Nefunkční startovací karta-nemám druhou
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv dub 30, 2009 11:10
- Bydliště: Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Nefunkční startovací karta-nemám druhou
Zdravím a pokládám otázku : není startovací karta. Myslím to tak, že vlastním jen jednu kartu a ta se mě na dovolené rozbije,ztratí,vypadne, rozlomí nebo podobně zničí . Jak si pomoci na cestě? Je možné zavolat asistanc a ta vyrobí dvě nové za poplatek 4000.-/vytvoří nový softwér/ přímo na silnici ?
Druhá otázka zní: Jestliže mě odvezou odtahem do servisu , je tam možno zakoupit dvě nové karty bez předložení staré jako vzoru ?
Poslední otázka: Kde je možno nechat si udělat nové dvě karty za cenu méně než 4000.-Kč.
Díky- poraďte.
Druhá otázka zní: Jestliže mě odvezou odtahem do servisu , je tam možno zakoupit dvě nové karty bez předložení staré jako vzoru ?
Poslední otázka: Kde je možno nechat si udělat nové dvě karty za cenu méně než 4000.-Kč.
Díky- poraďte.
Naposledy upravil(a) fligr dne pon říj 26, 2009 10:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Nefunkční startovací karta-nemám druhou
To si jako děláš XXXXXX ? To nemůžeš myslet vážně...fligr píše: Zdravím a pokládám otázku : není startovací karta. Myslím to tak, že vlastním jen jednu kartu a ta se mě na dovolené rozbije,ztratí,vypadne, rozlomí nebo podobně zničí . Jak si pomoci na cestě? Je možné zavolat asistanc a ta vyrobí dvě nové za poplatek 4000.-/vytvoří nový softwér/ přímo na silnici ?
Samozřejmě, že to takhle nejde !!!
Ne, není. Naopak pokud jsou v systému připsané dvě, musíš mít obě, aby se dala nalogovat třetí a čtvrtá.fligr píše: Druhá otázka zní: Jestliže mě odvezou odtahem do servisu , je tam možno zakoupit dvě nové karty bez předložení staré jako vzoru ?
Pokud máš jen jednu a zapsané dvě, řeší se to nějakými protokoly a žádostí do F a.t.d. Navíc musíš předložit doklady od vozidla. Je to každopádně složitější a na delší dobu.
Oficiálně nikde. Starší karta nejde použít, nová stojí jedna 4500,-fligr píše: Poslední otázka: Kde je možno nechat si udělat nové dvě karty za cenu méně než 4000.-Kč.
Kdyby bylo možné jen jedno z toho, co jsi popsal, mohl by tam místo té karty být vypínač. Je to součást zabezpečení vozu a - nezlob se, ale osobně by mě takové pitomosti ani nenapadly...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv dub 30, 2009 11:10
- Bydliště: Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční startovací karta-nemám druhou
Tak děkuji za perfektí informace.Není potřeba se rozčilovat. Až Vás to na cestě potká a budete bez karty, tak už Vás ty pitomosti třeba napadat budou.
1.Kartu 1 nebo 2 dodají všude v servisu do 10 - ti dnů a nepotřebují žádné papíry, ani volat do F .Jen VIN
2. Nemusím ani do servisu s autem a mohu zůstat zaparkovaný třeba u silnice nebo ve vesnici a čekat 10 dní na novou kartu
3. Když chci jen jednu kartu k doplnění té mé původní, tak to jde.
4.Jedna stojí : 4000.- Dvě - 8000.- Kč
Informace jsem chtěl z důvodů,že někdo tohoví víc.
1.Kartu 1 nebo 2 dodají všude v servisu do 10 - ti dnů a nepotřebují žádné papíry, ani volat do F .Jen VIN
2. Nemusím ani do servisu s autem a mohu zůstat zaparkovaný třeba u silnice nebo ve vesnici a čekat 10 dní na novou kartu
3. Když chci jen jednu kartu k doplnění té mé původní, tak to jde.
4.Jedna stojí : 4000.- Dvě - 8000.- Kč
Informace jsem chtěl z důvodů,že někdo tohoví víc.
Re: Nefunkční startovací karta-nemám druhou
Ahoj, to mas z vlastni zkusenosti, nebo co to tady pises??? nejak jsem to nepochopil??? Treba bod c.1 - vin prectu na okne u kazde Lagi, potom zavolam do servisu, oni mi udelaji novou kartu a za 10 dnu odjizdim treba s tvojim autem??? Tak na to zapomen, takhle to fakt nejde, ani nahodoufligr píše:Tak děkuji za perfektí informace.Není potřeba se rozčilovat. Až Vás to na cestě potká a budete bez karty, tak už Vás ty pitomosti třeba napadat budou.
1.Kartu 1 nebo 2 dodají všude v servisu do 10 - ti dnů a nepotřebují žádné papíry, ani volat do F .Jen VIN
2. Nemusím ani do servisu s autem a mohu zůstat zaparkovaný třeba u silnice nebo ve vesnici a čekat 10 dní na novou kartu
3. Když chci jen jednu kartu k doplnění té mé původní, tak to jde.
4.Jedna stojí : 4000.- Dvě - 8000.- Kč
Informace jsem chtěl z důvodů,že někdo tohoví víc.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Já jsem tu anabázi s kartou absolvoval. Na novou kartu jsem čekal přes jeden měsíc, než přišla z Francie, stála cca 4500 Kč a museli ji v autorizovaným servisu "spárovat" s řídící jednotkou pomocí Renault diagnostiky. Vzhledem k tomu, že jim to trvalo skoro hodinu a volali přitom do Prahy, si nedokážu představit jak by to udělal zloděj "na ulici".
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége
Samozřejmě že auto musí do servisu.
UCH má zapsaná čísla karet a ani samotná operace přiřazování karet není nic jednoduchého. Vyplňují se k tomu diagnostické formuláře, další papíry a navíc se to eviduje.
Přiřazení další karty, pokud nějaká z těch, co jsou přiřazeny v UCH chybí, není tak jednoduché.
To by si pak výše popsaným způsobem mohl udělat kartu každý zaměstnanec u služebního auta nebo každý, kdo si někde opíše VIN.
Zapomeň na to...
UCH má zapsaná čísla karet a ani samotná operace přiřazování karet není nic jednoduchého. Vyplňují se k tomu diagnostické formuláře, další papíry a navíc se to eviduje.
Přiřazení další karty, pokud nějaká z těch, co jsou přiřazeny v UCH chybí, není tak jednoduché.
To by si pak výše popsaným způsobem mohl udělat kartu každý zaměstnanec u služebního auta nebo každý, kdo si někde opíše VIN.
Zapomeň na to...
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv dub 30, 2009 11:10
- Bydliště: Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Startovací karty- doplnění o jednu
wc píše:Samozřejmě že auto musí do servisu.
UCH má zapsaná čísla karet a ani samotná operace přiřazování karet není nic jednoduchého. Vyplňují se k tomu diagnostické formuláře, další papíry a navíc se to eviduje.
Přiřazení další karty, pokud nějaká z těch, co jsou přiřazeny v UCH chybí, není tak jednoduché.
To by si pak výše popsaným způsobem mohl udělat kartu každý zaměstnanec u služebního auta nebo každý, kdo si někde opíše VIN.
Zapomeň na to...
Tak to upřesňuji :
1. Při dolpnění jen o jednu kartu se druhá objedná/dokoupí/ za cenu 3780.-Kč a ta se pak diagnostikou naprogramuje za 300.- Kč na auto.
2. Je tedy potřeba zajet s vozidlem do servisu po dodání karty z důvodu nakódování.
3. V servisu stačí předložit malý TP
4.Žádné papíry nevyplňujete, to si dělá servis sám.
5.Doba dodání je asi 14-30 dní -zatím nevím , protože na ni čekám.
6.Jelikož sem tam jezdíme do servisu Renault FRANCE, tak v celé unii vědí na PC o Vašem autě vše co bylo uděláno od koupi / v servisech Renault /.
Takze vysledok je ten, ze ak mas iba 1 kartu a tu stratis, tak odtahovka do servisu, pockat na dorucenie novej (ak nemaju na sklade), novu supnu do citacky a precitaju jedinecny kod karty (alebo je kod na nalepke na obale novej) a zapisu to cislo do RJ.
Co sa tyka podvodnika - ten by dokazal:
U kariet bez keyless start:
- musi mat v ruke moju funkcnu kartu
- musi mat special citacku a soft, a hlavne v softe musi mat nastaveny spravny protokol, resp. spravny komunikacny format, pocty bitov atd...Utocnik teda musi toto presne vediet. Citacka RFID sama o sebe precita cokolvek, ale SW tomu musi rozumiet co sa cita a ako to vyhodnotit. Ak toto utocnik nepozna, nema sancu rucne nastavit SW tak, aby z karty vycital co potrebuje. Ak to vie, tak precita cislo, ale musi vyrobit druhu kartu, alebo proste vecicku rozmerov co sa zmesti do citacky, a musi cip noveho bezkontaktneho RFID obvodu naprogramovat a vlozit cislo existujucej karty. Takto ziska duplikat
U kariet s funkciou keyless start (karta je vo vacku pri starte, nemusi sa vkladat):
Tu utocink potrebuje odchytit komunikaciu medzi kartou a jednou z anten, takze musi byt blizko auta a musi mat antenu. Opet musi poznat komunikacne nastavene (pocet bitov atd), aby vedel udaje vyhodnotit a zistit, co z tych cisielok co dostane je cislo kodu karty. Potom by si uz vedel vyrobit duplikat
Co sa tyka podvodnika - ten by dokazal:
U kariet bez keyless start:
- musi mat v ruke moju funkcnu kartu
- musi mat special citacku a soft, a hlavne v softe musi mat nastaveny spravny protokol, resp. spravny komunikacny format, pocty bitov atd...Utocnik teda musi toto presne vediet. Citacka RFID sama o sebe precita cokolvek, ale SW tomu musi rozumiet co sa cita a ako to vyhodnotit. Ak toto utocnik nepozna, nema sancu rucne nastavit SW tak, aby z karty vycital co potrebuje. Ak to vie, tak precita cislo, ale musi vyrobit druhu kartu, alebo proste vecicku rozmerov co sa zmesti do citacky, a musi cip noveho bezkontaktneho RFID obvodu naprogramovat a vlozit cislo existujucej karty. Takto ziska duplikat
U kariet s funkciou keyless start (karta je vo vacku pri starte, nemusi sa vkladat):
Tu utocink potrebuje odchytit komunikaciu medzi kartou a jednou z anten, takze musi byt blizko auta a musi mat antenu. Opet musi poznat komunikacne nastavene (pocet bitov atd), aby vedel udaje vyhodnotit a zistit, co z tych cisielok co dostane je cislo kodu karty. Potom by si uz vedel vyrobit duplikat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
A nie je plavajuci kod len na samotne odomykanie auta? Lebo ked som kedysi riadil jeden projekt zavedenia RFID bezkontakt kariet (system vstupov do piestorov), tak kazda karta mala svoje pevne cislo (naprogramovane vyrobcom HID), ktore sa potom prvy krat rucne zadalo do SW systemu vstupov. Jakmile bol cip v karte raz naprogramovany vyrobcom, uz cislo neslo zmenit. Teda existuje zariadenie Programmer, ktore vie z karty vycitat co treba a zapisat na nu nove hodnoty - naformatovat kartu nanovo.
Ale nehadam sa, kludne moze byt aj plavajuci kod pouzity - koniec-koncov ako vieme, citacka na kartu aj dokaze priebezne zapisovat urcite data. Predpokladal som ze kod je pevny, kedze aj do RJ sa musi konkretny kod nadefinovat (obdoba SW na riadenie vstupov do budov).
Ale nehadam sa, kludne moze byt aj plavajuci kod pouzity - koniec-koncov ako vieme, citacka na kartu aj dokaze priebezne zapisovat urcite data. Predpokladal som ze kod je pevny, kedze aj do RJ sa musi konkretny kod nadefinovat (obdoba SW na riadenie vstupov do budov).
Naposledy upravil(a) Rado77 dne stř lis 04, 2009 13:00, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
No keby to malo iba pevne ID tak spanombohom Tie karty o ktorych ty hovoris to boli predpokladam Mifare, tam je to pevne IDcko ktore nejde nijakym sposobom zmenit lebo je v registri ktory sa neda menit (zaujimave ze ziadny vyrobca nedodava - zatial - karty kde by sa to ID dalo menit, proste je to read only a neni sanca to zmenit, vsetky ostatne registre sa menit daju). V tychto kartach do aut sa pouziva HiTag2, tam je to trochu zlozitejsie ta komunikacia (a tym padom aj pripadne hacknutie), ale tiez to nie je nemozne.Rado77 píše:A nie je plavajuci kod len na samotne odomykanie auta? Lebo ked som vo firme riadil projekt zavedenia RFID bezkontakt kariet (system vstupov do piestorov), tak kazda karta mala svoje pevne cislo (naprogramovane vyrobcom HID), ktore sa potom prvy krat rucne zadalo do SW systemu vstupov. Jakmile bol cip v karte raz naprogramovany vyrobcom, uz cislo neslo zmenit. Teda existuje zariadenie Programmer, ktore vie z karty vycitat co treba a zapisat na nu nove hodnoty - naformatovat kartu.
Ale nehadam sa, kludne moze byt aj plavajuci kod pouzity - koniec-koncov ako vieme, citacka na kartu aj dokaze priebezne zapisovat urcite data. Predpokladal som ze kod je pevny, kedze aj do RJ sa musi konkretny kod nadefinovat (obdoba SW na riadenie vstupov do budov).
Ak to niekoho zaujima tak popis toho protokolu a prislusna teoria sa da najst tu: https://har2009.org/program/events/135.en.html (dole je attached files, tam su 2 pdfka)
Je to public takze ak to nejaki zlodeji riesia tak to uz davno maju podchytene.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Takze do RJ sa potom zadava nieco ako Serial Number cipu karty pri parovani?
* Ja mam skusenost len s iClass 13,56MHz technologiou. Karty programuje pri objednavke priamo HID vo fabrike, klient si len zada rozmedzie cisiel kariet, specificky facility code a samotny format (pocty bitov atd...). Ale viem ze existuje zariadenie Programmer, ktore dokaze kartu komplet naformatovat nanovo. HID ma s tym problem tieto Programmery davat z ruky a umoznit tak dalsim partnerom robit si s kartami co chce. A nie je to ani lacne zariadenie, a treba tomu aj trochu rozumiet.
* Ja mam skusenost len s iClass 13,56MHz technologiou. Karty programuje pri objednavke priamo HID vo fabrike, klient si len zada rozmedzie cisiel kariet, specificky facility code a samotny format (pocty bitov atd...). Ale viem ze existuje zariadenie Programmer, ktore dokaze kartu komplet naformatovat nanovo. HID ma s tym problem tieto Programmery davat z ruky a umoznit tak dalsim partnerom robit si s kartami co chce. A nie je to ani lacne zariadenie, a treba tomu aj trochu rozumiet.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Něco ke kartám :
Karta Renault je autentizována jednotkou UCH podle principu vysílání "proměnlivého kódu" pro funkci přístupu.
Vysílaný kód se automaticky inkrementuje při každém stisknutí tlačítka karty.
Pro zohlednění případu, že jednotkou UCH není přijat signál, byla vytvořena tabulka 1024 přijatých kódů. Jednotka
UCH a karta Renault mohou být desynchronizovány, pokud je překročeno okno 1024 možných stisknutí, tzn. pokud
zákazník stiskl tlačítko více než 1024krát mimo oblast příjmu. V případě, že byla karta Renault desynchronizována (kód vysílaný kartou Renault je mimo oblast přijetí jednotkou
UCH), uživatel bude mít zajištěn přístup do vozidla prostřednictvím rezervní vložky. resynchronizace se provádí
s kartou v držáku karty při spouštění motoru vozidla nebo vyjmutím/vložením baterie karty.
Odemknutí celého vozidla v automatickém režimu po etapách:
1 Uživatel přiloží ruku na některou z rukojetí dveří a optický snímač detekuje přítomnost.
2 Pokud karta Renault není blokována v automatickém režimu, jednotka UCH vyšle šifrovaný signál na frekvenci
125 kHz do antén pro přístup (nejdříve komunikace proběhne s anténami, které jsou na straně požadavku).
3 Pokud karta Renault rozpozná kód, odpoví jednotce UCH šifrovaným signálem na frekvenci 433 MHz.
4 Jednotka UCH kontroluje konformitu kódu karty Renault a ovládá motory zamykání
Karta Renault je autentizována jednotkou UCH podle principu vysílání "proměnlivého kódu" pro funkci přístupu.
Vysílaný kód se automaticky inkrementuje při každém stisknutí tlačítka karty.
Pro zohlednění případu, že jednotkou UCH není přijat signál, byla vytvořena tabulka 1024 přijatých kódů. Jednotka
UCH a karta Renault mohou být desynchronizovány, pokud je překročeno okno 1024 možných stisknutí, tzn. pokud
zákazník stiskl tlačítko více než 1024krát mimo oblast příjmu. V případě, že byla karta Renault desynchronizována (kód vysílaný kartou Renault je mimo oblast přijetí jednotkou
UCH), uživatel bude mít zajištěn přístup do vozidla prostřednictvím rezervní vložky. resynchronizace se provádí
s kartou v držáku karty při spouštění motoru vozidla nebo vyjmutím/vložením baterie karty.
Odemknutí celého vozidla v automatickém režimu po etapách:
1 Uživatel přiloží ruku na některou z rukojetí dveří a optický snímač detekuje přítomnost.
2 Pokud karta Renault není blokována v automatickém režimu, jednotka UCH vyšle šifrovaný signál na frekvenci
125 kHz do antén pro přístup (nejdříve komunikace proběhne s anténami, které jsou na straně požadavku).
3 Pokud karta Renault rozpozná kód, odpoví jednotce UCH šifrovaným signálem na frekvenci 433 MHz.
4 Jednotka UCH kontroluje konformitu kódu karty Renault a ovládá motory zamykání
Scenic II 05
Zdar,já jsem si druhou kartu nechal dělat v AUTOMOTOLANDU Hlučín a vyšla mě cca.se vším všudy na 4800kč.Pajin píše:Takže jelikož mám také jednu kartu (KEY LES GO) navštívil jsem renault Kubíček v Olomouci - 4043kč bez daně +766.46kč daň + cca600kč práce takže zhruba 5500kč čekací doba týden zkusil jsem i jinde ale všude to vyjde téměř stejně
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv dub 30, 2009 11:10
- Bydliště: Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Cena karty
mistrli píše:Zdar,já jsem si druhou kartu nechal dělat v AUTOMOTOLANDU Hlučín a vyšla mě cca.se vším všudy na 4800kč.Pajin píše:Takže jelikož mám také jednu kartu (KEY LES GO) navštívil jsem renault Kubíček v Olomouci - 4043kč bez daně +766.46kč daň + cca600kč práce takže zhruba 5500kč čekací doba týden zkusil jsem i jinde ale všude to vyjde téměř stejně
Listopad 2009 - Auto France Hradec Králové = cena 3750.- Kč a 300.- Kč program .Celkem 4050.- Kč za 1 ks karty
Pánové, abych to uvedl na pravou míru, otec pracuje již 7 let u jedné celosvětově známé pojišťovny jako likvidator poj. událostí a za tu dobu se ještě ani jednou nesetkal, že by by bylo auto, které už má tyhle naše karty, někdy ukradeno. Tím chci říct a myslím si, že pro klas. zloděje aut je přinejmenším velký oříšek získat kartu podobným postupem,který zde již byl napsan, popřípadě toto auto jinak nastartovat a odjed. Tyhle auta se prostě nekradou. !!!! Buďme jen rádi.
Renault 25 2.0, Renault 25 r.v. 91 baccara 2.9 V6,R25 V6 Turbo phII,Renault laguna r.v. 94 2.2 D, Renault Laguna II, r.v. 2001, 1.8 16V LPG, výbava Expression
Osobně se domnívám, že Renault ukrást jde, i když přesně nevím jak.
Musel by vyměnit ECU, UCH a zámek volantu z jiného auta a odjede bez problémů.
Z věcí, nahlášených jako krádeže je odhadem 60% odtažených vozů a zbytek pojišťovací podvody - s autem odjede kámoš s techničákem, auto bezpečně odloží, rozeberou a pak se nahlásí krádež.
Nikdo nikdy na to nemůže přijít !!!!
wecka
Musel by vyměnit ECU, UCH a zámek volantu z jiného auta a odjede bez problémů.
Z věcí, nahlášených jako krádeže je odhadem 60% odtažených vozů a zbytek pojišťovací podvody - s autem odjede kámoš s techničákem, auto bezpečně odloží, rozeberou a pak se nahlásí krádež.
Nikdo nikdy na to nemůže přijít !!!!
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Ještě k tomu aby se mohlo přidat další kartu, vždy musí být nejprve vložená originální, která "odemkne systém". To znamená, když se ztratí všechny tak můžeš tak akorát na auto čučet, ani v Dialogysu není postup jak v takovém případě prokračovat. Nebo na to je nějaký postup, ale uchovaný někde v trezoru. Jak píše wécka, ve všech elektronických jednotkách je uchované VIN, včetně palubky a ABS. Muselo by se vyměnit úplně vše.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Advanced member
- Příspěvky: 448
- Registrován: pon led 19, 2009 14:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
" vždy musí být nejprve vložená originální, která "odemkne systém". To znamená, když se ztratí všechny tak můžeš tak akorát na auto čučet, ani v Dialogysu není postup jak v takovém případě prokračovat."
to je oficiální postup
ale podle neoficiálního ti ho stejně ukradnou.
by mě akorát zajímalo jak by bylo vyřešeno tonto případ:
mám dvě karty, obě ztartím a podle oficiálního postupu nemám žádnou funkční kartu abych systém odemknul.
Jak se to řeší potom, vyměna komplet elektroniky? RJ+UCH+zámek+karta????
to je podle mě blbost
to je oficiální postup
ale podle neoficiálního ti ho stejně ukradnou.
by mě akorát zajímalo jak by bylo vyřešeno tonto případ:
mám dvě karty, obě ztartím a podle oficiálního postupu nemám žádnou funkční kartu abych systém odemknul.
Jak se to řeší potom, vyměna komplet elektroniky? RJ+UCH+zámek+karta????
to je podle mě blbost
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů