1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Pavel R2
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 24, 2015 23:38

1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od Pavel R2 » úte kvě 14, 2019 22:20

Ahoj lidi,
potřeboval bych prosím radu, konzultaci nebo jinou další zkušenost jaké třeba máte.
1.5 dci 63kw, k9k 796. cca 90tis km
Kolísaly otáčky na volnoběh, nafta obsahovala špony, výrazně kolísal tlak paliva.
Po odeslání čerpadla a vstřikovačů do diesel servisu - čerpadlo ko a vstřky 2x ok, 2x horší dávka v plném zatížení.
(Zákazník - vstřiky neřešit.) Myslím že by ale tohle nemělo mít vliv na volnoběh.
Nic méně nádrž + trubky čišteny - trubky vstřikovčů + rail čištěno ultrazvukem.Palivový filtr nový(mann)
Po sestavení, trošku problém s nahráním kodu vstřikovačů 2 kusy dostaly nové kody ze zkušební stolice.
Po nasartování vše ok cca 80km bez problému, zákazník dalších cca 300km než zpozoroval znova houpání nebo škubání na volnoběh např v koloně.
Prý tedy méně než před tím.
Jinak jede jak má za všech režimů. Tlak railu okolo 230 + - 10-15bar. Korekce vstřikovačů všechny v normě. Řj bez závad.
Máte někdo zkušenost co způsobilo kolísání volnoběhu za předpokladu že pal soustava je v pořádku?
Např váha, egr atd?
Děkuji

Uživatelský avatar
berka79
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: 1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od berka79 » úte kvě 14, 2019 23:46

Měl jsem kdysi podobný problém s kolísáním otáček na motoru HDi od Citroenu a byl vadný regulátor tlaku paliva na railu.
Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205

Pavel R2
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 24, 2015 23:38

Re: 1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od Pavel R2 » stř kvě 15, 2019 18:30

berka79 píše:
úte kvě 14, 2019 23:46
Měl jsem kdysi podobný problém s kolísáním otáček na motoru HDi od Citroenu a byl vadný regulátor tlaku paliva na railu.
Ten by měl být nový rámci repase čerpadla ........

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11120
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od Šamša » stř kvě 15, 2019 22:36

Vyměnit preventivně filtr a do rezervy nádrže přidat intenzívní čistič vstřikovačů, nebo předávkovat VIF a projet. Pokud máš silný magnet, tak ten připlácnout na filtr, kde přichází čerstvá nafta z nádrže(odlučovač vody).
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 399000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Pavel R2
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 24, 2015 23:38

Re: 1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od Pavel R2 » stř kvě 15, 2019 23:09

Šamša píše:
stř kvě 15, 2019 22:36
Vyměnit preventivně filtr a do rezervy nádrže přidat intenzívní čistič vstřikovačů, nebo předávkovat VIF a projet. Pokud máš silný magnet, tak ten připlácnout na filtr, kde přichází čerstvá nafta z nádrže(odlučovač vody).
Je to právě divné že to 300km nic nedělalo a pak znova to samé ale míň, nicméně magnet na filtr by asi vůči šponám měl zabrat :-) je pravda že i když se to propláchne a vyčistí nádrž může tam někde chuchvalec zůstat.....

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11120
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1.5dci kolísání volnoběžných otáček paliv soustava po kompletní opravě

Příspěvek od Šamša » čtv kvě 16, 2019 22:58

Ideální jsou magnety z motoru harddisku, jsou neodymové se silným polem.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 399000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host