Bouchani u praveho kola
Moderátor: Moderators General
Bouchani u praveho kola
Ahoj,
nesetkal se nekdo s neprijemnym bouchanim od prednich kol u R-Scenic II? Prijde mi ze nekdy, kdyz vjedu do zatacky, pripadne do nejake mensi dirky, tak to divne bouchne u praveho kola.
U drivejsiho auta VW to bylo take a to znamymi stabilizatory. Je neco takoveho, poruchove, i u Renaultu?
Kdyz si pomyslim ze pujdu zase do servisu (po pate za 6mesicu) je mi zle:((((
nesetkal se nekdo s neprijemnym bouchanim od prednich kol u R-Scenic II? Prijde mi ze nekdy, kdyz vjedu do zatacky, pripadne do nejake mensi dirky, tak to divne bouchne u praveho kola.
U drivejsiho auta VW to bylo take a to znamymi stabilizatory. Je neco takoveho, poruchove, i u Renaultu?
Kdyz si pomyslim ze pujdu zase do servisu (po pate za 6mesicu) je mi zle:((((
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tyčky ke stabilizátoru, kulák ramene, silentbloky ramene. To je výčet věcí souvisejících. I povolené šrouby kola, můžou dělat pazvuky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon úno 16, 2004 09:06
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
U takhle mladýho auta asi nepravděpodobný.martin.bart píše:Ahoj, jenom bych dodal, ze jeste jedna moznost je, ze je vymlacene horni ulozeni tlumice, to sem menil ted ja...Sice to neohrozuje na zivote, ale uz me to nebavilo poslouchat...
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
klepání od kol, kvílení pod přístrojovou deskou
Mám Scenic II 1.9DCI, 2004, 70 tis. km a hledal jsem podobný hluk jako Vašek 14.06.2005. Při přejezdu nerovností, zejména v rejdu, při rasantní akceleraci ap. něco kovově kleplo. Veškeré čepování na přední nápravě OK, krajní kulové čepy sice bez vůle, ale již uvolněné. Zřejmě klepnou při vychýlení do krajní polohy. Jinou možnost jsem neobjevil a tak to ani neřeším, dokud se neobjeví v nich nadměrná vůle.
Krátce po najetí 60 tis. km se mi z prostoru pod přístrojovou deskou po připnutí kompresoru klimatizace (automatická) ozýval nepříjemný hluk, jak v komíně meluzína. Intenzita hluku se zvašovala s obrátkami motoru. V rámci záruky řešil značkový servis (kontrola vlastního kompresoru, řídící jednotky klimy), bez úspěchu. Můj pocit byl, že se i snížil chladící výkon klimy. Po neodstranění ve značkovém servisu jsem řešil dál sám, a to kontrolou náplně chladiva. Ze systému bylo vyčerpáno pouhých 100g chladiva. Po otestování těsnosti systému a naplnění mazivem, barvivem k indikaci netěsností a správným objemem chladiva bylo po kvílení a po problému. Celý ten cirkus způsobovala nejspíš hlučná expanze chladiva ve výparníku, protože ho bylo málo, ale ještě dost na to, aby se klima sama nevyřadila z činnosti.
Krátce po najetí 60 tis. km se mi z prostoru pod přístrojovou deskou po připnutí kompresoru klimatizace (automatická) ozýval nepříjemný hluk, jak v komíně meluzína. Intenzita hluku se zvašovala s obrátkami motoru. V rámci záruky řešil značkový servis (kontrola vlastního kompresoru, řídící jednotky klimy), bez úspěchu. Můj pocit byl, že se i snížil chladící výkon klimy. Po neodstranění ve značkovém servisu jsem řešil dál sám, a to kontrolou náplně chladiva. Ze systému bylo vyčerpáno pouhých 100g chladiva. Po otestování těsnosti systému a naplnění mazivem, barvivem k indikaci netěsností a správným objemem chladiva bylo po kvílení a po problému. Celý ten cirkus způsobovala nejspíš hlučná expanze chladiva ve výparníku, protože ho bylo málo, ale ještě dost na to, aby se klima sama nevyřadila z činnosti.
- vendivenda
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát úno 19, 2016 17:10
Bouchání při jízdě a přejezdu nerovností
Ahoj,jsem tu nový a 14 dní vlastním scenica 1.6 16v 83kw r.v.2003, najeto 95 300km
Nevím kam s tím,tak zkusim tady
Při jízdě se mi zezadu od nekud ozývá bouchani, jakoby bylo někde něco volnýho nebo povolenýho,nikde jsem nic nenašel a nic mě nenapadá tak bych rád za každou odpověď, auto potřebuju denně na dojíždění do práce
v kufru mimo rezervy a základního vybavení není nic,co by bylo volně
Tak a po dnešku mám další poznatek.Neni to ze zadu,ale vypadá to na předek ,i při malém popojíždění je to slyšet přes hrbolek a vypadá to na levou stranu ve předu,asi s tim po neděli dojedu do servisu a hned se mi ještě kouknou proč někdy,tak 1/10 startuju na dvakrát,chytne to a chcípne a při druhym startu už chytne normálně
nejvíc mi vadí to bouchání
když vidím jaká je tady návštěvnost,tak to bude asi rychlejší ,když dojedu do servisu
Nevím kam s tím,tak zkusim tady
Při jízdě se mi zezadu od nekud ozývá bouchani, jakoby bylo někde něco volnýho nebo povolenýho,nikde jsem nic nenašel a nic mě nenapadá tak bych rád za každou odpověď, auto potřebuju denně na dojíždění do práce
v kufru mimo rezervy a základního vybavení není nic,co by bylo volně
Tak a po dnešku mám další poznatek.Neni to ze zadu,ale vypadá to na předek ,i při malém popojíždění je to slyšet přes hrbolek a vypadá to na levou stranu ve předu,asi s tim po neděli dojedu do servisu a hned se mi ještě kouknou proč někdy,tak 1/10 startuju na dvakrát,chytne to a chcípne a při druhym startu už chytne normálně
nejvíc mi vadí to bouchání
když vidím jaká je tady návštěvnost,tak to bude asi rychlejší ,když dojedu do servisu
- vendivenda
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát úno 19, 2016 17:10
Re: Bouchani u praveho kola
Tak bouchání odstraněno,byla prdlá jedna pružina a rezonovalo to do celýho auta,takže vyměna obou dvou pružin za nové+nové tlumiče +nějaké ty věci k tomu,dneska jsem si byl pro auto a je to teda rozdíl,přede si hezky potichounku
Odesláno z Samsung J 5
Odesláno z Samsung J 5
Re: Bouchani u praveho kola
Ahoj,také mě potkala prasklá pružina.Nechal jsem vyměnit obě i s tlumiči a levé uložení, které bylo načaté.Jizdní vlastnosti super,ale po chvilce se začalo projevovat klepání, převážně při přejetí nerovnosti v rejdu nebo při náklonu v zatáčce a nasledném srovnání.Zní to jako by přeskočila pružina.Občas to udělalo vpravo,ale převážně zlobí levá strana.Zjistil jsem oproti původním dílům,že na konci pružiny,co sedí v misce tlumiče,není guma.I jsem si všiml,že občas pružina sedí v misce až u dorazu a pak třeba centimetr od něj,tak jestli nebude problém tam.Tlumiče jsou Monroe a značku pružin nevím.Nemate s tím někdo zkušenosti,než pojedu zpátky k mechanikovi? Děkuji za poznatky.
Renault Grand Scenic IV , 1.3TCE 140 , 2018
- Libor Duriska
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned pro 04, 2016 20:58
Re: Bouchani u praveho kola
Na MII nám tiež praskla predná pružina. Vymenili sme za KYB. Po prvej jazde s novými pružinami sa tiež ozývalo búchanie pri prejazde nerovnosťami. Hneď som sa vrátil za mechanikom a zistili sme, že pružiny majú trochu väčší priemer, ako pôvodné. Tým pádom druhé oko pružiny zo spodnej strany narážalo do dorazu na tlmiči (malý jazýček dole na miske tlmiča). Tlmiče menené neboli, tak sme to vyriešili jemným vyklepnutím toho jazýčka smerom von. Je to riešenie provizórne, ale v podstate pomohlo. Pri väčších nerovnostiach, alebo pri jazde cez dosť rozbitý železničný prejazd tam ešte búchanie je, ale pri bežných nerovnostiach je to ok. Vyzerá to tak, že pružiny z druhovýroby nemusia mať správny rozmer (nám sa to prejavilo okrem búchania aj vyšším predkom v dôsledku vyššej tuhosti).
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe, Dynamique, 04/2010
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů