet ji i za cenu tzv.plného plynu. Což v prudkém stoupání, kdy řidič by už dávno podřadil a na nižší rychlostní stupeň za vyšších otáček, ale za menší spotřeby paliva by udržel danou rychlost. Jinak je to s automatem, tam si dovolím tvrdit, že rozdíl nebude velký, protože si skříň přeřadí sama dle zatížení atd. Jinak výše se už kolegové dostatečně fundovaně vyjádřili, toto je jen dodatek.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Ze zkušenosti tempomat nedává plný plyn. Nevím, jak do prudkého kopce, v takových případech tempomat nepoužívám, protože chci auto rozjet už dřív před kopcem, dole je na tempomat zbytečná prodleva. Jinak třeba pokud mám tempomat nastavený na 50km/h a na konci obce jen změním rychlost na 90km/h, nedává to plný plyn. Kolik plynu to dává nevím, ale stále je uzavřená smyčka regulace bohatosti, a to v plném plynu není.
Jinak včera trasa Ostrava - Olomouc přes Hranice a Lipník mimo dálnici a musím říct, že jsem nakonec tempomat vypnul. Zpátky totéž. Nedalo se s tím jet, pořád obec, nebo nějaká úprava rychlosti ... Když jezdím na Potštát, tak se jede s tempomatem parádně, ale zase je tam už dost robitá cesta.
Jinak včera trasa Ostrava - Olomouc přes Hranice a Lipník mimo dálnici a musím říct, že jsem nakonec tempomat vypnul. Zpátky totéž. Nedalo se s tím jet, pořád obec, nebo nějaká úprava rychlosti ... Když jezdím na Potštát, tak se jede s tempomatem parádně, ale zase je tam už dost robitá cesta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Já používám jen na dálnici, jinde to vzhledem ke stavu a provozu není dle mého soudu k užitku. Když ho zapnu dejme tomu při 100 km/h a mám nastaveno 138 km/h což je dle navigace právě 130 km/h, tak ti garantuji, že nic jiného než klapka nadoraz tam není. Akcelerace ověřena i v manuálu pedál na podlaze a + - stejné. Jinak ověřit nemám čím.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
To máš ale pocitově, jinak zůstává stále aktivní regulace bohatosti, podle toho poznáš, zda to má plný plyn, či nikoliv. Jinak já u MII necítím rozdíl mezi půl plynem, čtvrtplynem a něco lehce k plnému plynu. To auto jede pořád tak nějak pocitově stejně
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vliv tempomatu na spotřebu
Jasně, že to řídí velký bratr ve smyslu co nejnižších exhalací, ale dává maximum možného. Jinak mě na plyn reaguje velmi pěkně a jde jezdit i dynamicky za málo peněz.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů