Hláška low battery, změřené napětí
Moderátor: Moderators General
Hláška low battery, změřené napětí
Ahoj všem,
mám Scénic II, 1,5 dCi. Před 14 dny jsem se vrátil z delší cesty, zaparkoval, vše v pořádku. Po týdnu (v noci bylo i -5 °C) jsem zmáčkl startování, chvíli to točilo, pak vyplo, znovu točilo, znovu vyplo (vše samo) a napotřetí to nastartovalo. Jel jsem asi 5 minut a začala svítit kontrolka STOP a objevila se hláška Low battery. Zajel jsem na parkovací místo, nechal to běžet na volnoběh a po asi 10 minutách jsem se rozhodl pokračovat v jízdě. Ujel jsem asi 500 m a auto najednou jakoby restartovalo (chcíplo a samo se nahodilo). Odstavil jsem ho na parkoviště a zavolal odtahovku. Čekal jsem na ni asi hodinu, auto bylo nastartované, puštěná výstražná světla, topení na trojku. Odtahovka to odtáhla k domu, týden to stálo (opět mrazy). Dnes jsem po týdnu proměřil baterku, studená měla asi 12,03 V. Bez problému jsem nastartoval, hláška Low battery se opět objevila. Proměřil jsem baterku v nastartovaném autě (asi minutu po startu), měla pouze 11,6 V. Zapnul jsem všechny možné spotřebiče, znovu asi po minutě baterku proměřil (zapnutý motor) a měla zhruba stejné napětí. Vzal jsem ji domů na nabíječku.
Napadá vás někoho v čem by mohl být problém? Pročetl jsem různé příspěvky, ale moudrý z toho nejsem.
Děkuji všem
Charlie
mám Scénic II, 1,5 dCi. Před 14 dny jsem se vrátil z delší cesty, zaparkoval, vše v pořádku. Po týdnu (v noci bylo i -5 °C) jsem zmáčkl startování, chvíli to točilo, pak vyplo, znovu točilo, znovu vyplo (vše samo) a napotřetí to nastartovalo. Jel jsem asi 5 minut a začala svítit kontrolka STOP a objevila se hláška Low battery. Zajel jsem na parkovací místo, nechal to běžet na volnoběh a po asi 10 minutách jsem se rozhodl pokračovat v jízdě. Ujel jsem asi 500 m a auto najednou jakoby restartovalo (chcíplo a samo se nahodilo). Odstavil jsem ho na parkoviště a zavolal odtahovku. Čekal jsem na ni asi hodinu, auto bylo nastartované, puštěná výstražná světla, topení na trojku. Odtahovka to odtáhla k domu, týden to stálo (opět mrazy). Dnes jsem po týdnu proměřil baterku, studená měla asi 12,03 V. Bez problému jsem nastartoval, hláška Low battery se opět objevila. Proměřil jsem baterku v nastartovaném autě (asi minutu po startu), měla pouze 11,6 V. Zapnul jsem všechny možné spotřebiče, znovu asi po minutě baterku proměřil (zapnutý motor) a měla zhruba stejné napětí. Vzal jsem ji domů na nabíječku.
Napadá vás někoho v čem by mohl být problém? Pročetl jsem různé příspěvky, ale moudrý z toho nejsem.
Děkuji všem
Charlie
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Jestli jsi na baterce naměřil 11,6 V při nastartovaným motoru, tak ti to nedobíjí.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Nefunguje nabíjení?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Hláška low battery, změřené napětí
A je možné, že kdyby to nedobíjelo, tak by to vydrželo hodinu se zapnutými světly a vytápěním a ještě bych to po týdnu nastartoval? A ještě před nastartováním to po tom týdnu mělo lehce nad 12 V…
Naposledy upravil(a) charlie.v dne sob pro 31, 2016 11:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Hláška low battery, změřené napětí
pravdepodobne regulator alternátora, pri otáčkach na voľnobehu už musí nabíjať bateriu,ak nenabíja ťahá šťavu len z batérie a zachvíľku bude batéria KO
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
Re: Hláška low battery, změřené napětí
nemáš v aute palubný PC? tam ti aké napätie ukazuje?
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Jo, takže to by vysvětlovalo proč to hodinu vydrželo na volnoběh ale při jízdě to chcíplo, že?
Počítač tam je, ale napětí tam nikde neukazuje.
Počítač tam je, ale napětí tam nikde neukazuje.
Re: Hláška low battery, změřené napětí
ako ja neviem,ja len tipujem čo by to mohlo byť......
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Rozhodně to vypadá na poruchu alternátoru, jak tu bylo již napsáno.
Prošel bych kabely a kostry (některá auta mají na plus kontaktu baterky pojistky, takové kovové plechy, často i pro nabíjecí soustavu), jinak altík ven a opravit. Nejčastější příčinou bývá regulátor napětí, případně diodový můstek. Pokud by ovšem odešla jedna dioda v můstku, pořád by to dobíjelo (i když ne úplně košer). Čili toto pak vypadá prakticky jasně na regler.
Prošel bych kabely a kostry (některá auta mají na plus kontaktu baterky pojistky, takové kovové plechy, často i pro nabíjecí soustavu), jinak altík ven a opravit. Nejčastější příčinou bývá regulátor napětí, případně diodový můstek. Pokud by ovšem odešla jedna dioda v můstku, pořád by to dobíjelo (i když ne úplně košer). Čili toto pak vypadá prakticky jasně na regler.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Ahoj, díky moc všem. Dal jsem tomu ještě jednu zkoušku než to nechám odtáhnout.
Vytáhl jsem baterku z auta a dal ji nabíjet na nabíječku. Po úplném nabití jsem naměřil 13,6 V. Po týdnu jsem ji šel dát do auta a než jsem ji tam dal tak jsem naměřil jen 12,9 V. Baterku jsem dal do auta, bez problému jsem nastartoval. Po nastartování kleslo napětí asi na 11,9 V. Chvilku se nic nedělo a pak to skokově stouplo na zhruba 12,4 V. Nahoru už se to ale moc nehýbalo, zkoušel jsem i točit motor. Celkem jsem to měl nastartované asi 45 minut a napětí bylo pořád kolem těch 12,4 V. Když jsem zkusil zapnout světla, blikačky atd. tak to vždycky kleslo i třeba o 0,4 V, když jsem to vypnul tak se to zvolna vrátilo zpět na těch 12,4 V, výš ne.
Asi už vás k tomu nic nenapadne, bude to alternátor, že?
Děkuji moc!
K.
Vytáhl jsem baterku z auta a dal ji nabíjet na nabíječku. Po úplném nabití jsem naměřil 13,6 V. Po týdnu jsem ji šel dát do auta a než jsem ji tam dal tak jsem naměřil jen 12,9 V. Baterku jsem dal do auta, bez problému jsem nastartoval. Po nastartování kleslo napětí asi na 11,9 V. Chvilku se nic nedělo a pak to skokově stouplo na zhruba 12,4 V. Nahoru už se to ale moc nehýbalo, zkoušel jsem i točit motor. Celkem jsem to měl nastartované asi 45 minut a napětí bylo pořád kolem těch 12,4 V. Když jsem zkusil zapnout světla, blikačky atd. tak to vždycky kleslo i třeba o 0,4 V, když jsem to vypnul tak se to zvolna vrátilo zpět na těch 12,4 V, výš ne.
Asi už vás k tomu nic nenapadne, bude to alternátor, že?
Děkuji moc!
K.
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Jak už bylo 100x řečeno, nedobíjí to.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Přesně tak.
To skokové zvýšení napětí z 11,9 na 12,4V bylo díky vypnutí žhavení. Ovšem kdyby alternátor dobíjel, napětí by muselo po startu prakticky okamžitě vystoupat přes 14V.
Tu opravu bych neodkládal, jinak odepíšeš i baterku, která je zatím evidentně v pořádku.
To skokové zvýšení napětí z 11,9 na 12,4V bylo díky vypnutí žhavení. Ovšem kdyby alternátor dobíjel, napětí by muselo po startu prakticky okamžitě vystoupat přes 14V.
Tu opravu bych neodkládal, jinak odepíšeš i baterku, která je zatím evidentně v pořádku.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Ahoj, auto už je zpět ze servisu. Bylo to přesně tak, jak jste psali, pokažený regulátor napětí v alternátoru. Celkově stála oprava zhruba 3 500 Kč (alternátor poslali na repasi).
Díky všem!
Karel
Díky všem!
Karel
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Jo a třeba ještě v budoucnu někomu pomůže informace, že s touto poruchou auto do servisu bez problému dojelo.
- RobertLongauer
- Advanced member
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned zář 03, 2006 14:58
- Bydliště: Kadaň
Re: Hláška low battery, změřené napětí
Potřebuji radu. Na displeji se mi objevila v němčině hláška BATTERIELADUNG DEFEKT. Svítí kontrolka baterie a STOPka.Včera to dvakrát bliklo píplo a hned zmizelo dnes při cestě do worku už svítilo pořád. Co je špatně a kolik to bude stát? Před startem bylo na baterii 12.2V po startu padlo na 11.6V a šlo dál dolu. Kable na baterii okem se zdají být OK.
Kdysi Renault fuego rv.81 pak Š 120rv.88 a potom Renault 19rv.95 a nyní současnost Renault Laguna II rv.2001 1,8 16V 89kw expression 121 kobyl 17"alu,Kia sorento r.v.2003 a nyní Renault scenic II r.v.2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů