Vysoké emise - CO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » čtv lis 09, 2017 10:53

Ahoj dneska jsem byl na STK ale bohužel jsem neprošel přes emise. Naměřili mi hodnot kolem 8 mezní hranice je 0,3 CO. Bohužel pánové mi nebyli schopni říct bližší info jen to že jsem neprošel a nemohu na technickou než odstraním závadu.


Muzete mi nekdo poradit v cem by mohl být problem?

Renault grand scenic, motor benzin+LPG 2.0, 99kw, rok 2008

Je pravda, že poslední dobou se mi stávalo, že když jsem rano prisel k autu a nastartoval objevila se tam hlaska chceck emission a auto jako by jelo jen na tri valce...trochu se klepalo. Toto trvalo par sekun a jakmile jsem pridal parkrat plyn a auto trochu zahral vse bylo v normalu a hlaska zmizela.

Děkuji za každý nápad.

krisz
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: úte kvě 11, 2010 14:35
Bydliště: SR-Sala

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od krisz » čtv lis 09, 2017 14:02

Ahoj,

To iste som mal aj ja na Fabii (BA +LPG).Skus zmerat tlaky na valcoch.Ja som mal podpalené ventily. :cry:

cau
Scenic II 1,9dci 88kw 2003

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » čtv lis 09, 2017 15:59

Vysoká hodnota emisí CO je ovlivněna pouze a jedině bohatostí směsi. Bohatost směsí řídí lambda sonda. Pokud jezdíš na LPG, usmažil jsi ji.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Zbynek75
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: čtv lis 01, 2012 19:14

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od Zbynek75 » čtv lis 09, 2017 16:15

Nebo je vadná některá ze zapalovacích cívek....

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » čtv lis 09, 2017 16:22

To nezpůsobí enormní nárůst emisí CO, ale uhlovodíků.

Každopádně - při provozu na LPG trpí zapalovací soustava. Takže obecně je doporučeno zkrátit výměnný interval svíček minimálně na polovinu, než u provozu na benzin - čili měnit max. po 30.000 km, lépe častěji. Taktéž lambda sondy více trpí, neboť spalováním propanu vzniká vyšší teplota hoření - takže zejména první (regulační) sonda může být dávno po smrti, je vystavena dost vysoké teplotě.

Pár otázek:
Píše to Check emission - jak dlouho jsou tam svíčky? Co píše diagnostika? To vynechávání chodu to dělá pokaždé, nebo jen někdy? Dělá to jen při studeném motoru, nebo i po teplém startu?
Nebyla by kopie protokolu o tom měření emisí? Dost by mi napověděla.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » čtv lis 09, 2017 17:22

Protokol mám ale hodnoty tam žádné napsané nejsou protože prý když emise nevyhovují tak to automaticky zruší a nevypisou tam ty hodnoty coz mi bylo divné. Když jsem se koukal pri testu tak ale hodnota byla opravdu kolem 8 a vice misto 0,3 Protokol nafotim a hodim ho sem vecer.

Pravda je ze svicky jsou tam urcite dele nez 30K jelikoz rocne najedu kolem 50K km a tento rok jsem je urcite nemenil.
check emission pozoruji od doby kdy se pres noc ochladilo a rano startuji v zime pocitam tak 3 mesice a ano dela to pri kazdem prvnim studenem startu. Jakmile se auto zahreje tak pak startuje normalne bez vynechavani a bez chybove hlasky.

Doporucujete tedy vymenit napred svicky? Mam i jednu rezervni civku tak muzu zkusit prohazet i civky.

Jen jak pak zjistim ze se emise zlepsili? Nechce se mi zase na stk a zaplatit jim opet 900,- za to ze mi reknou ze jsem neprosel :)

Diky

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » čtv lis 09, 2017 17:50

tady jsou obrazky protokolu
http://leteckaposta.cz/951784804

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » pát lis 10, 2017 09:40

Svíčky vyměnit zcela jednoznačně! A nadále dodržovat výměnný interval svíček max. 30.000 km (lépe 20.000 km). U provozu na propan je to bohužel nezbytné. Dále bych doporučil u svíček zmenšit elektrodovou vzdálenost na cca 0,6 mm (kvůli lepšímu zážehu plynové směsi). Výrobcem pro tento motor schválené jsou pouze svíčky CHAMPION RC87YCL. V obchodním katalogu mají označení OE033/T10 a cena je kolem 60-80 Kč, jak kde. Jako náhradu údajně lze použít i svíčky BOSCH +8, v obchodním katalogu označené číslem 0242235666. Ale potvrzené to nemám, je to jen nepotvrzená informace. Osobně dávám do svých aut vždy jen svíčky, které přímo doporučuje výrobce, nikoli někým jiným schválené náhrady.

Chtělo by to pomocí diagnostiky zjistit, jestli reguluje první lambda sonda, tedy jestli na ní kolísá napětí mezi 0 a 1 voltem. A také, zda funguje její vyhřívání - i to umí diagnostika ukázat. Podle mého názoru totiž něco z toho nefunguje. Je to obvyklý jev, když regulace lambda není funkční, že se rapidně zvýší emise CO. Při provozu na propan jsou regulační prvky ve výfukovém potrubí vystavené vyšším teplotám a tudíž to negativně ovlivňuje jejich životnost. Běžně lambda sondy vydrží i víc než 250.000 km, u provozu na propan ovšem obvykle nikoli. Na toto zjištění postačí i kterákoli univerzální diagnostika za pár stovek, není přímo nutné kvůli tomu jet do servisu.

Pokud by byla vadná sonda (regulace lambda), pak by to odpovídalo vysokým emisím CO a zároveň by motor měl poměrně vysokou spotřebu. Vysoké hodnoty CO by byly jak při měření ve volnoběhu, tak i při měření ve vyšších otáčkách.
Pokud by bylo vadné vyhřívání sondy, byly by vysoké emise CO jen ve volnoběhu a spotřeba by se nijak významným způsobem zvýšit nemusela. Totiž ve vyšších otáčkách se sonda je schopna ohřát proudem výfukových plynů, načež je schopna celkem obstojně regulovat. Ovšem ve volnoběhu, kdy výfukových plynů je málo a dost se ochlazují o výfukovou rouru, se sonda není schopna ohřát jinak, než fungujícím vyhříváním. To pokud nefunguje, sonda ve volnoběhu nereguluje a může to mít za následek třeba právě vysoké emise CO. Ale já to nevím, čím to je - nestál jsem u toho měření a nemám ponětí, co s tím dělali.

Dělával jsem kdysi technika měření emisí a několikrát jsem přesně tento stav řešil. Obvykle to byly Felicie a Octavie s motorem 1,6 55kW, kde lambda sondy byly umístěné v naprosto nevhodném místě potrubí a topily se ve vodě, načež jejich životnost byla velmi zásadně omezena.
Přijel, naměřil jsem emise CO kolem 8-9 procent, lambda regulace nefunkční. Vyměnila se sonda, motor se projel 20-30 km svižnější jízdy, aby se vypláchl katalyzátor, následně se naměřily hodnoty bez problémů v limitech.

Neříkám, že je to vadnou sondou. Říkám, že tomu vše nasvědčuje. Proto bych rád viděl, co na tom analyzátoru při měření vykazovaly další hodnoty, zejména kyslík, oxid uhličitý a lambda. Jenže v tom protokolu bohužel žádné měřené hodnoty nejsou.

Ale za sebe - rozhodně bych vyměnil svíčky. Dále (mám diagnostiku) bych si zjistil, zda funguje regulace lambda. Pokud ne, je to jasná výměna první sondy. Dle mého názoru a zkušeností je to nejpravděpodobnější alternativa.
Pokud ovšem někdo k dispozici diagnostiku nemá, pak ji musí navštívit. Protože měnit lambda sondu jen tak, bez předchozího důkazu o tom, zda je či není vadná, je podle mě ne úplně rozumné. Není totiž právě levná.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » pát lis 10, 2017 11:35

Díky za vyčerpávající odpovd. Dneska zajedu za svagrem do bazaru ten tam pry ma diagnostiku sice ne origo renault ale pises ze by to mohla umet kazda a uvidim. Svíčky si určitě koupím ty předepsané. Pak dám vědět jak jsem dopadnul

Díky

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » pát lis 10, 2017 11:48

Ještě jestli můžu poprosit dokázal bys mi říct podle motoru označení těch sond pro případ že to bude ono? Svíčky už mám objednaný za 52,- tak bych pohledal i sondy abych si je pak koupil sám a nenechával to na servisu který bude mít cenu třikrát takovou :)

Díky

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » pát lis 10, 2017 14:32

BOSCH ji nabízí pod číslem 0258006046, ale samozřejmě lze použít i ekvivalent jiného výrobce. Třeba FAE 77153 bývá taky za slušné peníze.

Cenově ji lze sehnat i pod tisíc korun - jak kde.

Druhou sondu bych neřešil. Ta má pouze kontrolní funkci a na složení emisí nemá vliv.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » pát lis 10, 2017 18:07

Diky moc

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » pát lis 10, 2017 19:32

Opravdu není zač ;-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » sob lis 11, 2017 10:15

Tak prave jsem se vratil z diagnostiky a lambdy jsou v pohode. Jedine co to haze ze chybu je vicenasobna chyba zapalovani. Jeste pry jestli neni chyba v tesneni pod valci ze to prisava vzduch a lambda upravuje bohatost smesi....

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od marek230177 » sob lis 11, 2017 11:20

Kdyby si motor přisával vzduch, šel by nepravidelně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » sob lis 11, 2017 14:44

No za studena jde nepravidelne ale opravdu v radu vterin az minuty nez se trochu zahreje. Neni to mozne ze jakmile se ohreje tak se tesneni prisaje vic? Nevim tedy co mam zkusit. V pondeli vymenim ty svicky ale pak nevim co dal

jet7
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: stř srp 24, 2011 13:49

Re: Vysoké emise - CO

Příspěvek od jet7 » pát úno 02, 2018 20:39

Tak uz vazne nevim co s tim, check emission stale ze studeneho startu se rosviti auto cuka cca 2minuty a jakmile se trochu ohreje kontrolka emise zhasne a auto po chvilce jede uplne normalne.....svicky vymenene, jedna vadna civka take a lambda pry funkcni. Smes to dava hrozne bohatou....
Myslite ze original diagnostika by odhalila pricinu? Nemate ji nekdo nahodou v okoli Tabora nebo v Praze? Díky

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů