Přestavba z N1 na M1

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
najki_cz
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 24, 2009 16:26
Kontaktovat uživatele:

Přestavba z N1 na M1

Příspěvek od najki_cz » pát dub 24, 2009 16:54

Zakoupil jsem Scenic 2 ve verzi N1 v Autoadler Ostrava. V autobazaru mě ujišťovali, že se dá auto bezproblémů přepsat a přestavět na M1, že to není problém. Pravda je jinde..

Pro přestavbu vozu z N1 na M1 musíte jako první kontaktovat Renault ČR a podle VIN se dozvíte, zdali je přestavba vůbec možná. Dál jsem se nedostal, protože mi bylo řečeno (cituji helpline R ČR):

Přestavba u vašeho vozu není možná. Jedná se o vozidlo s karosérií AF, kde je hmotnostní vzorec pro N1, hmotnostní vzorec nemůže zároveň vyhovovat pro M1.

Ještě jsem tady na fóru viewtopic.php?t=25403 našel téma, kde se to řeší, volal jsem i panu Opičkovi, kterému bych tímto chtěl velmi poděkovat (sdělil mi, že informaci o přestavbě posílal helplinu on sám) a ten mi problém vysvětlil. Věnoval mi dobrých 5minut, nicméně jsme se dobrali toho, že mám smůlu, v autobazaru kecali a mám holt přepážku a tutíž potřebuju rakev na lyže a jiné fošny... Nenapadlo mě, že 10minut s flexou a pár razítek je v ČR tak neskutečný problém. Co se dá dělat...

Napadá mě jenom pár dotazů:
Neuvažuji teď s STK, kde bude přítomnost přepážky ve voze povinná.

1. je nějak definována ta mříž/přepážka rozměrově a funkčně? např. když nechám jenom "síťku",uříznu zbytek přepážky od konce síťky dolů a vyhodím to abych mohl vyhodit sedadla a převážet dlouhé věci... jestli poruším homologaci a tudíž STK, nebo něco pobného...
2. jestli je bod 1.ok,máte někdo jednu přepážku k prodeji? :wink:

Děkuji a zdravím Renaulťáky. :)

black_69
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:22

Přepážka

Příspěvek od black_69 » pát dub 24, 2009 22:32

Ahoj,

já jsem zpětnou demontáž absolvoval a i když to stálo nervy a peníze, mám to "černý na bílým". Takže mi zbyla v garáži posuvná přepážka FLEXI PLUS od firmy TECHSPORT http://www.techsport.cz/kontakt.html. Sice jsem ji začal částečně demontovat ale jestli máš zájem může být tvoje.

Stejně stále nechápu v čem je problém. Jaký máš provedení/výbava/motor u svýho Scénica a jaký máš hmotnosti uvedený v techničáku? Že to p. Opička nechce povolit je záhadou, mně to povolil bez problémů. Jediný "problémy" s tím měl technik na dopravním inspektorátu, ale po 2 měsících a 4 návštěvách mi to nakonec schválil.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége

homer262
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: ned kvě 06, 2007 06:56

Příspěvek od homer262 » ned dub 26, 2009 15:56

Nechápu, proč to řešíte? Sám mám druhého Scénica, již podruhé v N1, mřížku jsem nikdy nevozil, poprvé jsem ji vyndal hned po prvním příjezdu domů, v druhém případě se mně prodejce rovnou zeptal, jestli ji chci namontovat a když jsem pravil, že ne, dostal jsem mřížku rozmontovanou, zabalenou a současně i ty černé folie do zadního okna. Válí se to v garáži. Nikdy po mně nikdo nic nechtěl, mřížky si nevšiml, a to jsem s prvním autem jezdil ještě se žlutou značkou.
Myslím si, že ta štrapáce n1 - M1 za případnou pokutu vůbec nestojí.
Jedině je vhodné, se před TK na příslušné stanici zeptat, jestli z toho chtějí dělat problém, a pokud ano, vyfláknout se na ně a zvolit takovou STK, která má rozumný personál.
Nesmyslné buzerační předpisy jsou tu od toho, aby se porušovaly, pokud ovšem nejsme tupé ovce.

najki_cz
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 24, 2009 16:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od najki_cz » ned dub 26, 2009 21:06

Tak auto je model 2004 1.5dCi (60kw) výbava asi plná (manual klima, dešť senzor apod.) a hmotnosti:
provozní 1415 - 1590
největší technicky přípustná 1960/1960
nej. tech. přípustná / povolená na nápravu 1130/1330 ; 1025/1025

Osobně mi to taky přijde jako byrokratická záležitost. Návíc teď, když jsou přepážky nanic, by s tím takové problémy dělat nemuseli. V úterý to jdu přihlásit, tak se tam ještě pobavím co a jak.

to black_69: Je tam nějaký rozdíl v těch hmotnostech oproti 1.9dCi? Díky.

black_69
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:22

Příspěvek od black_69 » pon dub 27, 2009 09:47

Na ty hmotnosti se podívám doma, ale jsou trochu jiný.

Ten "hmotnostní vzorec" na který se všichni odkazují je zjednodušeně řečeno: nejvyšší povolená hmotnost nákladu musí převyšovat hmotnost posádky. To ale pouze říká jestli jde udělat z osobního auta M1 nákladní auto N1, ale podle mne neříká nic o zpětné demontáži. Proto se u některých aut po montáži přepážky snížil počet míst na 4 (např. Octavia I). Octavia II má již vyšší nosnost, proto tady zůstává zachováno 5 míst.

Zatím mi to nedává smysl, no uvidíme.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége

black_69
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:22

Příspěvek od black_69 » pon dub 27, 2009 18:41

Tak jsem se podíval na ty hmotnosti u 1,9 dCi:

N1
provozní : 1505 - 1670
největší technicky přípustná : 2050/2050
nej. tech. přípustná / povolená na nápravu : 1130/1130; 1025/1025

největší technicky přípustná hmotnost přívěsu - bržděný : 1300/1300 ;
nebržděný 610/610

No a po zpětné přestavbě z N1 na M1 se změnily tyto hmotnosti :
největší technicky přípustná 2010/2010
největší technicky přípustná hmotnost přívěsu - nebržděný 650/650
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége

najki_cz
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 24, 2009 16:26
Kontaktovat uživatele:

příhlášené

Příspěvek od najki_cz » úte dub 28, 2009 17:52

Tak jsem to přihlásil a po diskuzi na STK jsem se rozhodl mříž vyhodit a neřešit to. Uvidíme jak praxe :-)
Díky všem za náměty a připomínky ;)

pelunkabed
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:55

Re: Přestavba z N1 na M1

Příspěvek od pelunkabed » ned črc 30, 2017 18:19

Taky jsem to teď řešil na Grand Scéniku. Auto jsem koupil jako N1 a vzhledem k současné legislativě v ČR, zejména značce "zákaz vjezdu nákladním automobilům" kde od r.2016 musí být dodatek, že platí až nad 3,5t, jsem se rozhod pro přestavbu. Fyzicky již Mřížka a zatmavení oken chybělo, takže to byl náklaťák vlastně jen na papíře. V Renaultu v ostravě (konkrétně autoset) mi v podstatě řekli, že oni s tím nic udělat nemůžou a poslali mě rovnou na dopravák. Tam jsem dostal kontakt na p. Kahouna (pracoviště Maršovice 151, lze ho normálně vygooglovat, takže nebudu psát bližší kontakt), který jako jediný, aspoň to tvrdí, dělá takovéto přestavby. Za 3630,- si udělal pár fotek, dopsal nějaké drobnosti do VTP, zanadával se mnou na AAA, kde mi neřekli, že kupuju náklaďák, dal pár užitečných tipů a rad aby se podařilo dokončit úřednické kolečko a jel jsem. Na registru vozidel vystavěj novej techničák za 50,- a je hotovo.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: magadafagada a 17 hostů