světla pro denní svícení
Moderátor: Moderators General
světla pro denní svícení
Ahoj přátelé,
chtěl bych odstartovat diskuzi k tomuto tématu. Koukal jsem, že již bylo na toto téma diskutováno. Bohužel v té době nebyla na trhu zřejmě tato světla:http://gsm-caraudio.vltava2000.cz/store ... j2872.html
Uvažuji o jejich koupi, ale bohužel nevím, kam nejlíp je umístit na auto + nevím jak zapojit elektriku. Byl bych rád, kdybyste mi mohli poradit.
Díky D.
chtěl bych odstartovat diskuzi k tomuto tématu. Koukal jsem, že již bylo na toto téma diskutováno. Bohužel v té době nebyla na trhu zřejmě tato světla:http://gsm-caraudio.vltava2000.cz/store ... j2872.html
Uvažuji o jejich koupi, ale bohužel nevím, kam nejlíp je umístit na auto + nevím jak zapojit elektriku. Byl bych rád, kdybyste mi mohli poradit.
Díky D.
Naposledy upravil(a) Davik dne pon bře 23, 2009 13:34, celkem upraveno 1 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát říj 10, 2008 21:36
ahoj všichni,
jelikož jste mi nenapsali, vyřešil jsem to sám. Už je mam namontovaný a je to super bomba. Koupil jsem si je na www a montáž mi stála jen pár pivních peněz Jelikož v krabici kromě elektrického schémátka a předpisů, jaké musí splňovat normy podle vyhlášky, není žádný návod na „fyzickou montáž“, tak jsme museli improvizovat. Strávili jsme nad tím asi 3 hoďky, ale nakonec to vyšlo. Světla jsou namontována v mřížce pod nárazníkem v prostřední mezeře (pro názornost přidám časem nějaký fotky). Konzole (součást dodávky) je k mřížce pouze přilepená oboustrannou páskou, která je přiložena (měli jsme strach, že to nebude držet, ale světla drží jako přibitá – odzkoušeno na Drncštráse D1 . Poté byla světla přišroubovaná ke konzoli. Elektriku jsme protáhli před chladičem a pod haupnu jsme dráty přidělali stahovacími pásky. Modul pro automatické rozvěcování je přimontován pod krytem baterky (v oblasti s mřížkou) klasickými šrouby (ne samořeznými, které jsou součástí dodávky – tyto jsme vůbec nepoužili), s podložkami a matičkami. Dále jsme přimontovali ke svorkovnici na baterku + a – pól. Trochu byl problém s montáží + pólu k napájení park. světel. Je tam málo místa. Po vyndání celé objímky s žárovkou jsme se líp dostali k drátkům.
Abychom zjistili, který drát je +, museli jsme vyndat žárovku z objímky a metodou pokus omyl (při nastartovaném motoru) jsme zkoušeli, která zdířka nám světla zhasne. Pak stačilo pouze proříznout izolaci a pájkou naletovat na napájení oranžový drát. Poté se to omotalo izolačkou, přebytečné kabely se smotaly a stáhl jsem je stahovacím páskem, aby zbytečně nepřekážely a naposledy stačilo zadeklovat baterku a zaklapnout haupnu. Pak už jsem se jen kochal
A reakce řidičů? Jedno nebo dvě z protijedoucích vozů na mě bliklo. Dalekovíce jich bliká, když jede nějaké za mnou. Já je ignoruji. Asi holt neznaj vyhlášku.
Mějte se
David
P.S.: doporučuju namontovat, úsporné, neoslňují, jsou vidět ….samé plusy; žádné mínus jsem zatím neshledal, až na to, že nám mrzly při montáži ruce
P.S.2: časem jsem pro inspiraci umístím nějaké fotky
jelikož jste mi nenapsali, vyřešil jsem to sám. Už je mam namontovaný a je to super bomba. Koupil jsem si je na www a montáž mi stála jen pár pivních peněz Jelikož v krabici kromě elektrického schémátka a předpisů, jaké musí splňovat normy podle vyhlášky, není žádný návod na „fyzickou montáž“, tak jsme museli improvizovat. Strávili jsme nad tím asi 3 hoďky, ale nakonec to vyšlo. Světla jsou namontována v mřížce pod nárazníkem v prostřední mezeře (pro názornost přidám časem nějaký fotky). Konzole (součást dodávky) je k mřížce pouze přilepená oboustrannou páskou, která je přiložena (měli jsme strach, že to nebude držet, ale světla drží jako přibitá – odzkoušeno na Drncštráse D1 . Poté byla světla přišroubovaná ke konzoli. Elektriku jsme protáhli před chladičem a pod haupnu jsme dráty přidělali stahovacími pásky. Modul pro automatické rozvěcování je přimontován pod krytem baterky (v oblasti s mřížkou) klasickými šrouby (ne samořeznými, které jsou součástí dodávky – tyto jsme vůbec nepoužili), s podložkami a matičkami. Dále jsme přimontovali ke svorkovnici na baterku + a – pól. Trochu byl problém s montáží + pólu k napájení park. světel. Je tam málo místa. Po vyndání celé objímky s žárovkou jsme se líp dostali k drátkům.
Abychom zjistili, který drát je +, museli jsme vyndat žárovku z objímky a metodou pokus omyl (při nastartovaném motoru) jsme zkoušeli, která zdířka nám světla zhasne. Pak stačilo pouze proříznout izolaci a pájkou naletovat na napájení oranžový drát. Poté se to omotalo izolačkou, přebytečné kabely se smotaly a stáhl jsem je stahovacím páskem, aby zbytečně nepřekážely a naposledy stačilo zadeklovat baterku a zaklapnout haupnu. Pak už jsem se jen kochal
A reakce řidičů? Jedno nebo dvě z protijedoucích vozů na mě bliklo. Dalekovíce jich bliká, když jede nějaké za mnou. Já je ignoruji. Asi holt neznaj vyhlášku.
Mějte se
David
P.S.: doporučuju namontovat, úsporné, neoslňují, jsou vidět ….samé plusy; žádné mínus jsem zatím neshledal, až na to, že nám mrzly při montáži ruce
P.S.2: časem jsem pro inspiraci umístím nějaké fotky
jak jsem slíbil, umístil jsem na www nějaký fotky. Kdybyste chtěli i nějaké jiné, tak se ozvěte, pokud nebude sněžit, vyfotím:-)
http://scenicii.rajce.idnes.cz/fotky_svetla/
http://scenicii.rajce.idnes.cz/fotky_svetla/
Škoda Favorit -> Renault Scenic II 1,6 16V
Nechci být rýpal, ale když hovoříš o zákoně, splňuje tvé provedení zákonné podmínky? Tedy vzdálenost světel od bočního obrysu vozidla max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm? Protože teoreticky pokud ne, tak by Tě s tím měli od STK vyhodit. Pro tvé uklidnění většinou se tak však neděje. Pokud máš světla moc u sebe, respektive moc daleko od okraje, nejsou tvá rozsvicená světla v koloně aut dost dlouhoud dobu vidět, tak se nediv, že na tebe občas někdo blikne.
Naposledy upravil(a) Grandík dne čtv bře 26, 2009 07:14, celkem upraveno 1 x.
Renault Grand Scenic III
Vypadá to velmi dobře!
Dotaz k funkci - funguje to na autu s kartou, tj. bez klíčku? Zůstává zachována funkce automatického rozsvícení světlometů na světelný senzor? Funguje automatické zhasínání při rozsvícení světlometů? Pokud má člověk auto v záruce, měl by montáž provést autorizovaný servis? Je nějaká kontrolka funkčnosti? Bylo by blbé zacálovat, když se světla nerozsvítí - na rozdíl od hlavních světlometů to není asi moc vidět.
Dotaz k funkci - funguje to na autu s kartou, tj. bez klíčku? Zůstává zachována funkce automatického rozsvícení světlometů na světelný senzor? Funguje automatické zhasínání při rozsvícení světlometů? Pokud má člověk auto v záruce, měl by montáž provést autorizovaný servis? Je nějaká kontrolka funkčnosti? Bylo by blbé zacálovat, když se světla nerozsvítí - na rozdíl od hlavních světlometů to není asi moc vidět.
Ahoj,
pokusím se ti odpovědět na některétvé otázky. Nejprve bych chtěl poděkovat za kladné hodnocení v závislosti na prohlídnutých fotkách.
Světla se rozvítí, když pustíš elektriku do auta, tzn. zastrčíš kartu do zdířky a při zařazené rychlosti s podržením brzdy stiskneš start. Občas problikávají, ale když nastartuješ, světla stabilně svítí. Samozřejmě nesmíš mít přepnuto na potkávačky nebo parkovačky, to ti světla nesvítí.
jak to funguje se světelným senzorem, tak to nevím. Odpoví ti rád jistě někdo fundovanější.
V záruce auto už nemám, montoval jsem to sám s kámošem. Jestli by to měl montovat servis? - radši možná ano. Jestli se ti dodatečnou montáží ruší záruka, nevím.
Kontrolku tam nemám, důvěřuji jim:-)
David
pokusím se ti odpovědět na některétvé otázky. Nejprve bych chtěl poděkovat za kladné hodnocení v závislosti na prohlídnutých fotkách.
Světla se rozvítí, když pustíš elektriku do auta, tzn. zastrčíš kartu do zdířky a při zařazené rychlosti s podržením brzdy stiskneš start. Občas problikávají, ale když nastartuješ, světla stabilně svítí. Samozřejmě nesmíš mít přepnuto na potkávačky nebo parkovačky, to ti světla nesvítí.
jak to funguje se světelným senzorem, tak to nevím. Odpoví ti rád jistě někdo fundovanější.
V záruce auto už nemám, montoval jsem to sám s kámošem. Jestli by to měl montovat servis? - radši možná ano. Jestli se ti dodatečnou montáží ruší záruka, nevím.
Kontrolku tam nemám, důvěřuji jim:-)
David
Škoda Favorit -> Renault Scenic II 1,6 16V
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Táta má úplně nového SCénica II a nechal si namontovat podobná světla. Sama se nastartují po vložení karty a po jízdě a vytažení karty ještě asi 5 vteřin svítí. Pokud vjede do tunelu, tak si počítač sám zapne xenony, naopak při vyjetí je asi po 3 sekundách zase vypne a přepne na denní svícení.homer262 píše:Vypadá to velmi dobře!
Dotaz k funkci - funguje to na autu s kartou, tj. bez klíčku? Zůstává zachována funkce automatického rozsvícení světlometů na světelný senzor? Funguje automatické zhasínání při rozsvícení světlometů? Pokud má člověk auto v záruce, měl by montáž provést autorizovaný servis? Je nějaká kontrolka funkčnosti? Bylo by blbé zacálovat, když se světla nerozsvítí - na rozdíl od hlavních světlometů to není asi moc vidět.
ŘJ auta o denních světlech vůbec neví, takže světelný senzor přepíná mezi zhasnuto-rozsvíceno a ne: denní světla-potkávačky
ex: R11 1,4 GTL '87, R11 1,7 GTX '89, Laguna I 1.6 16V GT Concorde '99, Laguna II 1.9 dCi 88kW Privilege '01, Clio Sport 2.0 16V 182k '04 Nyní: Volvo XC90 II D5 Inscription '17, Megané CC 2.0 16V '09 Privilege, Moto Guzzi GT 8V '12
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
- jaris
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte led 20, 2009 19:27
- Bydliště: šluknovský výběžek
světla pro denní svícení
HOY, yeppi můžeš poslat foto těch světel na autě, popř. výrobce ?pls
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
čus,
já mám tyto:
caraudio.vltava2000.cz/store/goods-6909-svetla-denni-sviceni-sj2872.html
moje fotky jsou zde: http://scenicii.rajce.idnes.cz/fotky_svetla/
David
já mám tyto:
caraudio.vltava2000.cz/store/goods-6909-svetla-denni-sviceni-sj2872.html
moje fotky jsou zde: http://scenicii.rajce.idnes.cz/fotky_svetla/
David
Škoda Favorit -> Renault Scenic II 1,6 16V
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: světla pro denní svícení
Bylo to tady: Žádná levnota, ale je to známej...jaris píše:HOY, yeppi můžeš poslat foto těch světel na autě, popř. výrobce ?pls
http://www.fatomas.cz/cs/katalog-produk ... i-s-led-2/
Na fotkách to vypadá jako u Davida, prakticky stejně.
Přišroubovano zespodu na naraznik samořezem
ex: R11 1,4 GTL '87, R11 1,7 GTX '89, Laguna I 1.6 16V GT Concorde '99, Laguna II 1.9 dCi 88kW Privilege '01, Clio Sport 2.0 16V 182k '04 Nyní: Volvo XC90 II D5 Inscription '17, Megané CC 2.0 16V '09 Privilege, Moto Guzzi GT 8V '12
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Ja mám starí model SJ-286 E2 a idem ich montovat na renault megane II grandtour pod hlavne reflektory do nárazníka zapojenie uz mam hotove len som musel vyrobi nové driaky a trochu upravi výstuhu naraznika
Clio II 1.2 1998; teraz Megane Grandtour II 2004 1,5 dCi 60kW,
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=2440
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=2440
- jaris
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte led 20, 2009 19:27
- Bydliště: šluknovský výběžek
světla pro denní svícení
pro yeppi
HOY, pokud to máš montované jako davík, nebudou ti splňovat vyhlášku (400 mm od obrysu vozidla) Měřil jsem to a u Grand Scenica je to asi 450 mm od obrysu na vnitřní okraj světlometu. A ty ledky jsou ještě dál . Na tom místě co bych je potřeboval mám ale mlhovky. Tak nevím....
HOY, pokud to máš montované jako davík, nebudou ti splňovat vyhlášku (400 mm od obrysu vozidla) Měřil jsem to a u Grand Scenica je to asi 450 mm od obrysu na vnitřní okraj světlometu. A ty ledky jsou ještě dál . Na tom místě co bych je potřeboval mám ale mlhovky. Tak nevím....
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Grand Scenic 1.9 dCi 88 kw Dynamique Lux
( Vendelín)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: světla pro denní svícení
Tak to se přiznám že opravdu nevím. Tím, že auto není přímo moje, tak jsem to takhle nestudoval, ale řekl bych, že jsou poměrně daleko od sebe.jaris píše:pro yeppi
HOY, pokud to máš montované jako davík, nebudou ti splňovat vyhlášku (400 mm od obrysu vozidla) Měřil jsem to a u Grand Scenica je to asi 450 mm od obrysu na vnitřní okraj světlometu. A ty ledky jsou ještě dál . Na tom místě co bych je potřeboval mám ale mlhovky. Tak nevím....
Na faceliftovaným Grandu vypadá ta spodní maska trochu jinak, takže si to nedokážu úplně přesně představit.
Zkusím vám to vyfotit, popřípadě změřit, ale bude to pár dní trvat, než se potkám s tátou
Edit: Pokusil jsem se to velmi amatérsky naznačit, kde ty světla jsou. Až bude možnost, tak to nafotím s detaily, ať máte představu. Jen můj názor je takový, že Scenic má hezká světla a podsvícení parkovačkama, takže denní světla ten výraz kazí.
album_pic.php?pic_id=887
ex: R11 1,4 GTL '87, R11 1,7 GTX '89, Laguna I 1.6 16V GT Concorde '99, Laguna II 1.9 dCi 88kW Privilege '01, Clio Sport 2.0 16V 182k '04 Nyní: Volvo XC90 II D5 Inscription '17, Megané CC 2.0 16V '09 Privilege, Moto Guzzi GT 8V '12
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Světla zakoupena, namontována v autorizovaném servisu, trochu na to koukali, ale nijak je to nezarazilo. Záruka na auto není dotčena. Světla fungují tak, jak napsal Davik.
Podle servismanů je třeba ale změnit nastavení řídicí jednotky pokud má někdo nastavené denní svícení hlavními světlomety (když se zapínají při startu). Řídicí jednotka byla opravdu resetnuta.
Cena montáže nějaké 3000.
Pro info - cena xenonové výbojky 6000 + výměna. Podle techniků v servisu při trvalém svícení výbojky opravdu významně častěji odcházejí.
Vnitřní okraje světel jsou 48 cm od boku, tzn. že vyhlášce neodpovídají. Lépe to asi nejde.
Podle servismanů je třeba ale změnit nastavení řídicí jednotky pokud má někdo nastavené denní svícení hlavními světlomety (když se zapínají při startu). Řídicí jednotka byla opravdu resetnuta.
Cena montáže nějaké 3000.
Pro info - cena xenonové výbojky 6000 + výměna. Podle techniků v servisu při trvalém svícení výbojky opravdu významně častěji odcházejí.
Vnitřní okraje světel jsou 48 cm od boku, tzn. že vyhlášce neodpovídají. Lépe to asi nejde.
Světla od Hella
Dobrý - našel jsem tady konečně téma na denní svícení u Ren. /sice přiznám, že mám II Mégana/, ale snad mě nevyhodíte - koupil jsem Hellu - namontoval, vč. relé na zapínání při nastartování a nefunguje - nebyl bys Davíku ochotný popsat schéma? tady je schéma jednoduché - od relé to jde 1. ke světlům na denní svícení, 2. je tam vypínací vodič na hlavní světla, aby se to rozpojilo při jejich rozsvícení /to funguje/, a 3. vodič jde jednoduše na kladný pól baterie, toť vše, dle schématu výrobce pro variantu automatického zapnutí při nastartování, nechápu, jak tohle zapojení může poznat nastartování; pak je tam ještě 4. svorka relé a ta je na propojení s ručním spínačem - popravdě pokud tuto svorku spojím s kontaktem baterie /simuluji zapnutí/ tak vše funguje ..../a vypne se jak jsem psal při spuštění hlavních světel/, takže mě napadlo, najdu si nějaký káblik, co se oživí při zapnutí zapalování a přivedu na tuhle 4. svorku. díky Kamil Liberec
(jinak mimo topic - s denním svícením bytostně nesouhlasím, a nesouhlasili by ani naši milí Francouzi, v původním návrhu bylo celoroční jen mimo obydlené oblasti, tj. mimo města, stát v slunečním dni na semaforech v zacpaných městech s potkávacími je na hlavu - proto jsem zvolil "čistčí" řešení a koupil světla pro denní svícení /
(jinak mimo topic - s denním svícením bytostně nesouhlasím, a nesouhlasili by ani naši milí Francouzi, v původním návrhu bylo celoroční jen mimo obydlené oblasti, tj. mimo města, stát v slunečním dni na semaforech v zacpaných městech s potkávacími je na hlavu - proto jsem zvolil "čistčí" řešení a koupil světla pro denní svícení /
ahoj Kamile,
schéma zapojení jsem našel na webu. Je to ve slovenčtině, ale snad to nevadí:-)
http://autobazar.24hod.sk/led-daylight- ... 45071.html
Světla od Hely neznám, já mám viz topic z 15.3.
Proč ti to nefunguje, nevím, nejsem elektrikář ani elektrotechnik. Mě to funguje bez závad. Nastartování to asi pozná tak, že se zvýší napětí (proud) nebo odběr proudu z baterky (neboť se rozsvítí, i když pustím elektriku do auta - po zasunutí karty, zařazené rychlosti a stisknutím startu)
D.
P.S.: Snad jsem ze sebe tu neudělal před fundovanýma lidma trubku:-)
schéma zapojení jsem našel na webu. Je to ve slovenčtině, ale snad to nevadí:-)
http://autobazar.24hod.sk/led-daylight- ... 45071.html
Světla od Hely neznám, já mám viz topic z 15.3.
Proč ti to nefunguje, nevím, nejsem elektrikář ani elektrotechnik. Mě to funguje bez závad. Nastartování to asi pozná tak, že se zvýší napětí (proud) nebo odběr proudu z baterky (neboť se rozsvítí, i když pustím elektriku do auta - po zasunutí karty, zařazené rychlosti a stisknutím startu)
D.
P.S.: Snad jsem ze sebe tu neudělal před fundovanýma lidma trubku:-)
Škoda Favorit -> Renault Scenic II 1,6 16V
ahoj, jestli by jsí chtěl schéma stačí říct, jen musím vědět jak chceš aby svítily ( po zapnutí parkovacích, nebo tlumených světel můžou přídavná zhasnout atd. ) já osobně jsem spokojen s automatickým zapínáním hlavních světel při nastartování a zhasnutí světel po vypnutí motoru a nejsem zastánce dodatečné montáže LED světel, ale je to samozřejmě každého věc čemu dá přednost, ahoj
R Scénic II 2004 1.6 16V 83kw, 7,2l / 100km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů