Koupen novy scenic

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
miloun
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: čtv čer 06, 2013 17:57

Koupen novy scenic

Příspěvek od miloun » stř pro 13, 2017 19:58

Zdravim po delší době všechny příznivce. Prodal jsem svý stary vajíčko.....sloužilo suprově taky jsem ho oplakal.....no nic. Koupil jsem scenika2. r.v.2005, 1.6 83kw. Chci se zeptat jaky olej jestli plnou nebo polosyntetiku samo znacky Elf. A jaky svíčky značku. Popřípadě jestli někdo nevi jakou značku dava original automobilka a jak se k nim dostanu když je na každý svičce zvlášť civka a pro jistotu jak se mění a jakou značku mám dopřát novému členu rodiny. Děkuji za rady. Snad mi tu opět budete pomáhat tak jak se starým

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 768
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od marek230177 » čtv pro 14, 2017 06:28

Na nějaké syntetiky a polosyntetiky prosím zapomeň. To jsou kraviny, že to svět neviděl. Franta u piva něco řekl a už se toho chytá půl národa.

Oleje se třídí podle upotřebitelnosti jen na základě jejich parametrů a vlastností. Jestli je řepkový, silikonový nebo ropný, to je věcí výrobce. Na minerální nebo syntetické se oleje už dvacet let netřídí.

Renault říká, že pro motory 1,6/16V, tedy motory kódu K4M, se mají používat oleje, které plní specifikaci RN0700. Tato specifikace oleje platí u Renaultu obecně pro všechny atmosférické (tedy bez turba) motory Renault. To Ti musí stačit. Jen doplním, že pro přeplňované motory (benzinové i naftové) platí specifikace RN0710 a pro motory s filtrem pevných částic specifikace RN0720.
Já používám do všech Renaultů, co mám doma, pouze ELF, a sice SXR900 5W/40. Ovšem ani 10W/40 není špatně, pokud plní RN0700.

Svíčky jsou prakticky jedno, protože každý výrobce svíček dodává odpovídající typ. Originál jsou Eyquem RFN58LZ, jako náhrada třeba Champion RYCLC87 nebo jiné. Fajn jsou například NGK, BOSCH naopak nedoporučuju (z principu nevěřím někomu, kdo dělá všechno). Výměna je velmi prostá. Sundáš cívku (konektor a jeden šroubek M6 a mohutně trhneš) a vyšroubuješ svíčku. Při zpětné montáži pozor - na obvodě cívky je tenký gumový O-kroužek, tak aby se nepoškodil (namazat!!!). Na svíčky je třeba speciální klíč, protože tyto typy svíček mají menší šestihran. A to buď ještě rád, protože třeba Peugeot má svíčky ještě blbější - s dvanáctihranem.

Cívky dávám třeba od VALEO, ale myslím, že je to taky vcelku jedno, protože po cca 150-200 tisících km se usmaží jakákoliv.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pát pro 15, 2017 12:12, celkem upraveno 1 x.
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

miloun
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: čtv čer 06, 2013 17:57

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od miloun » čtv pro 14, 2017 20:21

děkuji za supr odpověď... cením si toho.

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 768
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od marek230177 » pát pro 15, 2017 10:10

Rádo se stalo...

Ještě se lehce vrátím k těm cívkám (modulům): Je to malinko bolest na jinak velmi spolehlivých motorech. Problém je v tom, že cívky tohoto typu jsou utopené hluboko v hlavě válců, a to v místě mezi vačkovými hřídeli, kde je dost velké teplo. Cívky samy malinko topí a je třeba je efektivně ochlazovat. To však vzhledem k jejich lokaci není dost dobře možné. Proto je jejich životnost omezená. Obvykle po 150-200 tisících km začnou odcházet. Nejprve jedna, po chvíli další, až se vymění všechny. Mně odešla první při 164 tisících km (tedy nikoli mně, ale ještě předchozímu majiteli - našel jsem doklad o výměně), další při 179 tisících (již mojí paní) a třetí při 187 tisících (kdy jsem vyměnil preventivně i tu čtvrtou, dosud fungující). Nyní mám všechny po výměně a troufám si tvrdit, že už auto přežijí. Použil jsem Valeo, což je značka, která elektro věci umí. V Kelly s mými slevami vyšla jedna na cca 600 Kč, ale uměl bych to i levněji. Čili cena již není taková petarda, jako před lety, kdy jedna cívka stála víc, než dnes stojí všechny čtyři.

Co se týká oleje - výrobce sice udává výměnný interval oleje 30.000 km nebo rok, ovšem asi každý rozumně uvažující člověk chápe, že tak dlouhý interval pro výměnu oleje není právě to pravé. Pokud někdo jezdí málo (= méně než 15.000 km za rok), logicky by měl olej měnit po roce provozu (i kdyby třeba po osmi tisících km, na tom nesejde). Naopak ten, kdo jezdí víc, měl by pouvažovat nad tím, zda oněch třicet tisíc km raději úměrně nezkrátit dejme tomu na 15-20 tisíc km (podle způsobu užívání vozu). Ale třicet je fakt hodně. Pětilitrové balení oleje a filtr vyjde dohromady na nějakých 800 Kč, což myslím, že nikoho nepoloží.
U motorů spalujících propan je výměna v kratším intervalu dokonce doporučena. Olej se sice nešpiní, neboť díky lepší difúzi plynu s plynem (vzduchem) vzniká málo pevných a karbonových částic, ale chemicky se znehodnocuje mnohem víc, než kdyby motor spaloval benzin. Takže u propanu max. 15 tisíc km a ven.

Nicméně z prvního Tvého příspěvku jsem pochopil, že v Renaultech nejsi žádným nováčkem, tudíž tyto věci asi nemá cenu dál rozebírat.

Já mám tento motor v Grand Scénicu. Jezdí s ním žena, já užívám Mégana (viz podpis), dcera má Clio (viz podpis). Přešli jsme na Rendlíky loni a jsme maximálně spokojeni. Grand Scénic s motorem 1,6 není žádný sprinter, to tedy rozhodně ne - musí se dost vytáčet a pokud jsme víc naložení, není žádnou výjimkou kopec jet i dvojkou. Na druhou stranu vysoké otáčky tomuto motoru nevadí, naopak bych řekl, že si je vyloženě užívá. Maximum točivého momentu, tedy největší sílu přenesenou na kola, má tento motor na otáčkách 4200 rpm, proto mu ty vyšší otáčky skutečně chutnají. Na druhou stranu po rovince lze jet třeba na otáčkách 1800-2000 a motor je velmi ochotně snese - bez vibrací a jiných negativních projevů. Výkon ovšem očekávat nelze.
A nežere !!! - to je pro mě velmi příjemné. Když do toho sednu a pojedu kolem Třebíče vesničkami a mezi poli (dejme tomu 80-100 kilometrů dlouhý okruh) jen tak se projet svižnější jízdou, umím se dostat kolem 6,5 litru - a to má vůz včetně mé maličkosti váhu téměř 1700 kg!!! Delší trasy, kde není dálnice, lze jet i níže. Hory s plnou náloží a rakví na střeše (s celkovou hmotností posádky a nákladu přes 800 kilo) jsem jel v průměru pod osmi litry. To je na benziňák takových rozměrů a hmotností skoro neuvěřitelná spotřeba.

Dělám léta do aut, především do mechaniky motorů. Mohu zodpovědně říct, že motory Renault jsou na špici Evropy, co se týká kvality, výkonů a životnosti (a spotřeby). Kam se na něj hrabe tolik opěvovaný "koncern", kam.....?
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

miloun
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: čtv čer 06, 2013 17:57

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od miloun » stř pro 20, 2017 08:05

Ano právě.....vyčerpávající odpověď.....no olej ten tak nejsk neřeším. S autem se najede okolo 8tis za rok a za rok jde vždy pryč at se deje co se děje. Ano na starém tedy prvnim sceniku to byl 8ventil tam byla pohoda. Otevřel jsi kapotu a mista vsude jak u škodarny. Vyměnil jsi všechno i bez ruk. Taky jsem olej menil vždy a motor je psk nesmrtelny. Nikdy jsem olej nedolival. A ano civky na druheho scenika uz neni takovy ranec co driv. A jak rikas o autech VW......dřív to byla kvalita. Ja mival vw bora 1.9 tdi 66kw. To bylo to nejlepsi co mohli udelat a pak sla kvalita od řady golfu5 a dal dolu a dolu....hlavně motory. Interiery byli pekny do doby než se začal loupat.

miloun
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: čtv čer 06, 2013 17:57

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od miloun » stř pro 20, 2017 08:06

Jen si musim dávat pozor na ten presuvnik.....u sceniku. V tom jeste nemam zkusenosti a nevim jak se jeho blížící konec projevuje

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 768
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od marek230177 » stř pro 20, 2017 16:57

Já měl motor VW deset let - Galaxy TDI 81kW z roku 1999, najel jsem přes 200 tisíc km a dodnes jezdí (už má přes půl milionu bez jediné vady na mechanice motoru). Spokojenost veliká. Ale těmito motory to u nich celé skončilo, bohužel.

Buď v klidu. Životnost variabilního rozvodového kola sací vačky je poměrně vysoká, cca 150-200 tisíc km. Záleží především na kvalitě oleje a jeho výměnách, protože kolo je ovládáno právě tlakem oleje. Cena nového rozvodového kola se dnes (v aftermarketu) pohybuje kolem 2500 Kč, čili opět žádná petarda.
Domnívám se, že taková oprava nikoho nepoloží a obvykle se provádí maximálně jednou za životnost motoru. Já Scénica koupil při stavu 173.000 km a už to bylo po výměně.
Projevy jsou poměrně jasné - po studeném startu se ozývá takové zvláštní chrastění od víka ventilů, později se k tomu rozsvítí kontrolka poruchy motoru. Ale z toho se nestřílí, dá se s tím i chvilku jezdit. Prostě jen tu a tam se projeví malinko nižší výkon motoru, zejména v nižším a středním pásmu otáček.

Já mám motor po výměně tohohle vehementu, vše je děláno v servisu Renault v Praze (bývalý majitel mi doložil faktury) a auto mi stejně nejede :-). Je to lenochod - dokud nemá 3500-4000 otáček, udělá mě i Favorit. Babě to nevadí, mně ano (jsem zvyklý na jinačí odšťuch). Ale motor je v pořádku - technicky i elektronicky. Takže si myslím, že je na tu dlouhou Grand verzi prostě slabý. Na druhou stranu je mimořádně spolehlivý, úsporný a kultivovaný. To jsou pozitiva, pro která jsem do toho šel. Beztak s tím prakticky nejezdím, takže je mi to asi i jedno. Baba s tím lítá 20 tisíc ročně.

Potřeboval bych se projet se stejným vozem a stejnou motorizací, abych měl možnost srovnání. Třeba to tak má být a můj motor jede správně. Pravdou je, že víceventilové motory bez přeplňování prostě potřebují vyšší otáčky. Maximum točivého momentu je daleko nad 4000 rpm, takže točit a točit. Kdo je zvyklý na kadlání kolem dvou tisíc otáček, ten se z toho posejří. Já sice jezdím 12 let s naftou (doma i v práci), takže si klidně kadlám na dvou tisících, ale pokud mám možnost si projet atmosférický benzin tohoto charakteru, rád si naopak ty vyšší otáčky vychutnávám. Mně nevadí to točit (babě jo, prej jí to trhá uši), mně vadí, že to je dole (v nižších otáčkách) podle mého názoru až nezvykle takový tupý, bez chuti zrychlovat, nevím...............
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17560
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od Zefek » sob pro 23, 2017 10:14

To rachtání se projevuje u motoru 1.8 16V. 1.6 je pověstná rachotem při startu a zhasnutím. I když už jsem slyšel i rachtání na volnoběh, ale nikdy u toho nesvítila kontrola poruchy. To už by muselo být hodně zle. Protože jakmile se natlakuje olejový okruh, dojde k nastavení vačky do potřebné polohy a pak již vše funguje jak má. Problém jsou studené starty, protože během stání olej z přesuvníku vyteče ven.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 768
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od marek230177 » sob pro 23, 2017 11:01

Tam dojde k nějakému poškození zpětného ventilu? Nebo nějaké netěsnosti přímo v tom kole? Nikdy jsem to nepitval.....
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17560
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od Zefek » sob pro 30, 2017 14:36

V okruhu žádný zpětný ventil není. Je tam jen rozváděcí ventil v hlavě. Ale netěsnost těsnění to taky může způsobit, protože při volnoběhu je olej v komorách, které tlačí vačku do nulového posuvu. Pokud by byla netěsnost, může se tento olej dostat do komor, které naopak přesuvník nastavují. A odtud už je cesta přímo do vany, protože rozvaděč je v tomto směru otevřený.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 768
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Koupen novy scenic

Příspěvek od marek230177 » sob pro 30, 2017 16:36

.
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů