cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
placi414
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: čtv úno 10, 2011 17:21

cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu

Příspěvek od placi414 » ned čer 30, 2013 11:30

Zdravím a prosím o radu.
Začalo mi cvakat v servu ,které ovládá vnitřní a vnější okruh ventilace.
Cvakání trvá cca.5sec.a to v obou krajních polohách.Dá se s tím jezdit,ale není to nic příjemného.
Jak jsem zjistil,je to bolest všech všech RS s automat.klimou.
Problém ale je se k motorku klapky dostat,nejspíše se musí demontovat celá palubka + sloupek řízení.
Můj dotaz je:
-dá se k motorku dostat nějakou jednodušší cestou?
-uvažoval jsem i o tom tento motorek odpojit a mít stále otevřený vnější okruh.Ví někdo kde ho odpojit,kam vedou vodiče z motorku př.jestli se dá protáhnout nějak ruka ke konektoru motorku bez demontáže palubky (třeba skrz díru vedle displeje)?

Díky za každou radu.
Placi

popmirek
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 22, 2011 10:46

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od popmirek » pát črc 05, 2013 11:16

Tento zvuk dělá klapka vnitřního okruhu,vylámané plastové zuby na ozubené,m kolečku klapky .Je třeba ale sundat celou palubovku a dá se odpojit v otevřené poloze a je klid,nebo vyměnit.

placi414
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: čtv úno 10, 2011 17:21

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od placi414 » ned črc 07, 2013 18:56

OK ,diky,ale jsem presvedcen ze to pujde odpojit i bez demontaze cele palubky. Kam je zapojen druhy konec dratu od serva? Nestacilo by sundat jen stredovy panel s ovladanim klimy? Predpokladam,ze tam je cele rizeni a odtud vedou vodice k jednotlivym motorkum. Diky za radu.

popmirek
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 22, 2011 10:46

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od popmirek » pon črc 15, 2013 14:19

Je to možné,hledat ve změti drátků na to jsme neměl sílu a odpojil jsem vodič zrovna na klapce.

placi414
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: čtv úno 10, 2011 17:21

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od placi414 » čtv črc 25, 2013 20:31

Problem je vyresen.Kdemontazi staci jen vyndat radio a pak odpojit servo klapky vnitrniho/vnejsiho okruhu ventilace a je klid,jiz zadne cvakani pri kazdem startu.Prace tak na slabou hodku.

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od TomasP » stř srp 21, 2013 13:53

Začal mě trápit přesně stejný problém - k.o. klapka cirkulace vzduchu -> cvakání ca. 10sec. při každém startování auta. Mohl byste prosím podrobněji popsat zp. odpojení kablíku od serva klapky za rádiem? Jak daný kabel poznám, když vyndám rádio? Díky.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

placi414
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: čtv úno 10, 2011 17:21

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od placi414 » ned srp 25, 2013 09:41

Po vyndáni rádia je možno vidět tři svazky vodičů,které se nacházejí v horní části otvoru pro rádio a směřují do bloku ovládání aut.klimatizace.Vodiče k servu ,které ovládá klapku vnitřního a vnějšího okruhu se nacházejí v pravém svazku.Pokud si to dobře pamatuji jde o hnědožlutý a hnědý vodič.Přerušit stačí jen jeden z nich.Pozor ale,stejnou barvu mají ještě další dva vodiče ve stejnem svazku.Je potřeba si vzít voltmetr,minus pol připojit na kostru,plus pol opatřit ostrým špendlikem , propichovat jednotlivé izolace vodičů a měřit změnu napětí při přepínání vnitř./vnějš. okruhu (změna bude cca.mezi 3V a 7V).Na dvou vodičích lze naměřit tuto změnu a jeden z nich je pak potřeba přerušit a konce zaizolovat.Servo bude pak odpojeno.
Je také potřeba dát si pozor ,aby k odpojení došlo ,když je otevřen vnější okruh!Funkce AUTO je i nadále zachována.

kvaki
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: sob led 23, 2010 15:12
Bydliště: Šestajovice, Pha-východ

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od kvaki » stř led 22, 2014 15:24

Měl jsem stejný problém a teď se asi uplně očesalo, je složité se dostat k motorku /klapce/ ? Děkuji za konstruktivní infa.

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od TomasP » stř led 22, 2014 15:55

Nakonec jsem našel jako nejlepší řešení následující: Koupil jsem si novou klapku. Prodává se samostatně od firmy Valeo (Valeo 509603) a stála mě 540Kč vč. DPH. Pak jsem si klapky sám vyměnil. Je to docela obstojně přístupné a není potřeba sundavat celou palubovku. Sundají se jen plasty kolem budíků tedy displaye a také plasty levé horní ventilace. Pak se tam dá dostat a s trochou šikovnosti klapku vyměnit. Mě se zadařilo a vše funguje jak má. Udělal jsem i nějaké fotky z postupu práce, tak až budu mít chvilku, tak je sem mohu dodat. Ještě informace, že práce je vhodná spíše pro lidi s hubenější rukou jinak se tam těžko dosáhne.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

pepabor
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 13, 2010 18:42

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od pepabor » stř led 22, 2014 19:43

TomasP píše:Nakonec jsem našel jako nejlepší řešení následující: Koupil jsem si novou klapku. Prodává se samostatně od firmy Valeo (Valeo 509603) a stála mě 540Kč vč. DPH. Pak jsem si klapky sám vyměnil. Je to docela obstojně přístupné a není potřeba sundavat celou palubovku. Sundají se jen plasty kolem budíků tedy displaye a také plasty levé horní ventilace. Pak se tam dá dostat a s trochou šikovnosti klapku vyměnit. Mě se zadařilo a vše funguje jak má. Udělal jsem i nějaké fotky z postupu práce, tak až budu mít chvilku, tak je sem mohu dodat. Ještě informace, že práce je vhodná spíše pro lidi s hubenější rukou jinak se tam těžko dosáhne.
Ahoj tak konečně někdo kdo to opravil :ole: .Tak fotky sem at se po 5letech zbavím cvakání.

kvaki
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: sob led 23, 2010 15:12
Bydliště: Šestajovice, Pha-východ

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od kvaki » čtv úno 06, 2014 09:45

:boink: Jen dotaz budou nějaké ty fotky ? Děkuji

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od TomasP » pon úno 10, 2014 12:50

Chvilku mi to trvalo. Omlouvám se, ale neměl jsem fotky u sebe a než jsem se k nim dostal...
Stejně se teď těžko něco na autě dělá, když je zima. Počkal bych na teplo, až plasty budou prohřátější, měkčí. Hrozí pak menší riziko jejich zlomení.
K fotkám jsem napsal i poznámky.
Pro sundání plastů jsem použil starou platební kartu. Je hezky tenká a lze zajet rohem pod hrany plastů. Nechtěl jsem je poničit šroubovákem.

Fotky jsou na stránce:
https://picasaweb.google.com/1024706235 ... directlink

Přeji úspěch všem, kdo se do výměny pustí. Není to těžké, ale jako všechno, chvilku si to vezme.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

Uživatelský avatar
Vaskez
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: pon zář 24, 2007 15:06

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od Vaskez » sob bře 29, 2014 19:26

TomasP píše:Chvilku mi to trvalo. Omlouvám se, ale neměl jsem fotky u sebe a než jsem se k nim dostal...
Stejně se teď těžko něco na autě dělá, když je zima. Počkal bych na teplo, až plasty budou prohřátější, měkčí. Hrozí pak menší riziko jejich zlomení.
K fotkám jsem napsal i poznámky.
Pro sundání plastů jsem použil starou platební kartu. Je hezky tenká a lze zajet rohem pod hrany plastů. Nechtěl jsem je poničit šroubovákem.

Fotky jsou na stránce:
https://picasaweb.google.com/1024706235 ... directlink

Přeji úspěch všem, kdo se do výměny pustí. Není to těžké, ale jako všechno, chvilku si to vezme.
Super, moc dekuji
Naposledy upravil(a) Vaskez dne sob led 31, 2015 17:27, celkem upraveno 1 x.
Renault Scenic I 1.6 16V Sportway 2002
Renault Scenic II 1.6i 16V Luxe Privilege 2005
Renault Scenic III 1.6 dCI S&S Bose 2012
Renault Scenic IV 1.6 dCI Intense 2017

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od TomasP » ned bře 30, 2014 23:24

Prima, mám radost, že můj postup někomu pomohl.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

pepabor
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 13, 2010 18:42

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od pepabor » úte dub 01, 2014 20:35

TomasP píše:Prima, mám radost, že můj postup někomu pomohl.
Ahoj tak ja se taky přidávám k tem kterým návod pomohl :super:

kvaki
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: sob led 23, 2010 15:12
Bydliště: Šestajovice, Pha-východ

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od kvaki » sob kvě 24, 2014 13:22

Tak jsem dnes pomocí fotek měnil klapku, práce cca hodinu a půl a trocha krve z kloubů a již vše funguje.
Díky
:super:

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od TomasP » pon kvě 26, 2014 10:47

Děkuji za reakce a gratuluji k úspěšné opravě. Užívejte si ticha po nastartování :).
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

Patrick1972
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 21:09

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od Patrick1972 » úte zář 30, 2014 18:40

Zdar, chci se taky pustit do vymeni taki mi to tak cvaka nebo lupe nebo...i foto mam i novou klapku akorat potrebuji vedet jestli se tam da dostat normal sroubovakem, nebo musi byt kratsi, nebo jak? Jsou tam 3 torx samorezky. Dik moc.

kvaki
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: sob led 23, 2010 15:12
Bydliště: Šestajovice, Pha-východ

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od kvaki » stř říj 01, 2014 14:15

stačí normální

patricktulis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte pro 18, 2012 06:27

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od patricktulis » ned lis 09, 2014 11:04

Tak borci minule jsem se dal na vymenu klapky. No bylo to jinak jak jste tu opisovali. Ten levi otvor vetrani je maly na ruku. A normal srobouvakem to jde tezko, protoze se tam nevejde. mel jsem nastesti imbusove lice torx. S tou mensi stranou to jde.
Ale jde to ne cez levi otvor, treba dat plasty dolu, levou cast, pak i jak je radici paka. Pak spodem. Trva to ale mnohem dele ne 1,5hod. Nakonec se to podarilo a vse funguje. Cvakani taky ustalo. Po kontrole starej klapky byli vylomene zoubky na koleckach.

traumtumberg
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 24, 2018 19:50

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzdu

Příspěvek od traumtumberg » úte říj 30, 2018 20:00

placi414 píše:
ned srp 25, 2013 09:41
Po vyndáni rádia je možno vidět tři svazky vodičů,které se nacházejí v horní části otvoru pro rádio a směřují do bloku ovládání aut.klimatizace.Vodiče k servu ,které ovládá klapku vnitřního a vnějšího okruhu se nacházejí v pravém svazku.Pokud si to dobře pamatuji jde o hnědožlutý a hnědý vodič.Přerušit stačí jen jeden z nich.Pozor ale,stejnou barvu mají ještě další dva vodiče ve stejnem svazku.Je potřeba si vzít voltmetr,minus pol připojit na kostru,plus pol opatřit ostrým špendlikem , propichovat jednotlivé izolace vodičů a měřit změnu napětí při přepínání vnitř./vnějš. okruhu (změna bude cca.mezi 3V a 7V).Na dvou vodičích lze naměřit tuto změnu a jeden z nich je pak potřeba přerušit a konce zaizolovat.Servo bude pak odpojeno.
Je také potřeba dát si pozor ,aby k odpojení došlo ,když je otevřen vnější okruh!Funkce AUTO je i nadále zachována.
Zdravim, mam dotaz ohledně přerušení onoho drátku. Nemám multimetr,tudíž budu zkoušet pokus omyl. Ale nevím, jak poznám kdy je klapka otevřená, resp. abych měl pořad vnější okruh ? Díky za radu.

Invi
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 30, 2017 09:55

Re: cvakání v servu ovládání vnitřního okruhu cirkulace vzduchu

Příspěvek od Invi » úte dub 30, 2019 08:48

Pánové nevíte někdo jak je ten motorek řízený? Mám taky zlomenou klapku. Chod klapky je necelých 90°. Motorek ale tou hřídelí otočí klidně kolem dokola než se vypne. Otázka tedy zní - co určuje kdy se motorek zastaví? Je to čas nastavený někde v kompjůtru přístupný přes diagnostiku, nebo se někde měří proud jehož přednastavená hodnota chod motorku vypne nebo se prostě počítá s tím, že motorek nevyvine takovou sílu aby osu klapky ukroutil a jeho chod je nastavený časově natvrdo bez možnosti korekce. Nějaké spínače krajních poloh jsem nikde neviděl. Stejně tak vnitřek toho mechanismu je primitivní plastový převod ozubenými kolečky a že by motorek nebyl schopný klapku ukroutit, to je nesmysl, o kterém se dost z nás přesvědčilo. Jde mi o to, že teď mám rozdělané auto a nechce se mi tam dávat novou klapku abych byl zanedlouho tam co teď.

(Auto je Espace IV, 2004)
Espace IV, 3.0 dci, 2004

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů