Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Moderátor: Moderators General
Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Chci se s ostatními poděli o svou zkušenost. Třeba to někomu pomůže.
Mám motor 1.9 dCI 88kW a za jízdy se začalo ozývat hrozné skřípání z motoru. Po několika km motor zhlasl úplně a už nešel nastartovat. Takže odtah do servisu.
Diagnóza autíčka je: zadřené ojniční ložisko na klice. Také se to označuje jako "šály". Motor měl najeto 180tis. km. Nic na něm před touto událostí podezřelého nebylo a před měsícem byl běžně zkontrolován v servise.
K čemu prý došlo: je tam ložisko (takový plíšek), který je mazán olejem. Postupem času se to ložisko uvolnilo a posunulo. Tím si uzavřelo dírku pro mazání - přísun oleje. Pokud ložisko není neustále mazáno, tak za pár km je konečná.
Závěr: Se zadřenou klikou je to problém. U mě to končí výměnou za novou klikovou hřídel a s tím spojených spousta dalších úkonů. Možná by bylo rozumné si ty šály nechat vyměnit preventivně. Není to zas taková pálka ve srovnání s tím, co mě teď čeká. Otázkou zůstává, v kolika km se případně k té preventivní výměně šál rozhodnout. Prý se to občas u těch motorů stává. V Renault servisu preventivní výměnu šál nemají nijak podchycenou.
Mám motor 1.9 dCI 88kW a za jízdy se začalo ozývat hrozné skřípání z motoru. Po několika km motor zhlasl úplně a už nešel nastartovat. Takže odtah do servisu.
Diagnóza autíčka je: zadřené ojniční ložisko na klice. Také se to označuje jako "šály". Motor měl najeto 180tis. km. Nic na něm před touto událostí podezřelého nebylo a před měsícem byl běžně zkontrolován v servise.
K čemu prý došlo: je tam ložisko (takový plíšek), který je mazán olejem. Postupem času se to ložisko uvolnilo a posunulo. Tím si uzavřelo dírku pro mazání - přísun oleje. Pokud ložisko není neustále mazáno, tak za pár km je konečná.
Závěr: Se zadřenou klikou je to problém. U mě to končí výměnou za novou klikovou hřídel a s tím spojených spousta dalších úkonů. Možná by bylo rozumné si ty šály nechat vyměnit preventivně. Není to zas taková pálka ve srovnání s tím, co mě teď čeká. Otázkou zůstává, v kolika km se případně k té preventivní výměně šál rozhodnout. Prý se to občas u těch motorů stává. V Renault servisu preventivní výměnu šál nemají nijak podchycenou.
Naposledy upravil(a) TomasP dne úte čer 17, 2014 23:31, celkem upraveno 1 x.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Zajel bych nejprve někde do brusírny, zda se dá klika přebrousit a dát výbrusové pánve(šály). Nová klika = cenová raketa, nebo sehnat někde jinou z potkaného motoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Ta varianta s vybroušením původní kliky byla také ve hře, ale nebylo to možné. Její poškození bylo příliš veliké. Cenově v tom zas takový rozdíl už není ca. 2-3 tis. (nová vs. opravená klika). Pokud se klika opravuje, je pak potřeba vyrobit na míru patřičnou šálu. To také něco stojí a ve výsledku, je původní klika v místě opravy ztenčená. Takže když už takováto oprava, asi lepší i nová klika.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Ja som zadrel motor pol roka po kúpe.Tiež som rozmýšlal o výbruse,ale nakoniec som bol kúpiť druhý motor v Ostrave za 17000 kč.Hneď som dal vymeniť ložiská na kľuke a zatiaľ je pokoj.Teraz viem že ich treba preventívne meniť.Radšej každých 50 tis. km ako zasa meniť celý motor.Inak tie ložiská ma stáli 50 eur čo je nič s porovnaním meniť motor.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Stačí měnit častěji olej a ložiska vydrží věky, nejlépe interval 10 000 km, max. 15 000 km.
Vyskytovali se i série s pánvemi z mizerného materiálu, jak je popsáno v sekci Megane II.
Vyskytovali se i série s pánvemi z mizerného materiálu, jak je popsáno v sekci Megane II.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Olej jsem pravidelně měnil kolem 15-20 tis. km / 1 rok. Nedomnívám se, že by to bylo důvodem nastalých problémů.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
A auto jsi měl od novoty? První dva roky na tom autě olej nikdo neměnil, pokud nemělo najeto alespoň 30 tisíc km. To máš první výměnu 2007/30 tis.km. Další výměna 2009/60 tis. km. Další pak 2011/90 tis. km. Kolik že to má najeto?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
ahoj, no tak mne to potkalo take, pri 157tis najednou rany z motoru, jel jsem cca 30 km /h, zastavil jsem , odtahl auto do servisu, diagnoza, vadna remenice na ojnici, a zapecene saly na 3tim valci, zitra na to jdeme, remenice cca 3200,- saly asi 1600 a to se musim modlit, aby nebyla potvora klika sisata.Podotykam, ze olej 5W40 menim kazdych 10-12 tis km
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Šamša píše:Stačí měnit častěji olej a ložiska vydrží věky, nejlépe interval 10 000 km, max. 15 000 km.
Vyskytovali se i série s pánvemi z mizerného materiálu, jak je popsáno v sekci Megane II.
Pri mem stesti , jsem tu serii mel asi ja (
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
- Bydliště: Spišská Belá Slovensko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
ja som mal pred dvomi mesiacmy rozobrany motor - zral olej boli pripecene stieracie kruzky - 180 000 km a salky boli v uplnom poriadku ale pre istotu som vymenil samozrejme original renault 50eur asi to nebude pravidlom ze je to vyrobna chyba ...
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Šamša píše:Stačí měnit častěji olej a ložiska vydrží věky, nejlépe interval 10 000 km, max. 15 000 km.
Vyskytovali se i série s pánvemi z mizerného materiálu, jak je popsáno v sekci Megane II.
Tak ty reci o caste vymene oleje bych asi nechal nekam do hospody k pivu, to nemyslim zle, ale saly by se mely menit pri kazde vymene rozvodu, preventivne, je to navic 1500,-, ale je to jistota.
U mne to dopadlo tak, ze jsem vcera nechal dat nove saly, novy olej, ten stary mel najeto asi 10km( slovy deset km), pak se protocily saly na tretim valci, po oprave chvili nadherne ticho a pak se opet protocil treti valec, takze ted co dal, vybrus, vymena motoru?
Je zajimave, ze jsem mel cca 1000 km zpet asi 4 mesice zpatky auto v autorizovanem servisu, kde mi delali rozvody , nikdo si nevsiml , ze antivibracni remenice je k.o., ze retizek olejoveho cerpadla je vytahany a saly na 3tim valci jsou na pokraji zivotnosti.
Ma nekdo nejaky napad, jak nejlevneji auto dostat do pohybu?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Pokud se to po výměně po chvilce chodu protočilo znova, tak je asi chyba jinde, než v tom motoru, ne? Pokud dělám generálku, což výměna/oprava spodku je, tak to musím udělat tak, že to vydrží. To, že měl poslední olej najeto 10km je úplně irelevantní, pokud se první olej vyměnil třeba po 50tisících km (znám takové majitele).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Zefek píše:Pokud se to po výměně po chvilce chodu protočilo znova, tak je asi chyba jinde, než v tom motoru, ne? Pokud dělám generálku, což výměna/oprava spodku je, tak to musím udělat tak, že to vydrží. To, že měl poslední olej najeto 10km je úplně irelevantní, pokud se první olej vyměnil třeba po 50tisících km (znám takové majitele).
Tak ti nevim, tento pokus spocival v tom, ze zkusime dat saly a uvidime.Bohuzel to nevyslo.Jinak oleje se prvni 4 roky(auto z Berlina) menily po 20ti tisicich, koupil jsem v 77tis. a od te doby menim 10-13tis km 5W/40.
Jak jsem psal auto bylo v Renault servisu na vymene rozvodu, kde neresily spatnou remenici, povoleny retizek olej. cerpadla, i ty saly mohli klidne skouknout, stejne vana byla dole.
Ted je jen otazka, jestli na vrakac na nahr dily, nebo rozprodat doma, ci sehnat klikovku, nebo polomotor
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Jestli to bylo na rozvodech, tak nevím u jakého motoru, ale u 1.9 se vana nesundává. Takže ten řetízek nikdo zkontrolovat nemohl, také šály ne. Na tu řemenici tě měli upozornit, s tím souhlasím. Jinak, aby se někdo preventivně podíval na šály je nesmysl. Stejně tak je nesmysl, v případě, že se šály protočí, řešit to takovým způsobem, že dám druhé šály a uvidí se. Je potřeba si uvědomit, že jde o klikovou hřídel, tedy o samotné srdce motoru a jakákoliv vůle, jakýkoliv rozměr je jinak, znamená, že to téměř okamžitě po opravě klekne. Proto, pokud se šály rozebírají, rozebírají se z nějakého důvodu a výměna samotných šál, je jen třešnička na dortu. Při otevření toho spodku, je totiž potřeba proměřit kompletní uložení klikovky a ojnic. To, že se šála zadře, není přičina, ale důsledek něčeho. Je potřeba pak najít to, co to protočení způsobilo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
JO , TAK TO MNE MECHANIK MYLNE INFORMOVAL A VYHODIL JSEM ZBYTECNE 1500 ZA SALY+ 1800 JEMU A NOVY OLEJ 600
Jinak diky z ainfo, chtel jsem se jen zeptat, kdyz potahneme auto na lane do neprilis vzdalene brusirny AHRA, jak odblokuji aut. parkovaci brzdu, staci dlouze podrzet ji zmacknutou, diky
Jinak diky z ainfo, chtel jsem se jen zeptat, kdyz potahneme auto na lane do neprilis vzdalene brusirny AHRA, jak odblokuji aut. parkovaci brzdu, staci dlouze podrzet ji zmacknutou, diky
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Jo , mas pravdu, ale ted uz musim resit , co dal, protoze nejake zanedbani , co oleje se tyce, v tom mam naprosto ciste svedomi, vim, ze kdyz mi v Renaultu po rozvodech predavali auto(je to auto manzelky, nejezdim s nim), tak jsem volal zpet, ze to auto ma jiny zvuk a podle pal.pc to zere o skoro litr vic, nez predtim, kdy jsem s tim jel naposledyZefek píše:Jestli to bylo na rozvodech, tak nevím u jakého motoru, ale u 1.9 se vana nesundává. Takže ten řetízek nikdo zkontrolovat nemohl, také šály ne. Na tu řemenici tě měli upozornit, s tím souhlasím. Jinak, aby se někdo preventivně podíval na šály je nesmysl. Stejně tak je nesmysl, v případě, že se šály protočí, řešit to takovým způsobem, že dám druhé šály a uvidí se. Je potřeba si uvědomit, že jde o klikovou hřídel, tedy o samotné srdce motoru a jakákoliv vůle, jakýkoliv rozměr je jinak, znamená, že to téměř okamžitě po opravě klekne. Proto, pokud se šály rozebírají, rozebírají se z nějakého důvodu a výměna samotných šál, je jen třešnička na dortu. Při otevření toho spodku, je totiž potřeba proměřit kompletní uložení klikovky a ojnic. To, že se šála zadře, není přičina, ale důsledek něčeho. Je potřeba pak najít to, co to protočení způsobilo.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
- Bydliště: Spišská Belá Slovensko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
mohli pri tej vymene rozvodou zle utiahnut remenicu - ozubene koleso olej cerpadla nema ziadnu aretaciu ak sa to zle utiahne alebo sa to povoli cerpadlo sa tocit nebude a nasledky vieme vsetci ake budu
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Tak toto sa stalo aj mne.Idem si po dialnici a skripot z pravej strany motora.Auto zhaslo a aj komplet elektrika.Vypalilo poistku CAL2 pri baterii.TAk sme to rozobrali,najprv sme mysleli,ze preskocil remen.A na druhom valci šala uplne rozpadnuta,zdeformovana.Na hlave tri ventily ohnute.Dal som sa nahovorit naopravu.Druha hlava,kluka a uz popri tom,spojka,kružky na piestoch,zrepasovat turbo,rozvody,filtre.Zatial investicia 880eur. To je este len vsetko na stole.Ide sa od soboty skladat.Mam ale 2 otazky.Ozubene koleso olej. cerpadla ked dam na kliku tak sa toči.A asi sa nema..
Druha otazka:ta retaz olejoveho čerpadla ma byt našponovana? Lebo ked sa rozoberalo tak bola volna.
Dik za odpoved
Druha otazka:ta retaz olejoveho čerpadla ma byt našponovana? Lebo ked sa rozoberalo tak bola volna.
Dik za odpoved
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
- Bydliště: Spišská Belá Slovensko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
1. ma sa tocit ked dotiahnes remenicu tak sa to tlakom zafixuje
2. retaz ma mat volu ale nie moc
2. retaz ma mat volu ale nie moc
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Ahoj všem,
tak se mi stalo to samé, co tu popisujete Přijela jsem do Prahy a motor začal klepat. Volám hned do servisu a řekli okamžitě vypnout motor a jela jsem z Prahy domů odtahovkou. V servisu auto rozebrali a řekli mi, že se stalo to, co tu popisujete. Brácha mi našel v Polsku nějaké motory na prodej, ale já nemám čas ani chuť to řešit - kupovat motor a nechávat ho měnit. Koupil jsem nové auto. Tak pokud by někdo zdejší měl zájem koupit mé auto a opravit si ho, přikládám fotky a popis:
Renault Megane cabrio, 1.9 88kW ve výbavě Karman, xenony, kožený interiér, navigace, dvd, digitální TV, bezklíčové odemykání a zamykání (při startování není nutné vytahovat kartu - mám jí stále v kabelce), najeto cca 170.000km, nové rozvody (cca 600 km), auto pravidelně servisované, moc pěkné a v pořádku (kromě té závady motoru). Auto mám ve Varnsdorfu (Severní Čechy). Cenu bych si představovala okolo 60 tis KČ. Motor v Polsku vyjde na 10 - 12 tisk Kč.
V případě zájmu mi pište prosím na email k.majka@seznam.cz
Děkuju a mějte fajn neděli.
Majka
fotky zde: http://www.rajce.net/a12102099
(sem se mi nepodařilo je nahrát)
tak se mi stalo to samé, co tu popisujete Přijela jsem do Prahy a motor začal klepat. Volám hned do servisu a řekli okamžitě vypnout motor a jela jsem z Prahy domů odtahovkou. V servisu auto rozebrali a řekli mi, že se stalo to, co tu popisujete. Brácha mi našel v Polsku nějaké motory na prodej, ale já nemám čas ani chuť to řešit - kupovat motor a nechávat ho měnit. Koupil jsem nové auto. Tak pokud by někdo zdejší měl zájem koupit mé auto a opravit si ho, přikládám fotky a popis:
Renault Megane cabrio, 1.9 88kW ve výbavě Karman, xenony, kožený interiér, navigace, dvd, digitální TV, bezklíčové odemykání a zamykání (při startování není nutné vytahovat kartu - mám jí stále v kabelce), najeto cca 170.000km, nové rozvody (cca 600 km), auto pravidelně servisované, moc pěkné a v pořádku (kromě té závady motoru). Auto mám ve Varnsdorfu (Severní Čechy). Cenu bych si představovala okolo 60 tis KČ. Motor v Polsku vyjde na 10 - 12 tisk Kč.
V případě zájmu mi pište prosím na email k.majka@seznam.cz
Děkuju a mějte fajn neděli.
Majka
fotky zde: http://www.rajce.net/a12102099
(sem se mi nepodařilo je nahrát)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
- Bydliště: Spišská Belá Slovensko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
zaujimave ze sa tato zavada objavuje po vymene rozvodov ...
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Podle mne nedotáhnou řemenici potřebným momentem a protočí se kolo olejového čerpadla(případně nefixují závit lepidlem), nebo utahují rázovým utahovákem a zmrší ložiska.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Motor 1.9 dCI: Šály na klice (ojniční ložiska) - zadřené
Ahoj tak sem četl ty problémy co máte smogu říci jedno vyhodily jsme peníze z okna máme Renaulta scénickáTomasP píše: ↑pon kvě 26, 2014 11:35Chci se s ostatními poděli o svou zkušenost. Třeba to někomu pomůže.
Mám motor 1.9 dCI 88kW a za jízdy se začalo ozývat hrozné skřípání z motoru. Po několika km motor zhlasl úplně a už nešel nastartovat. Takže odtah do servisu.
Diagnóza autíčka je: zadřené ojniční ložisko na klice. Také se to označuje jako "šály". Motor měl najeto 180tis. km. Nic na něm před touto událostí podezřelého nebylo a před měsícem byl běžně zkontrolován v servise.
K čemu prý došlo: je tam ložisko (takový plíšek), který je mazán olejem. Postupem času se to ložisko uvolnilo a posunulo. Tím si uzavřelo dírku pro mazání - přísun oleje. Pokud ložisko není neustále mazáno, tak za pár km je konečná.
Závěr: Se zadřenou klikou je to problém. U mě to končí výměnou za novou klikovou hřídel a s tím spojených spousta dalších úkonů. Možná by bylo rozumné si ty šály nechat vyměnit preventivně. Není to zas taková pálka ve srovnání s tím, co mě teď čeká. Otázkou zůstává, v kolika km se případně k té preventivní výměně šál rozhodnout. Prý se to občas u těch motorů stává. V Renault servisu preventivní výměnu šál nemají nijak podchycenou.
1.9 dci nedávnoo koupené a máme to samé motor tluče ze všech stran odstavil jsem to a do opravy investovat nebudu budu chodí pěšky protož jako invalidní důchodce na to nemám byli jsme rádi že jsme měli na jiné auto a to že jsme před třemi měsíci měnili spojku za 21tis. to jsou další vyhozené peníze tak vàm držíme palce
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů