cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu
Moderátor: Moderators General
cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu
Zdravím a prosím o radu.
Začalo mi cvakat v servu ,které ovládá vnitřní a vnější okruh ventilace.
Cvakání trvá cca.5sec.a to v obou krajních polohách.Dá se s tím jezdit,ale není to nic příjemného.
Jak jsem zjistil,je to bolest všech všech RS s automat.klimou.
Problém ale je se k motorku klapky dostat,nejspíše se musí demontovat celá palubka + sloupek řízení.
Můj dotaz je:
-dá se k motorku dostat nějakou jednodušší cestou?
-uvažoval jsem i o tom tento motorek odpojit a mít stále otevřený vnější okruh.Ví někdo kde ho odpojit,kam vedou vodiče z motorku př.jestli se dá protáhnout nějak ruka ke konektoru motorku bez demontáže palubky (třeba skrz díru vedle displeje)?
Díky za každou radu.
Placi
Začalo mi cvakat v servu ,které ovládá vnitřní a vnější okruh ventilace.
Cvakání trvá cca.5sec.a to v obou krajních polohách.Dá se s tím jezdit,ale není to nic příjemného.
Jak jsem zjistil,je to bolest všech všech RS s automat.klimou.
Problém ale je se k motorku klapky dostat,nejspíše se musí demontovat celá palubka + sloupek řízení.
Můj dotaz je:
-dá se k motorku dostat nějakou jednodušší cestou?
-uvažoval jsem i o tom tento motorek odpojit a mít stále otevřený vnější okruh.Ví někdo kde ho odpojit,kam vedou vodiče z motorku př.jestli se dá protáhnout nějak ruka ke konektoru motorku bez demontáže palubky (třeba skrz díru vedle displeje)?
Díky za každou radu.
Placi
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Tento zvuk dělá klapka vnitřního okruhu,vylámané plastové zuby na ozubené,m kolečku klapky .Je třeba ale sundat celou palubovku a dá se odpojit v otevřené poloze a je klid,nebo vyměnit.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
OK ,diky,ale jsem presvedcen ze to pujde odpojit i bez demontaze cele palubky. Kam je zapojen druhy konec dratu od serva? Nestacilo by sundat jen stredovy panel s ovladanim klimy? Predpokladam,ze tam je cele rizeni a odtud vedou vodice k jednotlivym motorkum. Diky za radu.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Je to možné,hledat ve změti drátků na to jsme neměl sílu a odpojil jsem vodič zrovna na klapce.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Problem je vyresen.Kdemontazi staci jen vyndat radio a pak odpojit servo klapky vnitrniho/vnejsiho okruhu ventilace a je klid,jiz zadne cvakani pri kazdem startu.Prace tak na slabou hodku.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Začal mě trápit přesně stejný problém - k.o. klapka cirkulace vzduchu -> cvakání ca. 10sec. při každém startování auta. Mohl byste prosím podrobněji popsat zp. odpojení kablíku od serva klapky za rádiem? Jak daný kabel poznám, když vyndám rádio? Díky.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Po vyndáni rádia je možno vidět tři svazky vodičů,které se nacházejí v horní části otvoru pro rádio a směřují do bloku ovládání aut.klimatizace.Vodiče k servu ,které ovládá klapku vnitřního a vnějšího okruhu se nacházejí v pravém svazku.Pokud si to dobře pamatuji jde o hnědožlutý a hnědý vodič.Přerušit stačí jen jeden z nich.Pozor ale,stejnou barvu mají ještě další dva vodiče ve stejnem svazku.Je potřeba si vzít voltmetr,minus pol připojit na kostru,plus pol opatřit ostrým špendlikem , propichovat jednotlivé izolace vodičů a měřit změnu napětí při přepínání vnitř./vnějš. okruhu (změna bude cca.mezi 3V a 7V).Na dvou vodičích lze naměřit tuto změnu a jeden z nich je pak potřeba přerušit a konce zaizolovat.Servo bude pak odpojeno.
Je také potřeba dát si pozor ,aby k odpojení došlo ,když je otevřen vnější okruh!Funkce AUTO je i nadále zachována.
Je také potřeba dát si pozor ,aby k odpojení došlo ,když je otevřen vnější okruh!Funkce AUTO je i nadále zachována.
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Měl jsem stejný problém a teď se asi uplně očesalo, je složité se dostat k motorku /klapce/ ? Děkuji za konstruktivní infa.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Nakonec jsem našel jako nejlepší řešení následující: Koupil jsem si novou klapku. Prodává se samostatně od firmy Valeo (Valeo 509603) a stála mě 540Kč vč. DPH. Pak jsem si klapky sám vyměnil. Je to docela obstojně přístupné a není potřeba sundavat celou palubovku. Sundají se jen plasty kolem budíků tedy displaye a také plasty levé horní ventilace. Pak se tam dá dostat a s trochou šikovnosti klapku vyměnit. Mě se zadařilo a vše funguje jak má. Udělal jsem i nějaké fotky z postupu práce, tak až budu mít chvilku, tak je sem mohu dodat. Ještě informace, že práce je vhodná spíše pro lidi s hubenější rukou jinak se tam těžko dosáhne.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Ahoj tak konečně někdo kdo to opravil .Tak fotky sem at se po 5letech zbavím cvakání.TomasP píše:Nakonec jsem našel jako nejlepší řešení následující: Koupil jsem si novou klapku. Prodává se samostatně od firmy Valeo (Valeo 509603) a stála mě 540Kč vč. DPH. Pak jsem si klapky sám vyměnil. Je to docela obstojně přístupné a není potřeba sundavat celou palubovku. Sundají se jen plasty kolem budíků tedy displaye a také plasty levé horní ventilace. Pak se tam dá dostat a s trochou šikovnosti klapku vyměnit. Mě se zadařilo a vše funguje jak má. Udělal jsem i nějaké fotky z postupu práce, tak až budu mít chvilku, tak je sem mohu dodat. Ještě informace, že práce je vhodná spíše pro lidi s hubenější rukou jinak se tam těžko dosáhne.
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Jen dotaz budou nějaké ty fotky ? Děkuji
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Chvilku mi to trvalo. Omlouvám se, ale neměl jsem fotky u sebe a než jsem se k nim dostal...
Stejně se teď těžko něco na autě dělá, když je zima. Počkal bych na teplo, až plasty budou prohřátější, měkčí. Hrozí pak menší riziko jejich zlomení.
K fotkám jsem napsal i poznámky.
Pro sundání plastů jsem použil starou platební kartu. Je hezky tenká a lze zajet rohem pod hrany plastů. Nechtěl jsem je poničit šroubovákem.
Fotky jsou na stránce:
https://picasaweb.google.com/1024706235 ... directlink
Přeji úspěch všem, kdo se do výměny pustí. Není to těžké, ale jako všechno, chvilku si to vezme.
Stejně se teď těžko něco na autě dělá, když je zima. Počkal bych na teplo, až plasty budou prohřátější, měkčí. Hrozí pak menší riziko jejich zlomení.
K fotkám jsem napsal i poznámky.
Pro sundání plastů jsem použil starou platební kartu. Je hezky tenká a lze zajet rohem pod hrany plastů. Nechtěl jsem je poničit šroubovákem.
Fotky jsou na stránce:
https://picasaweb.google.com/1024706235 ... directlink
Přeji úspěch všem, kdo se do výměny pustí. Není to těžké, ale jako všechno, chvilku si to vezme.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Super, moc dekujiTomasP píše:Chvilku mi to trvalo. Omlouvám se, ale neměl jsem fotky u sebe a než jsem se k nim dostal...
Stejně se teď těžko něco na autě dělá, když je zima. Počkal bych na teplo, až plasty budou prohřátější, měkčí. Hrozí pak menší riziko jejich zlomení.
K fotkám jsem napsal i poznámky.
Pro sundání plastů jsem použil starou platební kartu. Je hezky tenká a lze zajet rohem pod hrany plastů. Nechtěl jsem je poničit šroubovákem.
Fotky jsou na stránce:
https://picasaweb.google.com/1024706235 ... directlink
Přeji úspěch všem, kdo se do výměny pustí. Není to těžké, ale jako všechno, chvilku si to vezme.
Naposledy upravil(a) Vaskez dne sob led 31, 2015 17:27, celkem upraveno 1 x.
Renault Scenic I 1.6 16V Sportway 2002
Renault Scenic II 1.6i 16V Luxe Privilege 2005
Renault Scenic III 1.6 dCI S&S Bose 2012
Renault Scenic IV 1.6 dCI Intense 2017
Renault Scenic II 1.6i 16V Luxe Privilege 2005
Renault Scenic III 1.6 dCI S&S Bose 2012
Renault Scenic IV 1.6 dCI Intense 2017
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Prima, mám radost, že můj postup někomu pomohl.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Ahoj tak ja se taky přidávám k tem kterým návod pomohlTomasP píše:Prima, mám radost, že můj postup někomu pomohl.
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Tak jsem dnes pomocí fotek měnil klapku, práce cca hodinu a půl a trocha krve z kloubů a již vše funguje.
Díky
Díky
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Děkuji za reakce a gratuluji k úspěšné opravě. Užívejte si ticha po nastartování .
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát srp 29, 2014 21:09
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Zdar, chci se taky pustit do vymeni taki mi to tak cvaka nebo lupe nebo...i foto mam i novou klapku akorat potrebuji vedet jestli se tam da dostat normal sroubovakem, nebo musi byt kratsi, nebo jak? Jsou tam 3 torx samorezky. Dik moc.
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
stačí normální
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte pro 18, 2012 06:27
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Tak borci minule jsem se dal na vymenu klapky. No bylo to jinak jak jste tu opisovali. Ten levi otvor vetrani je maly na ruku. A normal srobouvakem to jde tezko, protoze se tam nevejde. mel jsem nastesti imbusove lice torx. S tou mensi stranou to jde.
Ale jde to ne cez levi otvor, treba dat plasty dolu, levou cast, pak i jak je radici paka. Pak spodem. Trva to ale mnohem dele ne 1,5hod. Nakonec se to podarilo a vse funguje. Cvakani taky ustalo. Po kontrole starej klapky byli vylomene zoubky na koleckach.
Ale jde to ne cez levi otvor, treba dat plasty dolu, levou cast, pak i jak je radici paka. Pak spodem. Trva to ale mnohem dele ne 1,5hod. Nakonec se to podarilo a vse funguje. Cvakani taky ustalo. Po kontrole starej klapky byli vylomene zoubky na koleckach.
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř říj 24, 2018 19:50
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu
Zdravim, mam dotaz ohledně přerušení onoho drátku. Nemám multimetr,tudíž budu zkoušet pokus omyl. Ale nevím, jak poznám kdy je klapka otevřená, resp. abych měl pořad vnější okruh ? Díky za radu.placi414 píše: ↑ned srp 25, 2013 09:41Po vyndáni rádia je možno vidět tři svazky vodičů,které se nacházejí v horní části otvoru pro rádio a směřují do bloku ovládání aut.klimatizace.Vodiče k servu ,které ovládá klapku vnitřního a vnějšího okruhu se nacházejí v pravém svazku.Pokud si to dobře pamatuji jde o hnědožlutý a hnědý vodič.Přerušit stačí jen jeden z nich.Pozor ale,stejnou barvu mají ještě další dva vodiče ve stejnem svazku.Je potřeba si vzít voltmetr,minus pol připojit na kostru,plus pol opatřit ostrým špendlikem , propichovat jednotlivé izolace vodičů a měřit změnu napětí při přepínání vnitř./vnějš. okruhu (změna bude cca.mezi 3V a 7V).Na dvou vodičích lze naměřit tuto změnu a jeden z nich je pak potřeba přerušit a konce zaizolovat.Servo bude pak odpojeno.
Je také potřeba dát si pozor ,aby k odpojení došlo ,když je otevřen vnější okruh!Funkce AUTO je i nadále zachována.
Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu
Pánové nevíte někdo jak je ten motorek řízený? Mám taky zlomenou klapku. Chod klapky je necelých 90°. Motorek ale tou hřídelí otočí klidně kolem dokola než se vypne. Otázka tedy zní - co určuje kdy se motorek zastaví? Je to čas nastavený někde v kompjůtru přístupný přes diagnostiku, nebo se někde měří proud jehož přednastavená hodnota chod motorku vypne nebo se prostě počítá s tím, že motorek nevyvine takovou sílu aby osu klapky ukroutil a jeho chod je nastavený časově natvrdo bez možnosti korekce. Nějaké spínače krajních poloh jsem nikde neviděl. Stejně tak vnitřek toho mechanismu je primitivní plastový převod ozubenými kolečky a že by motorek nebyl schopný klapku ukroutit, to je nesmysl, o kterém se dost z nás přesvědčilo. Jde mi o to, že teď mám rozdělané auto a nechce se mi tam dávat novou klapku abych byl zanedlouho tam co teď.
(Auto je Espace IV, 2004)
(Auto je Espace IV, 2004)
Espace IV, 3.0 dci, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 18 hostů