EGR ventil

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Jirka37
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2009 16:07

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jirka37 » pon úno 23, 2009 19:41

bodik65 píše:Zdravím všechny Renaulťáky,mám dotaz na acylpirina-máš osobní zkušenost s EGR ventilem na motoru 1.9 dCi 88kW? Přivezl jsem si ScenicaII z Německa,jezdil parádně. Prubnul jsem ho na dálnici na kilometrových 193.Asi po měsíci se rozsvítil nápis "service" a symbol "motorku". Hlásí mi to poruchu "abgassystem defekt" a" einspritzsung pruefen". Ztráta výkonu je více než markantní,okolo 2000ot/min. motor jakoby se dusil a nejde do otáček.Více jak 135km/hod. z toho nevytáhnu a to ještě z kopce! Zajel jsem na diagnostiku a tam mi řekli tyto poruchy:

DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů

DF 097-obvod snímače vačkového hřídele

DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR

Jak jsem četl Tvůj příspěvek,tak vyčistit EGR znamená rozebrat dost věcí předem,než se dostanu na samotný ventil.Jde nějak zkontrolovat snímač vačky,nebo pouze výměna za nový kus? A nevíš kde se nachází? Nějaké manuály mám,ale nejsou v češtině. A nebo jen někde chybí napětí a potom to hlásí tyto poruchy? Děkuji za sebemenší radu.
Nedalo mi, abych nereagoval na tento příspěvěk. Mám také Renault Scénic II, 1.9 DCI 88KW, najeto mám 85.000 km. Předminulý týden se mi objevila shodná závada popsaná výše. Shodné hlášky, otáčky motoru do 2000. Diagnostika také ukázala shodné závady. Nechal jsem vyčistit u jednoho známého automechanika EGR ventil. Po jeho vyčištění byla závada signalizována i nadále. Byl jsem postaven před dilema risknout to a zakoupit nový ventil a v případě, že to jím nebude, tak mi zůstane. Vyčištění ventilu zvládl bez demontáže poloviny auta, jak tady někdo popisuje. Nakonec jsem se rozhodl zajet s auten do značkového servisu. Zde zjistili závadu poměrně brzy, zcela nelogicky bylo vadné čidlo klimatizace. Po jeho výměně šly vymazat závady a auto jede tak jak má. Oprava stála 4.200,- Kč. Doufám, že tento můj příspěvek nějakému nešťastníkovi pomůže vyřešit stejný problém.

black_m123
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon srp 03, 2009 21:00

EGR

Příspěvek od black_m123 » pon srp 03, 2009 21:09

Zdravím mám podobný problém. (Scenic II 2004 1.9 dCi) Po diagnostice vyšlo, že jde o vadný EGR ventil, vymazali hlášku SERVICE a kontrolku motoru, ale cca po 2-3 startech je to tam znovu. Chtěl bych se zeptat jak Jirka37 (jeho mechanik) vyčistil ventil aniž rozdělal půl auta. Díky.

Jirka37
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2009 16:07

Re: EGR

Příspěvek od Jirka37 » úte srp 04, 2009 19:26

black_m123 píše:Zdravím mám podobný problém. (Scenic II 2004 1.9 dCi) Po diagnostice vyšlo, že jde o vadný EGR ventil, vymazali hlášku SERVICE a kontrolku motoru, ale cca po 2-3 startech je to tam znovu. Chtěl bych se zeptat jak Jirka37 (jeho mechanik) vyčistil ventil aniž rozdělal půl auta. Díky.
Přeji hezký den,
práce mého automechanika byla velice zajímavá, podařilo se mu celý komplet vyjmout a následně vyčistit ventil, aniž by musel demontovat půl auta. Je fakt, že si při tom od plic zanadával, ale nakonec vše dokázal. Bohužel se ale nakonec ukázalo, že tato oprava nepomohla a já jsem stejně musel s autem do RENAUTU, kde zjistili, že je vadný snímač tlaku klimatizace. Toto čidlo stálo 2.500,- Kč, a prací jsem zde zaplatil 4.000,- Kč. Od té doby vše chodí jak má. S pozdtavem Jirka 37.

ThalianR
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 08, 2011 22:48

Re: EGR ventil

Příspěvek od ThalianR » pon zář 19, 2016 23:31

Cawte ludia, ja by som sa chcel spytat co moze byt chyba exhaust gas recirculation cooler system performance, popr.ako to opravit. Vdaka.

j.sichta@gmail.com
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon led 26, 2015 22:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od j.sichta@gmail.com » pon lis 21, 2016 19:27

Renault Scenic II r.v.2004
Motor dymí nabielo motor ide vnútenom režime viac ako 2000 otáčok nedá.Olej je v poriadku na voľnobeh ide motor kultivovane.Aká môže byť závada.Prosím názor ,alebo radu.

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maky » stř lis 23, 2016 21:53

Pro jirka 37, furt říkám, že v rencku jsou svině!!! čidlo stojí okolo 500kč!! a práce na 20 minut, ba ani se nemusí plnit systém, páč je tam ventilek!!!
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: EGR ventil

Příspěvek od vitas2 » čtv lis 24, 2016 17:23

Maky píše:Pro jirka 37, furt říkám, že v rencku jsou svině!!! čidlo stojí okolo 500kč!! a práce na 20 minut, ba ani se nemusí plnit systém, páč je tam ventilek!!!

Se divím, že sis ten "rencek" ještě neotevřel, mohl bys to pak dělat lidem za 700 + zbytek hradit ze svého :-)

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maky » sob lis 26, 2016 20:49

Se divím, že sis ten "rencek" ještě neotevřel, mohl bys to pak dělat lidem za 700 + zbytek hradit ze svého :-)
Pro diviše Vitase: čidlo bez velkýho hledání!!!! a když tak se podívej na naše forum....
https://granex.cz/autodily/renault/gran ... ace/spinac
A vím o čem mluvím.... sou tam lemplové co jenom tahaj lidem peníze z kapes !!!! viz můj případ s navigací .... a pod!
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: EGR ventil

Příspěvek od vitas2 » sob lis 26, 2016 21:59

Maky píše:Se divím, že sis ten "rencek" ještě neotevřel, mohl bys to pak dělat lidem za 700 + zbytek hradit ze svého :-)
Pro diviše Vitase: čidlo bez velkýho hledání!!!! a když tak se podívej na naše forum....
https://granex.cz/autodily/renault/gran ... ace/spinac
A vím o čem mluvím.... sou tam lemplové co jenom tahaj lidem peníze z kapes !!!! viz můj případ s navigací .... a pod!

Pro všeználka Makyho: ano, bez velkýho hledání, bohužel neoriginální (tím neříkám, že je špatné), který v autorizáku těžko seženeš, jelikož tam platí trochu jiný pravidla než u veksláků s dílama :mrgreen:

Jinak co se týče lemplů s tebou souhlasím tak napůl, je to jako všude okolo, někdo umí, někdo ne.

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maky » sob lis 26, 2016 22:08

No Vitas 2 nejsem všeználek, přesně takovýmto způsobem před 2 měsíci odrbali v rencku zeťáka....a pozor na Grašnara nedám dopustit!!!! a věřím, že nejsem sám.. a o origo dílech??? to asi sám nemyslíš vážně, ženééé.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: EGR ventil

Příspěvek od vitas2 » sob lis 26, 2016 22:24

Maky píše:.. a o origo dílech??? to asi sám nemyslíš vážně, ženééé.
Co nemyslím vážně ??? měl by jsi číst pozorněji. Je mi jasné, že neorigo díly za origo v kvalitě kolikrát moc neztrácí, ale cena origa je bohužel dána právě jeho originalitou, za kterou připlácíš, ale to ti přeci nemusím vysvětlovat 8)

Zbytečná debata o ničem, to samý na každým fóru, prostě autorizáky stojej za .....no. Zkus mě rozesmát něčím jiným :wink:


PS: co se týče granexu, nemám s ním osobní zkušenost. Napsal jsem to všeobecně, stejně jako ty, když se vyjadřuješ o "rencku", ale věř, že jejich ceny, pokud nakupují v ČR jsou na hranici přežití, osobně bych si tipl, že mají polské dodavatele, ale možná se pletu

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maky » ned lis 27, 2016 09:37

Zdravím, tak od Granex jsem nakupoval jako jeden z prvních na tomto foru... serioznost je jejich krédo, poradí dá na vybranou od několika dodavatelů cen... a to bylo opravdu jen náhodou z mnoha našich ( na granďáckým foru vyzkoušených ) a opravdu spolehlivých dodavatelu. No jak píšeš origo díly??? co si pod tím představit příklad Koncern VW, do výroby a servisů dodává např: Borsehung. a třeba palivové filtry jsou od UFI z číny... no a záleží přes koho jsou dodány??? ofiko je na nich logo koncernu, neofiko jen UFI, totožné cena různá,.. není to z mé hlavy, bylo to na firemním pokecu...ale máš pravdu koupit o Starline--- je jako udělat to z modelíny a věřit na zázraky, ale nevím proč nekoupit zboží přes např. Granex od Lucase, Bosche, Girling a pod... stejně jde vše zi pro fabriku ( prvovýrobu ) od různých dodavatelů a jen si automobilka nařídí jaké, že logo bude na výrobku a obalu... a zatím si stojím!!! např: TRW apod!!! automobilky již nevyrábí auto celéé, udělají pár hlavních součástí a zbytek sesadí od dodavatelů!!!!! No a velkou pravdu máš, že dodavatelé jako Grašnar a jiní to prodávají skutečně za ceny na hranici , ale buďme za ně rádi.
A k té oprave např. ventili klimošky, viz výše, samozřejmě, že pro někoho manuálně zručného pokud si je jist příčiny závady ( nebo nechat u spolehliového servisáka načíst závadu ) a podle manuálu to vyměnit zrovna tento ventil je hračka, pokud víš, kde je, a že pod ním je ventilek který zabrání úniku chladícího média. To nejní opět z mé hlavy ale popsal tuto opravu jeden kolega na našem foru.. čili je to o sehnání informací a právě proto je tu toto forum!!!.učelem tohoto fora nejní se přetahovat kdo je chtřejší, ale dostat informaci a s ní si vybrat co dál... a jestli se chceš zasmát, tak přijeď na sraz a tam těch vtipů uslyšíš hromadu, nebo si otevři tady vtipy. No nic nebudem to dále protahovat, přeju ti aby ti autíčko jezdilo zadarmo a k plné spokojenosti, a když se někde ( na srazu )potkáme, můžem pokafrat a zalejt hrdlo
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zefek » ned lis 27, 2016 11:05

Řekl bych, že mezi originálem a druhovýrobou dokáže být slušný rozdíl. První je ten, že pro originální díl je potřeba dodržet určitou kvalitu. Žádná linka nedokáže vyrábět se 100% kvalitou, vždycky budou existovat zmetky. Řekněme, že linka vyrábí s 95% spolehlivostí a 5% jsou zmetky. Automobilka pro originální díly ale požaduje dodávat 99% výrobků bezvadných. Takže se musí zvýšit výstupní kontrola ... V druhovýrobě toto běžný prodejce dílů nepožaduje a tak se dodává všechno, včetně těch 5% zmetků. Pak je to jen otázka štěstí.

Další věcí je taky to, že občas se originální díly modifikují. Pokud se třeba zjistí, že se vstřikovací systém ničí částečky, které projdou přes filtr, zavede se do výroby jemnější filtr. Oficiálně se to samozřejmě nikomu neřekne. V originálu je pak jemnější filtr, protože to takhle požaduje automobilka. Ale v druhovýrobě jde klidně filtr hrubější ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: EGR ventil

Příspěvek od vitas2 » ned lis 27, 2016 12:30

To Maky: myslím, že problém kvality origo a neorigo dílů všichni známe, ale věř, že některé díly bych zásadně doporučil v originálu a určitě nebudu jediný.

Co se týče neschopnosti autorizovaných servisů, víš základní problém prostě je, že v autorizovaných servisech je servis podle smlouvy povinný montovat pouze originální díly, které mu výrobce dodává i několikrát dráže nežli ty jsi koupíš např. u granexu. Že by mohli namontovat díl z granexu ? Bohužel montáží neoriginálních dílů by došlo k porušení smluvních podmínek a mohlo by dojít k odebrání licence, proto toto není možné. Dále je servis povinný dodržovat servisní postupy, to znamená, že oprava "samodomo" za pár korun se zde musí řešit výměnou dílu v řádech tisíc. Věř, že řada mechaniků by ráda opravu provedla jinak, ale prostě to není povolené, tak alespoň tyto opravy provádí občas soukromě pro své známé.
Další věc je servisní software a hardware, všichni víme, jak jednoduchý je pořídit notes + sondu do cca 10tis. kč, bohužel servis ji musí koupit za řádově 15x vyšší cenu(má nařízen i počet ks), dále povinně platit aktualizace atd. atd. A to nemluvím o podmínkách, kolik musíš prodat nových vozidel, povinném vybavení salónu, dílen, povinném a drahém školení mechaniků. Věř, že pokud tyto náklady sečteš, cenu v autorizovaných servisech pak uvidíš v jiném světle.
Z důvodů napsaných výše je jasné, že autorizák NIKDY!!! cenově nemůže konkurovat garážníkovi, který sondu koupí v číně + software a ostatní informace stáhne na netu, samozřejmě vše nelegálně a nejlépe zdarma, že ano.

Proč tu člověk pořád musí číst, jak jsou mechanici v "rencku" neschopný a "rencek" drahý ?????, přestože ty mechanici berou 2x méně, jak nějakej "borec" z garáže, kterej i kolikrát nic neumí a jen dá dobrou cenu, na což většina lidí slyší. Zkuste u něj něco za měsíc reklamovat, nedej bože s ním řešit totálku na motoru, uvidíme, kdo se k Vám zachová lépe.
Samozřejmě uznávám, že i v "rencku" se dá narazit na neschopné lidi, ale nelze je identifikovat dle toho, že ihned nenabízí opravu v řádech desetikorun místo tisíců !!!!


Zakončil bych to poslední větou, a to , že většina lidí má tendenci nadávat na něco, o čem nic neví, jen proto, že jsou povrchní.

PS: maky, děkuji za pozvání, zakopávám válečnou sekyru a pokud se někdy potkáme, tak tě rád na něco dobrého pozvu :wink:

kelso3611
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 12, 2018 20:02

Re: EGR ventil

Příspěvek od kelso3611 » sob dub 04, 2020 21:29

Takže páni. Tiež sa podelím o skúsenosti s chybou egr ventilu na mojom scenicu 2 1.9 dci 85kw. Snáď to niekomu pomôže. V prvom rade nepodcenovať túto chybu mne napr. pred rokom vyhodilo hlášku chceck emission a kedže auto užívala prevažne manželka neprikladal som tomu vážnosť urgentnej potreby navštíviť servis, takže sa na tom veselo jazdilo dalej takmer rok az pokým nezačalo auto klesať na výkone. To uz som musel navštíviť servis a ako býva dobrým zvykom samozrejme ten co je po ruke čiže verdikt vymenit váhu, potom vetil ovládania tlaku turba a ked nepomohlo ani to tak jasné že v saní je vydno olejový film takze egr + turbo. A tu na margo thoto všetkého chcem každého upozornit nech si naozaj najde fakt schopný servis najlepšie toho co renaulty naozaj servisuje a pozná. Nakoľko turbo slo von za repasované a egr samozrejme co najlacnejší výsledok nulový. Auto jazdilo tak že nebolo schopné dosiahnuť ani povolenu rychlosť samozrejme a to už bolo nutné odborníka. Výsledok je ten že celá ceremónia z výmenami funkčných dielov mala príčinu v chybnom egr ventile. Z največšou pravdepodobnosťou ostával otvorený čo spôsobovalo postupné upchatie katalizátora!!!!!!
Tu chcem samozrejme upizorniť nekupovať lacné náhrady napr egru vymenený magneti marreli siel do koša a musel tam ísť origo pierrburg. Naozaj uvedenú chybu treba brať vážne, dať na odborníka ktorý v konečnom dôsledku ušetrý nemalé peniaze.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů