Bouchani u praveho kola

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašek
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte čer 14, 2005 16:00
Bydliště: Vestec u Prahy

Bouchani u praveho kola

Příspěvek od Vašek » úte zář 13, 2005 15:04

Ahoj,

nesetkal se nekdo s neprijemnym bouchanim od prednich kol u R-Scenic II? Prijde mi ze nekdy, kdyz vjedu do zatacky, pripadne do nejake mensi dirky, tak to divne bouchne u praveho kola.
U drivejsiho auta VW to bylo take a to znamymi stabilizatory. Je neco takoveho, poruchove, i u Renaultu?
Kdyz si pomyslim ze pujdu zase do servisu (po pate za 6mesicu) je mi zle:((((

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte zář 13, 2005 22:46

Tyčky ke stabilizátoru, kulák ramene, silentbloky ramene. To je výčet věcí souvisejících. I povolené šrouby kola, můžou dělat pazvuky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » ned zář 18, 2005 02:17

Ahoj, jenom bych dodal, ze jeste jedna moznost je, ze je vymlacene horni ulozeni tlumice, to sem menil ted ja...Sice to neohrozuje na zivote, ale uz me to nebavilo poslouchat...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned zář 18, 2005 12:15

martin.bart píše:Ahoj, jenom bych dodal, ze jeste jedna moznost je, ze je vymlacene horni ulozeni tlumice, to sem menil ted ja...Sice to neohrozuje na zivote, ale uz me to nebavilo poslouchat...
U takhle mladýho auta asi nepravděpodobný.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

klepání od kol, kvílení pod přístrojovou deskou

Příspěvek od acylpirin » stř lis 08, 2006 14:57

Mám Scenic II 1.9DCI, 2004, 70 tis. km a hledal jsem podobný hluk jako Vašek 14.06.2005. Při přejezdu nerovností, zejména v rejdu, při rasantní akceleraci ap. něco kovově kleplo. Veškeré čepování na přední nápravě OK, krajní kulové čepy sice bez vůle, ale již uvolněné. Zřejmě klepnou při vychýlení do krajní polohy. Jinou možnost jsem neobjevil a tak to ani neřeším, dokud se neobjeví v nich nadměrná vůle.
Krátce po najetí 60 tis. km se mi z prostoru pod přístrojovou deskou po připnutí kompresoru klimatizace (automatická) ozýval nepříjemný hluk, jak v komíně meluzína. Intenzita hluku se zvašovala s obrátkami motoru. V rámci záruky řešil značkový servis (kontrola vlastního kompresoru, řídící jednotky klimy), bez úspěchu. Můj pocit byl, že se i snížil chladící výkon klimy. Po neodstranění ve značkovém servisu jsem řešil dál sám, a to kontrolou náplně chladiva. Ze systému bylo vyčerpáno pouhých 100g chladiva. Po otestování těsnosti systému a naplnění mazivem, barvivem k indikaci netěsností a správným objemem chladiva bylo po kvílení a po problému. Celý ten cirkus způsobovala nejspíš hlučná expanze chladiva ve výparníku, protože ho bylo málo, ale ještě dost na to, aby se klima sama nevyřadila z činnosti.

Uživatelský avatar
vendivenda
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 19, 2016 17:10

Bouchání při jízdě a přejezdu nerovností

Příspěvek od vendivenda » ned dub 02, 2017 14:47

Ahoj,jsem tu nový a 14 dní vlastním scenica 1.6 16v 83kw r.v.2003, najeto 95 300km
Nevím kam s tím,tak zkusim tady
Při jízdě se mi zezadu od nekud ozývá bouchani, jakoby bylo někde něco volnýho nebo povolenýho,nikde jsem nic nenašel a nic mě nenapadá tak bych rád za každou odpověď, auto potřebuju denně na dojíždění do práce
v kufru mimo rezervy a základního vybavení není nic,co by bylo volně

Tak a po dnešku mám další poznatek.Neni to ze zadu,ale vypadá to na předek ,i při malém popojíždění je to slyšet přes hrbolek a vypadá to na levou stranu ve předu,asi s tim po neděli dojedu do servisu a hned se mi ještě kouknou proč někdy,tak 1/10 startuju na dvakrát,chytne to a chcípne a při druhym startu už chytne normálně
nejvíc mi vadí to bouchání
když vidím jaká je tady návštěvnost,tak to bude asi rychlejší ,když dojedu do servisu
Obrázek

Uživatelský avatar
vendivenda
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 19, 2016 17:10

Re: Bouchani u praveho kola

Příspěvek od vendivenda » sob dub 08, 2017 22:01

Tak bouchání odstraněno,byla prdlá jedna pružina a rezonovalo to do celýho auta,takže vyměna obou dvou pružin za nové+nové tlumiče +nějaké ty věci k tomu,dneska jsem si byl pro auto a je to teda rozdíl,přede si hezky potichounku :super:

Odesláno z Samsung J 5
Obrázek

Uživatelský avatar
Milano 2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: pát zář 19, 2008 09:13
Bydliště: Rokycany

Re: Bouchani u praveho kola

Příspěvek od Milano 2 » ned bře 31, 2019 21:30

Ahoj,také mě potkala prasklá pružina.Nechal jsem vyměnit obě i s tlumiči a levé uložení, které bylo načaté.Jizdní vlastnosti super,ale po chvilce se začalo projevovat klepání, převážně při přejetí nerovnosti v rejdu nebo při náklonu v zatáčce a nasledném srovnání.Zní to jako by přeskočila pružina.Občas to udělalo vpravo,ale převážně zlobí levá strana.Zjistil jsem oproti původním dílům,že na konci pružiny,co sedí v misce tlumiče,není guma.I jsem si všiml,že občas pružina sedí v misce až u dorazu a pak třeba centimetr od něj,tak jestli nebude problém tam.Tlumiče jsou Monroe a značku pružin nevím.Nemate s tím někdo zkušenosti,než pojedu zpátky k mechanikovi? Děkuji za poznatky.
Renault Grand Scenic IV , 1.3TCE 140 , 2018

Uživatelský avatar
Libor Duriska
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: ned pro 04, 2016 20:58

Re: Bouchani u praveho kola

Příspěvek od Libor Duriska » ned bře 31, 2019 22:06

Na MII nám tiež praskla predná pružina. Vymenili sme za KYB. Po prvej jazde s novými pružinami sa tiež ozývalo búchanie pri prejazde nerovnosťami. Hneď som sa vrátil za mechanikom a zistili sme, že pružiny majú trochu väčší priemer, ako pôvodné. Tým pádom druhé oko pružiny zo spodnej strany narážalo do dorazu na tlmiči (malý jazýček dole na miske tlmiča). Tlmiče menené neboli, tak sme to vyriešili jemným vyklepnutím toho jazýčka smerom von. Je to riešenie provizórne, ale v podstate pomohlo. Pri väčších nerovnostiach, alebo pri jazde cez dosť rozbitý železničný prejazd tam ešte búchanie je, ale pri bežných nerovnostiach je to ok. Vyzerá to tak, že pružiny z druhovýroby nemusia mať správny rozmer (nám sa to prejavilo okrem búchania aj vyšším predkom v dôsledku vyššej tuhosti).
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe, Dynamique, 04/2010
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů