Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Moderátor: Moderators General
Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Ahoj renaulťáci mám problém se svým Scenicem .... Pokaždé co nastartuji tak je vše vpohodě ale poté co bych chtěl jen protůrovat motor tak to vyhodí lehký SERVISE a chybu ''Injection a Controller'' a motor sám tůruje na 2 až 3 tisících otáčkách a plynový pedál nereaguje ..... Po sešlápnutí brzdy se otáčky ustálí do normálu a po uvolnění brzdy zase 2 - 3 tisíce otáček samo od sebe .... Takže bych chtěl poradit co s tím auto je 1 den po vyčištění klapky a odstranění chyby .... auto ujelo cca 3 Kilometry a zdálo se že je vpořádku ale při druhém dni kdy se auto zase nastartovalo zase nefungovalo a psalo to zase tu chybu ..... Při výměně Baterie která už blbla a nefungovala také bylo najeto v ten den asi 2 - 3 kilometry a zase se zdálo že je všechno ok , ale druhý den ráno vyskočila zase chyba .... Jednou to i roszvítilo motor a chybu ''Antipollution a Controller'' , kterou jsem vymazal přes diagnostiku a už nenaběhla .... Chtěl bych pomoct do servisu auto nedojede .... Má najeto 190 tisíc KM . Děkuji moc a doufám , že se tady někdo najde kdo mi trochu poradí ....
PS : Program na Diagnostiku : TouchScan .... Napsal chybu P0638 .... Škrtící klapka : Nesmyslný signál
PS : Program na Diagnostiku : TouchScan .... Napsal chybu P0638 .... Škrtící klapka : Nesmyslný signál
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Do servisu auto dojede v pohodě. Problém není ve škrtící klapce, ale v plynovém pedálu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Tak proč mi diagnostika napsala že je problém v škrtící klapce .... Plynový pedál je vpoho když to ujede nějakou vzdálenost a pak zase ne .... dá se nějak vyměnit nebo tak ?
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Mohu klidně přiložit i video co to dělá .... Pokud to pomůže
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Mi stačí ten popis. Dělá to vadná dráha odporového snímače pedálu plynu. Dá se vyměnit třeba z vrakáče, nebo se to dá vytáhnout, rozebrat a v nouzi napružit kartáčky snímače.
To, proč diagnostika psala škrtící klapku, o tom nehodlám diskutovat. Stačí to postavit na originální diagnostiku a bude to psát nekoherenci plynového pedálu s tím, že to půjde posledovat i na hodnotách snímače a ta chyba bude vážně tam, kde říkám.
To, proč diagnostika psala škrtící klapku, o tom nehodlám diskutovat. Stačí to postavit na originální diagnostiku a bude to psát nekoherenci plynového pedálu s tím, že to půjde posledovat i na hodnotách snímače a ta chyba bude vážně tam, kde říkám.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Děkuji zkusím to teda rozebrat a dám vědět
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Jo a mohl bych se ještě zeptat někde nějaké schéma nebo video jak rozebrat a na co si dát pozor
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Schéma nebo video můžeš vytvořit třeba ty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2016
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Není dobré brát znění závady doslova. Zaprvé to často bývá zkresleno překladem z originálu do češtiny a zadruhé to je dáno mnoha dalšími věcmi.
Například mnohokrát jsem řešil závadu "Porucha zapalování - 3.válec (například)". Laik by řekl, že má problém na svíčce, kabelu, případně cívce. A přitom to tak vůbec být nemusí - klidně může být vadný vstřikovač paliva, anebo velmi často to způsobí ztráta komprese (třeba podpálený ventil). Jednotka vyhodnotí, že válec nespaluje. Ovšem ono to nemusí být způsobeno zapalováním. Nejde vždy jen o to ČÍM zapálit, ale taky CO zapálit. A pokud ve válci není směs, nelze ji zapálit.
Například mnohokrát jsem řešil závadu "Porucha zapalování - 3.válec (například)". Laik by řekl, že má problém na svíčce, kabelu, případně cívce. A přitom to tak vůbec být nemusí - klidně může být vadný vstřikovač paliva, anebo velmi často to způsobí ztráta komprese (třeba podpálený ventil). Jednotka vyhodnotí, že válec nespaluje. Ovšem ono to nemusí být způsobeno zapalováním. Nejde vždy jen o to ČÍM zapálit, ale taky CO zapálit. A pokud ve válci není směs, nelze ji zapálit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
patří do technické sekce - Scenic II .. přesouvám
být tebou prohledám toto téma a podívám se i do Mégane II a dalších sekcí s vozy s tímto motorem.
Ale popis tvé závady je asi jasný, nedávno jsme to řešili na Laguně II 1,8 a projev byl podobný.
takže může to způsobovat (jak již píší kolegové výše):
a) problém s odporovou drahou snímače či jeho kartáčky na plynovém pedálu
b) obdobně problém s drahami a kartáčky na škrtící klapce
c) problém v kabeláži mezi pedálem a řídící jednotkou / škrtící klapkou a řídící jednotkou
Na té Laguně jsme s tím laborovali celé odpoledne, vše znovu vyčistili, vč. konektorů atd. (měli jsme venku i řídící jednotku), rozhodili jsme se nakonec proměřit kabeláž a našli jsme zlomené kabely u škrtící klapky - občas to prostě fungovalo a za chvilku zase ne - vymontovaná škrtící klapka po zapnutí zapalování se úplně otevře a zavře, toto občas nefungovalo.
Celé snímání je zdvojené - tj. 2 odporové dráhy v pedálu a 2 snímací v klapce.
Výsledek - vyměnili jsme cca 25-30cm kabeláže před klapkou (konektor jde rozebrat, ale opatrně) - náklady cca 70 Kč (kabely, cín, kalafůna, smršťovací bužírka...) a trochu spálené prsty
jen se nakonec musela vymazat chyba v ŘJ aby zmizela, Laguna od té doby jezdí jak z praku
být tebou prohledám toto téma a podívám se i do Mégane II a dalších sekcí s vozy s tímto motorem.
Ale popis tvé závady je asi jasný, nedávno jsme to řešili na Laguně II 1,8 a projev byl podobný.
takže může to způsobovat (jak již píší kolegové výše):
a) problém s odporovou drahou snímače či jeho kartáčky na plynovém pedálu
b) obdobně problém s drahami a kartáčky na škrtící klapce
c) problém v kabeláži mezi pedálem a řídící jednotkou / škrtící klapkou a řídící jednotkou
Na té Laguně jsme s tím laborovali celé odpoledne, vše znovu vyčistili, vč. konektorů atd. (měli jsme venku i řídící jednotku), rozhodili jsme se nakonec proměřit kabeláž a našli jsme zlomené kabely u škrtící klapky - občas to prostě fungovalo a za chvilku zase ne - vymontovaná škrtící klapka po zapnutí zapalování se úplně otevře a zavře, toto občas nefungovalo.
Celé snímání je zdvojené - tj. 2 odporové dráhy v pedálu a 2 snímací v klapce.
Výsledek - vyměnili jsme cca 25-30cm kabeláže před klapkou (konektor jde rozebrat, ale opatrně) - náklady cca 70 Kč (kabely, cín, kalafůna, smršťovací bužírka...) a trochu spálené prsty
jen se nakonec musela vymazat chyba v ŘJ aby zmizela, Laguna od té doby jezdí jak z praku
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Tak teda zjistil jsem problém díky vám jsem přišel na to že je to pedálem protože když se chci rozjet tak ho několikrát prošlapu před jízdou a auto jede bez problému ale pokud ho neprošlapu tak to nejde .... Po nějakých 5 - 6 KM to zase vyhodí chybu takže jsem koupil nový a v pondělí nebo v úterý ho jdu namontovat a napíšu měl jsem Klapku i Pedál za cca 2.500 kč takže uvidím pokud to nebude tím tak nevím co mám dělat
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
Děkuji vám moc díky vám moje auto zase jede jste dobří ale je tady další problém pokaždé když nahodím auto tak Automatická klimatizace jede naplno a i když to mohu měnit jak chci tak to jede furt na 100% Nějaké řešení prosím ?
Re: Renault Scenic II 1.6 16v 2004 83 KW
možná předřadný odpor ventilátoru topení. Toto téma tu je.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti