Výběr motorizace
Moderátor: Moderators General
Výběr motorizace
Zdravím zástupce Scenika II, po 2 hodinách brouzdání po tomto fóru jsem se rozhodl dát Vám dotaz.. Jelikož potřebuji druhé auto, rozhodl jsem se koupit Scenika II.. Volba padla na benzínovou motorizaci, jelikož auto bude využívat žena a po předchozích zkušenostech s dieslem v ženském podání mám jasno. Dotaz je zda koupit 1.6 nebo 2.0. Spotřeba mi je vcelku jedno, jelikož auto bude předěláno na LPG, spíše se mi jedná o Váš subjektivní názor, která motor je lepší (pochopil jsem, že 1,6 trápí cívky apod..). Hodlám koupit 2003-2005 s nájezdem do 150tkm +-. Díky moc za příspěvek
Re: Výběr motorizace
Po celkovém zvažování a výběru nabízených vozů, bych možná zvažoval případně i diesel, ale motorů je více, takže i zde bych rád uvítal, který je ten nejlepší co se týče poruchovosti, je mi vcelku jedno, zda to bude 1.5 nebo 1.9
Re: Výběr motorizace
Roční nájezd? Bude spíš jezdit po městě? Nebo dálky?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Výběr motorizace
Jestli diesel, pokud by se podařilo sehnat tak 2.0dci, mají vodou chlazené turbo, na rozvodech řetěz atd... Dá se jich koupit hrozně málo, ale jsou nejspolehlivější. Pak bych uvažoval o 1.9dci 96kw (ten mám já) a zatím si nemůžu stěžovat. Jede krásně, spotřeba cca 6l a zatím jen leju olej (original Elf) a naftu (ťuk, ťuk).
Jacob
Jacob
Re: Výběr motorizace
Zdravím,
koukám po grand scenicu cca 2008 rok, s benzínovým 1.6 82kw motorem (bral bych i 2.0) otázka zní, je to vhodný motor na přestavbu na LPG?
co hydroštely?
Nebo se raději koukat po naftě?
nájezd +20 tkm
koukám po grand scenicu cca 2008 rok, s benzínovým 1.6 82kw motorem (bral bych i 2.0) otázka zní, je to vhodný motor na přestavbu na LPG?
co hydroštely?
Nebo se raději koukat po naftě?
nájezd +20 tkm
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr motorizace
Motory 1,6 a 2,0 jsou konstrukčně velice podobné. Dvoulitr je svižnější, víc žere. Celkem logické, ne?
LPG není problém. Motory od Renaultu ho snášejí celkem dobře. Ovšem nevím, jestli to má nějaký význam. Motory od Renaultu žerou tak málo, že podle mě to ani nemá cenu. Navíc to má mnoho negativ. Jezdil jsem s propanem mnoho let v jiných autech, taky jsem plynová auta stavěl a servisoval, takže o tom něco vím.
A co se zdvihátky? U hydraulických zdvihátek platí obecně, že když se správně a včas mění olej, přežijí celý motor. Pokud se na to sere, odejdou i u nejlepších motorů.
LPG není problém. Motory od Renaultu ho snášejí celkem dobře. Ovšem nevím, jestli to má nějaký význam. Motory od Renaultu žerou tak málo, že podle mě to ani nemá cenu. Navíc to má mnoho negativ. Jezdil jsem s propanem mnoho let v jiných autech, taky jsem plynová auta stavěl a servisoval, takže o tom něco vím.
A co se zdvihátky? U hydraulických zdvihátek platí obecně, že když se správně a včas mění olej, přežijí celý motor. Pokud se na to sere, odejdou i u nejlepších motorů.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr motorizace
no v meganu IV hydroštely nejsou a nebyl jsem si jistý u scenika. no při spotřebě 7 litrů benzínu, nebo 9 litrů lpg rozdíl v peněžence je.
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr motorizace
Jo, asi 80 halířů. Vzhledem k pořizovací ceně zástavby musíš najet minimálně 30 tisíc km, než se investice vrátí. Teprve potom to maličko šetří. Navíc nutnost každoroční revize LPG, dvojnásobné platby za emise, dražší STK, dále nutnost častěji měnit olej a svíčky,...... Moc to neušetří.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr motorizace
No právě lpg megana už nemám a 1.6 v jiném voze bere 6,5 l a nějak po půl roce začínám pociťovat provoz na benzín, to samé jsem si říkal, když jsem přecházel z lpg... Olej ten měním sám a vždy dříve než je předepsané u auta, svíčky taky, lpg revize je 300kc plus 200kc za filtr který se vyměním sám a emise jednou za dva roky dát 1000kc navíc mi nepřijde až tak hrozné....
Bral bych I naftu jenže těch má Renault ve sceniku tolik ze nevím která je nej i 1.5dci by stačilo nezavodim...
Jsem ve stádiu kde hledám káru se 3 oddělenými sedackama vzadu, nebo něco kde dám 3 dětské autosedačky, espace, s-max... Scenik me láká hlavně nízkou cenou ojetin..
Bral bych I naftu jenže těch má Renault ve sceniku tolik ze nevím která je nej i 1.5dci by stačilo nezavodim...
Jsem ve stádiu kde hledám káru se 3 oddělenými sedackama vzadu, nebo něco kde dám 3 dětské autosedačky, espace, s-max... Scenik me láká hlavně nízkou cenou ojetin..
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
Re: Výběr motorizace
Prosimte, co to tady valis za nesmysly?marek230177 píše: ↑sob srp 25, 2018 19:16Jo, asi 80 halířů. Vzhledem k pořizovací ceně zástavby musíš najet minimálně 30 tisíc km, než se investice vrátí. Teprve potom to maličko šetří. Navíc nutnost každoroční revize LPG, dvojnásobné platby za emise, dražší STK, dále nutnost častěji měnit olej a svíčky,...... Moc to neušetří.
- kazdorocni revize stoji cca 1000 Kc. Prakticky nikdo ji ale nedela kazdy rok, ale vzdy pred STK.
- za emise v STK je to cca 400 Kc navic
- olej a svicky jsem s prechodem na LPG opravdu casteji nemenil (olej menim 15-18 tisici km, bez ohledu na typ paliva)
7 litru benzinu = 2,3 Kc / km
9 litru LPG = 1,25 Kc / km.
Ale to jsou obecna cisla. Ja na LPG jezdil za 1 Kc km. 200 km Praha-brno jsem obvykle ujel s naslednym dotankovanim cca 180-190 Kc. Hlavne to jsou to ale cenově naprosté prkotiny. Rocni najezd 20 tisic km znamena minimalne 20 tisic usporu. Za dva roky je to 40 tisic. To, ze tam za tu dobu priskoci na nakladech 1500 Kc. To tu vazne resime? Dodatečné náklady par tisic pří úspoře 40 tisic?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Výběr motorizace
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr motorizace
Tak především.... Pozor na slovník, panáčku!!!niky79 píše: ↑sob srp 25, 2018 21:15Prosimte, co to tady valis za nesmysly?marek230177 píše: ↑sob srp 25, 2018 19:16Jo, asi 80 halířů. Vzhledem k pořizovací ceně zástavby musíš najet minimálně 30 tisíc km, než se investice vrátí. Teprve potom to maličko šetří. Navíc nutnost každoroční revize LPG, dvojnásobné platby za emise, dražší STK, dále nutnost častěji měnit olej a svíčky,...... Moc to neušetří.
- kazdorocni revize stoji cca 1000 Kc. Prakticky nikdo ji ale nedela kazdy rok, ale vzdy pred STK.
- za emise v STK je to cca 400 Kc navic
- olej a svicky jsem s prechodem na LPG opravdu casteji nemenil (olej menim 15-18 tisici km, bez ohledu na typ paliva)
7 litru benzinu = 2,3 Kc / km
9 litru LPG = 1,25 Kc / km.
Ale to jsou obecna cisla. Ja na LPG jezdil za 1 Kc km. 200 km Praha-brno jsem obvykle ujel s naslednym dotankovanim cca 180-190 Kc. Hlavne to jsou to ale cenově naprosté prkotiny. Rocni najezd 20 tisic km znamena minimalne 20 tisic usporu. Za dva roky je to 40 tisic. To, ze tam za tu dobu priskoci na nakladech 1500 Kc. To tu vazne resime? Dodatečné náklady par tisic pří úspoře 40 tisic?
Pořizovací cena zástavby lpg stojí skoro 30 tisíc korun. Při nájezdu 20 tisíc km trvá dva roky, než se investice vrátí. Dlouhé dva roky nejistoty, jestli mi auto někdo nerozbije, neukradne, nebo jestli ho po dvou letech ještě budu mít, chtít..... Až potom to něco malinko uspoří. Něco malinko není koruna, na to zapomeň! Je to méně.
Ano, pokud chci auto na 4 a více let, ročně najdu 20+ tisíc km a pořizovací cena vozu byla méně než 40 tisíc Kč, pak po čtyřech letech provozu na lpg se to auto zaplatí. Ovšem co se za ty čtyři roky může stát, že?
A to ani nemluvím o tom, že plynová auta se velmi špatně prodávají. Nikdo rozumný to nekoupí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Výběr motorizace
Nemá cenu se čílit, je to jako vnucovat zapřísáhlému veganovi, že masožravá zvířata jedou po mase a děti také. Motor na benzín má zůstat motorem na benzín. Ušetřené peníze, stejně protečou jiným způsobem. Myšlení koupím si rádiovku a budu celý rok jezdit jako důchodce, abych našetřil a pak dostal úplavici na zahraniční dovolené
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Výběr motorizace
Já mám s LPG jisté zkušenosti, takže nějaká konkrétní čísla u Megane II:marek230177 píše: ↑ned bře 31, 2019 10:09Tak především.... Pozor na slovník, panáčku!!!
Pořizovací cena zástavby lpg stojí skoro 30 tisíc korun. Při nájezdu 20 tisíc km trvá dva roky, než se investice vrátí. Dlouhé dva roky nejistoty, jestli mi auto někdo nerozbije, neukradne, nebo jestli ho po dvou letech ještě budu mít, chtít..... Až potom to něco malinko uspoří. Něco malinko není koruna, na to zapomeň! Je to méně.
Ano, pokud chci auto na 4 a více let, ročně najdu 20+ tisíc km a pořizovací cena vozu byla méně než 40 tisíc Kč, pak po čtyřech letech provozu na lpg se to auto zaplatí. Ovšem co se za ty čtyři roky může stát, že?
A to ani nemluvím o tom, že plynová auta se velmi špatně prodávají. Nikdo rozumný to nekoupí.
- Montáž LPG mě stala 20900 Kč
- Poslední zkušenosti: po full natankování LPG, ujetí 230 km po dálnici a opětovné tankování, sebralo 218 Kč, náklady tedy pod 1 kč / km. To, jestli je to zrovna pod korunu, korunu nebo nad 1 kč / k, neřeším. Benzín vyjde 2x více.
- momentálně na LPG najeto asi 160 tisíc, prakticky bez dodatečných nákladů (výměnu filtru a revizi 1x po dvou letech neresim)
- olej jsem měnill stejně jako predtim na benzin, tj. kolem 18-20k, svicky, jak mě zrovna napadlo.
Prodejem auta se nezabývám. Nepředělával jsem si auto na LPG, abych jej za týden prodával. Ted už mám Megane IV, takže auto jsem nechal sloužit dál v rodině.
"Dlouhé dva roky nejistoty, jestli mi auto někdo nerozbije, neukradne, nebo jestli ho po dvou letech ještě budu mít, chtít...."
To myslis jako vazne? Jakože kvuli 20 tisícům (= naprostá prkotina), co jsem vrazil navíc do auta za 350 tisic, mám mít strach "jestli mi auto někdo nerozbije, neukradne, nebo jestli ho po dvou letech ještě budu mít, chtít". Tohle si snad vytisknu, nebo co Já samozřemě chápu, že někomu LPG nevyhovuje nebo ho považuje v autě za nesmysl. To ale není důvod tady vypisovat, s prominutím bludy, které ani moc nedávají smysl, viz tvuj prispevek.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr motorizace
Tyhle lidi fakt nechápu. Koupím si auto za 400 tisíc a první věc, co udělám, předělám ho na propan, abych ušetřil 84,25 haléře na 1 km jízdy, mám-li vítr o rychlosti 4,6 m/s z levé strany, slunce mírně vpravo, je po dešti a baba je po snídani.
Tak jo. Když myslíš....... Jsi mi k smíchu, pane.
Jestli umíš číst, dočetl by ses, že s lpg jsem v různých vozech najezdil skoro 300 tisíc km a sám toto zařízení mnoho let montoval, servisoval a opravoval motory poškozené důsledky provozu na propan. Vím o tom víc, než Ty si umíš v nejtajnějších snech jen představit. Tak se uklidni, vyndej ruku z nočníku a jezdi na propan. Ale piš pouze to, co je pravda. To, co píšeš, totiž tak úplně pravda není. A fakt mě o tom nemusíš přesvědčovat, já to vím líp než kdokoli jiný.
Tak jo. Když myslíš....... Jsi mi k smíchu, pane.
Jestli umíš číst, dočetl by ses, že s lpg jsem v různých vozech najezdil skoro 300 tisíc km a sám toto zařízení mnoho let montoval, servisoval a opravoval motory poškozené důsledky provozu na propan. Vím o tom víc, než Ty si umíš v nejtajnějších snech jen představit. Tak se uklidni, vyndej ruku z nočníku a jezdi na propan. Ale piš pouze to, co je pravda. To, co píšeš, totiž tak úplně pravda není. A fakt mě o tom nemusíš přesvědčovat, já to vím líp než kdokoli jiný.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 hostů