Rány z přední nápravy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Davik
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 01, 2008 14:19

Rány z přední nápravy

Příspěvek od Davik » sob úno 07, 2009 15:05

Ahoj,

mám problém s přední nápravou. Nedavno se mi začalo po přejetí nějaké nerovnosti - jak to na našich silnicích bývá, ozývat z přední nápravy tupá rána. Byl jsem s tim v autorizovanym servisu, kde na to koukli a zjistili, že je to pravá tyčka řízení (výměna cca 2800 Kč). Tu mi údajně vyměnili, projeli 10 km dlouhou zkušební jízdu a z jejich strany bylo vše OK. Bohužel já jsem spokojený nebyl, neboť se druhý den po najetí na nerovnost rány opakovaly. Navštívil jsem servis, tam mi řekli, že to dělá šnek - celé řízení (údajně je poškozené pouzdro pro uložení řídicího mechanismu). Výměna cca 12000 Kč.
Myslíte, že by to mohlo být tím, nebo by mohlo jít i o jinou závadu - např. o poloosy?
Díky David

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » sob úno 07, 2009 20:45

Ahoj jsou to stabilizační tyčky na nápravě, pokud v Renaultu za jednu chtěli 2800,- tak to musí být ze zlata. Dá se to koupit za cca 500,- ks v jakých koliv autodílech a zmákne to vyměnit každý, stačí sundat kolo...
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Davik
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 01, 2008 14:19

Příspěvek od Davik » ned úno 08, 2009 17:55

Těch 2800 Kč to bylo i s geometrií a cenou práce. Stabilizační tyčky jsou prý v pořádku. Dneska jsem se byl projet, dělá to většinou, když je motor studený, když se zahřeje, tak je to vcelku OK.

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » ned úno 08, 2009 21:01

Podívej se na ty stabilizační tyčky, je to jediná bolest té nápravy, pokud ti měnili axiální táhlo.
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon úno 09, 2009 07:46

Zajeď na STK, dej klukům kilčo, ať ti zkontrolují na tom třepáku rejdové čepy, kuláky a axiální táhla. Kosti (tyčky stabilizátoru) se kontrolují blbě, ty je lepší vyhodit ven...

wecka :D
Naposledy upravil(a) wc dne úte úno 10, 2009 18:49, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Davik
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 01, 2008 14:19

Příspěvek od Davik » úte úno 10, 2009 17:24

Ahoj WC,

byl jsem na technické. Technik byl velmi ochotný a na třepáku mi to prověřil. Řekl, že jsou to stabilizační tyčky, že obě jsou volný. Řízení to prý na 100 % nebude. Ujistil mě, že je to v pohodě, časem, až si našetřím prachy na opravu, to nechám opravit, ale určitě ne v servisu, kde mi řekli, že to je celý řízení.
Takže díky za pomoc

D.

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » úte úno 10, 2009 18:42

Kdo měl tady nakonec pravdu? :D :D :D
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte úno 10, 2009 18:51

Opět se mechanici vytáhli.... :twisted:

Kosti stojí cca po 500-600 za kus a vyměníš si to sám za půl hodiny.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Davik
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 01, 2008 14:19

Příspěvek od Davik » pon bře 23, 2009 12:24

Lazak a WC, měli jste pravdu, zasílám kladné hodnocení. Díky
P.S.: Ať žijou autorizovaný servisy, nebo bych měl napsat, autorizovaně taháme prachy se zákazníků :evil:

Ještě jsem se chtěl zeptat, jaká je ta dýlka, neboť jsem koukal na www.autokelly.cz a těch tyček je více druhů (dýlek). Tak abych nekoupil zajíce v pytli

P.S.: Zkoušel jsem odmontovat hlavici řadicí páky podle návodu, ale nejde to. Je to stejný jako na meganu II?
Škoda Favorit -> Renault Scenic II 1,6 16V

kohnout
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 06, 2008 13:41

Re: Rány z přední nápravy

Příspěvek od kohnout » úte dub 29, 2014 12:54

Mám podobný problém. Při couvání z kopce jsem levým předním kolem štrejchnul o obrubník (odrazil se od něj límcem pneu) a potom jsem zaregistroval při jízdě bouchání od kola, ale pravého. Pokud jsem zabíral (sešlápl plyn), tak nic, po puštění plynu to začlo bouchat, spíše v rychlosti nad 40km/h. Když točím volantem, tak se bouchání projevuje jinak. Zesiluje spíše tehdy kdy točím doleva (přenáším váhu na pravé kolo). Zdá se, že to jde od pravého kola. Když jsem auto přizvedl na pravé straně, tak se kolo "mírně kvrdlá". Může to být axiální táhlo pravého předního kola? (i když ránu dostalo levé přední)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Rány z přední nápravy

Příspěvek od Šamša » stř dub 30, 2014 09:09

Spíš si nech prověřit ráfek kola, zda není nakopnutý.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kohnout
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 06, 2008 13:41

Re: Rány z přední nápravy

Příspěvek od kohnout » stř dub 30, 2014 16:47

To jsou litá kola a jak píšu, levým jsem štrejchnul, ale klepe se pravé.

k0n0p
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 08, 2015 21:32

Re: Rány z přední nápravy

Příspěvek od k0n0p » stř bře 21, 2018 12:02

Taky s něčím podobným bojuju už roky.
4 servisy si s tim nevěděli rady. Bohužel jsem nedovedl vždy reprodukovat problém, až teď při posledním se to ozvalo.
Tyčky stabilizatoru se měnili několikrát, ale bez úspěchu.

Začalo to mírným ťuknutím při dojezdu v ostré levé zatáčky před barákem po výměně prasklé pravé pružiny (výměna obou a snad i tlumičů a axiálního ložiska). Dneska už to silně ťukne i při ostrémn dobrždění nebo rozjezdu na ne úplně rovné silnici.
Všichni všechno kontrolovali, ale nikdo zatím nic nenašel. Silentbloky zkusili povolit a zas utáhnout. Prý vše ok.
Uchycení nápravy prý taky ok.. Prý mám tomu autu už něco odpustit. Má najeto 270tis km.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů