Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od SilverA » úte čer 26, 2018 21:26

U dnešných áut je trendom "kecajúci" teplomer vody. Skrátka okolo ideálnej hodnoty nie je citlivý na výkyvy teploty. Dosť mi to vadí nakoľko sa nedá spoľahlivo určiť napríklad vadný termostat. Veľa ľudí to možno nerieši, ale mne to proste vadí. Teplomer je podľa mňa dosť dôležitým budíkom a bol by som rád, keby hodnoty neskresloval. Predošlý Megane I ukazoval reálne. Na rôznych fórach (Škoda, Ford) som sa dozvedel že kecajúci teplomer je len vecou EEPROM v budíkoch a dá sa to preprogramovať tak, aby ukazoval reálnu teplotu. Každý výkyv ako poznáme z čias Škody 120.

A teraz otázka na vás. Je tu medzi vami nejaký borec, ktorý by dokázal toho kecala umravniť, aby ukazoval reálne všetko čo zmeria?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od Šamša » úte čer 26, 2018 21:45

Nevím jak ty, ale na teploměr se podívám tak 1x za 20km, tak nechápu funkci okamžité změny, měl bys víc koukat na silnici a ne na budíky.
Je to tak nastavený, aby nebyl rušivým elementem a ukazoval opravdu jen nějakou neplechu. Pokud chceš sledovat každou prkotinu, tak si to doplň přídavnýma budíkama, abys mohl sledovat teplotu oleje, napětí v síti, lambdu ve vejfuku a podobný pitomosti na obyčejným přibližovadle s motorem ze sekačky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od SilverA » úte čer 26, 2018 22:22

Tak pri mojich 15 km trasách by som naň nesmel pozrieť nikdy. Ono je to "veľmi príjemné" keď idem v dopravnej špičke, kolóna cez celé mesto, rýchlosť taká že cyklisti autám zdrhajú vpred a ručička si leží menej než v strede, v oblasti kde to je na pohodu. Hlavne že hučí sahara. Áno, sahara je všemocná a v kombinácii s dobrým termostatom odpracuje všetko aj keby tam budík nebol. U Megana mi takto v kolóne prestala fungovať sahara. Jej nefunkčnosť som si všimol len vďaka budíku u ktorého som videl že ručička je nejak mimo bežného rozsahu. Áno, tam bolo vidieť aj 5°C naviac. Jeden dielik=10°C. Zareagoval som v momente, keď som tam mal cca 105°C a bola ešte teplotná rezerva urobiť s tým niečo, takže som to bez následkov za malý moment stiahol na 90 ako keby sa nič nestalo. U Megana tých 105°C boli prakticky 2 dieliky naviac a to by si všimol aj slepec. U nového "približovadla s motorom z kosačky" by pri takejto teplote ručička poskočila možno aj o 2 mm a sotva by som si to všimol. Až ma taký teplomer aj s kontrolkou budú varovať pri teplote 120°C tak myslím že už to bude bezpredmetné. Už tomu moc nepomôžem.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Analyse
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od Analyse » úte čer 26, 2018 23:29

Pokud nebude nic nápadného v DDT XML k přístrojovce (jde hezky procházet v DDT4ALL, ale většina z popisků je francouzsky), tak asi není šance dohledat. Spíš se tomu nikdo nebude moc věnovat, když u všech nových aut to jde zobrazit přes OBD (třeba Torque). Měl jsem před tím BMW a tam přesná templota numericky šla zobrazit. Dnes by to většinu lidí akorát vyděsilo.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od Šamša » stř čer 27, 2018 00:14

Ono v reálu sledovat teplotu, která u neprohřátého motoru bude kolísat nahoru dolů, jak bude "regulovat" termostat, kór v zimě. Ze začátku skokově otvírá a zavírá, jak se motorem ohřátá kapalina vymění v mžiku za studenou a to tak dlouho, dokud se dostatečně nezahřeje a termostat se neustálí v regulační poloze +-. Tak by ti právě ta rafička lítala nahoru dolů a měl bys v tom ty, ale i ti obyčejní "uživatelé" jen hokej a zmatek. Tak proto se naprogramovala jistá setrvačnost a zprůměrování hodnot teploty. Podchlazený motor, ale i přehřátý jsou rafičkou zobrazeny dost zřetelně mimo a navíc při havárii ventilátoru a kritické teploty se většinou zobrazí i výstraha.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Analyse
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od Analyse » stř čer 27, 2018 11:07

Nejjednodušší řešení - kup si levný bluetooth ELM327 a na Android dej Torque Lite. Když budeš chtít na další jednotky, tak ti s tím ELM + PC bude fungovat vyléčená MaxiEcu (vykradené Delphi z PL). To zobrazuje líp třeba fuel trimy.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Reprog - aby teplomer ukazoval reálnu hodnotu

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 27, 2018 12:51

hlavně třeba nové dacie už ani ukazatel teploty nemají, je to trend, který říká, že když je něco špatně, rozsvítí se kontrolka... vadí mi to ale nenadělám nic...

Pokud to řešíš u jednoho z těch aut co máš v podpise, tak tam palubky nemají možnost připojení na diagnostiku a tedy jak to je, tak to je...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti