EGR ventil

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

milamicinka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 18, 2007 14:35

EGR ventil

Příspěvek od milamicinka » stř pro 05, 2007 15:52

ahoj opět řeším rozsvěcení žhavení a EGR ventil, už byl jednou měněný,žhavení přestalo svítit něhem jízdy a teď znova,nemáte někdo radu, kde by se dal koupit,abych nemusela platit nekřesťanské peníze za orig renault?děkuju moc,Nora

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř pro 05, 2007 18:57

Ahoj Noro

Nech ho vyčistit (aby chodil) a zaslepit (otočit).

A bude to dobré

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

milamicinka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 18, 2007 14:35

Příspěvek od milamicinka » čtv pro 06, 2007 12:22

ahoj,to uz jsem letos udelala 2x a stejne se to pak objevi znova,neni to naka specialita renaultu?prosim te a jeste mam dotaz ke cliu II 1,5dci,bylo mi receno,ze mozna pada nafta,netusis, kde bych nasla ten ventil nebo co to je,co ji ma drzet?dik moc,Nora

milamicinka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 18, 2007 14:35

Příspěvek od milamicinka » čtv pro 06, 2007 12:27

a jak myslis otocit-zalsepit,to mi tam pak nebudou sedet dirky na ty tri srouby ne?asi uz sem XXXXXX z toho :) vymenuju to uz nekolikrat a po case vzdycky stejny.diky

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv pro 06, 2007 12:41

Právě proto. Když ho vyčistíš, aby chodil úplně zlehka a otočíš, aby ty dírky neseděly, ucpou se kanály a EGR nebude propouštět a tím pádem se ani zasírat. Bude si chodit jak se mu zachce a dá pokoj. Úhel musíš ověřit zkusmo, poznačit a zkusit pootočit.

EGR je sice potřebný, ale ne až tak, abych za něj vyvalil 6000 CZK.

Musíš to pootočit tak, aby se ucpal a pokud nebudou sedět dírky, udělá se třmínek a tím se to přichytí. Ale myslím, že to vyjde otočit o těch zhruba 120 stupňů tl na dallší díru. A přichytíš ho jen jedním šroubem, to stačí.

pa

wecka :D
Naposledy upravil(a) wc dne pát pro 07, 2007 07:14, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

milamicinka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 18, 2007 14:35

Příspěvek od milamicinka » čtv pro 06, 2007 17:12

díky moc,zkusím to a nemáš tušení s tím cliem,sešlo se mi to obojí naráz,parádička, ale scenic aspon jezdi,ale to clio je divné.díky moc,Nora

fesoj
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 22, 2007 20:20
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od fesoj » pon bře 03, 2008 12:59

wc píše:Právě proto. Když ho vyčistíš, aby chodil úplně zlehka a otočíš, aby ty dírky neseděly, ucpou se kanály a EGR nebude propouštět a tím pádem se ani zasírat. Bude si chodit jak se mu zachce a dá pokoj. Úhel musíš ověřit zkusmo, poznačit a zkusit pootočit.

EGR je sice potřebný, ale ne až tak, abych za něj vyvalil 6000 CZK.

Musíš to pootočit tak, aby se ucpal a pokud nebudou sedět dírky, udělá se třmínek a tím se to přichytí. Ale myslím, že to vyjde otočit o těch zhruba 120 stupňů tl na dallší díru. A přichytíš ho jen jedním šroubem, to stačí.

pa

wecka :D
Můžeš mo prosím popsat, kde najdu EGR na M II, Grandtour 2004 1,5 dCI, nebo poslat jeho foto??
dík
Megane II Grandtour 2004, 1, 5 dCI - 4,8 l / 100 km

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » čtv bře 06, 2008 21:22

Nazdar,
kontrolu funkčnosti či nefunkčnosti EGR při hledání závady jsem vyřešil zaslepením přívodu spalin do EGR vložením dalšího těsnění z měděného plechu, ale bez díry pro spaliny. Je to jednoduché řešení a není ani vidět žádný zásah. EGR ovlivňuje NOx ve spalinách, tato složka se však při emisní kontrole nezjišťuje. A proč zaslepit? Protože, zjednodušeně řečeno, po každém zastavení motoru si řídící elektronika hledá koncovou polohu vlastního ventilu (nezjišťuje ale průtok spalin ventilem). Takže zásah do konstrukce EGR jí to neumožní a bude hlásit chyby. Nejjednodušší je na přívodu spalin zašpuntovat, vlastní ventil vyčistit, zamontovat zpět a nechat ho, ať si myslí, že reguluje. Že tam není kouř, to on neví a sice zbytečně, ale dělá, co je mu uloženo a neopruzuje.

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » sob dub 05, 2008 17:18

acylpirin píše:Nazdar,
kontrolu funkčnosti či nefunkčnosti EGR při hledání závady jsem vyřešil zaslepením přívodu spalin do EGR vložením dalšího těsnění z měděného plechu, ale bez díry pro spaliny. Je to jednoduché řešení a není ani vidět žádný zásah. EGR ovlivňuje NOx ve spalinách, tato složka se však při emisní kontrole nezjišťuje. A proč zaslepit? Protože, zjednodušeně řečeno, po každém zastavení motoru si řídící elektronika hledá koncovou polohu vlastního ventilu (nezjišťuje ale průtok spalin ventilem). Takže zásah do konstrukce EGR jí to neumožní a bude hlásit chyby. Nejjednodušší je na přívodu spalin zašpuntovat, vlastní ventil vyčistit, zamontovat zpět a nechat ho, ať si myslí, že reguluje. Že tam není kouř, to on neví a sice zbytečně, ale dělá, co je mu uloženo a neopruzuje.
Nevedel by si hodit nejake foto?Alebo nejako blizsie popisat kde presne si dal tu zaslepku.Od tej doby Ti auto uz nedymí? Dakujem

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob dub 05, 2008 21:37

No vyfotil bych ti to, ale mám jiný motor.

Ventil je za motorem nad turbem. Bývá zboku když koukáš na motor -spíše vpravo a vede do něj 5 pinový konektor. Ventil je váleček o průměru cca 5 cm (resp. je to cívka ventilu, ventil je uvnitř).
Je připevněn 3 šrouby M6.


wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » ned dub 06, 2008 11:49

wc píše:No vyfotil bych ti to, ale mám jiný motor.

Ventil je za motorem nad turbem. Bývá zboku když koukáš na motor -spíše vpravo a vede do něj 5 pinový konektor. Ventil je váleček o průměru cca 5 cm (resp. je to cívka ventilu, ventil je uvnitř).
Je připevněn 3 šrouby M6.


wecka :D
Ja viem kde je aj som ho uz cistil ,ale neviem kde dat tu zaslepku.Diky

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » ned dub 06, 2008 14:28

Čau,
vyfotografoval bych to, ale nechce se mi rozebírat půl auta. Mám 1.9dci, 88 kW, EGR chlazený vodou, tedy jinak než na 1.5dci. Asi by Ti to nepomohlo. A u tohoto motoru demontáž EGR znamená: demontáž stěračů, plastů pod nimi, demontáž vodorovné plechové stěny nad motorem, vypuštění chladící kapaliny ap. A pak teprve přijde velice obtížná demontáž vlastního EGR dohromady s chlazenou komorou, teprve z ní mimo auto vlastní ventil.
Zaslepuje se na přívodu spalin od výfuku do ventilu. Překreslil jsem původní těsnění na měděný plech tl. 0.6 mm, prostřihl díry pro připevňovací šrouby a namontoval zpět. Záslepku mezi těsnění a EGR.
Jestli Ti to ale inzeruje chybu, je zřejmě znečištěný tak, že je jeho regulace a kontrola mimo. Musí se vyčistit, vrátit zpět a teprve pak zaslepit. Jenom zaslepení nepomůže.
Časté znečišťování může být způsobeno nevhodným způsobem jízdy nebo ne zcela ideálními provozními podmínkami (krátký studený chod ap.) To není kritika, jen konstatování. Já mám auto proto, aby sloužilo mně, ne já jemu, a když potřebuji zajet někam jen pouhý 1 km, tak tam zajedu, i když je motor studený jak psí čumák.
Ještě něco. Jedna mrtvá žhavící svíčka u motoru v dobré kondici se tohoto počasí nepozná. Motor startuje normálně, běží rovnoměrně. Za to může jeho konstrukce. Inzerce závady je stejná.

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » ned dub 06, 2008 16:23

acylpirin píše:Čau,
vyfotografoval bych to, ale nechce se mi rozebírat půl auta. Mám 1.9dci, 88 kW, EGR chlazený vodou, tedy jinak než na 1.5dci. Asi by Ti to nepomohlo. A u tohoto motoru demontáž EGR znamená: demontáž stěračů, plastů pod nimi, demontáž vodorovné plechové stěny nad motorem, vypuštění chladící kapaliny ap. A pak teprve přijde velice obtížná demontáž vlastního EGR dohromady s chlazenou komorou, teprve z ní mimo auto vlastní ventil.
Zaslepuje se na přívodu spalin od výfuku do ventilu. Překreslil jsem původní těsnění na měděný plech tl. 0.6 mm, prostřihl díry pro připevňovací šrouby a namontoval zpět. Záslepku mezi těsnění a EGR.
Jestli Ti to ale inzeruje chybu, je zřejmě znečištěný tak, že je jeho regulace a kontrola mimo. Musí se vyčistit, vrátit zpět a teprve pak zaslepit. Jenom zaslepení nepomůže.
Časté znečišťování může být způsobeno nevhodným způsobem jízdy nebo ne zcela ideálními provozními podmínkami (krátký studený chod ap.) To není kritika, jen konstatování. Já mám auto proto, aby sloužilo mně, ne já jemu, a když potřebuji zajet někam jen pouhý 1 km, tak tam zajedu, i když je motor studený jak psí čumák.
Ještě něco. Jedna mrtvá žhavící svíčka u motoru v dobré kondici se tohoto počasí nepozná. Motor startuje normálně, běží rovnoměrně. Za to může jeho konstrukce. Inzerce závady je stejná.
Mne to neinzeruje chybu,iba by vacsej akceleracii a dlhses kludnej jazde mi to zadymí.Mas pravdu ja tiez nastartujem auto aj pre 1 km a to dost casto,takze by som to najradsej zaslepil a bude pokoj. :lol: Aspon dufam.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte dub 08, 2008 20:46

Jestli jezdíš krátké studené trasy, a předpokládám, že studený motor nevytáčíš, tak je naprosto normální, že když pak tomu šlápneš na krk, že to zahulí. Za motorem je katalyzátor, který mimo jiné brzdí rychlost spalin ve výfukovém potrubí, takže saze se mohou snadněji uvnitř výfukového systému usazovat. A průvan ve výfuku, který vymete i saze, je jen, když má motor vyšší otáčky. Takže, pokud auto neinzeruje závadu, motor neztrácí výkon a chová se mravně, tak to neřeš.
Nebo ho prožeň "pod parou" 50 km po dálnici, jestli bude učuzovat i potom. Ale diesel si musí trošku zakouřit z principu své činnosti, pokud tedy nemá částicový filtr.
Zaslepením přívodu spalin do EGR ventilu nevyřešíš kouření, které jsem popsal, ale zbavíš se starosti o EGR a případných problémů s ním, protože se nebude moci znečišťovat.
Zřejmě o nic nepůjde, jenom je to ucourané.

JarK
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: sob říj 07, 2006 23:40

Příspěvek od JarK » čtv dub 17, 2008 18:48

Tak teda zaslepit říkáte? Dneska mi začala svítit kontrolka, tak šup do servisu. Něco poštelovali (tak půl hoďky) a je po svícení. Ale že se to prý může po chvíli zase rozvítit, tak mám přijet pro novej EGR v pondělí. 4500 za ventil+něco za těsnění a práci. Megane II 1.5dCi, najeto 63t. Tak teď fakt nevím, jestli to řešit výměnou, či ne...

bodik65
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 27, 2009 08:27

EGR ventil

Příspěvek od bodik65 » úte led 27, 2009 09:12

Zdravím všechny Renaulťáky,mám dotaz na acylpirina-máš osobní zkušenost s EGR ventilem na motoru 1.9 dCi 88kW? Přivezl jsem si ScenicaII z Německa,jezdil parádně. Prubnul jsem ho na dálnici na kilometrových 193.Asi po měsíci se rozsvítil nápis "service" a symbol "motorku". Hlásí mi to poruchu "abgassystem defekt" a" einspritzsung pruefen". Ztráta výkonu je více než markantní,okolo 2000ot/min. motor jakoby se dusil a nejde do otáček.Více jak 135km/hod. z toho nevytáhnu a to ještě z kopce! Zajel jsem na diagnostiku a tam mi řekli tyto poruchy:

DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů

DF 097-obvod snímače vačkového hřídele

DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR

Jak jsem četl Tvůj příspěvek,tak vyčistit EGR znamená rozebrat dost věcí předem,než se dostanu na samotný ventil.Jde nějak zkontrolovat snímač vačky,nebo pouze výměna za nový kus? A nevíš kde se nachází? Nějaké manuály mám,ale nejsou v češtině. A nebo jen někde chybí napětí a potom to hlásí tyto poruchy? Děkuji za sebemenší radu.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte led 27, 2009 16:26

Čau,
snímač polohy vačky je na hlavě válců u řemenice vačkového hřídele. Když stojíš proti motoru, tak vlevo zezadu hlavy v místě, kde je plechové oko pro zavěšení motoru. Ten plech (černě lakovaný) drží tuším na třech šroubech M8, šrouby zezadu, je dobré ho odmontovat - nejdřív koukni přes zrcátko. Vlastní snímač drží jeden šroub M6, je to montované šikmo. Neumím říci, jestli jde snímač kontrolovat mimo motor nebo co by se na něm dalo naměřit.
Napadla mne ještě jedna blbost. Na řemenici vačkového hřídele by asi něco mohlo být, co s tím snímačem spolupracuje. Třeba magnet. Nevím to, nikdy jsem to nepitval a ani jsem neměl důvod to zjišťovat. Ale jestli nefantazíruji až moc, tak by stálo za to prověřit, zda to má správnou polohu a jestli to tam vůbec je. Třeba jsem úplně mimo mísu a pulz pro snímač může dělat jenom nějaké žebro té řemenice.
K tomu EGR. Spolehlivě vím, že ŘJ si zjišťuje po každém zastavení motoru polohu ventilu, kterou pak použije jako výchozí informaci. Vlastně tím tak nějak eliminuje znečištění (ne extrémní zakarbonování).
Po zásahu do EGR by se to mělo servisním softem, řeknu to asi blbě, ale něco jako resetovat.
Zkusím se podívat doma, tam mám v PC obsáhlý manuál, jestli se k něčemu dohrabu. Nic neslibuji, ještě jsem to ani nestačil celé přečíst, natož pochopit.
Elektronika není moje parketa, ale než bych začal něco demontovat, zkusil bych kabeláž. Zkontrolovat neporušenost, ošetřit konektory a spoje ap.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte led 27, 2009 21:43

Něco jsem našel. Ale jenom ta jedna kapitola má cca 1 mega a samozřejmě je pro diagnostiku značkovým servisním softem. Takže podle popisu Ti neumím říci jak se který pin nebo drát jmenuje. Níže máš ve stručnosti zkopírované pasáže, které pro Tvoji závadu považuji za podstatné a využitelné s multimetrem ze supermarketu:

Napájení č. 2 je určeno pro následující prvky:
– snímač pedálu (stopa 2),
– tlačítko regulátoru a omezovače rychlosti (tlačítko na
volantu),
– snímač polohy ventilu EGR,
– snímač tlaku chladicího média.
SIGNÁL SNÍMAČE VAČKOVÉHO HŘÍDELE
1.DEF: absence signálu vačkového hřídele nebo problém na rozvodu (napnutí řemene nebo seřízení) - jestli jsi ho pořádně prohnal a hooodně vytočil?
2.DEF: Porucha napájení, signál je rušen nebo došlo ke vnitřní poruše snímače vačkového hřídele
Zkontrolujte upevnění snímače a konformitu věnce vačkového hřídele.
Zajistěte vzduchovou mezeru mezi snímačem vačkového hřídele a ozubeným kolem vačkového hřídele:
max. 3 mm.
Poznámka:
Dejte pozor, abyste správně měřili odpor mezi dvěma uvedenými piny.
1 Před provedením měření odporu pomocí ohmmetru nebo multimetru odpojte snímač.
2 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3LP součásti 746 (kostra a napájení) musí být 7,2 kΩ a 13,4 kΩ
(jmenovitá hodnota 10,2 kΩ).
3 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3CQ součásti 746 (výstup a napájení) musí být vyšší než 100 kΩ.
4 Odpor mezi spojovacími vodiči 3PL a 3CQ součásti 746 (výstup a kostra) musí být vyšší než 100 kΩ.
Pokud nejsou hodnoty vyhovující, vyměňte snímač vačkového hřídele.
Zvláštnosti:
Snímač otáček motoru je koherentní se snímačem vačkového hřídele.
Zkontrolujte stav konektoru snímače otáček motoru (viz NT Schéma zapojení, Vozidlo, Kód součásti 149).
Pokud je některý z konektorů vadný a pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže,
Kabeláž: Opatření při opravě), opravte konektor, jinak vyměňte kabeláž.
Zkontrolujte, zda je snímač správně upevněn.
Změřte odpor snímače otáček motoru mezi jeho piny:
– Kód spojovacího vodiče 3BG součásti 149.
– Kód spojovacího vodiče 3BL součásti 149.
Pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže, Kabeláž: Opatření při opravě),
opravte kabeláž, jinak kabeláž vyměňte.
Pokud odpor vinutí není v rozmezí 200 Ω až 270 Ω při 20 °C, vyměňte snímač otáček motoru.

Na chyby v kabeláži (přerušení, zkrat, odpor, oxidy ap.) se klade poměrně velký důraz.
Původně jsem Ti to chtěl poslat na SZ, ale snad nikomu nebude tohle objemnější sdělení vadit a možná bude i pro ostatní užitečné.

bodik65
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 27, 2009 08:27

EGR ventil

Příspěvek od bodik65 » úte led 27, 2009 23:56

Ahoj,
já Ti děkuji za vyčerpávající odpověď,jestli je čidlo vačky na té levé straně motoru,jakoby trošku zapuštěné za víkem ventilů,tak to jsem kontroloval. Prostřík sprayem svorkovnici,dráty jsou dobrý,nic nalomeného,izolace O.K. EGR jsem zkoušel vyčistit sprayem,který se vstřikuje do sacích ventilů.Na netu www.top-oil.cz je k tomu i manuál,jak použít.Je možné,že bude přilepený,a bude chtít vyčistit mimo auto.
Když jsem šel na tu diagnostiku,tak jsem mechanikovi popsal zhruba závadu,tak mi hned řekl,že je zanešený EGR ventil. Po kontrole mi řekli,bylo by dobré auto ještě na jeden den přistavit a proměřit elektroinstalaci.Možná opravdu někde chybí napětí,na elektriku si na tomto autě asi už netroufnu,když čtu některé příspěvky,tak raději do servisu. Je to nepříjemné,pokud potřebuješ rychle předjed nebo rozjed,do 1800ot/min. to jede,pak ale ztráta výkonu a musím přeřadit výše,aby spadly otáčky a znovu se to trošku rozjelo. Je to hrůza! Jinak Scenic je z roku 2004,má najeto 160.tis.km.Jak budu vědět něco nového,tak dám na vědět. Ahoj

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř led 28, 2009 07:41

U těch snímačů, jak z vačky, tak i ze setrvačníku, záleží trochu i na čistotě. Po vyjmutí jsou někdy jako koule (otěr ze spojky, trocha prachu a mastnoty ap.).

bodik65
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 27, 2009 08:27

EGR ventil

Příspěvek od bodik65 » čtv úno 05, 2009 16:00

Zdravím všechny,
konečně jsem měl chvilku času a tak jsem v garáži proměřil snímač vačky,ty hodnoty mi ale nějak nesedí. Měřeno na samotném snímači,při vypnutém motoru. Na snímač vedou tři vodiče,bílý,šedý a oranžový,tak jsem je proměřil mezi sebou při rozsahu Ohmmetru - 0 - 2000 Ohmu: byli tyto hodnoty - bílá - šedá 1926 Ohmu
- bílá - oranžová 962 Ohmu
- šedá - oranžová 828 Ohmu

Zkusil jsem ještě změřit při rozsahu Ohmetru - 0 - 20 kilo Ohmu: byli jiné
hodnoty - bílá - šedá 10.01 kOhmu
- bílá - oranžová 5.39 kOhmu
- šedá - oranžová 3.40 kOhmu
Acylpirine,jak jsi mi poslal ty hodnoty,tak se s těmi mými dost rozchází. Snímač jsem ještě vyndaný neměl,ten přístup je dóóóst dobrý! Vypadá to na vadný snímač? Ahoj

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát úno 06, 2009 12:43

Ptal jsem se znalého servisáka, který říká, že snímač polohy vačky je tvořený Hallovou sondou a nějakým integrovaným obvodem. Ty hodnoty, které jsem před časem našel v manuálu a tady je inzeroval, zřejmě slouží pro nějakou možná dílčí zkoušku, jakoby náhradním způsobem, a celého obvodu toho snímače. Podotýkám, že co se týče elektroniky, tak moje vědomosti jsou na bodu mrazu, takže to co říkám, může být jenom moje fantazie.
Uvádíš, že jsi měřil odpory mezi přívodními vodiči ke snímači. To ale nemůže vypovídat o stavu snímače, měřil jsi odpory vedení a toho, co je na jeho konci vzdálenějším od snímače. Ten snímač musí ven, jinak se na jeho piny těžko dostaneš.
Ideální by bylo zamontovat zapůjčený spolehlivý snímač a s ním provést jízdní zkoušku. Vím, že se to hezky radí, hůř se to dělá, ale nic jednoduššího mne v amatérských podmínkách nenapadá.

bodik65
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 27, 2009 08:27

EGR ventil

Příspěvek od bodik65 » pát úno 06, 2009 20:40

Ahoj,
já jsem ten snímač měřil přímo na samotných pinech.Když sa odpojí svorkovnice,tak jsou piny vidět,sice je obtížný přístup,ale dá se to proměřit. Jestli jsem měřil ten správný snímač: na levé straně motoru,zapuštěn za víkem ventilů,je uchycen pouze jedním šroubem,tak jak jsi uvedl. I tak Ti děkuji za rady,pokud se trošku zlepší počasí a nebude taková kosa,tak snímač vymontuji,jestli nebude zanesený nějakou nečistotou.

Uživatelský avatar
Pajin
Advanced member
Příspěvky: 263
Registrován: sob pro 01, 2007 15:29

Příspěvek od Pajin » ned úno 08, 2009 22:27

Něco jsem našel ale nevím jestli je to tento případ-Týden s naftou-past na kupujícího-Další častou závadou vstřikovacího systému vznětových motorů je podle Vaculíka tečení přepadem. Čerpadlo pak nestíhá dodávat potřebné množství paliva, což má za následek pokles tlaku v common-railu. Řídící jednotka to vyhodnotí jako poruchu a přejde do nouzového režimu. V praxi se to projeví tak, že při akceleraci na plný plyn motor najednou ztratí tah a na palubní desce se rozsvítí kontrolka diagnostiky – určitě moc příjemný zážitek, když zrovna předjíždíte a proti vám se řídí náklaďák :roll:

bodik65
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 27, 2009 08:27

EGR ventil

Příspěvek od bodik65 » pon úno 09, 2009 08:59

Zdravím,
díky za další radu,i když nevím,jestli toto bude můj případ.A snad by na diagnostice přišli na to,že je problém s tlakem paliva? Mě to přímo ukázalo poruchu snímače vačky a EGRu.V Renaultu mi řekli,že ty poruchy vyresetovali,ale že se stejně mohou objevit!Když jsem nastartoval,tak se mi znovu ukázala hláška service a symbol motorku.A svítí pořád!Mám ještě jeden spray na čištění EGR ventilů a tak to zkusím ještě jednou prostříkat na autě,pokud je ale EGR dost zanešený,musí stejně ven!A zkusím také vyndat snímač vačky.Zatím díky,ahoj.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Kaxx a 17 hostů