Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Moderátor: Moderators General
Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Blíží se mrazy.
1. Používáte udržovací zimní nabíjení autobaterie bez demontáže? Mám klasickou malou pulzní nabíječku v ceně asi 500 Kč (bývají v Kauflandu, Lidlu ...). Například
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100244105
2. Na internetu jsou různé názory, ale převládá názor, že lze. Například:
http://www.autodilnaburian.cz/prakticke ... tobaterie/
3. U předchozích vozidel bez elektroniky (například u Škoda Felicia) jsem běžně nabíjel přes vnitřní konektor (zapalovač cigaret).
1. Používáte udržovací zimní nabíjení autobaterie bez demontáže? Mám klasickou malou pulzní nabíječku v ceně asi 500 Kč (bývají v Kauflandu, Lidlu ...). Například
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100244105
2. Na internetu jsou různé názory, ale převládá názor, že lze. Například:
http://www.autodilnaburian.cz/prakticke ... tobaterie/
3. U předchozích vozidel bez elektroniky (například u Škoda Felicia) jsem běžně nabíjel přes vnitřní konektor (zapalovač cigaret).
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Akumulátor není potřeba při dobíjení demontovat.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Pokud je baterie z tohoto století (uzavřená) a nemáš nemocný alternátor nebo startér (kvůli probíjení a vysávání baterky), není důvod ji při nabíjení nebo udržování vyndavat. Rozsah napětí při nabíjení nijak neporušuje rozsah napětí při běžném provozu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Měřil někdo, co ty nabíječky dělají a jak nabíjí? Ta z lidlu nabíjí do cca 14,4V a pak skokově spadne a udržuje 12,8V. Nevypadá to úplně zle, při udržování 12,8V do baterky pořád teče nějaký malý proud. Ale napětí 14,4V baterce nijak neškodí (vždyť stejné napětí je v soustavě a takhle můžu jet několik hodin/dní). Z toho pohledu si myslím, že takové nabíječce trvá výrazně dlouho, než nabije baterku opravdu do plna. Sám mám nabíječku, která udržuje právě těch 14,4V. Můžu takhle nechat vybitou baterku klidně dva dny a pro tu baterku to je, jako by dva dny jezdila v autě. Takže pokud mám problémy nastartovat i po takovém nabíjení, vím, že je baterka na odpis.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Ta Lídlovka nabíjí trojfázově, plným proudem 3,8A do dosažení určitého napětí, pak přejde na impulzní režim a po dosažení 14,4V přejde na udržování asi 0,1A. V zimním režimu na 14,8V. A co se týče doby dobíjení, tak musíš dodat cca 130% energie, tak (??Ah : 3,8A)x 1,3 = čas v hodinách v případě totálního vybití. Jinak se počítá s tím tak okolo 50% vybití akumulátoru, pak už to motorem jen překuluje.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Lídlovky mám 3, s dodělanejma konektorama C-TEK. Používám je na nabíjení a udržování dvou motorek, občas auta a samozřejmě všeho, co mi přijede na nějakou práci. Za asi 6 nebo 7 let odešla jedna jediná, kterou bez debat vyměnili. Baterky které s nima udržuju nevykazují žádné neobvyklé opotřebení nebo chyby které by se daly připisovat nabíjení či zimnímu udržoování.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Jsem prvotní zadavatel dotazu.
1) Podstatou je, zda 'kompjúterizovaná' auta nemají nějaké ochrany při nabíjení bez vyjmutí akumulátoru. Dotaz byl z důvodu: Například jsem dal v Clio III druhou žárovku do světlometu od jiného výrobce a vypínaly se tlumená světla, dálková nešla ztlumit. Po výměně na žárovky stejného výrobce (stejný odběr proudu?), problém okamžitě ustal. Chytrá (smart) elektronika zapracovala.
2) Diskutuje se zde o LIDL nabíječkách. V LIDLu se prodávalo už více typů (různé tvary). Já ale mám nějakou multikombi nabíječku z Číny v sadě i s baterkou na svícení a blikačem a ...(které se v nabíječce zastrčením nabíjí) za směšnou cenu 300 Kč bez poštovného už asi 15 roků. U Felicie nebyl žádný problém, neměla žádný kompjúter, žádné
1) Podstatou je, zda 'kompjúterizovaná' auta nemají nějaké ochrany při nabíjení bez vyjmutí akumulátoru. Dotaz byl z důvodu: Například jsem dal v Clio III druhou žárovku do světlometu od jiného výrobce a vypínaly se tlumená světla, dálková nešla ztlumit. Po výměně na žárovky stejného výrobce (stejný odběr proudu?), problém okamžitě ustal. Chytrá (smart) elektronika zapracovala.
2) Diskutuje se zde o LIDL nabíječkách. V LIDLu se prodávalo už více typů (různé tvary). Já ale mám nějakou multikombi nabíječku z Číny v sadě i s baterkou na svícení a blikačem a ...(které se v nabíječce zastrčením nabíjí) za směšnou cenu 300 Kč bez poštovného už asi 15 roků. U Felicie nebyl žádný problém, neměla žádný kompjúter, žádné
Naposledy upravil(a) regine dne úte led 01, 2019 08:19, celkem upraveno 4 x.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Všechny dnešní nabíječky mají regulované napětí a vypínají buďto na 14,4V nebo na 14.7V. Praktiky s vyjímáním baterky byli kvůli jednoduchým nabíječkám z trafa a diod, kterým narůstalo výstupní napětí a došlo k varu elektrolytu, napětí dosahovalo k 16V. Dnešní zapouzdřené akumulátory jsou opatřeny katalyzátory na kompenzaci odpařování vody a mají přetlakové ventily.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Udělal jsem průzkum na nabíjení bez odpojení akumulátoru a z cenově dostupných jen u dvou se uvádí, že aku se nemusí odpojovat, ostatní výrobci tvrdí, že se musí akumulátor odpojovat.
Bez odpojení aku:
BOSCH C3 6V/12V - cena do 1000 Kč
CTEK MXS 5.0 - cena kolem 1700 Kč, vítěz časopisu dTest, jediná z nejlevnějších může být v mrazu (myslím přístroj - vlastní nabíječka), nabíjí od nuly (zcela vybitý, program obnovy).
Bez odpojení aku:
BOSCH C3 6V/12V - cena do 1000 Kč
CTEK MXS 5.0 - cena kolem 1700 Kč, vítěz časopisu dTest, jediná z nejlevnějších může být v mrazu (myslím přístroj - vlastní nabíječka), nabíjí od nuly (zcela vybitý, program obnovy).
Naposledy upravil(a) regine dne ned lis 17, 2019 11:20, celkem upraveno 2 x.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Ty Lidlovský sem používal normálně s připojeným aku v autě a klidně i v mrazu. Její nevýhoda je, že nedokáže nabít úplně vybité aku, prostě se nespustí. Takže na to musím používat modelářskou. Na udržování ale stačí.
mráz
Mráz jsem zdůraznil, protože někdo má nabíječku v promrzajících místnostech (garáž) nebo venku.
Běžná zařízení obsahují levné elektrolytické kondenzátory. Elektrolyt je tekutina a za mrazu ztrácí svou vlastnost, čímž kondenzátor neplní svou funkci a vše se může pokazit. Nákladnější zařízení místo nich používají násobně dražší kondenzátory, či jiné náhražky/řešení do mrazu.
Dodávám, že takto si spousta lidí mrazem ničí (zkracují životnost) i nabíjecí akumulátorky nebo baterie v zařízeních (svítilny, čelovky, přehrávače, mobily, digi-foťáky), které si nechávají promrzávat v autě venku. I k tomu jsou určené mnohem dražší baterie a akumulátory. Většina zařízení za běžnou cenu je určena do pokojových teplot. Uživatelé z neuvědomění následně nadávají, že ten či onen výrobek se pokazil a je zmetek. Příkladem lithiové baterie do mrazu:
https://www.fotopast.cz/baterie/44-bate ... -4-ks.html
Běžná zařízení obsahují levné elektrolytické kondenzátory. Elektrolyt je tekutina a za mrazu ztrácí svou vlastnost, čímž kondenzátor neplní svou funkci a vše se může pokazit. Nákladnější zařízení místo nich používají násobně dražší kondenzátory, či jiné náhražky/řešení do mrazu.
Dodávám, že takto si spousta lidí mrazem ničí (zkracují životnost) i nabíjecí akumulátorky nebo baterie v zařízeních (svítilny, čelovky, přehrávače, mobily, digi-foťáky), které si nechávají promrzávat v autě venku. I k tomu jsou určené mnohem dražší baterie a akumulátory. Většina zařízení za běžnou cenu je určena do pokojových teplot. Uživatelé z neuvědomění následně nadávají, že ten či onen výrobek se pokazil a je zmetek. Příkladem lithiové baterie do mrazu:
https://www.fotopast.cz/baterie/44-bate ... -4-ks.html
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
To co píšeš není až zas taková pravda, protože pro ty tvoje "levné" kondenzátory je typická pracovní teplota od -40°C do 85°C. Lidlovku používám skoro 10 let celoročně, ale právě pro ten její neduh nutnosti stisknout tlačítko po výpadku napájení, jsem pořídil nabíječky - udržovačky HECHT. Zazimované auta jsou trvale připojená a naprosto bez problému.
https://cz.hecht.cz/hecht-2012-nabijecka-na-autobaterie
https://cz.hecht.cz/hecht-2012-nabijecka-na-autobaterie
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
trafo zvonkové a žárovka jako ochrana
Historicky nejstarší a tím nejkvalitnější udržovací nabíječku mám před 40 lety vytvořenou do mrazů a na nulu vybité aku:
- zvonkový transformátor na 12V= tehdy za asi 40 Kč
- od trafa kabel se svorkami a v sérii zapojenou 2W žárovečku (Watáž se volí na maximální povolený odběr z trafa, v podstatě pojistka)
Jedna žárovečka má tři funkce:
- nesvítí - obvod není správně kontaktován nebo není v zásuvce 230V, možná spálené vlákno žárovky
- svítí jasně, zkrat na baterii nebo na káblu je zkrat na koncovkách = ochrana proti zkratu
- žárovečka slabě mdle červeně žhne - aku se správně dobíjí, intenzita ze zkušenosti ukazuje jak silně je aku vybité
Žádná elektronika, žádné pulzy (pulzní nabíjení) jež mohou mást dnešní auto-kompjútery; jen trafo, žárovka, kabel a koncové svorky. Spolehlivost.
- zvonkový transformátor na 12V= tehdy za asi 40 Kč
- od trafa kabel se svorkami a v sérii zapojenou 2W žárovečku (Watáž se volí na maximální povolený odběr z trafa, v podstatě pojistka)
Jedna žárovečka má tři funkce:
- nesvítí - obvod není správně kontaktován nebo není v zásuvce 230V, možná spálené vlákno žárovky
- svítí jasně, zkrat na baterii nebo na káblu je zkrat na koncovkách = ochrana proti zkratu
- žárovečka slabě mdle červeně žhne - aku se správně dobíjí, intenzita ze zkušenosti ukazuje jak silně je aku vybité
Žádná elektronika, žádné pulzy (pulzní nabíjení) jež mohou mást dnešní auto-kompjútery; jen trafo, žárovka, kabel a koncové svorky. Spolehlivost.
Naposledy upravil(a) regine dne pon lis 18, 2019 10:38, celkem upraveno 5 x.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie
Lépe to bylo vyřešené a i se to továrně prodávalo, jako Kondic, jen bylo použito 24V 2W tráfko na kontrolku a v sérii zapojená 1 dioda a žárovička 12V 1,2 - 2W. Prim hrálo to že to dobíjelo pulzně a lépe se eliminovala sulfatace. Děda to měl připojený po každý jízdě ke Š105 a baterka mu vydržela 12 let!
Tady jsem si vypůjčil fotku jak to vypadalo, zde chybí konektor do zapalovače, protože dříve byla zásuvka zapalovače trvale připojená:
Tady jsem si vypůjčil fotku jak to vypadalo, zde chybí konektor do zapalovače, protože dříve byla zásuvka zapalovače trvale připojená:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů