Vliv tempomatu na spotřebu
Moderátor: Moderators General
Vliv tempomatu na spotřebu
Máte chlapci nějakou zkušenost s vlivem používání tempotu na spotřebu? Trošku se to ve mě pere jak často a hojně ho používat (zda jen na delších štrekách a na dílnici, nebo třeba i při popojždění po městě. na jednu stranu si říkám, že ten můj mazlík určitě sám nejlíp ví, co je pro něho nejlepší a podle toho se sám zařídí, na druhou stranu je mi jasný, že při používání tempomatu člověk určitě řadí jinak (míň často) a tím pádem to autíčko rozhodně nejezdí v optimálních otáčkách, což si myslím bude určitě zdaněno vyšší spotřebou, zas na druhou stranu když v těch optimálních jede, tak je mi jasný, že já sám nikdy nebudu mít tak "lehkou" nohu jako má tempomat.
Mám mazlíka zatím krátkou dobu, takže nemužu zatím hodnotit co je lepší, proto se ptám na vaše zkušenosti,
Díky
Mám mazlíka zatím krátkou dobu, takže nemužu zatím hodnotit co je lepší, proto se ptám na vaše zkušenosti,
Díky
Osobní zkušenost zatím nemám
Co jsem ale četl tak spotřba by měla vzrůst, ani né tka kvůli tomu řazení jak píšeš, ale psíš že když bdue třeba kopec tak ty si zpomalíš z 50 na 45 a z kopce si to zase přidáš, takže tím ušetříš, tempomat to bdue prostě držet pořád na těch 50ti. Ale osobně si myslím že to nebude až tak znatelný, takže bych to neřešil (desetinka litru sem desetinka litru tam při dnešní ceně benzínu )
Co jsem ale četl tak spotřba by měla vzrůst, ani né tka kvůli tomu řazení jak píšeš, ale psíš že když bdue třeba kopec tak ty si zpomalíš z 50 na 45 a z kopce si to zase přidáš, takže tím ušetříš, tempomat to bdue prostě držet pořád na těch 50ti. Ale osobně si myslím že to nebude až tak znatelný, takže bych to neřešil (desetinka litru sem desetinka litru tam při dnešní ceně benzínu )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
To zalezi asi i na tom jak dobre umis jezdit (na spotrebu).
Ja mam napriklad jizdou na tempomat spotrebu obvykle nizsi .
Ale u mne treba nehraje roli "faktor razeni", spis naopak.
Ja mam napriklad jizdou na tempomat spotrebu obvykle nizsi .
Ale u mne treba nehraje roli "faktor razeni", spis naopak.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Při používání tempomatu spotřeba klesá.
Pokud máme auto vybaveno palubním počítačem zobrazujícím okamžitou spotřebu, stačí ty hodnoty sledovat v závislosti na sešlápnutí pedálu plynu, otáčkách motoru a rychlosti vozu. Jakýkoliv sešlápnutí se projeví celkem výrazným zvýšením spotřeby, ovšem rychlost ani otáčky nemají stejnou přímou úměru. A pokud sešlápneme na plno, mnohdy ani nestačí místo na displeji, spotřeba se šplhá k závratným hodnotám a auto zrychluje jen velmi pomalu v porovnání s tou spotřebou. Je to sice popsaný extrém, ale takto to funguje v menších hodnotách při běžným provozu. Nohou nikdy nedocílíte tak pozvolné a ekonomické - nebo v daný okamžik maximálně možné a efektivní - přidávání, jako to umí tempomat. Tempomatem motor "nepřechlastáte a nezadusíte", přidá si jen tolik, kolik je v tu chvíli schopen zvládnout motor.
Nevýhoda tempomatu je v tom, že nemá oči a nevidí přibližující se kopec. Má nastavenou rychlost a tu drží - přijde-li kopec, přidává až v okamžiku poklesu rychlosti, což je v kopci už většinou pozdě. Proto stojí za to i s tempomatem jezdit s otevřenýma očima a před kopcem lehce přidat (pedálem nebo čudlíkem +)
Jezdím na tempomat jak jen to jde - pětadváca ho zvládne od cca 45km/h, Daily v jakýkoliv rychlosti, a samozřejmě včetně městskýho provozu, pokud jen neskáču od semaforu k semaforu. Na tempomat se dá přidávat i ubírat, brzdit motorem a zase zase akcelerovat na původní rychlost, někdy na pedál plynu dlouho nešlápnu
Pokud máme auto vybaveno palubním počítačem zobrazujícím okamžitou spotřebu, stačí ty hodnoty sledovat v závislosti na sešlápnutí pedálu plynu, otáčkách motoru a rychlosti vozu. Jakýkoliv sešlápnutí se projeví celkem výrazným zvýšením spotřeby, ovšem rychlost ani otáčky nemají stejnou přímou úměru. A pokud sešlápneme na plno, mnohdy ani nestačí místo na displeji, spotřeba se šplhá k závratným hodnotám a auto zrychluje jen velmi pomalu v porovnání s tou spotřebou. Je to sice popsaný extrém, ale takto to funguje v menších hodnotách při běžným provozu. Nohou nikdy nedocílíte tak pozvolné a ekonomické - nebo v daný okamžik maximálně možné a efektivní - přidávání, jako to umí tempomat. Tempomatem motor "nepřechlastáte a nezadusíte", přidá si jen tolik, kolik je v tu chvíli schopen zvládnout motor.
Nevýhoda tempomatu je v tom, že nemá oči a nevidí přibližující se kopec. Má nastavenou rychlost a tu drží - přijde-li kopec, přidává až v okamžiku poklesu rychlosti, což je v kopci už většinou pozdě. Proto stojí za to i s tempomatem jezdit s otevřenýma očima a před kopcem lehce přidat (pedálem nebo čudlíkem +)
Jezdím na tempomat jak jen to jde - pětadváca ho zvládne od cca 45km/h, Daily v jakýkoliv rychlosti, a samozřejmě včetně městskýho provozu, pokud jen neskáču od semaforu k semaforu. Na tempomat se dá přidávat i ubírat, brzdit motorem a zase zase akcelerovat na původní rychlost, někdy na pedál plynu dlouho nešlápnu
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
To co píšeš zní logicky a je to vlasntě tkaový ovládání auta na volantu, škoda ž tam ještě není spojka
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Moderátor
- Příspěvky: 327
- Registrován: pon led 05, 2004 14:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přesně takhle "rukama" jezdi Havran a děsně si to užívá.
A ta spotřeba je fakt o dost nižši, než když jede "nohou" (platí to samo pro pohodovou delší cestu např. po dálnici)
A ta spotřeba je fakt o dost nižši, než když jede "nohou" (platí to samo pro pohodovou delší cestu např. po dálnici)
Na co spojka????krt.ecek píše:To co píšeš zní logicky a je to vlasntě tkaový ovládání auta na volantu, škoda ž tam ještě není spojka
Megane CC 2,0 16V ( Antioch )
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
No tka to by člověk pak mohl hodit nohy na palubku a maximální pohodlý ne
Tak tempomat si myslím že je převážně myšlen na dálnice a na delší ježdění, na popojíždění v městě to podle mě není
Tak tempomat si myslím že je převážně myšlen na dálnice a na delší ježdění, na popojíždění v městě to podle mě není
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz je tempo spojeny a automatem je to nejlepsi kombinace
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
To Jan Kalina:
Zní to sice logicky ale právě něco podobnýho si zkouším testovat na jednom rovným přehledným rovným úseku kterej jezdím pravidelně každej den a moje zkušenost je taková, že když tam jedu "na nohu" tak tam mám okamžitou spotřebu nižší a to díky tomu, že to jedu na pětku, otáčky někde o 1700-1900, zatímco když to řídí tempomat tak tam samozřejmě nechám šestku a on si to jede někde na 1200 ot./min a mazlík bumbá výrazně víc. A přece jenom mi připadá nelogický při používání tempomatu každou chvíli řadit a hlídat optimální otáčky. Proto tam naperu co nejdřív tu šestku a nechám ji tam tak dlouho jak je to jen možný, protože při častějším řazení (i když je provedeno seberychleji) ta rychlost vždycky poklesne a když to pak tlačítkem vracím na tu která byla před přeřazením, tak on to samozřejmě napřed přepálí a pak zpomalí a chvilku mu to prostě při každým přeřazení trvá, než se ustáli na té nastavené rychlosti a při tom "postupným přibližování" dycky propálí víc než když tam nechám tu šestku i za cenu toho, že nejede v optimu.
To jsou prostě různý pro a proti který si tak nějak nedokážu dát dohromady a vyhodnotit jestli je spořivější tempomat nebo moje "těžká" noha.
To s tím ježděním očima je taky otázka do diskuze, protože ty sice přidáš už před kopcem, ale tím samozřejmě zas zvýšíš spotřebu, ale zvýšíš ji opravdu o míň než to udělá on i když on to udělá až v tom kopci?
A další věc - o tom brždění motorem při tempomatu. Všiml sis někdy hodnoty okamžité spotřeby při třeba dojíždění k semaforu (nebo jízdě z kopce) bez plynu, se zařazenou rychlostí ale vypnutým tempomatem?Je to 0 litrů/100km, zatímco jak chceš brzdit motorem při zapnutým tempomatu?Sice trošku zpomaluje, ale rozhodně neukazuje nikdy spotřebu 0...!!! A rozhodně nezpomaluje tak rychle jako s vypnutým tempomatem...
Vím, že to píšu dost chaoticky, ale jsou to prostě různá pro a proti
a je zvláštní že se vy všichni zkušenější nedokážete shodnout na jednoznačným názoru na to co je úspornější...
Zní to sice logicky ale právě něco podobnýho si zkouším testovat na jednom rovným přehledným rovným úseku kterej jezdím pravidelně každej den a moje zkušenost je taková, že když tam jedu "na nohu" tak tam mám okamžitou spotřebu nižší a to díky tomu, že to jedu na pětku, otáčky někde o 1700-1900, zatímco když to řídí tempomat tak tam samozřejmě nechám šestku a on si to jede někde na 1200 ot./min a mazlík bumbá výrazně víc. A přece jenom mi připadá nelogický při používání tempomatu každou chvíli řadit a hlídat optimální otáčky. Proto tam naperu co nejdřív tu šestku a nechám ji tam tak dlouho jak je to jen možný, protože při častějším řazení (i když je provedeno seberychleji) ta rychlost vždycky poklesne a když to pak tlačítkem vracím na tu která byla před přeřazením, tak on to samozřejmě napřed přepálí a pak zpomalí a chvilku mu to prostě při každým přeřazení trvá, než se ustáli na té nastavené rychlosti a při tom "postupným přibližování" dycky propálí víc než když tam nechám tu šestku i za cenu toho, že nejede v optimu.
To jsou prostě různý pro a proti který si tak nějak nedokážu dát dohromady a vyhodnotit jestli je spořivější tempomat nebo moje "těžká" noha.
To s tím ježděním očima je taky otázka do diskuze, protože ty sice přidáš už před kopcem, ale tím samozřejmě zas zvýšíš spotřebu, ale zvýšíš ji opravdu o míň než to udělá on i když on to udělá až v tom kopci?
A další věc - o tom brždění motorem při tempomatu. Všiml sis někdy hodnoty okamžité spotřeby při třeba dojíždění k semaforu (nebo jízdě z kopce) bez plynu, se zařazenou rychlostí ale vypnutým tempomatem?Je to 0 litrů/100km, zatímco jak chceš brzdit motorem při zapnutým tempomatu?Sice trošku zpomaluje, ale rozhodně neukazuje nikdy spotřebu 0...!!! A rozhodně nezpomaluje tak rychle jako s vypnutým tempomatem...
Vím, že to píšu dost chaoticky, ale jsou to prostě různá pro a proti
a je zvláštní že se vy všichni zkušenější nedokážete shodnout na jednoznačným názoru na to co je úspornější...
Nj, tempomat s manualem ma svoje omezeni. U automatu tohle neresis, tam si preradi sam bez vypnuti tempomatu. A neprijde mi ze by behem toho prerazeni prisel o rychlost.tupas píše:protože při častějším řazení (i když je provedeno seberychleji) ta rychlost vždycky poklesne a když to pak tlačítkem vracím na tu která byla před přeřazením, tak on to samozřejmě napřed přepálí a pak zpomalí a chvilku mu to prostě při každým přeřazení trvá, než se ustáli na té nastavené rychlosti
K semaforu tempomat vypinam. Z kopce je to 0l/100km (samozrejme za predpokladu ze jedu tolik kolik ma nastaveno tempomat a/nebo vice - vsak ono se to z toho kopce rozjizdi samo ).tupas píše:A další věc - o tom brždění motorem při tempomatu. Všiml sis někdy hodnoty okamžité spotřeby při třeba dojíždění k semaforu (nebo jízdě z kopce) bez plynu, se zařazenou rychlostí ale vypnutým tempomatem?Je to 0 litrů/100km, zatímco jak chceš brzdit motorem při zapnutým tempomatu?Sice trošku zpomaluje, ale rozhodně neukazuje nikdy spotřebu 0...!!! A rozhodně nezpomaluje tak rychle jako s vypnutým tempomatem...
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
jazdenie na tak nizke otazky nie je dobre pre prevodovku podla toho co som tu cital v inych topicoch... Myslim ze to Wc spominal, na 5ku by si mal ist aspon 80kou a na 6ku 110, inac hrozi ze sa ti prevodovka rozsype rychlejsietupas píše:zatímco když to řídí tempomat tak tam samozřejmě nechám šestku a on si to jede někde na 1200 ot./min
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
ja ked som pouzil tempomat, tak spotreba sa zdala byt vyssia, ale moc som sa tomu nevenoval. Taktiez mi prisiel nepohodlny, lebo aj na relatyvnej rovine, rychlost docela slusne osciluje +/- 2km.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Ja ho pouzivam i na 50km/h ve meste a nadherne tu rychlost drzi.Miro_ba píše:Taktiez mi prisiel nepohodlny, lebo aj na relatyvnej rovine, rychlost docela slusne osciluje +/- 2km.
Po rovince si to pak hezky brumla nejakejch 1300ot/min na ctyrku a spotrebu ukazuje takovu, jakou bych dal snad jen s nejvetsim sebezaprenim .
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
temp
je to mozna trochu mimo ale princip je stejny-pouzivam tempomat v autobusu (sor cn12) a spotreba je jednoznacne nizsi-do kopce ho vypinam obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
Re: temp
To je pěknej býraz, to budu taky používat (nemáš na to autorská práva, že ne )Barbar píše:obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: temp
nene, autorem je paradoxne jeden traktorista...krt.ecek píše:To je pěknej býraz, to budu taky používat (nemáš na to autorská práva, že ne )Barbar píše:obvykle jen kvuli zelvam(pomalejsim vozidlum):))
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: temp
Já mám paradoxně na nohu spotřebu nižší než tempomat. Několikrát odzkoušeno. Tempo nedokáže využívat kinetickou energii auta při jízdě z kopce. Do zatáčky sundám nohu z plynu a při výjezdu, ze zatáčky přidávám, kdežto tempo to tam hrne celou dobu pod plynem. Ale záleží na profilu tratě. Po rovinně bude asi tempo lepší. Třeba dálnice na Hradec, ale kde jsou kopce a zatáčky (D1), tak jezdím za míň.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
U mýho 3.5 litru je to jediná možnost jak se dostat pod 12 litrů, ve spojení s automatem bezvadná věc. Bez tempomatu mám moc nervózní nohu .
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
I když má proti tobě "maloobjemový maloválec" tenhle problém mám taky. Sice nebudu mít tempomat jako takový ale na ruční plyn se už nějakou tu dobu chystám.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
To asi nie, musel by som úplne vyšrubovať skrutku voľnobehu z karburátora, potom by to po úplnom ubratí zdochlo presne ako u V3S
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Co ti Anarki brání si doplnit vůz o plnokrevný tempomat a za přiměřenou cenu? Zde si stáhni návod: http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... _Speed.pdf a zde ho zakoupíš v čechách: http://www.e-conrad.cz/regulator-rychlo ... 0+dp76461/ a zde na slovensku: http://www.conrad-sk.com/cgi/websale6.c ... 7%2fmd5%7dAnarki píše:
I když má proti tobě "maloobjemový maloválec" tenhle problém mám taky. Sice nebudu mít tempomat jako takový ale na ruční plyn se už nějakou tu dobu chystám.
Montáž je úplně primitivní a na to jak je levný, tak toho umí docela dost a na karburátorové motory ideální.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
O tomto systému tempomatu nebo-li cruise control je poměrně obsáhlý článek včetně obrázků a návodu k montáži na stránkách www.nissanclub.cz. Několik členů jej používá k naprosté spokojenosti. Odkaz najdete v sekci"články" pod názvem"cruise control".
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů