světla pro denní svícení
Moderátor: Moderators General
Zdravim je pravda že syn má dražší homologované a že svítí více ale jeho auto je foceno pod přístřeškem a mé pod širým nebem tak ten rozdíl je trochu zkreslen (jinak k mým světlům jsem dostal hologační protokol s razítkem prodejny prý jsou také schváleny tak nevím jestli jim věřit ale byl jsem na STK a prošly a mám je třetí rok a ještě to policajtům nevadilo)
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Zdravim vsechny,Scenic II 2006,nova konstrukce elektriky...Zakoupil jsem svetla,namontoval a pripojil mezi elektro.skrinku a pocitac v motorovem prostoru.Je tam vsak jen proud,ktery se po startovani na okamzik prerusi...nejaky mikrospinac nebo nejake moc rychle rele...a svetla se mi po tom druhem sepnuti nechcou rozsvitit.Asi je v nich nejaky vnitrni kondenzator..nebo co.Svetla maji vyvedeny jen dva draty ..na plus a kostru...nevite nahodou kde je staly proud po nastartovani....v renaultu mi rekli,ze na alternator se to nesmi dat...nebezpeci spaleni...ale nevim ceho.Za kazdou radu budu rad...diky r.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: světla pro denní svícení
Zdravim vsechny,Scenic II 2006,nova konstrukce elektriky...Zakoupil jsem svetla,namontoval a pripojil mezi elektro.skrinku a pocitac v motorovem prostoru.Je tam vsak jen proud,ktery se po startovani na okamzik prerusi...nejaky mikrospinac nebo nejake moc rychle rele...a svetla se mi po tom druhem sepnuti nechcou rozsvitit.Asi je v nich nejaky vnitrni kondenzator..nebo co.Svetla maji vyvedeny jen dva draty ..na plus a kostru...nevite nahodou kde je staly proud po nastartovani....v renaultu mi rekli,ze na alternator se to nesmi dat...nebezpeci spaleni...ale nevim ceho.Za kazdou radu budu rad...diky r.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
svetla
Taky zdravím,
jsou to světla SJ-269LE.
Jsou z nich tedy jen dva výstupy,plus a mínus.
Ted to mám zapojené tak,že kostru mám přes vlakno obrysových světel a plus mezi elektro skřínku a řídící jednotku.Jenže tam není stálý proud,to mi změřil i mechanik z renaultu..je tam vodič,který se po zastavení startéru vypne a zapne a ty světla se tak rychle nechcou vzpamatovat.Dnes jsem zkoušel dát před ně diodu(at jde proud jen jedním směrem)a za ní před světla a kostru kondenzátor a odpor(at ten kond.tak při vybíjení netrpí).Smysl celé akce byl v tom,at tam není takový pokles....jenže výsledek je takový,že světla opět zhasnou a chvíli jim trvá,než jsou schopny opět svítit.To jsem zkoušel přímým kabelem na baterku.To je vše...snad se to dá nějak do kupy....díky za každou radu...rene
jsou to světla SJ-269LE.
Jsou z nich tedy jen dva výstupy,plus a mínus.
Ted to mám zapojené tak,že kostru mám přes vlakno obrysových světel a plus mezi elektro skřínku a řídící jednotku.Jenže tam není stálý proud,to mi změřil i mechanik z renaultu..je tam vodič,který se po zastavení startéru vypne a zapne a ty světla se tak rychle nechcou vzpamatovat.Dnes jsem zkoušel dát před ně diodu(at jde proud jen jedním směrem)a za ní před světla a kostru kondenzátor a odpor(at ten kond.tak při vybíjení netrpí).Smysl celé akce byl v tom,at tam není takový pokles....jenže výsledek je takový,že světla opět zhasnou a chvíli jim trvá,než jsou schopny opět svítit.To jsem zkoušel přímým kabelem na baterku.To je vše...snad se to dá nějak do kupy....díky za každou radu...rene
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
svetla
Budu rád za plánek,ale jsem trošku mimo.Plus pres RGE,to je jeden drat ze svetel,dalsi ukostreni pres obrysovky,to je druhy drat a dalsi plus pres rele z baterky ...to je treti drat.Mam jak jsem psal jen dva vyvody z kazdeho svetla.....kazdopadne budu vdecny za planek...treba mi to ted jen nedochazi...diky moc za snahu pomoci...rene
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
svetla
Vyborny popis..vyzkousim a dam vedet.Ty dve diody jsou na ceste mezi egr a parkovackama pred a za relem?Zatim diky...nadseni mi nechybi
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
svetla
jeste neco na S.Z.
Ale i tak diky
Ale i tak diky
světla pro denní svícení
Dobrý den,potřebuji poradit. Namontoval jsem světla na denní svícení. Vše šlo hladce až do chvíle než jsem měl připojit třetí drát na proud, který se spouští klíčkem. Nemohl by mi někdo napsat kam drát připojit. Jeden drát na parkovačce, druhý na polu baterky minus a třetí drát ??????????????? Někdo tady píše na plus pol baterky což i já jako laik považuji za blbost, jako zkouška to bylo dobré, přesvědčil jsem se že světla fungují super,ale bohušel svítí pořád /myslím, když se připojí na plus pol baterky/. Jinak světla jsem dal místo mlhovek,splňují podmínky na montáž většina foto zde uvedených to nesplňuje. Děkuji za radu mám renault grand scenic 1,5 dci r.v .2004
To záleží jaké denní světla máš pokut mají automatický modul např.typ SJ-295typ2 tak ten třetí drát dej na + pol baterie Tady máš návod,
http://www.vltava2000.cz/shops/7574/pri ... %A1vod.pdf
http://www.vltava2000.cz/shops/7574/pri ... %A1vod.pdf
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Sundej kryt té černé krabice vedle baterky a tam vede spousta drátu. Najdi mezi něma nějaký žlutý a na ten to zapoj. Žlutý drát obecně značí napájení po zapnutí zapalování. Má to fakticky nevýhodu, že světla budou svítit už po zapnutí zapalování, ale vzhledem k malému odběru bych řekl, že to není významné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
díky za rady
Bohužel na plus pol na baterce to nelze připojit,prože to svítí pořád i když vytáhneš klíček ze zapalování.
K tomu druhému se žlutým kabelem jenom ještě dotaz, jejich tam opravdu několik a to silnější i slabší. Jestli dobře chápu tak by to měl být čistě žlutý? Nemohl by jsi to trochu upřesnit, už jsem zkoušel kde který kabel, některý nejde vůbec a do zbytku který jsem zkoušel šel proud pořád ať jsem zapnul klíček nebo vypnul. Díky za radu
K tomu druhému se žlutým kabelem jenom ještě dotaz, jejich tam opravdu několik a to silnější i slabší. Jestli dobře chápu tak by to měl být čistě žlutý? Nemohl by jsi to trochu upřesnit, už jsem zkoušel kde který kabel, některý nejde vůbec a do zbytku který jsem zkoušel šel proud pořád ať jsem zapnul klíček nebo vypnul. Díky za radu
Pokut máš s modulem za chvíly zhasne pracuje na principu kolísání napětí tak to zkus To samé Ti udělá při dálkovém otevření se Ti na chvilku rožnou
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
Jo jestli nemáš s modulem tak to napoj na přívod proudu do ERG ventilu
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
Zdravím,
jednodušší je vzít si napětí z napájecího vodiče spinače zpětných světlometů. Obvod těchto světel je dostatečně dimenzovaný a je aktivní po "zapnutí zapalování", tedy auto startuje už s rozsvícenými denními světly. Ale jejich odběr je zanedbatelný. Vzít si napětí z čehokoliv, co je nějakým způsobem spojené s řízením motoru a jeho příslušenství, bych nedoporučoval. Ve spojitosti s napájecím napětím pro světla vzniká nějaká zátěž, která by taky nemusela něčemu dělat dobře, také ta světla jsou při kolizi dost na ráně a případný zkrat v jejich kabeláži by mohl nadělat docela slušný problém. Nehledě na to, že kabel ke spinači zpátečky je víc po ruce a je jištěný.
Takto to mám zapojené asi čtyři roky s tím rozdílem, že světla mám napojené na obě obrysovky, samozřejmě přes diody, protože obrysovky jsou každá v jiném jištěném okruhu. Bez problému.
jednodušší je vzít si napětí z napájecího vodiče spinače zpětných světlometů. Obvod těchto světel je dostatečně dimenzovaný a je aktivní po "zapnutí zapalování", tedy auto startuje už s rozsvícenými denními světly. Ale jejich odběr je zanedbatelný. Vzít si napětí z čehokoliv, co je nějakým způsobem spojené s řízením motoru a jeho příslušenství, bych nedoporučoval. Ve spojitosti s napájecím napětím pro světla vzniká nějaká zátěž, která by taky nemusela něčemu dělat dobře, také ta světla jsou při kolizi dost na ráně a případný zkrat v jejich kabeláži by mohl nadělat docela slušný problém. Nehledě na to, že kabel ke spinači zpátečky je víc po ruce a je jištěný.
Takto to mám zapojené asi čtyři roky s tím rozdílem, že světla mám napojené na obě obrysovky, samozřejmě přes diody, protože obrysovky jsou každá v jiném jištěném okruhu. Bez problému.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Nemám teď po ruce schémata, ale mám takový dojem, že spínač zpátečky je napojen na jednotku vedle baterky a ta rozsvěcuje couvací světla. Ale úplně jistý si nejsem. Zkusil bych to zapojit na ovládání palivového čerpadla.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
světla pro denní svícení
díky za rady ,už je to hotové a jednoduše, jeden kablík k alternátoru a funguje je to super.Kulatý vypadaj na autě super, mlhovky jsou stejně na nic. Dám tam i foto až zjistím jak. Ještě jednou všem děkuji za rady.
No nevím ale mě mlhovky rozhodně zbytečné nepřipadají
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
Blikání za jízdy sj-287typ2
Zdravím diskusi,
na Scenicu 1,5 dCi mám namontovaná DLR světla sj-287typ2. Po namontování fungovala Ok, ale zjistil jsem, že při jízdě světla občas na pár sekund (1 - 5s) zhasnou a pak se zase rozsvítí. Dělá to poměrně často -za 10 minut jízdy klidně 10x. Chystám se prověřit jestli někde není špatný kontakt, ale bojím, se, že je to spíš způsobené modulem, který řídí zozsvícení i zhasnutí (modul počítám reaguje na změny napětí na baterce).
Nemáte s tím někdo podobné zkušenosti ?
Mám 4 diodová světla s modulem pro rozsvěcování :
např: http://www.svspraha.cz/svspraha/eshop/2 ... SJ-287typ2
David
na Scenicu 1,5 dCi mám namontovaná DLR světla sj-287typ2. Po namontování fungovala Ok, ale zjistil jsem, že při jízdě světla občas na pár sekund (1 - 5s) zhasnou a pak se zase rozsvítí. Dělá to poměrně často -za 10 minut jízdy klidně 10x. Chystám se prověřit jestli někde není špatný kontakt, ale bojím, se, že je to spíš způsobené modulem, který řídí zozsvícení i zhasnutí (modul počítám reaguje na změny napětí na baterce).
Nemáte s tím někdo podobné zkušenosti ?
Mám 4 diodová světla s modulem pro rozsvěcování :
např: http://www.svspraha.cz/svspraha/eshop/2 ... SJ-287typ2
David
Zdravím
Máme je namontované na dvou autech a žádné problémy nikdy nebyli tipuji to spíš na nějaký špatný kontakt
Máme je namontované na dvou autech a žádné problémy nikdy nebyli tipuji to spíš na nějaký špatný kontakt
r.1980Renault 4CV =spolehlivé jednoduché autíčko/r.1984Škoda 105 S 33kW=spokojenost až na ten výkon/r.1993 Opel Kadett E 1.6D 42kW =první diesel a 5 kvaltů/r.2001 Seat Toledo 1.9D 47kW=prostorný kočár /r.2006 Megane 1.9dTi 72kW=vynikající spotřeba a výkon/r.2007 Scenic ll 1.5dci 78kW zatím spokojenost
Blikání LED světel
Tak jsem špatný dotek nikde nenašel, zjistil jsem , že když trochu proturuju motor pak světla taky občas na chvíli zhasnou. Vypada to tedy bohuzel na spinaci modul. Jeste zkuim promerit napeti na baterce - jestli ma spojitost s tim zhasinanim. Ale asi nezbyde nez reklamace z cehoz nemam radost, protoze svetla budu muset zase pracne demontovat ...
Předpis EHK č. 48, poslední změny platné od 24.10.2009, zkopírováno:
6.19 DENNÍ SVÍTILNA (Predpis c. 87, *ten říká, co má ta svítilna dělat a jak má svítit*)
6.19.1 Montáž
Povinná na motorových vozidlech. Zakázaná na prípojných vozidlech.
6.19.2 Pocet
Dve
6.19.3 Usporádání
Žádný zvláštní požadavek.
6.19.4 Umístení
6.19.4.1 Na šírku: Vzdálenost mezi vnitrními okraji obou privrácených ploch ve smeru vztažných os nesmí být menší než 600 mm;
Tato vzdálenost muže být zmenšena až na 400 mm tam, kde je celková šírka vozidla menší než 1 300 mm.
6.19.4.2.Na výšku: nejméne 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou.
6.19.4.3.Na délku: na predku vozidla. Tato podmínka se považuje za splnenou, jestliže vyzarované svetlo neobtežuje ridice ani prímo ani neprímo pres zarízení pro neprímý výhled a/nebo jiné plochy na vozidle, odrážející svetlo.
6.19.5 Geometrická viditelnost
Horizontální úhel: 20° smerem ven a 20° smerem dovnitr.
Vertikální úhel: 10° nad a 10° pod horizontálu.
6.19.6 Orientace
Smerem dopredu.
6.19.7. Elektrické zapojení
6.19.7.1.Denní svítilny musí být automaticky zapnuty, když je zarízení, které startuje a/nebo
zastavuje motor, v poloze, která motoru umožnuje jeho beh. Denní svítilny mohou však zustat vypnuté, pokud je parkovací brzda zatažena a automatická prevodovka je v režimu parkování nebo v neutrálu, nebo pokud je pohonný systém aktivován, ale vozidlo se nedalo poprvé do pohybu.
Denní svítilny musí být automaticky zhasnuty, jakmile jsou rozsvíceny prední mlhové svetlomety nebo dálkové ci potkávací svetlomety, s výjimkou prípadu, kdy jsou svetlomety užity pro prechodné varovné rozsvecení v krátkých intervalech.
Dále, svítilny podle odstavce 5.11 se nezapojí, pokud jsou zapnuty denní svítilny. *tím jsou rozuměny obrysové svítilny*
6.19.7.2 Pokud je vzdálenost mezi prední smerovou svítilnou a denní svítilnou 40 mm nebo méne, muže být elektrické zapojení denní svítilny na príslušné strane vozidla takové, že
(a) je vypnutá, nebo
Montáž tohoto zarízení (jak uvádí odstavec 5.22.) muže být vnitrostátními predpisy zakázána.
Typy vozidel, které neplní tato ustanovení lze homologovat do 18 mesícu od data vstupu doplnku 4
k séri1 zmen 03 tohoto predpisu v platnost.
(b) její svítivost je snížena behem úplného cyklu (svítí i nesvítí) aktivace prední smerové svítilny.
6.19.7.3. Je-li smerová svítilna sloucená s denní svítilnou, elektrické zapojení denní svítilny na príslušné strane vozidla musí být takové, že denní svítilna je vypnutá behem úplného cyklu (svítí i nesvítí) aktivace smerové svítilny.“
6.19.8 Sdelovac
Kontrolka zapojení obvodu nepovinná.
Tedy již neplatí podmínka vzdálenosti max. 400 mm od bočního obrysu vozidla. To, co je ve stati o denních svítilnách uvedeno, platí zejména pro nově vyráběná vozidla. Pro dodatečnou montáž denních svítilen si vybereme jen to, co se týká zapojení a umístění. A ze znění předpisu vyplývá, že denní svítilny mohou být i na motocyklech, jen dodržet těch 400 mm mezi nimi.
* ... * doplnění autorem příspěvku
6.19 DENNÍ SVÍTILNA (Predpis c. 87, *ten říká, co má ta svítilna dělat a jak má svítit*)
6.19.1 Montáž
Povinná na motorových vozidlech. Zakázaná na prípojných vozidlech.
6.19.2 Pocet
Dve
6.19.3 Usporádání
Žádný zvláštní požadavek.
6.19.4 Umístení
6.19.4.1 Na šírku: Vzdálenost mezi vnitrními okraji obou privrácených ploch ve smeru vztažných os nesmí být menší než 600 mm;
Tato vzdálenost muže být zmenšena až na 400 mm tam, kde je celková šírka vozidla menší než 1 300 mm.
6.19.4.2.Na výšku: nejméne 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou.
6.19.4.3.Na délku: na predku vozidla. Tato podmínka se považuje za splnenou, jestliže vyzarované svetlo neobtežuje ridice ani prímo ani neprímo pres zarízení pro neprímý výhled a/nebo jiné plochy na vozidle, odrážející svetlo.
6.19.5 Geometrická viditelnost
Horizontální úhel: 20° smerem ven a 20° smerem dovnitr.
Vertikální úhel: 10° nad a 10° pod horizontálu.
6.19.6 Orientace
Smerem dopredu.
6.19.7. Elektrické zapojení
6.19.7.1.Denní svítilny musí být automaticky zapnuty, když je zarízení, které startuje a/nebo
zastavuje motor, v poloze, která motoru umožnuje jeho beh. Denní svítilny mohou však zustat vypnuté, pokud je parkovací brzda zatažena a automatická prevodovka je v režimu parkování nebo v neutrálu, nebo pokud je pohonný systém aktivován, ale vozidlo se nedalo poprvé do pohybu.
Denní svítilny musí být automaticky zhasnuty, jakmile jsou rozsvíceny prední mlhové svetlomety nebo dálkové ci potkávací svetlomety, s výjimkou prípadu, kdy jsou svetlomety užity pro prechodné varovné rozsvecení v krátkých intervalech.
Dále, svítilny podle odstavce 5.11 se nezapojí, pokud jsou zapnuty denní svítilny. *tím jsou rozuměny obrysové svítilny*
6.19.7.2 Pokud je vzdálenost mezi prední smerovou svítilnou a denní svítilnou 40 mm nebo méne, muže být elektrické zapojení denní svítilny na príslušné strane vozidla takové, že
(a) je vypnutá, nebo
Montáž tohoto zarízení (jak uvádí odstavec 5.22.) muže být vnitrostátními predpisy zakázána.
Typy vozidel, které neplní tato ustanovení lze homologovat do 18 mesícu od data vstupu doplnku 4
k séri1 zmen 03 tohoto predpisu v platnost.
(b) její svítivost je snížena behem úplného cyklu (svítí i nesvítí) aktivace prední smerové svítilny.
6.19.7.3. Je-li smerová svítilna sloucená s denní svítilnou, elektrické zapojení denní svítilny na príslušné strane vozidla musí být takové, že denní svítilna je vypnutá behem úplného cyklu (svítí i nesvítí) aktivace smerové svítilny.“
6.19.8 Sdelovac
Kontrolka zapojení obvodu nepovinná.
Tedy již neplatí podmínka vzdálenosti max. 400 mm od bočního obrysu vozidla. To, co je ve stati o denních svítilnách uvedeno, platí zejména pro nově vyráběná vozidla. Pro dodatečnou montáž denních svítilen si vybereme jen to, co se týká zapojení a umístění. A ze znění předpisu vyplývá, že denní svítilny mohou být i na motocyklech, jen dodržet těch 400 mm mezi nimi.
* ... * doplnění autorem příspěvku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů