Zná někdo rozsah jednotlivých garančních prohlídek na Scénicu II. Servis
to tutlá a v manuálu popsány nejsou. Je fakt Elf syntetický tak špatný,
že vydrží jen rok při najetí cca 5000 km? S tímto autem jezdí manželka. Děkuji
Garance
Moderátor: Moderators General
Nazdar,
rozsah úkonů, které se mají provádět při pravidelném servisování (Scenic II každých 30 tis. km) neznám, ale pracuji na tom, snad se to dozvím z Německa. Když to vyjde, tak to zkusím tady zveřejnit, samozřejmě po přeložení do češtiny.
K tomu oleji. Je úplně jedno, jestli je to minerál, syntetika či co a jestli nese značku takovou nebo makovou. Všechny oleje získávají své proklamované vlastnosti zušlechťujícími přísadami, které, bohužel, mají časově omezenou zaručenou životnost. Takže pro nás uživatele platí dvě podmínky, proběh kilometrů (a to maximum, co říká výrobce motoru, to není dogma, ve ztížených podmínkách - krátké studené cesty, velká četnost studených startů ap.) je vhodné zkrátit proběh třeba na 1/3. Druhá podmínka je stáří olejové náplně, která je max. 1 rok. Není to tak dávno, kdy se praktikovala lhůta max. 6 měsíců. Olej se mění podle toho, co nastane dřív.
Domnívám se, že ty naše kárky si počítají starty, a pak žebrají o výměnu oleje dřív, než se přimotá dalších 30 tis. km, protože usoudily, že už toho olej má dost. Čas to zřejmě nepočítá. Jistě to nevím, ale připadá mi to jako nejlogičtější vysvětlení.
Ahoj
rozsah úkonů, které se mají provádět při pravidelném servisování (Scenic II každých 30 tis. km) neznám, ale pracuji na tom, snad se to dozvím z Německa. Když to vyjde, tak to zkusím tady zveřejnit, samozřejmě po přeložení do češtiny.
K tomu oleji. Je úplně jedno, jestli je to minerál, syntetika či co a jestli nese značku takovou nebo makovou. Všechny oleje získávají své proklamované vlastnosti zušlechťujícími přísadami, které, bohužel, mají časově omezenou zaručenou životnost. Takže pro nás uživatele platí dvě podmínky, proběh kilometrů (a to maximum, co říká výrobce motoru, to není dogma, ve ztížených podmínkách - krátké studené cesty, velká četnost studených startů ap.) je vhodné zkrátit proběh třeba na 1/3. Druhá podmínka je stáří olejové náplně, která je max. 1 rok. Není to tak dávno, kdy se praktikovala lhůta max. 6 měsíců. Olej se mění podle toho, co nastane dřív.
Domnívám se, že ty naše kárky si počítají starty, a pak žebrají o výměnu oleje dřív, než se přimotá dalších 30 tis. km, protože usoudily, že už toho olej má dost. Čas to zřejmě nepočítá. Jistě to nevím, ale připadá mi to jako nejlogičtější vysvětlení.
Ahoj
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů