Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Caute.
Mám drobný problém s dobíjaním.
Mám Scenic II 2,0 dCi 110kW 2007.
Pripojím merák k baterke mám 12,6V. Naštartujem a po pár sekundách je tam 15-15,4V a tam to aj zostane. Zapnem všetko čo sa dá a klesne to tak na 14,8V. Vypnem a znova 15V.
Otáčky na to nemaju vplyv a ani po hodine jazdy mi to neklesne pod tých 15V.
Alternátor mám 130A baterku Banner CaCa asi 3 ročnú. Nevybíja sa drží napetie aj dlhšiu dobu. Všetko funguje ako má.
Len tolko sa chcem spýtať:
je to normálne?
Ď.
Mám drobný problém s dobíjaním.
Mám Scenic II 2,0 dCi 110kW 2007.
Pripojím merák k baterke mám 12,6V. Naštartujem a po pár sekundách je tam 15-15,4V a tam to aj zostane. Zapnem všetko čo sa dá a klesne to tak na 14,8V. Vypnem a znova 15V.
Otáčky na to nemaju vplyv a ani po hodine jazdy mi to neklesne pod tých 15V.
Alternátor mám 130A baterku Banner CaCa asi 3 ročnú. Nevybíja sa drží napetie aj dlhšiu dobu. Všetko funguje ako má.
Len tolko sa chcem spýtať:
je to normálne?
Ď.
Naposledy upravil(a) mega dne pon bře 28, 2011 08:56, celkem upraveno 1 x.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V
15,4V je hodně. 14,5V by mělo být maximum. Zřejmě vada v regulátoru - v alternátoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
myslím, že 14,6 ešte aj 14,8V by mohlo byť, ale toto je fakt moc.
vraj niektoré Fordy majú napájanie 15V.
Ale k mojemu autu.
Kedy som nepripojil merák ani o tom neviem. Nijako ináč sa to neprejavuje.
Čo s tým?
vraj niektoré Fordy majú napájanie 15V.
Ale k mojemu autu.
Kedy som nepripojil merák ani o tom neviem. Nijako ináč sa to neprejavuje.
Čo s tým?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V
Buď to můžeš nechat, ale počítej s minimálně zvýšenou spotřebou žárovek. Pokud by se to časem zhoršilo - napětí by se ještě zvedlo, mohl by z toho být problém typu zničená některá řídící jednotka.
Co s tím ... hodit to k nějakému autoelektrikáři, ať mrkne na alternátor.
Co s tím ... hodit to k nějakému autoelektrikáři, ať mrkne na alternátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Dík.
A nemá to tak náhodou byť?
Niekde som čítal, že baterie typu CaCa a pod. potrebujú vyššie napetie. Že by to RJ zistila a dáva viac?
Vlastne som to čítal v "Jak na to" (megane 96 asi).
A nemá to tak náhodou byť?
Niekde som čítal, že baterie typu CaCa a pod. potrebujú vyššie napetie. Že by to RJ zistila a dáva viac?
Vlastne som to čítal v "Jak na to" (megane 96 asi).
Re: Dobíjanie cez 15V
a co měřák, ukazuje správně. při vybité baterii v měřáku se hodnota zvyšuje.
scenic dci, 02,con quest, nějaký pytle,digiklima,esp,předehřev vody, atd.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V
Rozsah napětí pro dobíjení musí být od 12,8V do 14,5V. Nejdříve se měří bez zapnutých spotřebičů (světla, rádio, ...) na volnoběh. Pak se všechno zapne (úplně všechno) a vytočí se na 3000 otáček. Napětí musí být stále v tom rozsahu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Toto som riešil ako prvé, multimeter je jeden z najlacnejších, ale baterku má novú a merá celkom presne.VLD píše:a co měřák, ukazuje správně. při vybité baterii v měřáku se hodnota zvyšuje.
V tom to nebude.
Zajtra urobím video a hodím ho sem.
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Je jedno, či mám volnobeh, alebo idem na 3000.Zefek píše:Rozsah napětí pro dobíjení musí být od 12,8V do 14,5V. Nejdříve se měří bez zapnutých spotřebičů (světla, rádio, ...) na volnoběh. Pak se všechno zapne (úplně všechno) a vytočí se na 3000 otáček. Napětí musí být stále v tom rozsahu.
Hodnoty sú rovnaké. Aj po dlhšom čase (sám sa čudujem, že to stačí dobíjať).
Dnes som išiel do mesta, svetlá, stierače,rádio,kúrenie. Pod 14,9 ani raz. Stále okolo 15,1V.
Asi sa skúsim spýtať v Renaulte.
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
tuto je video:
http://www.youtube.com/watch?v=-1oPBFKH0Ns
dnes som bol v predajni autobaterií, tam mi to zmeral a prišli sme na to, že merák mám dobrý
vraj to ešte nieje také tragické, len treba kontrolovať hladinu vody v článkoch, ale čím skorej do servisu.
V sobotu idem do Tatier na dovolenku a potom to dám opraviť.
Napíšem ako som dopadol.
Všetkým dík za rady.
P.S.
až po pozretí videa ma napadlo, že som si mohol vybrať ten cukrík z papule :-O
http://www.youtube.com/watch?v=-1oPBFKH0Ns
dnes som bol v predajni autobaterií, tam mi to zmeral a prišli sme na to, že merák mám dobrý
vraj to ešte nieje také tragické, len treba kontrolovať hladinu vody v článkoch, ale čím skorej do servisu.
V sobotu idem do Tatier na dovolenku a potom to dám opraviť.
Napíšem ako som dopadol.
Všetkým dík za rady.
P.S.
až po pozretí videa ma napadlo, že som si mohol vybrať ten cukrík z papule :-O
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V
Tak tohle je jasný regulátor. Je tam krásně vidět, jak se napětí mění v obrovském rozsahu 12-15.5V při manipulaci se spotřebičema. Tohle nesmí dělat. Bude to umět asi spravit každý elektrikář, pokud tam není altík s vodním chlazením. Jezdit se s tím dá, baterka začne vařit až od 16V. Spíš bych se bál o jednotky. Nevím, jak jsou uvnitř dělané, ale přepěťovou ochranu asi mít nebudou, pak záleží, jaké maximální napájení snesou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Tak a teraz sa držte!!!
Možno sme dobrý, niektorý aj lepší, ale na Renault NEMÁME !!!
Zatiahol som afto do garáže. Zajtra idem do tatier tak si hovorím kuknem na to poriadne.
Ráno štandard : 12,1V štart 15,4V - nervy
Poobede : 12,5V štart 14,0V - ešte večšie nervy
Čo som urobil? Neviem. Ale poporade.
Rozhodol som sa kuknúť či má baterka dosť vody. Myslel som si, že je bezúdržbová, ale predajca baterií ma vyviedom z omylu. Pod nálepkami sa nachádzali normálne štuple. Otvorím kukám a všetko OK. Vody dosť, hustota výborná (mám merák). Konrtola káblov, aj na alternátore - všetko OK. Tak si hovorím "pripojím a kuknem či náhodou nevrie pri tých 15V".
Verte neverte 14,1V. Znova skúška. Štart 14,1V !!!
A teraz babo raď.
Nič som neurobil, len som baterku odpojil a pripojil.
Som z toho na nervy. Nemám rád keď sa niečo samo opraví.
Kde bola chyba?
Možno sme dobrý, niektorý aj lepší, ale na Renault NEMÁME !!!
Zatiahol som afto do garáže. Zajtra idem do tatier tak si hovorím kuknem na to poriadne.
Ráno štandard : 12,1V štart 15,4V - nervy
Poobede : 12,5V štart 14,0V - ešte večšie nervy
Čo som urobil? Neviem. Ale poporade.
Rozhodol som sa kuknúť či má baterka dosť vody. Myslel som si, že je bezúdržbová, ale predajca baterií ma vyviedom z omylu. Pod nálepkami sa nachádzali normálne štuple. Otvorím kukám a všetko OK. Vody dosť, hustota výborná (mám merák). Konrtola káblov, aj na alternátore - všetko OK. Tak si hovorím "pripojím a kuknem či náhodou nevrie pri tých 15V".
Verte neverte 14,1V. Znova skúška. Štart 14,1V !!!
A teraz babo raď.
Nič som neurobil, len som baterku odpojil a pripojil.
Som z toho na nervy. Nemám rád keď sa niečo samo opraví.
Kde bola chyba?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V
Možná to nakonec bylo jen v nějakém špatném kontaktu
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Takže som tu znova.
Samooprava nepomohla, po pár hodinách to začalo robiť znova. To bolo asi pred 14 dňami.
Tak som sa XXXXX, zašiel som do servisu a tam mi povedali že je to regler. Oprava by stála 95e regler 120e výmena.
Tolko sa mi nechcelo dať, tak som si ho vymenil sám. Regler som kúpil v elit.sk a vymenil som ho sám.
Robota nenormálna.Kto to vymyslel bol chuj !!!
No a hádajte. Vydržalo to asi deň.
Dnes ráno 12,1V štart, 15,2V po pár sekundách.
Asi po pol hodine jazdy 15,00V a tam to zostane.
Dajte radu pls.
Asi ho predám
Ešte som zabudol. Niečo sa ale zmenilo. Už to tak nekolíše ako v tom prvom videu, len to vyskočí na tých 15V.
Samooprava nepomohla, po pár hodinách to začalo robiť znova. To bolo asi pred 14 dňami.
Tak som sa XXXXX, zašiel som do servisu a tam mi povedali že je to regler. Oprava by stála 95e regler 120e výmena.
Tolko sa mi nechcelo dať, tak som si ho vymenil sám. Regler som kúpil v elit.sk a vymenil som ho sám.
Robota nenormálna.Kto to vymyslel bol chuj !!!
No a hádajte. Vydržalo to asi deň.
Dnes ráno 12,1V štart, 15,2V po pár sekundách.
Asi po pol hodine jazdy 15,00V a tam to zostane.
Dajte radu pls.
Asi ho predám
Ešte som zabudol. Niečo sa ale zmenilo. Už to tak nekolíše ako v tom prvom videu, len to vyskočí na tých 15V.
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
Mohol by niekto z vás urobiť videjko správneho dobíjania, nech viem ako to má fungovať.
Dík.
Dík.
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V
TAk som tu znova. Kedže výmena reglera nepomohla, pustil som sa do výmeny celého alternátora.
Keď som pred tým nadával na robotu s reglerom, tak toto je fakt sila!!!
Predok preč,svetlá,plasty,priečka čo drží zámok kapoty, prsty si treba polámať,chladiče odpojiť a mnoho dalších vecí. Robota na pol dňa.
A potom ešte ho odtial vyštrikovať (ježek v kleci).
Nahodím nový a hádajte.
15V !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už ma to XXXX.
Poraďte pls !!!!!!!!
Dík.
Keď som pred tým nadával na robotu s reglerom, tak toto je fakt sila!!!
Predok preč,svetlá,plasty,priečka čo drží zámok kapoty, prsty si treba polámať,chladiče odpojiť a mnoho dalších vecí. Robota na pol dňa.
A potom ešte ho odtial vyštrikovať (ježek v kleci).
Nahodím nový a hádajte.
15V !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už ma to XXXX.
Poraďte pls !!!!!!!!
Dík.
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Já bych to neřešil, jestli to dobíjí 14,4 nebo 15 V je rozdíl 0,6v a to si myslím nic nemůže udělat ničemu. Hledáš problém kde není.
scenic dci, 02,con quest, nějaký pytle,digiklima,esp,předehřev vody, atd.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Zkontroluj ukostření akumulátoru a všechny silové kontakty plusového kontaktu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Tak toto sa moc mýliš.VLD píše:Já bych to neřešil, jestli to dobíjí 14,4 nebo 15 V je rozdíl 0,6v a to si myslím nic nemůže udělat ničemu. Hledáš problém kde není.
Kritická hodnota dobíjania je 14,8V. Už vtedy trpý celá elektronika v aute. Odchádzajú žiarovky, trpia motorčeky a hlavne BATERKA !!!
Už pri 14,6V začína prechádzať na plynovacie napatie, odparuje sa voda a po čase odíde.
A to nehovorím, že ja tam mám niekedy aj 15,2V. Hlavne po štarte. Po neakom čase to zlezie na 14,8-9V, ale aj to je moc.
U chalanov čo repasujú altíky som sa dozvedel, že v týchto "moderných" autách je riadenie alternátora zabezpečené cez RJ. Takže mám chybu hladať tam.
Čo vy na to?
Je to možné, že RJ vyhodnocuje malé napetie a tým pridáva na regleri?
A čo s tým?
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Zefek píše:Zkontroluj ukostření akumulátoru a všechny silové kontakty plusového kontaktu.
Toto bolo prvé čo som urobil.
Všetky kontakty čo som našiel som rozobral, prestriekal kontoxom.
Nepomohlo
P.S. nestriekať motorček svetiel!!! Odvtedy to nevie rozchodiť
-
- Advanced member
- Příspěvky: 448
- Registrován: pon led 19, 2009 14:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
jestli jsi daval novej altík - nakodoval si ho?
dobíjení altíku je regulováno elektronikou z UPC
dobíjení altíku je regulováno elektronikou z UPC
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
Trošku podobná věc (i když u starýho auta). Kdysi jsem měl Fiat Tipo a pro změnu bylo nízké napětí, vyměnil jsem skoro všechno a nakonec to byl silový kabel od baterie k altiku, ale ne volný kontakt atd., ale zoxidovaná měď na konci kabelu. Na něm nalisované očko tam pak jako by nebylo - i když na pohled to vypadalo OK. Bylo to starý auto, ale vieš ako???
Scenic 1,5 dCI, Twingo 1,2 (Scenic 1,9 dT) Honda Civic 2,2 ctdi
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!!
JOOokura píše:jestli jsi daval novej altík - nakodoval si ho?
dobíjení altíku je regulováno elektronikou z UPC
neřeš altík tam žádný regulátor není pouze koncový
stupeň koukni do UPC (typ,procenta nabíjení-zatížení).
-
- Starting member
- Příspěvky: 63
- Registrován: stř úno 15, 2006 10:03
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjanie cez 15V - už aj s novým altíkom !!! OPRAVENÉ !
Takže:
- žiadne nakodovanie či iné blbosti sa nerobia !
- regler je možné nahradiť aj obyčajným (neriadeným z RJ)
- rady ako "koukni do UPC (typ,procenta nabíjení-zatížení)" sa v domácich podmienkach nedajú uskutočniť a NEROBIA to ani v Kestleri
- chyba je inde
Porade:
ako som písal, ani po výmene altíka sa nič nezmenilo, tak som zašial do Renaultu. Po 5tich hodinách skúmania zistili, že je asi zlý altík.
Keď som sa ohradil tým, že je nový a aj starý mi robil to isté, vytiahol technik knižku v ktorej bolo napísane : ak napetie na svorkách baterie prekročí hodnotu 14,8V vymente alternátor (chuji sprostý - prepáčte za výraz - neviedia nič, len vymienať a vymienať). Ale
vraj ešte zistili, že "vadný akumulátor". Ako to zistili, je asi servisné tajomstvo. Na moje argumenty, že štartuje ako nový aj pri -25°C mali svoje argumenty "vadný akumulator".
Zaplatil a domov.
Chalan z roboty má Passata 2,0 TDI a kedže už nejaký čas mu to zle štartovalo kúpil novú baterku BOSCH S4 74Ah. Skrátim - požičal, vyskúšal a hádajte - to isté.
Telefonát - renault - oni nevedia, musia zavolať do FR. Neozvali sa
Už som fakt nevedel čo s tým, tak poďme do HU. Mám tam mechanika čo robí automaty a príležitostne aj ostatné veci.
Kukol, poslal ma domov s tým, že mám na druhý deň dojsť.
O P R A V E N É
Naozaj je navine baterka. Má napetie, ale kapacita je ani nie tretinová. Chyba je v tom, že pri štarte moc poklesne, RJ to zistí a podla napetia a vonkajšej teploty nastavý čo možno največšie nabíjacie napetie. V mojom prípade až do 15,3V.
Vybral baterku von, otvoril ju a nechal 12 hodím poriadne bublať. Počas toho dolieval vodu. Je to vraj 50 na 50. Vydrží, alebo skape.
Vydržala.
Teraz mám nabíjanie okolo 14-14,2 V.
Poučenie
v renaulte 600€ alternátor, 150€ výmena, 150€ baterka
v NErenaulte 10€ nabíjanie a 5€ flaška vína.
Len tolko som chcel.
- žiadne nakodovanie či iné blbosti sa nerobia !
- regler je možné nahradiť aj obyčajným (neriadeným z RJ)
- rady ako "koukni do UPC (typ,procenta nabíjení-zatížení)" sa v domácich podmienkach nedajú uskutočniť a NEROBIA to ani v Kestleri
- chyba je inde
Porade:
ako som písal, ani po výmene altíka sa nič nezmenilo, tak som zašial do Renaultu. Po 5tich hodinách skúmania zistili, že je asi zlý altík.
Keď som sa ohradil tým, že je nový a aj starý mi robil to isté, vytiahol technik knižku v ktorej bolo napísane : ak napetie na svorkách baterie prekročí hodnotu 14,8V vymente alternátor (chuji sprostý - prepáčte za výraz - neviedia nič, len vymienať a vymienať). Ale
vraj ešte zistili, že "vadný akumulátor". Ako to zistili, je asi servisné tajomstvo. Na moje argumenty, že štartuje ako nový aj pri -25°C mali svoje argumenty "vadný akumulator".
Zaplatil a domov.
Chalan z roboty má Passata 2,0 TDI a kedže už nejaký čas mu to zle štartovalo kúpil novú baterku BOSCH S4 74Ah. Skrátim - požičal, vyskúšal a hádajte - to isté.
Telefonát - renault - oni nevedia, musia zavolať do FR. Neozvali sa
Už som fakt nevedel čo s tým, tak poďme do HU. Mám tam mechanika čo robí automaty a príležitostne aj ostatné veci.
Kukol, poslal ma domov s tým, že mám na druhý deň dojsť.
O P R A V E N É
Naozaj je navine baterka. Má napetie, ale kapacita je ani nie tretinová. Chyba je v tom, že pri štarte moc poklesne, RJ to zistí a podla napetia a vonkajšej teploty nastavý čo možno največšie nabíjacie napetie. V mojom prípade až do 15,3V.
Vybral baterku von, otvoril ju a nechal 12 hodím poriadne bublať. Počas toho dolieval vodu. Je to vraj 50 na 50. Vydrží, alebo skape.
Vydržala.
Teraz mám nabíjanie okolo 14-14,2 V.
Poučenie
v renaulte 600€ alternátor, 150€ výmena, 150€ baterka
v NErenaulte 10€ nabíjanie a 5€ flaška vína.
Len tolko som chcel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti