1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od ROpa-SK » úte úno 17, 2009 14:38

teraz cez zimu ked su teploty okolo nuly prejavil sa problem, zapnem zapalovanie a kontrolka zhavenia ani neblikne a je jedno ci je 0 stupnov alebo -15. Jednoducho neblikne a motor nenastartuje, toci toci ale ani neodpali. Nastartovat sa da jedine tak, ze opakovane vypinam a zapinam zapalovanie kludne aj 50x dokedy sa kontrolka zhavenia nerozsvieti. Ak sa mi ju uvedenym sposobom podari rozsvietit potom uz svieti rozne dlho podla toho ako je vonku zima, ale vzdy to nastartuje nabrnk. Samozrejme je to velmi neprakticke kazde zimne rano takto startovat, resp. staci nechat auto aj na 2 hod vonku nech ochladne a hned sa tento problem prejavi. Ked je motor teply resp. auto nocuje v garazi tak ziaden problem so startovanim nie je. Auto uz bolo v jednom servise udajne vymenili jednotku zhavenia - zavada stale pretrvava. Na diagnostike v renaulte zistili ze auto nema ziaden problem, chyby ziadne, vsetky cidla, snimace ok. Dostali tip od technika ze to bude bud kablami medzi jednotkou zhavenia a zhavicmi alebo RJ motora vadna.


Co som stihol zistit ja:

Preskusal som kazdy zhavic, vsetky su dobre zhavia krasne do oranzova. Od kazdeho zhavica ide zvlast kabel cez konektor do jednotky zhavenia. Potialto je vsetko ok. Jednotka zhavenia je kovova krabicka je to odliatok, sasi sluzi ako chladic pre nejake polovodicove prvky co to vnutri spinaju (domnienka - rozobrate som to nemal). Do krabicky ide samozrejme privod stavy od baterky, ten je tiez ok, a dalej dva tenke fuzy z RJ motora. Tie som tiez premeral az do RJ motora a su ok. Predpokladam ze tieto dva tenke fuzy su zbernica (CAN, multiplex alebo nieco podobne neviem ako sa to u renaultu vola). Dalej som overil ze pokial je auto v teple (15st) jednotka zhavenia nemusi byt ani zapojena a auto startuje na brnk a dokonca kontrolka zhavenia svieti cca 4s. Este by som rad odmeral ci to ked je zima naozaj zhavi len sa to blbo meria ked to naskoci 1x z 50.
Skusil som RJ motora zobrat na noc do tepla a auto nechat cez noc vonku aby som vylucil tepelnu zavislost jednotky. Problem pretrvava aj ked bola RJ motora v teple teda jej tepelna zavislost sa nepotvrdila.

Skusil som urobit bypass znameho cerveneho bezpecnostneho "odpajaca" ale jeho podiel viny sa nepotvrdil. Dalej som skusil odpojit cidlo teploty chladiacej kvapaliny, a potom uz kontrolka zhavenia svieti 10s za tepla ale ked skusim rano nastartovat s odpjenym cidlom teploty nenastartuje to aj tak.

Na zaklade toho ze ked za studena startujem nejdu z vyfuku ziadne splodiny, ani motor nema tendenciu odpalit predpokladam ze RJ motora vobec nespusti vstrekovanie. (To sa pokusim este overit rovnako to zhavenie za studena) otazkou zostava preco ked je zima RJ motora nespusti zhavenia ani vstrekovanie ? Nejake ine cidlo teploty alebo niecoho ineho ? Paliva, vonkajsieho vzduchu... ???

IMMO problem som vylucil, skusal som oba kluce, a tiez vybrat chip z kluca, ked to stopne immo prejavuje sa to trosku inac, takze immo problem to nie je.

Dakujem ROpa.

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Re

Příspěvek od alino » úte úno 17, 2009 20:07

Dost zaujimavy stav. Skus zmerat povel na pine 8 konektoru rele zhavenia. Tym sa zisti, ci RJ da povel na zhavenie. Ak ale pri startovani za studena nejde nic z vyfuku, budes asi musiet merat na konektore RJ a zistit co blokuje RJ. Diagnostika by to mala vediet zistit a nemusi to byt chybovy kod.

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » úte úno 17, 2009 20:37

to nie je problem, len co toto dopisem idem to zmerat. Neviem teraz z hlavy co uz bol pin 8 ale mozem zmerat preventivne ci ide za studena stava na zhavice a tiez ten pin 8. Nemam zatial ziadnu schemu, 8cka je jeden z tych dvoch tenkych fuzov co ide do RJ motora ? Ak je to zbernica tak tam sotva nieco nameriam :-( idem merat...

ROpa

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » úte úno 17, 2009 21:31

ROpa-SK píše:to nie je problem, len co toto dopisem idem to zmerat. Neviem teraz z hlavy co uz bol pin 8 ale mozem zmerat preventivne ci ide za studena stava na zhavice a tiez ten pin 8. Nemam zatial ziadnu schemu, 8cka je jeden z tych dvoch tenkych fuzov co ide do RJ motora ? Ak je to zbernica tak tam sotva nieco nameriam :-( idem merat...

ROpa
Ako ja viem, na pine 8 je prikaz na zeravenie z RJ a druhy tenky je diagnosticky. Vacsinou to byva kontrola prudu do zhavicov a podla toho sa predlzi cas ak je niektory vadny. Osmicka je na RJ pin E2 a diagnosticky je pin E4.

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » úte úno 17, 2009 23:10

Na pine cislo 8 v stave za studena teda v stave zavady nie je ziadne trvale napatie, je tam len kratky impulz hned po zapnuti zapalovania ktory netrva ani pol sekundy, multimeter na to zareaguje tak ze stihne cosi odmerat a zobrazi 1.6-1.8V. Na pine 9 je napatie cca 3.2V. Meral som aj napatie na zhavicoch ale nejde tam celkom nic ani ten impulz.

Zabudol som vsak napisat jednu vec, po zapnit zapalovania cvakne par relatok a jediny zvuk co pocut je slaby zvuk nejakeho ventilatora alebo motorceka z kurenia. Ziadne cerpadlo nic....

Skusal som dalej laborovat, a pri zapnutom zapalovani som hybal so zvazkami v motorovom priestore, najam v oblasti cidiel ci niekde nie je nejaky zly kontakt alebo nieco podobne. Moje snazenie bolo korunovane uspechom, ked som pohybal cidlom teploty chladiacej kvapaliny (ma 4 vyvody) tak odrazu cvaklo nejake rele a spustilo sa cerpadlo. Stacilo len vypnut zapalovanie v zapati zapnut a uz to zhavi a startuje normalne. Plny elanu som to dalej testoval a skusal vzdy hybat rozne s tym cidlom a vzdy po nejakej dobe 10-40s to nabehlo. Podarilo sa mi to takto niekolko krat po sebe ze uz som bol presvedceny ze je chyba ozaj v tom cidle. Potom som to vsak nechal tak a len som cakal so zapnutym zapalovanim. Pri teplote okolia -5 staci pockat 30-60s so zapnutym zapalovanim a cerpadlo naskoci, staci vypnut/zapnut zapalovanie a uz to aj zhavi teda ukazuje ale aj realne zhavi (meral som). Skusal som to cidlo teploty odpojit ale nema to na nic vplyv staci pockat aj s odpojenym a nabehne to aj tak, jedine ako sa to prejavi ze sa spusti ventilator na chladici a to aj pri vypnutom zapalovani.

Pre dnesok tomu davam pokoj, ale rano to testnem a necham to 2 minuty so zapnutym zapalovanim ci sa to same preberie ako teraz alebo nie. MOzno by nebolo zle pre istotu skusit to cidlo vymenit alebo aspon keby som vedel na ktorych pinoch ake maju byt zhruba odpory pri -5st, mohol by som tak to cidlo emulovat. Nemam schemu zatial, udajne 2 piny idu do RJ motora a 2 do budikov na teplomer, tak neviem...

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » stř úno 18, 2009 08:23

tak dnes rano som spravil test, nechal som zapnute zapalovanie viac krat po 3 minuty a nenabehlo to. Potom som skusil hybat, klepat po cidle teploty ale takisto nic :-(

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

re

Příspěvek od alino » stř úno 18, 2009 09:25

ROpa-SK píše:tak dnes rano som spravil test, nechal som zapnute zapalovanie viac krat po 3 minuty a nenabehlo to. Potom som skusil hybat, klepat po cidle teploty ale takisto nic :-(
Teraz som si vsimol, ze tebe nenaskoci palivove cerpadlo a podla mna RJ asi nevie, ze startujes a nespusti startovaci proces.

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » stř úno 18, 2009 10:29

presne tak, nespusti startovaci proces. Otazka je preco, bud ho koli niecomu stopne alebo ho jednoducho nespusti lebo nevie ze ho ma spustit. Koli comu ho nezacne... Dam klucik do spinacky, otocim, rozsvietia sa budiky. Zo spinacky to ide kam ? UCH, budiky, RJ motora... ide to priamo alebo to ide len do jednej jednotky a dalej po zbernici (ak toto auto nejaku ma). Dalej kto overuje immo v kluci, UCH ? Ako to posunie jednotke motora ? Ked to immo nepusti ako sa to tvari, tiez nespusti cerpadlo alebo cerpadlo bezi ale vstrekovanie nie ? Ja som robil pokus s vybratim cipu z kluca ale teraz si to moc nepamatam, mam dojem ze bez chipu ani to cerpadlo nenabehlo, ale kontrolka zhavenia vtedy tusim isla alebo si to uz zle pamatam ? Kazdopadne to sa da overit.

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » stř úno 18, 2009 11:11

od tej spinacky to pojde na nejake relatka, ktore pustia napajanie do UCH, ECU a boh vie kde este. Skusim sa na ne pozriet, ked tak nad tym rozmyslam mohol by to robit aj nejaky prechodak na relatku. Ak by bola ECU bez stavy moze sa to kludne prejavovat aj takto, nevie niekto ktore piny na tych troch konektorch ECU su napajanie ?

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » stř úno 18, 2009 12:34

ROpa-SK píše:od tej spinacky to pojde na nejake relatka, ktore pustia napajanie do UCH, ECU a boh vie kde este. Skusim sa na ne pozriet, ked tak nad tym rozmyslam mohol by to robit aj nejaky prechodak na relatku. Ak by bola ECU bez stavy moze sa to kludne prejavovat aj takto, nevie niekto ktore piny na tych troch konektorch ECU su napajanie ?
Pri zapnuti zapalovania musi cvaknut hlavne rele spinane RJ a teraz neviem, ci u tvojho auta ale obvod ma cez spinac zotrvacnosti. Je to sice divne, ale moze sa stat, ze pri chlade ma problem. Moze mat v konektore, alebo na kontaktoch zly spoj. Skus skontrolovat spinac zotrvacnosti i hlavne rele.

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Příspěvek od ROpa-SK » stř úno 18, 2009 13:35

presne tak, preskumam to.

gimik
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv dub 03, 2008 20:25

Příspěvek od gimik » ned čer 28, 2009 11:29

mám nové žhaviče a na pc mi to hází chybu žhavičů nemá to nějakou pojistku nebo relé kde to najdu keré je to relé nebo pojistka
scenic dci 2002
peugeot 1.4hdi 2002

black_69
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:22

Příspěvek od black_69 » čtv črc 09, 2009 23:00

Po výměně žhavících svíček je nutné vymazat chybová hlášení pomocí PC, jinak ta chyba tam bude viset pořád.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége

gimik
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv dub 03, 2008 20:25

Příspěvek od gimik » pát črc 10, 2009 06:07

jo ta chyba byla vymazána už kolikrát taky mi klekla mezitím baterie jestli se tam něco spálilo nebo pomíchalo má to vliv fakt nevím za týden pojedu ke svímu mecha.na diagnostiku volal že bude mítt komplet velkou diagnosiku co je to velká a malá diagnostika
scenic dci 2002
peugeot 1.4hdi 2002

hlasatel222
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 16, 2011 13:32

Re: 1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od hlasatel222 » stř úno 16, 2011 13:37

mal som ten istý problém Thalia 1.5 dci 2002, vymenené žhaviče, nejaké čidlá, niekolko servisov atd.. nakoniec bol broblé v jednom relátku, vedla batérie sa nachádza taká čierna skrinka , nej sú relátka ,, stačilo po nich trochu poklepať a problém bol vyriešený. Keď sa to náhodou zopakovalo tak som zase urobil to isté.

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od okura » čtv úno 24, 2011 16:40

zlobí ti relé pro napájení
svití ti i kontrolka motoru?když ti nejde žhavení??

nik
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned úno 19, 2012 18:27

Re: 1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od nik » ned úno 19, 2012 18:38

cau...co si tam mal nakoniec pokazene????

ROpa-SK
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 17, 2009 13:46

Re: 1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od ROpa-SK » ned úno 19, 2012 21:06

dakujem vsetkym za info, bolo to rele v motorovom priestore na soferovej strane tak ako ste popisovali, odhalil som ho lahko, stacilo po nom poklepat srobovakom a naskocilo, vymenil som ho a frci to.

Dakujem R.

32miki90
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv srp 09, 2012 20:13

Re: 1.5 dCi r. 2001 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od 32miki90 » čtv zář 20, 2012 13:52

potrbujem pomoc uz som zufali vymenil som vsetko co trebalo a nic nerosviety sa zhavenie tak ci tak ja uz neviem prosim poradte my prosim

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: 1.9 dCi r. 2002 nestartuje - nezhavi za studena

Příspěvek od moucha tse-tse » stř led 09, 2013 19:25

Chlapi,venku -3stupně a auto mi chytlo tak až po8s.
Nedalo mi to a připojil jsem to na diagnostiku.Vypsalo to 2 chyby:
1-obvod ovládání žhavení
2-diagnostická vazba jednotky žhavení
Obě poruchy trvalé a napsáno--přerušený obvod.
Do relátka žhavení jde 12V,při startování(dnes 6stupnů)na výstupu jsem nic nenaměřil.Všechny žhaviče jsou podobných hodnot,cca 16A.
Palivový filtr mám půl roku,letos po 5 letech jsem začal na zimu dávat aditiva..to na okraj.
Do relátka vede + z baterky,4 vývody na žhaviče a 2 (každý zvlášt)vstupy z ř.j.To relátko je elektronické(já nedokážu změřit).
Nemáte někdo nápad? :idea:
Může to být vadným čidlem teploty kapaliny a kde je na motoru?
A při měření těch dvou vstupů mezi nimi jsme naměřili cca 8V,bylo to krátkodobé,motor pak hned naskočil.
díky za každou radu.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů