ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Moderátor: Moderators General
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Odkud jses...?
Škoda Favorit '89 -> MB Vito -> Renault Scenic I 1.6 16V (mám ho dodneška) -> Škoda Fabia 1.4 Tdi -> Renault Scenic II 1.5 Dci 60kw (mazel)
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Vetrak
srouby co drzi vetrak v tom plastu ktery je nasunuty v topeni...
Škoda Favorit '89 -> MB Vito -> Renault Scenic I 1.6 16V (mám ho dodneška) -> Škoda Fabia 1.4 Tdi -> Renault Scenic II 1.5 Dci 60kw (mazel)
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
jsem od domažlic a ještě takovej dotaz než začnu odpojim baterku že a když zapojim všecno zpatky nenačte se mě nějaká zavada?
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
pokud vsechno zapojis spravne tak ne... A le prvni odpoj baterku... A pozor bude to chtit kod radia...
Škoda Favorit '89 -> MB Vito -> Renault Scenic I 1.6 16V (mám ho dodneška) -> Škoda Fabia 1.4 Tdi -> Renault Scenic II 1.5 Dci 60kw (mazel)
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
- sali
- Člen RCČR
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř zář 23, 2009 21:05
- Bydliště: okr.Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
a ještě bude třeba znovu nastavit okna
Renault Megane II grandtour 1.6 16V 83kW 2005
Renault Megane Scenic III Paris TOM TOM DeLuxe paket 1.6 16V 81kW 05/2014 Black Pearl
http://grandscenic.forumczech.com
Renault Megane Scenic III Paris TOM TOM DeLuxe paket 1.6 16V 81kW 05/2014 Black Pearl
http://grandscenic.forumczech.com
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
ano.. Jeste okna...
Škoda Favorit '89 -> MB Vito -> Renault Scenic I 1.6 16V (mám ho dodneška) -> Škoda Fabia 1.4 Tdi -> Renault Scenic II 1.5 Dci 60kw (mazel)
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
tak to už znam parkrat jsem ji odpojil jinak dík pujdu do toho asi až příští tyden pak dam zpravu jak to dopadlo
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Tak koukám že zatim ke většině závad které se postupně projevují na mém Rencku jsou tady vyčerpávající instrukce na jejich odstranění Z toho mám radost a děkuji za ně ale ty ceny dílů už tak veselé nejsou . Máte nějaké zkušenosti z tím regulátorem otáček ale od nějaké německé Fa. je úplně stejný jen ty připojovací místa pro konektory nejsou zelené ale šedé a nestojí 1800ale cca 900.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Birkof: zdravím kde se dá sehnat ten celý modul? Děkuji
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Přidám se také s problém i když trochu jiným, větrák se mi zapne a po cca 10 vteřinách se vypne a nejde, mám automatickou klimu, na displeji je vidět, že by měl jet třeba naplno ale nic. Čím to může být ?
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
TAK VYMĚNĚNA KRABIČKA S PŘEDŘADNÝM ODPOREM( práce cca 1 hodinu + díl z vrakoviště za 800,-) A JIŽ FOUKÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁM
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Můžete omrknout pár příčin nefunkčnosti, nebo zlobivosti ventilátoru:
umístnění:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/ ... opisem.jpg
studené spoje regulátoru:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/ ... gultor.jpg
napájecí konektor regulátoru:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/#DSCN1933.jpg
Po odstranění těchto slabších míst vše zase funguje.
umístnění:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/ ... opisem.jpg
studené spoje regulátoru:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/ ... gultor.jpg
napájecí konektor regulátoru:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II/#DSCN1933.jpg
Po odstranění těchto slabších míst vše zase funguje.
Scenic 1,5 dCI, Twingo 1,2 (Scenic 1,9 dT) Honda Civic 2,2 ctdi
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
V té krabičce se dá vyměnit ten velký tranzistor FET (okolo 50ti Kč) na chladiči a pak to zase reguluje.
R Espace I 2.2i TXE 1990, R Espace II 2.2i 1995
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Včera mi najednou za jízdy zapnul ventilátor na plno.
Zapne se hned po nastartování a na nic nereaguje.
Nemůže být jen v háji nějaká pojistka? Nebo je to určitě ten předřadný odpor?
Mám RS2 r.v. 2008 s klimatizací.
Díky za případné návody na demontáž.
Zdeno
Zapne se hned po nastartování a na nic nereaguje.
Nemůže být jen v háji nějaká pojistka? Nebo je to určitě ten předřadný odpor?
Mám RS2 r.v. 2008 s klimatizací.
Díky za případné návody na demontáž.
Zdeno
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Oprava hotová. Stálo mě to 69 kč a chvilku práce.
V Auto Kelly stojí nový modul 2022 kč.
Návod na opravu předřadného odporu ventilátoru topení ve voze Renault Scenic 2 r.v. 2008:
Závada se projevila tak, že se mi za jízdy najednou sepnul ventilátor naplno a nešel nijak regulovat. V dnešní době není nic jednoduššího, než sednout k internetu a googlovat. Většina informací mě nasměrovala k již zmíněnému předřadnému odporu. Na mém oblíbeném diskusním fóru http://forum.renaultclub.cz se tomuto problému také věnují a popisují možnost výměny celého modulu, nebo pouze poškozené součástky.
Nový modul se dá sehnat za 2022 kč. ( např. Auto Kelly : dk j0051 ), nebo starší na vrakáči, ale to jsem nezjišťoval.
Já ovšem nerad zbytečně utrácím a tak jsem googloval dál. Našel jsem si informace o umístění onoho modulu v mém typu auta a co vše je potřeba demontovat.
Budete potřebovat jen Torx šroubovák 20. Postup jsem nafotil jen mobilem, tak se omlouvám za kvalitu.
Takže nejdříve je potřeba sundat celou plastovou část, ve které je odkládací přihrádka u spolujezdce. Na prvním obrázku už plast není, zeleně jsou označeny místa kde jsou šrouby.
Musel jsem povolit i plast pod řadící pákou a přizvednout středový panel ve kterém je rádio a ovládání klimatizace. Stačí ho jen přizvednout a už se na šroub dostanete. Červeně označené šrouby drží plast pod řadící pákou. Ten dole vlastně není šroub, ale jen takový čep, který je i ze strany od řidiče.
Na dalším obrázku jsem označil místo kde se modul nachází. Je přidělaný jen jedním šroubkem ( další obr. )
Po vytažení odpojíte dva konektory a demontáž je hotová.
Pokud máte koupený nový modul, pak je vše jasné. Nacvaknout a dát vše zase zpět.
Já si ho opravil takto:
Je potřeba odletovat poškozený mosfet.
Bohužel se mi nepodařilo sehnat stejný, ale po konzultaci s elektrikářem jsem našel náhradu. Dá se říci, že dokonce lepší než ten původní. Má nižší hodnoty ztrátového výkonu, tak by se neměl tolik hřát. Nejsem odborník, tak musím věřit že to tak je.
Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
Cena 69 kč ( dá se sehnat i levněji, ale já to potřeboval hned )
Je potřeba použít teplovodivou pastu mezi mosfet a chladič. Připájet 3 kontakty už je maličkost. Prý je lepší použít hrotovou pájku, ta pistolová prý může nějakým výbojem odpálit elektrosoučásky ( nevím,,, věřím, hrotovou pájku mám, tak neřeším ).
To je vše. Vše funguje tak jak má.
Upozorňuji, že pokud se do toho pustíte děláte to na vlastní riziko.
V Auto Kelly stojí nový modul 2022 kč.
Návod na opravu předřadného odporu ventilátoru topení ve voze Renault Scenic 2 r.v. 2008:
Závada se projevila tak, že se mi za jízdy najednou sepnul ventilátor naplno a nešel nijak regulovat. V dnešní době není nic jednoduššího, než sednout k internetu a googlovat. Většina informací mě nasměrovala k již zmíněnému předřadnému odporu. Na mém oblíbeném diskusním fóru http://forum.renaultclub.cz se tomuto problému také věnují a popisují možnost výměny celého modulu, nebo pouze poškozené součástky.
Nový modul se dá sehnat za 2022 kč. ( např. Auto Kelly : dk j0051 ), nebo starší na vrakáči, ale to jsem nezjišťoval.
Já ovšem nerad zbytečně utrácím a tak jsem googloval dál. Našel jsem si informace o umístění onoho modulu v mém typu auta a co vše je potřeba demontovat.
Budete potřebovat jen Torx šroubovák 20. Postup jsem nafotil jen mobilem, tak se omlouvám za kvalitu.
Takže nejdříve je potřeba sundat celou plastovou část, ve které je odkládací přihrádka u spolujezdce. Na prvním obrázku už plast není, zeleně jsou označeny místa kde jsou šrouby.
Musel jsem povolit i plast pod řadící pákou a přizvednout středový panel ve kterém je rádio a ovládání klimatizace. Stačí ho jen přizvednout a už se na šroub dostanete. Červeně označené šrouby drží plast pod řadící pákou. Ten dole vlastně není šroub, ale jen takový čep, který je i ze strany od řidiče.
Na dalším obrázku jsem označil místo kde se modul nachází. Je přidělaný jen jedním šroubkem ( další obr. )
Po vytažení odpojíte dva konektory a demontáž je hotová.
Pokud máte koupený nový modul, pak je vše jasné. Nacvaknout a dát vše zase zpět.
Já si ho opravil takto:
Je potřeba odletovat poškozený mosfet.
Bohužel se mi nepodařilo sehnat stejný, ale po konzultaci s elektrikářem jsem našel náhradu. Dá se říci, že dokonce lepší než ten původní. Má nižší hodnoty ztrátového výkonu, tak by se neměl tolik hřát. Nejsem odborník, tak musím věřit že to tak je.
Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
Cena 69 kč ( dá se sehnat i levněji, ale já to potřeboval hned )
Je potřeba použít teplovodivou pastu mezi mosfet a chladič. Připájet 3 kontakty už je maličkost. Prý je lepší použít hrotovou pájku, ta pistolová prý může nějakým výbojem odpálit elektrosoučásky ( nevím,,, věřím, hrotovou pájku mám, tak neřeším ).
To je vše. Vše funguje tak jak má.
Upozorňuji, že pokud se do toho pustíte děláte to na vlastní riziko.
Naposledy upravil(a) ZdenoKo dne úte bře 29, 2016 20:47, celkem upraveno 2 x.
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Pánové a dámy, velmi děkuji za toto vlákno a všechny zde uvedené návody, přestal nám jít ventilátor, odhalili jsme zde příčinu ( 99% výpadků je ten controller), objednali nový díl a včera za 50 minut proběhla výměna a vše běží jak má.
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Ahoj kluci taky přidám jeden poznatek s údržbou ventilátoru, v rámci moc velké mojí snahy že jsi udělám desinfekci výměníku tak jsem to vyfoukal vzduchem,myslím prostor kde je filtr a ventilátor přestal makat,tak jsem dneska rozdělal půl auta na přístup k tomu controlleru že jej vyměním ale moje zvědavost byla větší tak jsem začal proměřovat elektriku kudy to pouští proudy k ventilátoru a zjistil jsem že je to ok ale kolega který my pomáhal si nechtěně tzv. škrknul tím controllerem o kostru a začalo všechno makat.tak vůbec nevím čím se závada odstranila,ale je to zajímavá zkušenost,možná nějaký odborník na elektriku to bude vědět ale připadá mě že jsem ho znovu tzv. nastartoval.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Zřejmě se jedná o tzv. kurvítko a to konkrétně "Kurvítko s cíleným účinkem".
Více se dočtete zde:
Více se dočtete zde:
Kód: Vybrat vše
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
Diagnostika Clip ( kdyby někdo nutně potřeboval ).
RS II 16 16V r.v. 2008
RS II 16 16V r.v. 2008
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
jo to asi bude přesná definice té opravy,ale je důležité pro mě že to maká.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Dnes jsem se pustil do objevování regulace ventilátoru.Díky informacím z tohoto fóra jsem úspěšně odmontoval kastlík a našel zmíněný konektor.Ten je samozřejmě vypálený,protože jen IDIOT osadí na takovou pozici konektory takové velikosti.Druhé nemilé překvapení mě čekalo,když jsem hodlal odporové děliče vyjmout abych očistil připojovací terminál.Zatímco odbočky jednotlivých rychlostí jsou připojeny zmíněným pidikonektorem,tak hlavní přívod jak kladného napětí tak země je proveden dostatečně masivní kabeláží,JENŹE DRÁTY VEDOU NĚKAM NAHORU A NEDAJÍ SE ODPOJIT!!!Zkoušel jsem na to místo dostat přes diplej,jenže jsem zjistil že ten je v podstatě v kapse.Takže mi nezbude nic jiného než dráty odštípnout a pak buď letovat nebo použít konektor.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Musíš sundat palubku, pak se dostaneš k ventilátoru. Pokud máš dostatečně ohebnou ruku, tak si odmontuješ plynový pedál a v podstatě šáhneš až nahoru na ventilátor a můžeš ten konektor odpojit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Díky za info.nakonec jsem dráty odštípnul.A nejen je,ale i ten konektor.Dráty z konektoru jsem pájel přímo na plošky výstupu regulačních odporů,na ty dva dráty použil čokoládu.
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Ahoj.všechny vás zdravím.jsem tady nový a mám velkou prosbu.najdu prosím někde nafoceny kryt na pojistkovou skřín? jedna se o vuz megan scenic 1,6 16V. nevim,ktera pojistka k čemu patří. z ničeho nic uplně přestal fungovat ventilator tak chci zacit u toho nejjednoduššího - pojistky . Moc děkuji
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
ahojte , svokor kupil auto s tymto problémom , vie to niekto opravit ? on je z okresu Skalica takze aj juzna Morava okolo Breclavi by nevadila pripadne aj okolie Bratislavi pripadne cele zahorie , dik
Vel Satis 2.0 dci
Re: ventilátor topení - nechce měnit otáčky
Ahoj všichni.Moc děkuji za poskytnuté rady a fotky. Přesně podle návodu jsem rozdělal palubovku a problém jsem našel. Ted musím najít nějakého autoelektro,protože jsem našel vypálený konektor a nevím,jak na to. Ještě jednou Všem moc děkuji.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů