Střešní nosič kol...
Moderátor: Moderators General
Střešní nosič kol...
Mám dotaz,používá někdo z majitelu GRAND SCENICa pro převoz jizdních kol,střešní nosič?Pokud ano,jak náročné je dostat kolo tak vysoko...předpokldám,že manipulace s ním nebude uplne jednoduchá:-)
Podělte se s vašima skušenostma...děkuji
Podělte se s vašima skušenostma...děkuji
-
- Starting member
- Příspěvky: 51
- Registrován: ned dub 13, 2008 20:49
Z podobného soudku...
Chystám se pořídit střešní nosič, a taky se sám sebe ptám jak tam budu dávat kolo nebo věci do rakve... člověk aby sebou vozil štafle
Když jsme u toho - máte nějaký tip jaký konkrétní nosič koupit?
Mám 'krátkého' Scénica II (vyroben 2004) bez hagusů a kupovat je nehodlám - stojí kolem 7kKč a příčný nosič bych musel koupit tak jako tak.
Takže se chystám koupit nějaký nosič co se upevňuje do zaslepených montážních otvorů na střeše. Jak jsem psal budu tam vozit kolo a rakev.
Zajímá mě pochopitelně poměr cena / výkon... neboli rozumná kvalita za dobrou cenu. Máte nějakou dobrou (nebo špatnou) zkušenost?
Když jsme u toho - máte nějaký tip jaký konkrétní nosič koupit?
Mám 'krátkého' Scénica II (vyroben 2004) bez hagusů a kupovat je nehodlám - stojí kolem 7kKč a příčný nosič bych musel koupit tak jako tak.
Takže se chystám koupit nějaký nosič co se upevňuje do zaslepených montážních otvorů na střeše. Jak jsem psal budu tam vozit kolo a rakev.
Zajímá mě pochopitelně poměr cena / výkon... neboli rozumná kvalita za dobrou cenu. Máte nějakou dobrou (nebo špatnou) zkušenost?
Scénic II 2004 1.9dTI 88kW 6.8l/100km
Mám krátkého Scenica a hledal jsem duralové příčníky a nosiče kol s dobrou kvalitou za rozumnou cenu. Nakonec jsem vybral výrobky německé firmy ATERA, příčníky mají jméno SIGNO a číslo 045 118 a stály cca 3400,- Kč.
Nosiče se jmenují GIRO AF a číslo 082 220 a jeden stál cca 1900,- Kč. Šroubují se do matic přivažených ve střeše a krytých plastovými "dvířky". V maticích jsou zašroubovány plastové zátky, které byly ale zalepeny barvou a musel jsem je odvrtat.
Co se týká manipulace s koly, pokud mají duralový rám, tak je to bez problémů, pokud mají ocelový rám, tak to chce mít trochu svaly.
Nosiče se jmenují GIRO AF a číslo 082 220 a jeden stál cca 1900,- Kč. Šroubují se do matic přivažených ve střeše a krytých plastovými "dvířky". V maticích jsou zašroubovány plastové zátky, které byly ale zalepeny barvou a musel jsem je odvrtat.
Co se týká manipulace s koly, pokud mají duralový rám, tak je to bez problémů, pokud mají ocelový rám, tak to chce mít trochu svaly.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége
- jaris
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte led 20, 2009 19:27
- Bydliště: šluknovský výběžek
Wtřešní nosiče
HOY, tady si možná nějaké vybereš..http://www.stresni-nosice.cz/index.php? ... 2529&wizp=
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Střešní nosič pokládám za zhůvěřilost. Strkat kola do té výšky smrdí rizikem, že některé z nich křísne střechu. Mimoto koukat na nebe skrz zasviněné řetězy není to pravé.
Doporučuju EasyBase od thule montovaný na tažné zařízení. Jednak je multifunkční, jednak je levnější a neskonale pohodlnější.
http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____32811.aspx
Doporučuju EasyBase od thule montovaný na tažné zařízení. Jednak je multifunkční, jednak je levnější a neskonale pohodlnější.
http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____32811.aspx
Scénic 1,6 Privilege, Scénic 2, 2,0 dCi, Privilege, Laguna Coupé Initiale 3.0 dCi, Espace V Initiale Paris 1,6 dCi
Re: Střešní nosič kol
Zdravím, mám menší problém sehnat střešní nosič na kola. Na autě Renault Megane I Grandtour mám originální nosiče (příčníky) které mají šířku v průřezu 63 mm, ale nosiče na kola jsem našel maximálně s 60 mm upínáním. Nevíte kde sehnat nosiče které by pasovali? Ještě jsem uvažoval o nosiči na páté dveře, ale ty jsou pro mně už cenově nepřijatelné. Děkuji za každou radu.
Renault Mégane I Grandtour - r.v. 3/99; 1.6; 16V; 79kW
Re: Střešní nosič kol...
Doporučíte mi spíš nosič na střechu nebo nosič na tažné zařízení?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Střešní nosič kol...
Z principu věci obojí je špatně. Břemeno na střeše zvyšuje těžiště, vůz se více naklání a díky odporu vzduchu má vyšší spotřebu. Nosič na tažné sice nezvyšuje spotřebu, výrazně však ovlivňuje ovladatelnost vozu, protože posouvá těžiště dozadu a vůz se stává extrémně nedotáčivým.
Obojí je blbě. Ale kdybych si měl vybrat, volil bych spíš tažné. Já toto ovšem neřeším, protože kola nikam nevozím (lidi, kteří si jedou na dovolenou odpočinout tím, že si vezou kola a na dovolené chtějí dřít cyklistiku, mi připadají malinko pošahaní). Já jednou za Uherský rok vezu box, takže ho hodím na střechu a je to.
Obojí je blbě. Ale kdybych si měl vybrat, volil bych spíš tažné. Já toto ovšem neřeším, protože kola nikam nevozím (lidi, kteří si jedou na dovolenou odpočinout tím, že si vezou kola a na dovolené chtějí dřít cyklistiku, mi připadají malinko pošahaní). Já jednou za Uherský rok vezu box, takže ho hodím na střechu a je to.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Střešní nosič kol...
Tak ja jako ten malinko posahany taky prispeju .
Na strese je nevyhoda vyssi spotreby a slozitejsi nakladky.
Na taznem toto odpada, ale pripada jedna obri nevyhoda, a to je vireni prachu za autem. Po delsi ceste ty kola na taznem dostanou takovou davku jemneho prachu, ze je pak vsude a snizuje zivotnost lozisek. Pak je na kazdem, co si vybere, ja vozim kola na strese, prestoze mam vysokeho dustera.
Na strese je nevyhoda vyssi spotreby a slozitejsi nakladky.
Na taznem toto odpada, ale pripada jedna obri nevyhoda, a to je vireni prachu za autem. Po delsi ceste ty kola na taznem dostanou takovou davku jemneho prachu, ze je pak vsude a snizuje zivotnost lozisek. Pak je na kazdem, co si vybere, ja vozim kola na strese, prestoze mam vysokeho dustera.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Střešní nosič kol...
Já jsem vozil několik let kola na střeše, pak si manželka koupila elektrokolo, které je na nosič na střechu těžké. Proto jsem musel jít do nosiče na kouli. Je to pohodlnější, spotřeba o cca litr menší na delších cestách, ale jak píše kolega nade mnou, kola jsou hodně špinavá
Re: Střešní nosič kol...
To mě nenapadlo, že by se elektrokolo nedalo dát na střechu, zase tak těžké to není ne? Za kolik jste nosič koupil a na kolik kol?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Střešní nosič kol...
Je třeba vycházet z nejvyšší dovolené zátěže střechy. Ta je uvedena v TP vozu. Některá elektrokola, pokud mají kapacitně velkou baterii a výkonný motor, mohou mít 30 i vic kilo. Soused měl nějaké kolo s velmi výkonným motorem a baterií na extrémní dojezd a co mi říkal, tak to vážilo snad 42 kilo.
Osobně si myslím, že největší problém je v tom, že i kdybys tak těžké kolo na střechu dostal, v každé zatáčce, nebo při bočním větru budeš mít nemalé problémy s manévrováním vozu.
Osobně si myslím, že největší problém je v tom, že i kdybys tak těžké kolo na střechu dostal, v každé zatáčce, nebo při bočním větru budeš mít nemalé problémy s manévrováním vozu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Střešní nosič kol...
Ono tak ani nejde o zatížení střechy, tam se vždy dostanete na 50 - 75 kg. Jde spíš o střešní nosiče kol, které jsou limitované většinou do 25 kg. Proto jsem musel koupit nosič na kouli https://www.bmshop.eu/p/nosic-kol-na-ta ... tuv-4-kola Ono totiž nechcete, aby vám kolo uletělo někde na dálnici. Mohlo by to někoho i zabít.
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Střešní nosič kol...
Vždy jsem ke každému autu měl nosiče kol na střechu, až loni nebo předloni jsem koupil nosič kol na tažné a už bych nic jiného nikdy nechtěl. Příčníky i nosiče na střechu jsem prodal, což mi částečně zaplatilo kvalitní nosič na tažné a hlavně jsem uvažoval dopředu a při výběru nosiče koupil takový, který zvládne i zatížení elektrokol, což je na střeše nemožné. Žádný nosič kol na střechu takovou zátěž nevydrží a nedovedu si ani představit jak bych ho tam dával a upínal.
Dnes bych rozhodně za nosiče kol na střechu neutrácel, jsou to do budoucna vyhozené peníze. Za pár dnů nechávám montovat tažné i na manželčino Clio V, právě z důvodu možného převozu kol, protože hodláme při cestách více používat její auto. U svého auta jsem při jizdě s nosičem kol na tažném nepozoroval absolutně žádné zhoršení vlastností, naopak jsem byl překvapen jak stabilně kola drží a dá se na dálnici cestovat podstatně vyšší rychlostí než s koly na střeše a hlavně jsou za jízdy alespoň trochu pod dohledem. Nosič mám Atera Strada Sport M2- nosnost 60kg. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost samotného nosiče a nevým proč ve vetšině popiscích uvádějí materiál hliník, když toho je tam tak 10%
Dnes bych rozhodně za nosiče kol na střechu neutrácel, jsou to do budoucna vyhozené peníze. Za pár dnů nechávám montovat tažné i na manželčino Clio V, právě z důvodu možného převozu kol, protože hodláme při cestách více používat její auto. U svého auta jsem při jizdě s nosičem kol na tažném nepozoroval absolutně žádné zhoršení vlastností, naopak jsem byl překvapen jak stabilně kola drží a dá se na dálnici cestovat podstatně vyšší rychlostí než s koly na střeše a hlavně jsou za jízdy alespoň trochu pod dohledem. Nosič mám Atera Strada Sport M2- nosnost 60kg. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost samotného nosiče a nevým proč ve vetšině popiscích uvádějí materiál hliník, když toho je tam tak 10%
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Střešní nosič kol...
A jak je to s maximalnim svislym zatizenim tazneho? To byva 75 kg.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Střešní nosič kol...
Tažné mám od SVC Náchod, vertikální automat, kde je technicky přípustné zatížení 95 kg, ale podle TP auta je max. 75 kg. Když vezmu váhu nosiče cca. 14 kg + 60 kg nosnost vychází to skoro přesně podle TP. Ještě doplním info které mám z více zdrojů a to, že nedoporučují kombinaci horizontálního bajonetu a nosiče kol. Prý dochází postupně k vymačkání uložení bajonetu. Takže buďto pevnou nebo vertikální verzi tažného.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů