Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
regine
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte úno 23, 2016 04:06
Bydliště: Hanácké Slovácko

Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od regine » sob lis 17, 2018 11:18

Blíží se mrazy.
1. Používáte udržovací zimní nabíjení autobaterie bez demontáže? Mám klasickou malou pulzní nabíječku v ceně asi 500 Kč (bývají v Kauflandu, Lidlu ...). Například
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100244105
2. Na internetu jsou různé názory, ale převládá názor, že lze. Například:
http://www.autodilnaburian.cz/prakticke ... tobaterie/
3. U předchozích vozidel bez elektroniky (například u Škoda Felicia) jsem běžně nabíjel přes vnitřní konektor (zapalovač cigaret).
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008 :arrow:

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3012
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od EfineSS » sob lis 17, 2018 19:50

Akumulátor není potřeba při dobíjení demontovat.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1924
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od Dawes » ned lis 18, 2018 19:11

Pokud je baterie z tohoto století (uzavřená) a nemáš nemocný alternátor nebo startér (kvůli probíjení a vysávání baterky), není důvod ji při nabíjení nebo udržování vyndavat. Rozsah napětí při nabíjení nijak neporušuje rozsah napětí při běžném provozu.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17560
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od Zefek » čtv lis 29, 2018 19:42

Měřil někdo, co ty nabíječky dělají a jak nabíjí? Ta z lidlu nabíjí do cca 14,4V a pak skokově spadne a udržuje 12,8V. Nevypadá to úplně zle, při udržování 12,8V do baterky pořád teče nějaký malý proud. Ale napětí 14,4V baterce nijak neškodí (vždyť stejné napětí je v soustavě a takhle můžu jet několik hodin/dní). Z toho pohledu si myslím, že takové nabíječce trvá výrazně dlouho, než nabije baterku opravdu do plna. Sám mám nabíječku, která udržuje právě těch 14,4V. Můžu takhle nechat vybitou baterku klidně dva dny a pro tu baterku to je, jako by dva dny jezdila v autě. Takže pokud mám problémy nastartovat i po takovém nabíjení, vím, že je baterka na odpis.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10643
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od Šamša » pát lis 30, 2018 00:40

Ta Lídlovka nabíjí trojfázově, plným proudem 3,8A do dosažení určitého napětí, pak přejde na impulzní režim a po dosažení 14,4V přejde na udržování asi 0,1A. V zimním režimu na 14,8V. A co se týče doby dobíjení, tak musíš dodat cca 130% energie, tak (??Ah : 3,8A)x 1,3 = čas v hodinách v případě totálního vybití. Jinak se počítá s tím tak okolo 50% vybití akumulátoru, pak už to motorem jen překuluje.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1924
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od Dawes » sob pro 01, 2018 10:24

Lídlovky mám 3, s dodělanejma konektorama C-TEK. Používám je na nabíjení a udržování dvou motorek, občas auta a samozřejmě všeho, co mi přijede na nějakou práci. Za asi 6 nebo 7 let odešla jedna jediná, kterou bez debat vyměnili. Baterky které s nima udržuju nevykazují žádné neobvyklé opotřebení nebo chyby které by se daly připisovat nabíjení či zimnímu udržoování.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
regine
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte úno 23, 2016 04:06
Bydliště: Hanácké Slovácko

Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od regine » stř pro 05, 2018 15:53

Jsem prvotní zadavatel dotazu.
1) Podstatou je, zda 'kompjúterizovaná' auta nemají nějaké ochrany při nabíjení bez vyjmutí akumulátoru. Dotaz byl z důvodu: Například jsem dal v Clio III druhou žárovku do světlometu od jiného výrobce a vypínaly se tlumená světla, dálková nešla ztlumit. Po výměně na žárovky stejného výrobce (stejný odběr proudu?), problém okamžitě ustal. Chytrá (smart) elektronika zapracovala.
2) Diskutuje se zde o LIDL nabíječkách. V LIDLu se prodávalo už více typů (různé tvary). Já ale mám nějakou multikombi nabíječku z Číny v sadě i s baterkou na svícení a blikačem a ...(které se v nabíječce zastrčením nabíjí) za směšnou cenu 300 Kč bez poštovného už asi 15 roků. U Felicie nebyl žádný problém, neměla žádný kompjúter, žádné smart. :)
:mava: Hezké svátky.
Naposledy upravil(a) regine dne úte pro 11, 2018 13:56, celkem upraveno 3 x.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008 :arrow:

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10643
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nabíjení (udržovací) bez demontáže autobaterie

Příspěvek od Šamša » čtv pro 06, 2018 10:20

Všechny dnešní nabíječky mají regulované napětí a vypínají buďto na 14,4V nebo na 14.7V. Praktiky s vyjímáním baterky byli kvůli jednoduchým nabíječkám z trafa a diod, kterým narůstalo výstupní napětí a došlo k varu elektrolytu, napětí dosahovalo k 16V. Dnešní zapouzdřené akumulátory jsou opatřeny katalyzátory na kompenzaci odpařování vody a mají přetlakové ventily.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti