Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Moderátor: Moderators General
Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Našel jsem zde vlákno, kde kdosi psal, že i v origo Renault servisu bylo řečeno, že Scenic II., tedy jeho spojka zabírá nahoře a je to v pohodě. Já koupil auto - 1.6 16 ventil benzín r.v.2003 před 3/4 rokem a měl co dělat, abych odjel. Bylo mi řečeno, že je to normální a musím si na to zvyknout. Dodnes jsem "nezvyknutý", veškerá rozjíždění jsou metodou "pokus-omyl", kdybych to měl popsat přesněji, spojka nejenže zabírá nahoře, ale i navíc jen kraťounkou chvíli. Řeším to přidáváním plynu více než bych dělal u jiných aut. Kvůli nějaké drobnosti jsem auto dával "lokálnímu garážovému" odborníkovi, který ovšem se Sceniky od řady II. výše nemá zkušenosti. Jinak francouzská auta jsou skoro jeho specializace. Rozjel se úspěšně hned po druhém chcípnutí... Fakt JE TO NORMÁLNÍ ???
V práci kamarád má ten samý vůz, zkoušel jsem se rozjíždět s ním a nebyl problém. Jenže on má dvoulitr, dehet, 6 rychlostí, takže předpokládám, že srovnávat moc nemohu. Máte někdo zkušenost s něčím podobným ? Jestli je problém na spojce, kolik si zhruba říkají garážmistři a kolik origo servisy ? Co vše je nutno měnit a hlavně, za KOLIK ? (samozřejmě jen odhadem).
Chudákovi manželce dělá problémy odjet z každé druhé červené na křižovatce, přece jen s autem nejezdí každý den jako já. Jinak autíčko milujeme kvůli jeho prostoru pro rodinu a líbí se nám i vzhledově. Dalo by se říci, že se z nás stali Renault maniaci, doporučujeme ho všude, jen zamlčujeme náš "problémek"....
Díky, za jekékoli postřehy k tématu.
V práci kamarád má ten samý vůz, zkoušel jsem se rozjíždět s ním a nebyl problém. Jenže on má dvoulitr, dehet, 6 rychlostí, takže předpokládám, že srovnávat moc nemohu. Máte někdo zkušenost s něčím podobným ? Jestli je problém na spojce, kolik si zhruba říkají garážmistři a kolik origo servisy ? Co vše je nutno měnit a hlavně, za KOLIK ? (samozřejmě jen odhadem).
Chudákovi manželce dělá problémy odjet z každé druhé červené na křižovatce, přece jen s autem nejezdí každý den jako já. Jinak autíčko milujeme kvůli jeho prostoru pro rodinu a líbí se nám i vzhledově. Dalo by se říci, že se z nás stali Renault maniaci, doporučujeme ho všude, jen zamlčujeme náš "problémek"....
Díky, za jekékoli postřehy k tématu.
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Mám ten samý motor v Mégane II a ze začátku jsem měl taky problémy. Bylo to ale spíš o tom, že motor má docela nízký volnoběh a při necitlivém puštěním spojky s sebou škubne a stojí. Navíc jde spojka hodně lehce a není v ni přímo cítit záběrový bod. Ideální, jak se s tím naučit rozjíždět, je naučit se spojku pustit tak, aby byla těsně před záběrem. Pak už stačí kousek a troška plynu. Klidně si několikrát vyzkoušet rozjet auto bez plynu - tohle musí jít úplně samo. Když už potom člověk ví, kde spojka zabírá, tak se naučit přiskakovat. Pak už jsou rozjezdy hračka. U nafty zabírá spojka daleko dříve.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
: Zefek - no, nepotěšil jsi mne. (Díky moc za reakci)
Přesně do detailu popisuješ mé pocity. Není možné určit přesný bod záběru spojky, což by nebyla taková tregédie, ale ještě k tomu poloautomatická ruční brzda - to už je vražedná kombinace...Připomněl jsi mi jednu věc, kterou jsem neuvedl. Bavil jsem se s jedním automechanikem, který s mým autem jel z Berlína /ale nemám ho od něho, ale jeho šéfa/ do CZ, kterému jsem si stěžoval a ptal se, jestli by pomohla nějaká oprava. Popisoval jsem mu své pocity z používání auta, ale on mi říkal, že sice je spojka nezvyklá, ale na druhou stranu nijak neprokluzuje, takže by snad měla být O.K. Ale na druhou stranu musím znovu zopakovat - když si do auta sedl automechanik, který akorát neměl zkušenosti s Scenicem II. a rozjel se napotřetí, to by asi normální být nemělo...
Přesně do detailu popisuješ mé pocity. Není možné určit přesný bod záběru spojky, což by nebyla taková tregédie, ale ještě k tomu poloautomatická ruční brzda - to už je vražedná kombinace...Připomněl jsi mi jednu věc, kterou jsem neuvedl. Bavil jsem se s jedním automechanikem, který s mým autem jel z Berlína /ale nemám ho od něho, ale jeho šéfa/ do CZ, kterému jsem si stěžoval a ptal se, jestli by pomohla nějaká oprava. Popisoval jsem mu své pocity z používání auta, ale on mi říkal, že sice je spojka nezvyklá, ale na druhou stranu nijak neprokluzuje, takže by snad měla být O.K. Ale na druhou stranu musím znovu zopakovat - když si do auta sedl automechanik, který akorát neměl zkušenosti s Scenicem II. a rozjel se napotřetí, to by asi normální být nemělo...
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Pokud spojka neprokluzuje a vypíná (jdou házet rychlosti), tak na ni není nic špatného. Spojka je u tohoto typu kapalinová, takže nejde ani nějak seřídit. Když se spojka pouští pomalu, tak je to bez problémů a s autem se dá rozjet hezky. Hodně mi ze začátku dělaly problémy rozjezdy do kopce, byť i mírného právě kvůli tomu, že jsem nedokázal odhadnou, jestli už spojka zabírá, nebo ne. Pomáhal jsem si tak ruční brzdou (mám manuální) a pomalu jsem si chystal záběr. Časem se to zlepšilo. Před tím jsem měl taky benzínového Renaulta, ale o hodně staršího a spojka zabírala úplně stejně. Tam to bylo akorát horší, protože jsem vždycky od spojky v místě záběru dostal takový lehký kopanec a měl jsem tendenci pedál rychle pustit, takže to byla trošku posilovna
Chce to asi zkoušet a zkoušet, nesnažit se divoké rozjezdy za každou cenu, ale klidně se rozjíždět s pozvolným pouštěním pedálu a hledáním záběru. Časem to do nohy přejde samo.
Chce to asi zkoušet a zkoušet, nesnažit se divoké rozjezdy za každou cenu, ale klidně se rozjíždět s pozvolným pouštěním pedálu a hledáním záběru. Časem to do nohy přejde samo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Spojka musí fungovat (pokut je v pořádku) na všech autech přibližně stejně, liší se pouze ovládací síla. Když srovnám R.19, Scenic I, II, Megane II, nebo Fabii, zabírá to +/- stejně. Bejt Tebou, nečekám až někde zůstanu stát a zajedu někam kde tomu rozumí a spojku vymění. Dle mě je na odchodu, ale nejsem mechanik a v Tvojem autě jsem neseděl. Tak ať Ti to dobře dopadne.
Scenic 1,5 dCI, Twingo 1,2 (Scenic 1,9 dT) Honda Civic 2,2 ctdi
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Já bych to neviděl tak dramaticky. Spojka neklouže a vypíná. To je základ. Tady je spojka ovládaná kapalinou a jediné, co by se na spojce mohlo vysypat je vypínací ložisko. Ale pak by spojka přestala vypínat a nedalo by se řadit. Tyhle auta to prostě mají takové citlivější. Když už to dělalo problém i mi a já mám taky řidičák na kde co ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Ahojte,
mám Renault Grand Scenic II, r.v. 2007, 2.0 dCi, 150 koní, reálne najazdených 180 000 km.
Spojka sa správa presne tak ako popisuje "mamlal2" v prvom príspevku. Auto ide ako hodinky, ako nové, žiaden divný zvuk, ...
Ale ked si doň sadne iný šofér, tak mu to jednoducho zdochne. Tak isto mojej priateľke, ktorá jazdí iba občas to zdochýňa.
Hladal som tu na fóre info, či sa to dá niekde doštelovať. Teraz zaberá v 3/4 a takmer v jednom bode, je to dosť nepohodlné.
Neviem čo s tým ...
juro
mám Renault Grand Scenic II, r.v. 2007, 2.0 dCi, 150 koní, reálne najazdených 180 000 km.
Spojka sa správa presne tak ako popisuje "mamlal2" v prvom príspevku. Auto ide ako hodinky, ako nové, žiaden divný zvuk, ...
Ale ked si doň sadne iný šofér, tak mu to jednoducho zdochne. Tak isto mojej priateľke, ktorá jazdí iba občas to zdochýňa.
Hladal som tu na fóre info, či sa to dá niekde doštelovať. Teraz zaberá v 3/4 a takmer v jednom bode, je to dosť nepohodlné.
Neviem čo s tým ...
juro
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Scenic II r.v.2004. Spojka presne taká istá ako je popísané v prvom príspevku. V origo Renault servise (kde mi menili rozvody a dokonca aj k mojej spokojnosti) mi mechanik povedal, ze tie spojky proste sú také citlivé. Tak sa učím. Zistil som, že keď spojka začne zaberať vyššie ju nepúšťam a auto sa rozbehe akoby bola spojka automatická. Vtedy sa neprejaví ani trhnutie.
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
scenic II 1,6 16V spojka uplne v pohode...rozjazdy bez problemov ci moje ci kamaratove ktory ma toyotu, alebo mamine(honda)...neviem podla mna az take citlive to nieje, naprpti tomu brzdy hned kazdy okomentuje na scenicu ze su citlivejsie...neviem ci jev tom rozdiel ale scenica mam ako prvy majitel zo skladu z viedne..
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
zdravim,
měl jsem přesně tento problém. Nevím jestli jsem to vyřešil nebo ne, proto se chci podělit o zkušenost:) Spojku jsem odvzdušnil tak, že sem vytáhl černou hadičku nechal protéct kapalinou z nádržky a do hadičky, která vede k ložisku jsem stříknul stříkačkou kapalinu. Hadičky jsem spojil, zacvakl spony. Poté jsem rychle tak 10x za sebou sešláp spojku. A od té doby mi spojka zabírá před prostředkem. Uplně super tah už při rozjezdu, vůbec neni tak citlivá. Prostě jiný auto. Díky
měl jsem přesně tento problém. Nevím jestli jsem to vyřešil nebo ne, proto se chci podělit o zkušenost:) Spojku jsem odvzdušnil tak, že sem vytáhl černou hadičku nechal protéct kapalinou z nádržky a do hadičky, která vede k ložisku jsem stříknul stříkačkou kapalinu. Hadičky jsem spojil, zacvakl spony. Poté jsem rychle tak 10x za sebou sešláp spojku. A od té doby mi spojka zabírá před prostředkem. Uplně super tah už při rozjezdu, vůbec neni tak citlivá. Prostě jiný auto. Díky
megane II 1.6 16v r.v.2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Díky moc Miloslavovi, ale pro nás technicky tupější by ten popis mohl být podrobnější. Jáké dvě černé hadičky, jakou kapalinu, kde konkrétně...Kdyby se jó nudil, tak fotku, ale je asi šťastný, že má od toho pokoj, tak se tam vrtat znovu nebude.
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Zprvu poukazuju na to, že se jedná, v mym případě o motor 1.6 16v megane II, nevím jak je tomu u scenica II a jiné motorizace, ale princip je určitě stejný.
Kovové sponky jsem vytáhl nahoru, poté jsem vytáhl černou hadičku (zakroužkováno) a pomalu vytékala brzdová kapalina (DOT4).
Vzal jsem injekční stříkačku bez jehly a natáhl novou brzdovou kapalinu (DOT4) a stříknul do šedivo-bílé obruby (šipka) skoro celý obsah až kapalina vystříkla ven.
Černou hadičku jsem zpět zacvakl do šedivo-bílé obruby a sponky jsem zacvakl.
Další věc co jsem udělal, že jsem rychle za sebou tak 10x našlapal spojkový pedál, šel jsem se podívat, brzdová kapalina ubyla, tak jsem dolil. Zase jsem tak 10x za sebou našlapal a už nic neubylo.
Od té doby jak jsem již popisoval, spojka zabírá zhruba před prostředkem, není citlivá.
Díky.
megane II 1.6 16v r.v.2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Jednička s hvězdičkou Miloslavovi. S tou fotkou jsem si opravdu jen spíše dělal prdču a on to vzal vážně. Takže děkujeme opravdu moc, snad to nějaký techničtější talent vyzkouší dříve než já, ode dneška v robotě od nevidím do nevidím.
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Az na to ze odvzdusnovak spojky je hned vedla
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
"vedle" tím je myšleno to, jak je na tom černej klobouček? jestli ano, tak to vím, ale přesto jsem to udělal tak, jak jsem popisoval a dle mého ta spojka teďka zabírá tak jak má... žádný cukavý rozjezdy
megane II 1.6 16v r.v.2003
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Já se teda rozjíždím tak, že pustím spojku do záběrového bodu a pak ji držím. Těsně před záběrovým bodem si přidám tolik plynu, kolik potřebuju. Rozjezd je úplně hladký, bez cukání. Puštěním spojky kousíček nad záběrový bod a přidáním více plynu docílím rychlejšího rozjezdu. Ale spojku stále držím v té stejné poloze, nepouštím ji. Jen co motor překoná rozpohybování auta (pokles otáček), spojku zmáčknu a řadím dvojku. Vyjímkou je kopec. Tam jedničku vytáčím až k 2 tisícům.
Dělám to tak u všech aut a nikdy jsem neměl problém.
Dělám to tak u všech aut a nikdy jsem neměl problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Ano samozřejmě taky sem se naučil se s tím rozjíždět, ale pořád jsem musel mít na paměti, že je tam citlivá spojka.. ne jako dejme tomu u c-maxe, mondea, kde jsem ani nepřemýšlel při rozjezdu, jestli zrovna je spojka v záběru či ne prostě automatika:) a teď jsem toho docílil i u megana... Je to zajímavý, ale jsem rád:)
megane II 1.6 16v r.v.2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Vďaka Miloslav. Tvoj návod pomohol aj mne. Nerobil som to celkom tak, trochu zjednodušil. Vytiahol som len jednu kovovú sponu a hadicu len povytiahol. Asi desať - pätnásťkrát zošliapol pedál. Vytieklo cca 0,5 dcl kapaliny. Všetko dal späť a spojka zaberá ako popisuješ. Nohu mám opretú o podlahu a v pohode spojka pomaly zaberá. Len ten úžasný prístup ku všetkému. Zhora som si ani neškrtol, všetko zo spodu
Mám jednu poznámku ohľadom fóra, ale nie len tohto. Jeden niečo urobí, alebo len vyskúša, ale takmer všetci čo sa zapoja do diskusie len to komentujú, žiadne konkrétne kroky neurobia. Mnohí sa pýtajú prečo je to tak a nie inak, čo by sa s tým dalo robiť, ale keď im aj poradia tí, ktorí to majú odskúšané, aj tak len znova píšu. Načo? Choďte do servisu, alebo si kúpte nové auto. Týmto sa nechcem nikoho dotknúť, len keď hľadám v odpovediach čo s daným problémom, prečítam desať strán aj tak sa nič praktické nedozviem.
Mám jednu poznámku ohľadom fóra, ale nie len tohto. Jeden niečo urobí, alebo len vyskúša, ale takmer všetci čo sa zapoja do diskusie len to komentujú, žiadne konkrétne kroky neurobia. Mnohí sa pýtajú prečo je to tak a nie inak, čo by sa s tým dalo robiť, ale keď im aj poradia tí, ktorí to majú odskúšané, aj tak len znova píšu. Načo? Choďte do servisu, alebo si kúpte nové auto. Týmto sa nechcem nikoho dotknúť, len keď hľadám v odpovediach čo s daným problémom, prečítam desať strán aj tak sa nič praktické nedozviem.
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Jano5 : perfektní, že se dalšímu zadařilo. Mám radost i za Tebe. Mně to bude chvíli trvat, zaměstnavatel mě asi sedře z kůže.
A jestli byla ta výčitka mířena i na mě, ve svém dotazu právě píšu, že to auto bych do servisu dal. Jen, jestli mi neřeknou jako mnohým zde, že se nic neděje, že je to v pořádku /+ nějaký obolus za "kontrolu"/ Dokonce se ptám v úvodu i na cenu opravy. Navíc nejsem žádný zdatný kutil, tak si rád přečtu jak na to a po prozkoumání situace odhadnu, není-li to už za hranicemi mých symbolických technických dovedností. A to asi udělá většina lidí zde, proto nepíší,jak to dopadlo. Takže tak.
A jestli byla ta výčitka mířena i na mě, ve svém dotazu právě píšu, že to auto bych do servisu dal. Jen, jestli mi neřeknou jako mnohým zde, že se nic neděje, že je to v pořádku /+ nějaký obolus za "kontrolu"/ Dokonce se ptám v úvodu i na cenu opravy. Navíc nejsem žádný zdatný kutil, tak si rád přečtu jak na to a po prozkoumání situace odhadnu, není-li to už za hranicemi mých symbolických technických dovedností. A to asi udělá většina lidí zde, proto nepíší,jak to dopadlo. Takže tak.
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Tak sám téma uzavřu. Před půl rokem jsem nechal na autě cosi dělat již zmíněného na začátku vlákna "garážmistra" a dal mu při té příležitosti ofocenou stránku z tohoto fóra, kde jste radili, jak spojku odvzdušnit.
Zakroutil hlavou, že tomu nevěří, že by to mohlo pomoct, ale že to udělá. Změna nějaká drobná byla, ale jestli jsem si nevsugeroval nějaké to "placebo". Prostě zázrak se nekonal. Jelikož v závěru zimy se mi nepodařilo couváním do kopečka dostat do naší zahrady, kdy motor tůroval, spojka v záběru, auto na místě a z výdechů větrání šel smrad, bylo rozhodnuto. Ačkoli se tento jev už nezopakoval, vzhledem k zamýšlené zahraniční dovolené jsem nechal spojku teď udělat (jinde). Bylo mi řečeno, že lamela byla relativně v dobrém stavu, ovšem ložisko už bylo načaté, tak jsem určitě neprohloupil s tou opravou. ALE. V podstatě mi opravář řekl, že jistě by bývalo částečně pomohlo, kdyby se spojka nechala ODVZDUŠNIT. Jinými slovy, původní garážmistr mi to podle návodu udělal blbě nebo nedostatečně. (Že by se na to vyloženě vyprdnul, nevěřím, je to solidní chlap, ale holt staršího data narození, tak novější vozy nejsou jeho doménou.). Pořád je cítit, že je to Renault, ta spojka kratší je, ale rozjedu se na 1 stupeň bez přidávání plynu, automatická brzda se odbržďuje ochotněji. Celkově bych tipnul - 70% zlepšení a klid v duši. Takže (Valeo) spojka + zavařený rozkřápnutý nárazník, bratru 10k.
Zakroutil hlavou, že tomu nevěří, že by to mohlo pomoct, ale že to udělá. Změna nějaká drobná byla, ale jestli jsem si nevsugeroval nějaké to "placebo". Prostě zázrak se nekonal. Jelikož v závěru zimy se mi nepodařilo couváním do kopečka dostat do naší zahrady, kdy motor tůroval, spojka v záběru, auto na místě a z výdechů větrání šel smrad, bylo rozhodnuto. Ačkoli se tento jev už nezopakoval, vzhledem k zamýšlené zahraniční dovolené jsem nechal spojku teď udělat (jinde). Bylo mi řečeno, že lamela byla relativně v dobrém stavu, ovšem ložisko už bylo načaté, tak jsem určitě neprohloupil s tou opravou. ALE. V podstatě mi opravář řekl, že jistě by bývalo částečně pomohlo, kdyby se spojka nechala ODVZDUŠNIT. Jinými slovy, původní garážmistr mi to podle návodu udělal blbě nebo nedostatečně. (Že by se na to vyloženě vyprdnul, nevěřím, je to solidní chlap, ale holt staršího data narození, tak novější vozy nejsou jeho doménou.). Pořád je cítit, že je to Renault, ta spojka kratší je, ale rozjedu se na 1 stupeň bez přidávání plynu, automatická brzda se odbržďuje ochotněji. Celkově bych tipnul - 70% zlepšení a klid v duši. Takže (Valeo) spojka + zavařený rozkřápnutý nárazník, bratru 10k.
ex - Renault Scenic II. 1.6 16V 2003
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Rado 77: jsi na velkém omylu to co vypadá jako odvzdušňovák NENÍ ODVZDUŠŇOVÁK pouze plastový čudlík na který se nasadí hadička a tou vytéká kapalina při odvzdušňování tak jak se ho pokusíš povolit urveš ho Spojka se odvzdušňuje pouze povytažením té černé hadičky (pozor žádné našlapávání)ale ne úplně ale jakoby na půl je tam zarážka.Pokud ji vytáhneš celou vyteče ti všechna kapalina.Po povytažení této hadičky bude pomalu vytékat kapalina tím čudlíkem na který se nasadí hadička no a druhý konec této hadičky je ponořený v nějaké lahvičce a až přestanou vytékat vzduchové bublinky (jako když odvzdušňuješ brzdy ) hadičku prostě nacvakneš zpět a zajistíš sponou. Takto je to popsané v servisním manuálu a tak to dělám i já (mám v baráku tři Sceniky II )
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
zdarvím, tak mám také problém se spojkou. Je tu někdo ochotný mi vysvětlit více. DOT4 kapalina je přeci do brzdového systému. Tato kapalina je i ve spojce?
Obrázek na odvzdušnění spojky se mi načítá pouze jeden a to ten druhý. Díky za rady.
Obrázek na odvzdušnění spojky se mi načítá pouze jeden a to ten druhý. Díky za rady.
- Ocko
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Jany9: okruh brzd a spojky pouziva stejnou kapalinu ze stejne nadrzky.
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Děkuji nejsem zase tak znalý. Jen bych potřeboval poradit s tou hadicí co mám odpojit a odvzdušnit. Brzdy jsem ozvzdušňoval ale spojku ne. Nemáte přesnější popis o kterou hadici jde? Kam píchnout stříkačkou tu kapalinu? Problémy mám na renault clio 1,2 16v a spojka zabírá hodně nahoře.
Teď jsem jel ostřeji se rozjížděl a spojka prokluzovala na 1 a dvojku.
Poradíte mi jak to opravit - v servisu říkal, že se musí měnit vnitřek spojky.
Teď jsem jel ostřeji se rozjížděl a spojka prokluzovala na 1 a dvojku.
Poradíte mi jak to opravit - v servisu říkal, že se musí měnit vnitřek spojky.
Re: Spojka zabírá nahoře, navíc velmi krátce
Ahoj nešlo by obnovit fotky odvzdušnování? Rád bych to zkusil
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů