ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Moderátor: Moderators General
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Mám stejný problém. Po demontáži regulátoru - elektronická verze - jsem zjistil vyžhavený konektor regulátoru. Po vyčištění a propájení DPS je ventilátor funkční. Je ale cítit "vůně" tavícího se plastu a nechci vyhořet, takže jej nepoužívám. Protikus na kabeláži nešlo z důvodu nepřístupnosti dobře vyčistit. Uvažuji o vystřhnutí tohoto konektoru, podobně jako "Anti", prodloužení vodičů a připojení "natvrdo". Je to ale reálné jen po demontáži kastlíku u spolujezdce, viz popis od "ZdenoKo", nebo bude nutná i demontáž horního dílu palubovky dle popisu od "Jirin_cz" na začátku tohoto vlákna? Děkuji za reakce.
Naposledy upravil(a) Soemtron dne pon zář 26, 2016 22:27, celkem upraveno 1 x.
Scenic II 1.5dCi
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Vycvakl jsem spečený konektor, dráty naletoval přímo do reglu a rozebíratelný propoj udělal fastony. K tomuto stačí sundat jen spodní díl palubky u spolujezdce, ale to už znáš. Jen montáž fastonů na dráty chtělo trošku akrobacie pod palubkou (jsou krátký). Foto konektoru:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/#DSCN1933.jpg
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/#DSCN1933.jpg
Scenic 1,5 dCI, Twingo 1,2 (Scenic 1,9 dT) Honda Civic 2,2 ctdi
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Zdravím. Dnes jsem se dal do opravy.
Postup demontáže regulátoru ventilátoru topení za pomoci předchozích příspěvků:
Nejdříve odpojit baterii a připravit šroubovák TORX20 !!!
1. Uvolnit horní plastový (včetně spínače var. světel, zamykání dveří) kryt řadící páky popotažením k sobě a nahoru.
2. Povolit 2 šroubky, krajní (foto 1000) pod panelem rádia a dole u plynového pedálu dva plastové kolíky držící spodní kryt řadící páky. Kryt povytáhnout, uvolnit.
3. Uvolnit další dva šrouby, vnitřní pod panelem rádia. (foto 0999)
4. Celý panel včetně rádia silou povytáhnout k sobě a posunout doleva.
5. Uvolnit šroub na foto 1001 schránky spolujezdce.
6. Uvolnit dva spodní šrouby schránky, levý pod plastovou krytkou foto 1002 a pravý foto 1003. Pozor ať nezapadne pod plast obložení .
7. Vyloupnout na pravé straně kryt s vypínačem airbagu a pod ním další šroub schránky.
8. Ze vnitř schránky v horní části vyšroubovat další tři šrouby.(1004)
9. Schránku drží tedy celkem 7 šroubů.
10. Schránku trochu násilím v horní části vypáčit (foto 1005)
11. Odpojit – vytáhnout – hadici vyhřívání schránky (1056)
12. Najít a demontovat regulátor povolením jednoho šroubku.
13. Vyžhavený kontakt konektoru regulátoru jsem „opravil“ tak, že jsem regulátor rozebral, u poškozeného kontaktu vyvrtal otvor (pozor na poškození spojů a součástek, je to oboustraná deska) a připájel 20cm silnějšího vodiče ( 6 mm ² ), viz foto (1044, 1052, 1053)
14. Z vyžhaveného protikusu konektoru co je na kabeláži jsem odstřihl příslušný vodič a spojil šroubovací svorkou – čokoládou – s takto upraveným regulátorem a zapojil zpět konektory.
15. A nyní již opačným postupem vše složit a nakódovat rádio. Pro mne práce na celý den.
Vlastně se jedná jen o 12 šroubků a dobré nervy.
Foto na : http://soemtron.rajce.idnes.cz/SCENIC_I ... or_topeni/
Děkuji všem za zde uvedené informace.
Postup demontáže regulátoru ventilátoru topení za pomoci předchozích příspěvků:
Nejdříve odpojit baterii a připravit šroubovák TORX20 !!!
1. Uvolnit horní plastový (včetně spínače var. světel, zamykání dveří) kryt řadící páky popotažením k sobě a nahoru.
2. Povolit 2 šroubky, krajní (foto 1000) pod panelem rádia a dole u plynového pedálu dva plastové kolíky držící spodní kryt řadící páky. Kryt povytáhnout, uvolnit.
3. Uvolnit další dva šrouby, vnitřní pod panelem rádia. (foto 0999)
4. Celý panel včetně rádia silou povytáhnout k sobě a posunout doleva.
5. Uvolnit šroub na foto 1001 schránky spolujezdce.
6. Uvolnit dva spodní šrouby schránky, levý pod plastovou krytkou foto 1002 a pravý foto 1003. Pozor ať nezapadne pod plast obložení .
7. Vyloupnout na pravé straně kryt s vypínačem airbagu a pod ním další šroub schránky.
8. Ze vnitř schránky v horní části vyšroubovat další tři šrouby.(1004)
9. Schránku drží tedy celkem 7 šroubů.
10. Schránku trochu násilím v horní části vypáčit (foto 1005)
11. Odpojit – vytáhnout – hadici vyhřívání schránky (1056)
12. Najít a demontovat regulátor povolením jednoho šroubku.
13. Vyžhavený kontakt konektoru regulátoru jsem „opravil“ tak, že jsem regulátor rozebral, u poškozeného kontaktu vyvrtal otvor (pozor na poškození spojů a součástek, je to oboustraná deska) a připájel 20cm silnějšího vodiče ( 6 mm ² ), viz foto (1044, 1052, 1053)
14. Z vyžhaveného protikusu konektoru co je na kabeláži jsem odstřihl příslušný vodič a spojil šroubovací svorkou – čokoládou – s takto upraveným regulátorem a zapojil zpět konektory.
15. A nyní již opačným postupem vše složit a nakódovat rádio. Pro mne práce na celý den.
Vlastně se jedná jen o 12 šroubků a dobré nervy.
Foto na : http://soemtron.rajce.idnes.cz/SCENIC_I ... or_topeni/
Děkuji všem za zde uvedené informace.
Scenic II 1.5dCi
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Kdyby měl někdo zájem ,mám jeden fukční na prodej .
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Taky patřím k těm,co přestal jít ventilátor.Stojím ve Svinově na nádraží a najednou ticho..přestal jít.Jen ta cesta při 5 stupních..nic moc.
Ale díky foru je to o.k.
Neodpojoval jsem baterku,nevytahoval rádio...ucvakl dva dráty k tomu modulu..Přípájení nové silnější svorkovnice nebyl problém,pro spojení ucvaknutých kabelů jsem použil dutinky a kleště.Přikládám foto..tedy odkaz,který jsem našel u Zefka.
ahoj..
Ale díky foru je to o.k.
Neodpojoval jsem baterku,nevytahoval rádio...ucvakl dva dráty k tomu modulu..Přípájení nové silnější svorkovnice nebyl problém,pro spojení ucvaknutých kabelů jsem použil dutinky a kleště.Přikládám foto..tedy odkaz,který jsem našel u Zefka.
ahoj..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
ZdenoKo : Tvůj kompletní postup jsem vyzkoušel. Fakt super. Vše funguje jak má. Úspora 2200Kč. Děkujem
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Není zač.xxxpida píše:ZdenoKo : Tvůj kompletní postup jsem vyzkoušel. Fakt super. Vše funguje jak má. Úspora 2200Kč. Děkujem
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Tak se mi zase netočí, ale nejde mi proud ani na pojistku. Nevíte kde mám přibližně hledat? Relátko, nebo nějakou pojistku v motorovém prostoru?
Díky za každou radu.
Díky za každou radu.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Jak tak koukám do schématu, tak se mi to nezdá. Pokut nemáš napětí na pojistce ventilátoru (40A), tak by neměla jít ani klimatizace a stejně tak by nemělo být napětí na pojistce pro autorádio, stěrače, ostřikovač (15A) - mají společný přívod z jednoho relé a potažmo pojistky F4 (70A). Pokut tedy ostatní popsané věci jdou, tak bez urážky, ale opravdu je ta pojistka bez napětí?
Jo, ale schema mám pouze pro manualní ovládání klimatizace, ale v základu to asi bude stejný.
Jo, ale schema mám pouze pro manualní ovládání klimatizace, ale v základu to asi bude stejný.
Scenic 1,5 dCI, Twingo 1,2 (Scenic 1,9 dT) Honda Civic 2,2 ctdi
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
do toho scémátka jsem koukal taky. Vše ostatní funguje.
Zítra se na to vrhnu a uvidím. Díky za potvrzení doměnky.
Tak oprava. Na pojistku proud šel, zmátla mě informace, že ten menší konektor vede k ventilátoru. Naopak je to přívod.
Bohužel ten předřadný odpor už je asi v háji. Objednal jsem nový za 1000 kč na autodilos.cz.
Mám ale vyhřátý konektor ten delší co vede k ventilátoru. Nevíte kde ho koupit?
Díky
Další edit abych nespamoval. Opraveno, předřadný odpor byl v pořádku, bylo to v konektoru. Už zase foukám.
Zítra se na to vrhnu a uvidím. Díky za potvrzení doměnky.
Tak oprava. Na pojistku proud šel, zmátla mě informace, že ten menší konektor vede k ventilátoru. Naopak je to přívod.
Bohužel ten předřadný odpor už je asi v háji. Objednal jsem nový za 1000 kč na autodilos.cz.
Mám ale vyhřátý konektor ten delší co vede k ventilátoru. Nevíte kde ho koupit?
Díky
Další edit abych nespamoval. Opraveno, předřadný odpor byl v pořádku, bylo to v konektoru. Už zase foukám.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Zdravím,
chtěl bych poprosit - jestli je tu někdo, kdo ví, kde se přesně nachází předřadný odpor k ventilátoru topení - ovšem pro vozidla s manuální klimou. Ostatní zatím řešili všichni problém s regulátorem pro automatickou klimu a ten je jiný a jinde... Mě už se ten odpor pokazil jednou, před dvěma lety a tehdy jsem si jej nechal vyměnit v servisu, jen ten díl jsem si sehnal sám, páč v Renaultu byl klasicky předražený... No a zřejmě díl moc kvalitní nebyl, protože stupeň 2, nejvíce používaný, přestává jít ( občas jde, občas ne a intervaly kdy nejde jsou stále delší a brzy už asi nepůjde vůbec. Pokud se k tomu dá dostat bez demontáže poloviny palubky, zkusil bych si to vyměnit sám, i když tam je problém, že se to musí odstřihnout a připájet, což při tom přístupu asi není zrovna snadný úkon...
Jestli má někdo zkušenosti, předem díky !
Scenic II, rv. 2003, 1.6.
chtěl bych poprosit - jestli je tu někdo, kdo ví, kde se přesně nachází předřadný odpor k ventilátoru topení - ovšem pro vozidla s manuální klimou. Ostatní zatím řešili všichni problém s regulátorem pro automatickou klimu a ten je jiný a jinde... Mě už se ten odpor pokazil jednou, před dvěma lety a tehdy jsem si jej nechal vyměnit v servisu, jen ten díl jsem si sehnal sám, páč v Renaultu byl klasicky předražený... No a zřejmě díl moc kvalitní nebyl, protože stupeň 2, nejvíce používaný, přestává jít ( občas jde, občas ne a intervaly kdy nejde jsou stále delší a brzy už asi nepůjde vůbec. Pokud se k tomu dá dostat bez demontáže poloviny palubky, zkusil bych si to vyměnit sám, i když tam je problém, že se to musí odstřihnout a připájet, což při tom přístupu asi není zrovna snadný úkon...
Jestli má někdo zkušenosti, předem díky !
Scenic II, rv. 2003, 1.6.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Je jiný, ale je na stejném místě - kousek od noh spolujezdce
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
ahoj.
mám podobný problém.vlastním granda v benzínu a s manualní klimou , topení mě funguje jen na trojku a čtyřku.jednička a dvojka je hluchá.jinak vše ostatní je ok.
prosím Vás o radu, kde hledat závadu...
díky Kubin
mám podobný problém.vlastním granda v benzínu a s manualní klimou , topení mě funguje jen na trojku a čtyřku.jednička a dvojka je hluchá.jinak vše ostatní je ok.
prosím Vás o radu, kde hledat závadu...
díky Kubin
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Odpor kúrenia.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Dík za radu,už jsem to tu četl ale znáte to,víc hlav.Ne vážně dík...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Ahoj renaultťáci, mám bazarový Scénic II (2004). Před týdnem jsem nastartoval a pak zjistil, že ventilátor topení se netočï. V servisu, (neznačkovém), mi řekli, že celá palubka musí dolů. Jen za práci chtějí 3 tisíce. To mně nepotěšilo. Vrátil jsem se, nastartoval, otevřel schránku vpravo dole, dlaní jsem 3x uhodil na její levou stranu ...a ventilátor se roztočil. Není to zrovna ideální způsob jak nahodit ventilátor, ale funguje. Tak se ptám : V čem je problém? Je tam nějaký špatný dotek?
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Určitě to stojí za kontrolu. Konektor tam je.
http://korf.cz/navod-na-opravu-predradn ... -r-v-2008/
Ten návod je i zde v tomto vlákně.
http://korf.cz/navod-na-opravu-predradn ... -r-v-2008/
Ten návod je i zde v tomto vlákně.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Ahoj ZdenoKo z Litoměřic. Pracoval jsem podle Tvého návodu, (ventilátor se netočí), ale nepodařilo se mi sundat celou plastovou část, ve kterē je přihrádka spolujezdce. Konkrétně : Na Tvé 1. fotce jsou úplně vpravo zeleně označeny 2 šrouby nad sebou. Spodní jsem povolil, ale nenašel jsem přístup k tomu vrchnímu, a na tomhle jediném šroubu jsem ztroskotal. Jak se k němu dostanu? Dík za odpověď.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Musí se sundat ten plast, ve kterém je přepínač na deaktivaci airbagu. Pod ním je ten šroubek.Hajaja píše: ↑ned led 27, 2019 17:29Ahoj ZdenoKo z Litoměřic. Pracoval jsem podle Tvého návodu, (ventilátor se netočí), ale nepodařilo se mi sundat celou plastovou část, ve kterē je přihrádka spolujezdce. Konkrétně : Na Tvé 1. fotce jsou úplně vpravo zeleně označeny 2 šrouby nad sebou. Spodní jsem povolil, ale nenašel jsem přístup k tomu vrchnímu, a na tomhle jediném šroubu jsem ztroskotal. Jak se k němu dostanu? Dík za odpověď.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
ZdenoKo : Včera jsem udělal všechno podle Tvēho návodu. A pohoda, všechno fungovalo jak je třeba.Dnes odpoledne, když jsem nastartoval asi po páté, ventilátor začal hrozně hlasitě vrčet jako traktor. Musel jsem ho vypnout. Co to zase proboha je za záhadu? Už jsem z toho na pepku.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Tak se tam dostal asi bordel. Je tam vidět z prostoru od vzduchového filtru. Klidně tam může být listí nebo malá větev. Jinak otáčky mění?
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Otáčky měňí, teplý vzduch fouklá. Jen ten rachot mě děsí...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Sundat ten plast pod stěračem. Ten nad vzduchovým filtrem. Pak je tam krásně vidět.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Zdeno Ko. Ještě jsem si vzpomněl, že mi včera mohlo spadnout něco malého dovnitř štěrbinou pro odmlžování předního skla. Jak se k tomu dostanu?
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Zdravím.
Já mám problém s tím,že ventilátor normálně funguje na všechny rychlosti ale jen přepnu na AUTO vypne.Poradí někdo co s tím?
Dík Mirek.
Já mám problém s tím,že ventilátor normálně funguje na všechny rychlosti ale jen přepnu na AUTO vypne.Poradí někdo co s tím?
Dík Mirek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů