problem s kurenim a ventilaciou
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon úno 16, 2009 20:40
- Bydliště: trnava, slovensko
problem s kurenim a ventilaciou
Ahojte
vie mi niekto poradit slusny servis v okoli Trnavy (slovensko)? potrebujem pomoct s kurenim a ventilaciou. Pri zapnutom ventilatore na stupen 2 a plnom vykone kurenia to slabo fuka a len tak jemne kuri aj ked uz je motor uplne zohriaty. Niekedy sa zase stane ze na plny vykon - stupen 4 to nefuka vobec. Teda akoby problem s elektrikou. Povypnuti motora to potom zase fuka ale dost slabo ale aj tak akoby tlmene. Vo fore som sa docital ze to moze byt pelovy filter alebo zaseknute ovladanie klapiek. bohuzial si to sam neviem opravit ale zase nechcem to dat nejakym fuserom. pri 120000km som menil filtre, aj pelovy ale nepomaha to. pripadne mi poradte kde moze byt chyba. mam scenicII 1.9 dci 88kw. teraz 134000km
dakujem za radu.
martin, trnava
vie mi niekto poradit slusny servis v okoli Trnavy (slovensko)? potrebujem pomoct s kurenim a ventilaciou. Pri zapnutom ventilatore na stupen 2 a plnom vykone kurenia to slabo fuka a len tak jemne kuri aj ked uz je motor uplne zohriaty. Niekedy sa zase stane ze na plny vykon - stupen 4 to nefuka vobec. Teda akoby problem s elektrikou. Povypnuti motora to potom zase fuka ale dost slabo ale aj tak akoby tlmene. Vo fore som sa docital ze to moze byt pelovy filter alebo zaseknute ovladanie klapiek. bohuzial si to sam neviem opravit ale zase nechcem to dat nejakym fuserom. pri 120000km som menil filtre, aj pelovy ale nepomaha to. pripadne mi poradte kde moze byt chyba. mam scenicII 1.9 dci 88kw. teraz 134000km
dakujem za radu.
martin, trnava
-
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon úno 16, 2009 20:40
- Bydliště: trnava, slovensko
wecka dik za radu ale bohuzial nemam ziadny manual a ani velmi sa v tom nevyznam. pokusim sa to este blizsie opisat. ja mam manualne ovladanie a ked zapnem kurenie na plny vykon tak z prieduchov vychadza len velmi vlazny vzduch aj to velmi malo. ked pustim ventilator na druhy alebo treti stupen tak sa skoro nic nezmeni, teda vzduch je vlazny a vychadza velmi slabo. ked potom prepnem na najvyssi 4 stupen tak to tak akurat zacne viac hucat az duniet a trosku silnejsie fuka. ale aj tak to je dost malo. niekedy sa stane ze ani ventilator na 4 stupni sa nespusti. potom po naslednom vypnuti a nastartovani sa niekedy spusti aj na stvorke. ked ale pustim studeny vzduch tak ten fuka trosku lepsie ale aj tak je to dost slabe a bocne okna sa casto rosia. v renaultackom servise mi chlapik tvrdil, ze musi rozobrat celu palubovku lebo ze vraj sa nejake prieduchy mohli zaseknut... len za robotu chcel 270 eur co sa mi zda dost vela.
vies mi poradit kde by som mohol najst nejaky manual aj s blizsim popisom. priznam sa ze som to nikdy nevidel rozobrate a neviem si to velmi predstavit co vlastne treba rozobrat. tvoj popis na rozobratie palubovky ktory je na fore je sice dost obsirny ale neviem ci mi bude stacit
dik
vies mi poradit kde by som mohol najst nejaky manual aj s blizsim popisom. priznam sa ze som to nikdy nevidel rozobrate a neviem si to velmi predstavit co vlastne treba rozobrat. tvoj popis na rozobratie palubovky ktory je na fore je sice dost obsirny ale neviem ci mi bude stacit
dik
Kamaráde, tohle je Scenic, ne Megané. Tady by se na palubu muselo inak.
Ať ti to topí nebo ne, pokud přidáváš a ubíráš otáčky ventilátoru a nic se nemění (ani zvuk ventilátoru), jsou v háji ty odpory ventilátoru.
Že je směšovací klapa v pořádku, zjistíš tak, že při teplém motoru budeš měnit teplotu ovladačem a z výduchu musí vycházet různě teplý luft.
wecka
Ať ti to topí nebo ne, pokud přidáváš a ubíráš otáčky ventilátoru a nic se nemění (ani zvuk ventilátoru), jsou v háji ty odpory ventilátoru.
Že je směšovací klapa v pořádku, zjistíš tak, že při teplém motoru budeš měnit teplotu ovladačem a z výduchu musí vycházet různě teplý luft.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
ventilátor
Chyba je určite v predradných odporoch - odporový menič. Je to taký štvorec dosky plošného spoja na kt. sú odpory a hliníkový chladič. Ja som mal presne rovnaký problém. Menič stál tuším cca 1500Sk a robota 1000Sk. Neviem kde je umiestnený ja som do toho elektronického dela radšej nešahal a robil mi to v TN sikovný chapík čo sa špecializuje na autoelektriku. Ak chceš napíš mi suk. zprávu dam ti kontakt prip. aj zašlem foto starého meniča. Ak chceš do toho šahať sam, servisný manuál nájdeš na renaulthostuji.cz tak nejako je tá stránka odkial som ho stiahol
Nefunkční ventilátor
Také mám problém s jednou rychlostí ventilátoru, rychlost 2 nefunguje vůbec, může to být také problém těch odporů, kde je najdu? Dík moc za radu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř úno 08, 2012 14:45
Re: problem s kurenim a ventilaciou
dobry prosim poradte mi.... auto sa zohreje na provoznu teplotu a vobec mi nekuri .... auto je ovzdusnene ..... ked idem fuka studeny vietor .... neviete mi poradit ?? dakujem moc pekne
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem s kurenim a ventilaciou
Pravděpodobně zanesený radiátor topení nebo zaseklé klapky v poloze "studený vzduch".
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř úno 08, 2012 14:45
Re: problem s kurenim a ventilaciou
všimol som si ze auto ked ma svoje otáčky tak fúka akože no teply vietor .... ale ma nešie otačky studeny vzduch
Re:
wc píše:Jestli máš manuál, soustřeď se na odpory ventilátoru.
Pak tam nejsou ani směšovací a rozvodový motor.
wecka
makys, WCka myslel manuál ako "manuálnu klímu" ,nie manuál ako návod
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř úno 08, 2012 14:45
Re: Re:
mám manualnu .... hovorím auto je na provoznej teplote a nekuri jak by malo .... ako ma otačky troška kuri teply akože teply a klesnu otačky a skoro nič studenyarno píše:wc píše:Jestli máš manuál, soustřeď se na odpory ventilátoru.
Pak tam nejsou ani směšovací a rozvodový motor.
wecka
makys, WCka myslel manuál ako "manuálnu klímu" ,nie manuál ako návod
Re: problem s kurenim a ventilaciou
tak to bude to co DDT písal vyšie
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
- scenic2004
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned říj 16, 2011 10:47
- Bydliště: Košice, Slovensko
Re: problem s kurenim a ventilaciou
Medzi sviatkami som mal problém s kúrením a skončilo to výmenou odporu kúrenia, ktoré spomínajú wc a Stefaan vyššie. Trochu nerozumiem o akých otáčkach píšeš, predpokladám že o motore, čo by nemalo mať vplyv na teplotu, pokiaľ je motor už zohriaty. Ale či ti ide ventilátor nie je z tvojich príspevkov jasné. Keď prepínaš rýchlosti tak počuješ aj zmenu na ventilátore? Zmena v počuteľnosti ventilátora medzi najnižčími a najvyššími otáčkami je výrazná a určite by si zaznamenal rozdiel. Pokiaľ ten rozdiel nebudeš počuť, tak ti nejde ventilátor a odišiel odpor kúrenia. Mne sa cez vetráky dostalo trochu tepla až keď som rotiahol scénica na 100-120km/h, ináč sálalo iba vlažný vzduch.
Renault Megane Scénic
1,9 dCi, 88 kW, 2004
1,9 dCi, 88 kW, 2004
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř úno 08, 2012 14:45
Re: problem s kurenim a ventilaciou
dobry den nastartujem motor auto mam ovzdusnene vsetko a ked pridavam tak počujem také žblnkotanie vody neviete co by to mohlo byt
Re: problem s kurenim a ventilaciou
tak mam neco podobneho, odesel uz 2x za 2 roky predradny odpor topeni(ventilatoru), mel jsem trochu zpeceny minusovy kabel , tak jsem ustipal opatrne plastovou svorkovnici na minusovy a plusovy kabel a myslel jsem , ze v Renaultu koupim, svete div se nemaji, takze mam rozebrane auto, manzelka jezdi bez klimy a vetraku, super.Na vrakaci to samozrejme nemaji a za pouzity predradny opor pro digi klimu chteji 1500,-, coz stejne , jako za novou.
Re: problem s kurenim a ventilaciou
Zdravím, ja mam problem ze mi funguje ventilator na 2-3 a 1-4 hluche mam scenic 1,9dci manualna klíma. Chcem sa spytat ci je to tiez v tom predradnom odpore co som cital vysie. Vopred dakujem za kazdu radu...
Bogo
Re: problem s kurenim a ventilaciou
to bogo1: Jj... Tvuj problem budou odpory..
Škoda Favorit '89 -> MB Vito -> Renault Scenic I 1.6 16V (mám ho dodneška) -> Škoda Fabia 1.4 Tdi -> Renault Scenic II 1.5 Dci 60kw (mazel)
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
Mám CLIPa kdyby někdo chtěl.... Přes SZ... Někdy mi trvá dýl než odepíšu tak vydržte...
Když už něco dělám, tak ať to stojí za to...
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř dub 15, 2015 20:06
Re: problem s kurenim a ventilaciou
Zdravím. Mam Renault Scénic 2 r.2005.1.5 dci.Chcem sa spýtať pred 2r som menil ventilátor to bolo strašné pol auta rozobrať. A teraz mi zas prestal fungovat. Bolo to asi tak ze išiel prestal ísť a dookola ale rozbehol sa a teraz nič . Ako zistim či je to zas ventilátor lebo nechce sa mi zas rozoberat pol auta kvoli tomu! Ďakujem za odpovede.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů