EGR ventil
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned lis 18, 2007 14:35
EGR ventil
ahoj opět řeším rozsvěcení žhavení a EGR ventil, už byl jednou měněný,žhavení přestalo svítit něhem jízdy a teď znova,nemáte někdo radu, kde by se dal koupit,abych nemusela platit nekřesťanské peníze za orig renault?děkuju moc,Nora
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned lis 18, 2007 14:35
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned lis 18, 2007 14:35
Právě proto. Když ho vyčistíš, aby chodil úplně zlehka a otočíš, aby ty dírky neseděly, ucpou se kanály a EGR nebude propouštět a tím pádem se ani zasírat. Bude si chodit jak se mu zachce a dá pokoj. Úhel musíš ověřit zkusmo, poznačit a zkusit pootočit.
EGR je sice potřebný, ale ne až tak, abych za něj vyvalil 6000 CZK.
Musíš to pootočit tak, aby se ucpal a pokud nebudou sedět dírky, udělá se třmínek a tím se to přichytí. Ale myslím, že to vyjde otočit o těch zhruba 120 stupňů tl na dallší díru. A přichytíš ho jen jedním šroubem, to stačí.
pa
wecka
EGR je sice potřebný, ale ne až tak, abych za něj vyvalil 6000 CZK.
Musíš to pootočit tak, aby se ucpal a pokud nebudou sedět dírky, udělá se třmínek a tím se to přichytí. Ale myslím, že to vyjde otočit o těch zhruba 120 stupňů tl na dallší díru. A přichytíš ho jen jedním šroubem, to stačí.
pa
wecka
Naposledy upravil(a) wc dne pát pro 07, 2007 07:14, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned lis 18, 2007 14:35
Můžeš mo prosím popsat, kde najdu EGR na M II, Grandtour 2004 1,5 dCI, nebo poslat jeho foto??wc píše:Právě proto. Když ho vyčistíš, aby chodil úplně zlehka a otočíš, aby ty dírky neseděly, ucpou se kanály a EGR nebude propouštět a tím pádem se ani zasírat. Bude si chodit jak se mu zachce a dá pokoj. Úhel musíš ověřit zkusmo, poznačit a zkusit pootočit.
EGR je sice potřebný, ale ne až tak, abych za něj vyvalil 6000 CZK.
Musíš to pootočit tak, aby se ucpal a pokud nebudou sedět dírky, udělá se třmínek a tím se to přichytí. Ale myslím, že to vyjde otočit o těch zhruba 120 stupňů tl na dallší díru. A přichytíš ho jen jedním šroubem, to stačí.
pa
wecka
dík
Megane II Grandtour 2004, 1, 5 dCI - 4,8 l / 100 km
Nazdar,
kontrolu funkčnosti či nefunkčnosti EGR při hledání závady jsem vyřešil zaslepením přívodu spalin do EGR vložením dalšího těsnění z měděného plechu, ale bez díry pro spaliny. Je to jednoduché řešení a není ani vidět žádný zásah. EGR ovlivňuje NOx ve spalinách, tato složka se však při emisní kontrole nezjišťuje. A proč zaslepit? Protože, zjednodušeně řečeno, po každém zastavení motoru si řídící elektronika hledá koncovou polohu vlastního ventilu (nezjišťuje ale průtok spalin ventilem). Takže zásah do konstrukce EGR jí to neumožní a bude hlásit chyby. Nejjednodušší je na přívodu spalin zašpuntovat, vlastní ventil vyčistit, zamontovat zpět a nechat ho, ať si myslí, že reguluje. Že tam není kouř, to on neví a sice zbytečně, ale dělá, co je mu uloženo a neopruzuje.
kontrolu funkčnosti či nefunkčnosti EGR při hledání závady jsem vyřešil zaslepením přívodu spalin do EGR vložením dalšího těsnění z měděného plechu, ale bez díry pro spaliny. Je to jednoduché řešení a není ani vidět žádný zásah. EGR ovlivňuje NOx ve spalinách, tato složka se však při emisní kontrole nezjišťuje. A proč zaslepit? Protože, zjednodušeně řečeno, po každém zastavení motoru si řídící elektronika hledá koncovou polohu vlastního ventilu (nezjišťuje ale průtok spalin ventilem). Takže zásah do konstrukce EGR jí to neumožní a bude hlásit chyby. Nejjednodušší je na přívodu spalin zašpuntovat, vlastní ventil vyčistit, zamontovat zpět a nechat ho, ať si myslí, že reguluje. Že tam není kouř, to on neví a sice zbytečně, ale dělá, co je mu uloženo a neopruzuje.
Nevedel by si hodit nejake foto?Alebo nejako blizsie popisat kde presne si dal tu zaslepku.Od tej doby Ti auto uz nedymí? Dakujemacylpirin píše:Nazdar,
kontrolu funkčnosti či nefunkčnosti EGR při hledání závady jsem vyřešil zaslepením přívodu spalin do EGR vložením dalšího těsnění z měděného plechu, ale bez díry pro spaliny. Je to jednoduché řešení a není ani vidět žádný zásah. EGR ovlivňuje NOx ve spalinách, tato složka se však při emisní kontrole nezjišťuje. A proč zaslepit? Protože, zjednodušeně řečeno, po každém zastavení motoru si řídící elektronika hledá koncovou polohu vlastního ventilu (nezjišťuje ale průtok spalin ventilem). Takže zásah do konstrukce EGR jí to neumožní a bude hlásit chyby. Nejjednodušší je na přívodu spalin zašpuntovat, vlastní ventil vyčistit, zamontovat zpět a nechat ho, ať si myslí, že reguluje. Že tam není kouř, to on neví a sice zbytečně, ale dělá, co je mu uloženo a neopruzuje.
No vyfotil bych ti to, ale mám jiný motor.
Ventil je za motorem nad turbem. Bývá zboku když koukáš na motor -spíše vpravo a vede do něj 5 pinový konektor. Ventil je váleček o průměru cca 5 cm (resp. je to cívka ventilu, ventil je uvnitř).
Je připevněn 3 šrouby M6.
wecka
Ventil je za motorem nad turbem. Bývá zboku když koukáš na motor -spíše vpravo a vede do něj 5 pinový konektor. Ventil je váleček o průměru cca 5 cm (resp. je to cívka ventilu, ventil je uvnitř).
Je připevněn 3 šrouby M6.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Ja viem kde je aj som ho uz cistil ,ale neviem kde dat tu zaslepku.Dikywc píše:No vyfotil bych ti to, ale mám jiný motor.
Ventil je za motorem nad turbem. Bývá zboku když koukáš na motor -spíše vpravo a vede do něj 5 pinový konektor. Ventil je váleček o průměru cca 5 cm (resp. je to cívka ventilu, ventil je uvnitř).
Je připevněn 3 šrouby M6.
wecka
Čau,
vyfotografoval bych to, ale nechce se mi rozebírat půl auta. Mám 1.9dci, 88 kW, EGR chlazený vodou, tedy jinak než na 1.5dci. Asi by Ti to nepomohlo. A u tohoto motoru demontáž EGR znamená: demontáž stěračů, plastů pod nimi, demontáž vodorovné plechové stěny nad motorem, vypuštění chladící kapaliny ap. A pak teprve přijde velice obtížná demontáž vlastního EGR dohromady s chlazenou komorou, teprve z ní mimo auto vlastní ventil.
Zaslepuje se na přívodu spalin od výfuku do ventilu. Překreslil jsem původní těsnění na měděný plech tl. 0.6 mm, prostřihl díry pro připevňovací šrouby a namontoval zpět. Záslepku mezi těsnění a EGR.
Jestli Ti to ale inzeruje chybu, je zřejmě znečištěný tak, že je jeho regulace a kontrola mimo. Musí se vyčistit, vrátit zpět a teprve pak zaslepit. Jenom zaslepení nepomůže.
Časté znečišťování může být způsobeno nevhodným způsobem jízdy nebo ne zcela ideálními provozními podmínkami (krátký studený chod ap.) To není kritika, jen konstatování. Já mám auto proto, aby sloužilo mně, ne já jemu, a když potřebuji zajet někam jen pouhý 1 km, tak tam zajedu, i když je motor studený jak psí čumák.
Ještě něco. Jedna mrtvá žhavící svíčka u motoru v dobré kondici se tohoto počasí nepozná. Motor startuje normálně, běží rovnoměrně. Za to může jeho konstrukce. Inzerce závady je stejná.
vyfotografoval bych to, ale nechce se mi rozebírat půl auta. Mám 1.9dci, 88 kW, EGR chlazený vodou, tedy jinak než na 1.5dci. Asi by Ti to nepomohlo. A u tohoto motoru demontáž EGR znamená: demontáž stěračů, plastů pod nimi, demontáž vodorovné plechové stěny nad motorem, vypuštění chladící kapaliny ap. A pak teprve přijde velice obtížná demontáž vlastního EGR dohromady s chlazenou komorou, teprve z ní mimo auto vlastní ventil.
Zaslepuje se na přívodu spalin od výfuku do ventilu. Překreslil jsem původní těsnění na měděný plech tl. 0.6 mm, prostřihl díry pro připevňovací šrouby a namontoval zpět. Záslepku mezi těsnění a EGR.
Jestli Ti to ale inzeruje chybu, je zřejmě znečištěný tak, že je jeho regulace a kontrola mimo. Musí se vyčistit, vrátit zpět a teprve pak zaslepit. Jenom zaslepení nepomůže.
Časté znečišťování může být způsobeno nevhodným způsobem jízdy nebo ne zcela ideálními provozními podmínkami (krátký studený chod ap.) To není kritika, jen konstatování. Já mám auto proto, aby sloužilo mně, ne já jemu, a když potřebuji zajet někam jen pouhý 1 km, tak tam zajedu, i když je motor studený jak psí čumák.
Ještě něco. Jedna mrtvá žhavící svíčka u motoru v dobré kondici se tohoto počasí nepozná. Motor startuje normálně, běží rovnoměrně. Za to může jeho konstrukce. Inzerce závady je stejná.
Mne to neinzeruje chybu,iba by vacsej akceleracii a dlhses kludnej jazde mi to zadymí.Mas pravdu ja tiez nastartujem auto aj pre 1 km a to dost casto,takze by som to najradsej zaslepil a bude pokoj. Aspon dufam.acylpirin píše:Čau,
vyfotografoval bych to, ale nechce se mi rozebírat půl auta. Mám 1.9dci, 88 kW, EGR chlazený vodou, tedy jinak než na 1.5dci. Asi by Ti to nepomohlo. A u tohoto motoru demontáž EGR znamená: demontáž stěračů, plastů pod nimi, demontáž vodorovné plechové stěny nad motorem, vypuštění chladící kapaliny ap. A pak teprve přijde velice obtížná demontáž vlastního EGR dohromady s chlazenou komorou, teprve z ní mimo auto vlastní ventil.
Zaslepuje se na přívodu spalin od výfuku do ventilu. Překreslil jsem původní těsnění na měděný plech tl. 0.6 mm, prostřihl díry pro připevňovací šrouby a namontoval zpět. Záslepku mezi těsnění a EGR.
Jestli Ti to ale inzeruje chybu, je zřejmě znečištěný tak, že je jeho regulace a kontrola mimo. Musí se vyčistit, vrátit zpět a teprve pak zaslepit. Jenom zaslepení nepomůže.
Časté znečišťování může být způsobeno nevhodným způsobem jízdy nebo ne zcela ideálními provozními podmínkami (krátký studený chod ap.) To není kritika, jen konstatování. Já mám auto proto, aby sloužilo mně, ne já jemu, a když potřebuji zajet někam jen pouhý 1 km, tak tam zajedu, i když je motor studený jak psí čumák.
Ještě něco. Jedna mrtvá žhavící svíčka u motoru v dobré kondici se tohoto počasí nepozná. Motor startuje normálně, běží rovnoměrně. Za to může jeho konstrukce. Inzerce závady je stejná.
Jestli jezdíš krátké studené trasy, a předpokládám, že studený motor nevytáčíš, tak je naprosto normální, že když pak tomu šlápneš na krk, že to zahulí. Za motorem je katalyzátor, který mimo jiné brzdí rychlost spalin ve výfukovém potrubí, takže saze se mohou snadněji uvnitř výfukového systému usazovat. A průvan ve výfuku, který vymete i saze, je jen, když má motor vyšší otáčky. Takže, pokud auto neinzeruje závadu, motor neztrácí výkon a chová se mravně, tak to neřeš.
Nebo ho prožeň "pod parou" 50 km po dálnici, jestli bude učuzovat i potom. Ale diesel si musí trošku zakouřit z principu své činnosti, pokud tedy nemá částicový filtr.
Zaslepením přívodu spalin do EGR ventilu nevyřešíš kouření, které jsem popsal, ale zbavíš se starosti o EGR a případných problémů s ním, protože se nebude moci znečišťovat.
Zřejmě o nic nepůjde, jenom je to ucourané.
Nebo ho prožeň "pod parou" 50 km po dálnici, jestli bude učuzovat i potom. Ale diesel si musí trošku zakouřit z principu své činnosti, pokud tedy nemá částicový filtr.
Zaslepením přívodu spalin do EGR ventilu nevyřešíš kouření, které jsem popsal, ale zbavíš se starosti o EGR a případných problémů s ním, protože se nebude moci znečišťovat.
Zřejmě o nic nepůjde, jenom je to ucourané.
Tak teda zaslepit říkáte? Dneska mi začala svítit kontrolka, tak šup do servisu. Něco poštelovali (tak půl hoďky) a je po svícení. Ale že se to prý může po chvíli zase rozvítit, tak mám přijet pro novej EGR v pondělí. 4500 za ventil+něco za těsnění a práci. Megane II 1.5dCi, najeto 63t. Tak teď fakt nevím, jestli to řešit výměnou, či ne...
EGR ventil
Zdravím všechny Renaulťáky,mám dotaz na acylpirina-máš osobní zkušenost s EGR ventilem na motoru 1.9 dCi 88kW? Přivezl jsem si ScenicaII z Německa,jezdil parádně. Prubnul jsem ho na dálnici na kilometrových 193.Asi po měsíci se rozsvítil nápis "service" a symbol "motorku". Hlásí mi to poruchu "abgassystem defekt" a" einspritzsung pruefen". Ztráta výkonu je více než markantní,okolo 2000ot/min. motor jakoby se dusil a nejde do otáček.Více jak 135km/hod. z toho nevytáhnu a to ještě z kopce! Zajel jsem na diagnostiku a tam mi řekli tyto poruchy:
DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů
DF 097-obvod snímače vačkového hřídele
DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR
Jak jsem četl Tvůj příspěvek,tak vyčistit EGR znamená rozebrat dost věcí předem,než se dostanu na samotný ventil.Jde nějak zkontrolovat snímač vačky,nebo pouze výměna za nový kus? A nevíš kde se nachází? Nějaké manuály mám,ale nejsou v češtině. A nebo jen někde chybí napětí a potom to hlásí tyto poruchy? Děkuji za sebemenší radu.
DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů
DF 097-obvod snímače vačkového hřídele
DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR
Jak jsem četl Tvůj příspěvek,tak vyčistit EGR znamená rozebrat dost věcí předem,než se dostanu na samotný ventil.Jde nějak zkontrolovat snímač vačky,nebo pouze výměna za nový kus? A nevíš kde se nachází? Nějaké manuály mám,ale nejsou v češtině. A nebo jen někde chybí napětí a potom to hlásí tyto poruchy? Děkuji za sebemenší radu.
Čau,
snímač polohy vačky je na hlavě válců u řemenice vačkového hřídele. Když stojíš proti motoru, tak vlevo zezadu hlavy v místě, kde je plechové oko pro zavěšení motoru. Ten plech (černě lakovaný) drží tuším na třech šroubech M8, šrouby zezadu, je dobré ho odmontovat - nejdřív koukni přes zrcátko. Vlastní snímač drží jeden šroub M6, je to montované šikmo. Neumím říci, jestli jde snímač kontrolovat mimo motor nebo co by se na něm dalo naměřit.
Napadla mne ještě jedna blbost. Na řemenici vačkového hřídele by asi něco mohlo být, co s tím snímačem spolupracuje. Třeba magnet. Nevím to, nikdy jsem to nepitval a ani jsem neměl důvod to zjišťovat. Ale jestli nefantazíruji až moc, tak by stálo za to prověřit, zda to má správnou polohu a jestli to tam vůbec je. Třeba jsem úplně mimo mísu a pulz pro snímač může dělat jenom nějaké žebro té řemenice.
K tomu EGR. Spolehlivě vím, že ŘJ si zjišťuje po každém zastavení motoru polohu ventilu, kterou pak použije jako výchozí informaci. Vlastně tím tak nějak eliminuje znečištění (ne extrémní zakarbonování).
Po zásahu do EGR by se to mělo servisním softem, řeknu to asi blbě, ale něco jako resetovat.
Zkusím se podívat doma, tam mám v PC obsáhlý manuál, jestli se k něčemu dohrabu. Nic neslibuji, ještě jsem to ani nestačil celé přečíst, natož pochopit.
Elektronika není moje parketa, ale než bych začal něco demontovat, zkusil bych kabeláž. Zkontrolovat neporušenost, ošetřit konektory a spoje ap.
snímač polohy vačky je na hlavě válců u řemenice vačkového hřídele. Když stojíš proti motoru, tak vlevo zezadu hlavy v místě, kde je plechové oko pro zavěšení motoru. Ten plech (černě lakovaný) drží tuším na třech šroubech M8, šrouby zezadu, je dobré ho odmontovat - nejdřív koukni přes zrcátko. Vlastní snímač drží jeden šroub M6, je to montované šikmo. Neumím říci, jestli jde snímač kontrolovat mimo motor nebo co by se na něm dalo naměřit.
Napadla mne ještě jedna blbost. Na řemenici vačkového hřídele by asi něco mohlo být, co s tím snímačem spolupracuje. Třeba magnet. Nevím to, nikdy jsem to nepitval a ani jsem neměl důvod to zjišťovat. Ale jestli nefantazíruji až moc, tak by stálo za to prověřit, zda to má správnou polohu a jestli to tam vůbec je. Třeba jsem úplně mimo mísu a pulz pro snímač může dělat jenom nějaké žebro té řemenice.
K tomu EGR. Spolehlivě vím, že ŘJ si zjišťuje po každém zastavení motoru polohu ventilu, kterou pak použije jako výchozí informaci. Vlastně tím tak nějak eliminuje znečištění (ne extrémní zakarbonování).
Po zásahu do EGR by se to mělo servisním softem, řeknu to asi blbě, ale něco jako resetovat.
Zkusím se podívat doma, tam mám v PC obsáhlý manuál, jestli se k něčemu dohrabu. Nic neslibuji, ještě jsem to ani nestačil celé přečíst, natož pochopit.
Elektronika není moje parketa, ale než bych začal něco demontovat, zkusil bych kabeláž. Zkontrolovat neporušenost, ošetřit konektory a spoje ap.
Něco jsem našel. Ale jenom ta jedna kapitola má cca 1 mega a samozřejmě je pro diagnostiku značkovým servisním softem. Takže podle popisu Ti neumím říci jak se který pin nebo drát jmenuje. Níže máš ve stručnosti zkopírované pasáže, které pro Tvoji závadu považuji za podstatné a využitelné s multimetrem ze supermarketu:
Napájení č. 2 je určeno pro následující prvky:
– snímač pedálu (stopa 2),
– tlačítko regulátoru a omezovače rychlosti (tlačítko na
volantu),
– snímač polohy ventilu EGR,
– snímač tlaku chladicího média.
SIGNÁL SNÍMAČE VAČKOVÉHO HŘÍDELE
1.DEF: absence signálu vačkového hřídele nebo problém na rozvodu (napnutí řemene nebo seřízení) - jestli jsi ho pořádně prohnal a hooodně vytočil?
2.DEF: Porucha napájení, signál je rušen nebo došlo ke vnitřní poruše snímače vačkového hřídele
Zkontrolujte upevnění snímače a konformitu věnce vačkového hřídele.
Zajistěte vzduchovou mezeru mezi snímačem vačkového hřídele a ozubeným kolem vačkového hřídele:
max. 3 mm.
Poznámka:
Dejte pozor, abyste správně měřili odpor mezi dvěma uvedenými piny.
1 Před provedením měření odporu pomocí ohmmetru nebo multimetru odpojte snímač.
2 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3LP součásti 746 (kostra a napájení) musí být 7,2 kΩ a 13,4 kΩ
(jmenovitá hodnota 10,2 kΩ).
3 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3CQ součásti 746 (výstup a napájení) musí být vyšší než 100 kΩ.
4 Odpor mezi spojovacími vodiči 3PL a 3CQ součásti 746 (výstup a kostra) musí být vyšší než 100 kΩ.
Pokud nejsou hodnoty vyhovující, vyměňte snímač vačkového hřídele.
Zvláštnosti:
Snímač otáček motoru je koherentní se snímačem vačkového hřídele.
Zkontrolujte stav konektoru snímače otáček motoru (viz NT Schéma zapojení, Vozidlo, Kód součásti 149).
Pokud je některý z konektorů vadný a pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže,
Kabeláž: Opatření při opravě), opravte konektor, jinak vyměňte kabeláž.
Zkontrolujte, zda je snímač správně upevněn.
Změřte odpor snímače otáček motoru mezi jeho piny:
– Kód spojovacího vodiče 3BG součásti 149.
– Kód spojovacího vodiče 3BL součásti 149.
Pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže, Kabeláž: Opatření při opravě),
opravte kabeláž, jinak kabeláž vyměňte.
Pokud odpor vinutí není v rozmezí 200 Ω až 270 Ω při 20 °C, vyměňte snímač otáček motoru.
Na chyby v kabeláži (přerušení, zkrat, odpor, oxidy ap.) se klade poměrně velký důraz.
Původně jsem Ti to chtěl poslat na SZ, ale snad nikomu nebude tohle objemnější sdělení vadit a možná bude i pro ostatní užitečné.
Napájení č. 2 je určeno pro následující prvky:
– snímač pedálu (stopa 2),
– tlačítko regulátoru a omezovače rychlosti (tlačítko na
volantu),
– snímač polohy ventilu EGR,
– snímač tlaku chladicího média.
SIGNÁL SNÍMAČE VAČKOVÉHO HŘÍDELE
1.DEF: absence signálu vačkového hřídele nebo problém na rozvodu (napnutí řemene nebo seřízení) - jestli jsi ho pořádně prohnal a hooodně vytočil?
2.DEF: Porucha napájení, signál je rušen nebo došlo ke vnitřní poruše snímače vačkového hřídele
Zkontrolujte upevnění snímače a konformitu věnce vačkového hřídele.
Zajistěte vzduchovou mezeru mezi snímačem vačkového hřídele a ozubeným kolem vačkového hřídele:
max. 3 mm.
Poznámka:
Dejte pozor, abyste správně měřili odpor mezi dvěma uvedenými piny.
1 Před provedením měření odporu pomocí ohmmetru nebo multimetru odpojte snímač.
2 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3LP součásti 746 (kostra a napájení) musí být 7,2 kΩ a 13,4 kΩ
(jmenovitá hodnota 10,2 kΩ).
3 Odpor mezi spojovacími vodiči 3FB a 3CQ součásti 746 (výstup a napájení) musí být vyšší než 100 kΩ.
4 Odpor mezi spojovacími vodiči 3PL a 3CQ součásti 746 (výstup a kostra) musí být vyšší než 100 kΩ.
Pokud nejsou hodnoty vyhovující, vyměňte snímač vačkového hřídele.
Zvláštnosti:
Snímač otáček motoru je koherentní se snímačem vačkového hřídele.
Zkontrolujte stav konektoru snímače otáček motoru (viz NT Schéma zapojení, Vozidlo, Kód součásti 149).
Pokud je některý z konektorů vadný a pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže,
Kabeláž: Opatření při opravě), opravte konektor, jinak vyměňte kabeláž.
Zkontrolujte, zda je snímač správně upevněn.
Změřte odpor snímače otáček motoru mezi jeho piny:
– Kód spojovacího vodiče 3BG součásti 149.
– Kód spojovacího vodiče 3BL součásti 149.
Pokud existuje postup opravy (viz NT 6015A, Oprava elektrické kabeláže, Kabeláž: Opatření při opravě),
opravte kabeláž, jinak kabeláž vyměňte.
Pokud odpor vinutí není v rozmezí 200 Ω až 270 Ω při 20 °C, vyměňte snímač otáček motoru.
Na chyby v kabeláži (přerušení, zkrat, odpor, oxidy ap.) se klade poměrně velký důraz.
Původně jsem Ti to chtěl poslat na SZ, ale snad nikomu nebude tohle objemnější sdělení vadit a možná bude i pro ostatní užitečné.
EGR ventil
Ahoj,
já Ti děkuji za vyčerpávající odpověď,jestli je čidlo vačky na té levé straně motoru,jakoby trošku zapuštěné za víkem ventilů,tak to jsem kontroloval. Prostřík sprayem svorkovnici,dráty jsou dobrý,nic nalomeného,izolace O.K. EGR jsem zkoušel vyčistit sprayem,který se vstřikuje do sacích ventilů.Na netu www.top-oil.cz je k tomu i manuál,jak použít.Je možné,že bude přilepený,a bude chtít vyčistit mimo auto.
Když jsem šel na tu diagnostiku,tak jsem mechanikovi popsal zhruba závadu,tak mi hned řekl,že je zanešený EGR ventil. Po kontrole mi řekli,bylo by dobré auto ještě na jeden den přistavit a proměřit elektroinstalaci.Možná opravdu někde chybí napětí,na elektriku si na tomto autě asi už netroufnu,když čtu některé příspěvky,tak raději do servisu. Je to nepříjemné,pokud potřebuješ rychle předjed nebo rozjed,do 1800ot/min. to jede,pak ale ztráta výkonu a musím přeřadit výše,aby spadly otáčky a znovu se to trošku rozjelo. Je to hrůza! Jinak Scenic je z roku 2004,má najeto 160.tis.km.Jak budu vědět něco nového,tak dám na vědět. Ahoj
já Ti děkuji za vyčerpávající odpověď,jestli je čidlo vačky na té levé straně motoru,jakoby trošku zapuštěné za víkem ventilů,tak to jsem kontroloval. Prostřík sprayem svorkovnici,dráty jsou dobrý,nic nalomeného,izolace O.K. EGR jsem zkoušel vyčistit sprayem,který se vstřikuje do sacích ventilů.Na netu www.top-oil.cz je k tomu i manuál,jak použít.Je možné,že bude přilepený,a bude chtít vyčistit mimo auto.
Když jsem šel na tu diagnostiku,tak jsem mechanikovi popsal zhruba závadu,tak mi hned řekl,že je zanešený EGR ventil. Po kontrole mi řekli,bylo by dobré auto ještě na jeden den přistavit a proměřit elektroinstalaci.Možná opravdu někde chybí napětí,na elektriku si na tomto autě asi už netroufnu,když čtu některé příspěvky,tak raději do servisu. Je to nepříjemné,pokud potřebuješ rychle předjed nebo rozjed,do 1800ot/min. to jede,pak ale ztráta výkonu a musím přeřadit výše,aby spadly otáčky a znovu se to trošku rozjelo. Je to hrůza! Jinak Scenic je z roku 2004,má najeto 160.tis.km.Jak budu vědět něco nového,tak dám na vědět. Ahoj
EGR ventil
Zdravím všechny,
konečně jsem měl chvilku času a tak jsem v garáži proměřil snímač vačky,ty hodnoty mi ale nějak nesedí. Měřeno na samotném snímači,při vypnutém motoru. Na snímač vedou tři vodiče,bílý,šedý a oranžový,tak jsem je proměřil mezi sebou při rozsahu Ohmmetru - 0 - 2000 Ohmu: byli tyto hodnoty - bílá - šedá 1926 Ohmu
- bílá - oranžová 962 Ohmu
- šedá - oranžová 828 Ohmu
Zkusil jsem ještě změřit při rozsahu Ohmetru - 0 - 20 kilo Ohmu: byli jiné
hodnoty - bílá - šedá 10.01 kOhmu
- bílá - oranžová 5.39 kOhmu
- šedá - oranžová 3.40 kOhmu
Acylpirine,jak jsi mi poslal ty hodnoty,tak se s těmi mými dost rozchází. Snímač jsem ještě vyndaný neměl,ten přístup je dóóóst dobrý! Vypadá to na vadný snímač? Ahoj
konečně jsem měl chvilku času a tak jsem v garáži proměřil snímač vačky,ty hodnoty mi ale nějak nesedí. Měřeno na samotném snímači,při vypnutém motoru. Na snímač vedou tři vodiče,bílý,šedý a oranžový,tak jsem je proměřil mezi sebou při rozsahu Ohmmetru - 0 - 2000 Ohmu: byli tyto hodnoty - bílá - šedá 1926 Ohmu
- bílá - oranžová 962 Ohmu
- šedá - oranžová 828 Ohmu
Zkusil jsem ještě změřit při rozsahu Ohmetru - 0 - 20 kilo Ohmu: byli jiné
hodnoty - bílá - šedá 10.01 kOhmu
- bílá - oranžová 5.39 kOhmu
- šedá - oranžová 3.40 kOhmu
Acylpirine,jak jsi mi poslal ty hodnoty,tak se s těmi mými dost rozchází. Snímač jsem ještě vyndaný neměl,ten přístup je dóóóst dobrý! Vypadá to na vadný snímač? Ahoj
Ptal jsem se znalého servisáka, který říká, že snímač polohy vačky je tvořený Hallovou sondou a nějakým integrovaným obvodem. Ty hodnoty, které jsem před časem našel v manuálu a tady je inzeroval, zřejmě slouží pro nějakou možná dílčí zkoušku, jakoby náhradním způsobem, a celého obvodu toho snímače. Podotýkám, že co se týče elektroniky, tak moje vědomosti jsou na bodu mrazu, takže to co říkám, může být jenom moje fantazie.
Uvádíš, že jsi měřil odpory mezi přívodními vodiči ke snímači. To ale nemůže vypovídat o stavu snímače, měřil jsi odpory vedení a toho, co je na jeho konci vzdálenějším od snímače. Ten snímač musí ven, jinak se na jeho piny těžko dostaneš.
Ideální by bylo zamontovat zapůjčený spolehlivý snímač a s ním provést jízdní zkoušku. Vím, že se to hezky radí, hůř se to dělá, ale nic jednoduššího mne v amatérských podmínkách nenapadá.
Uvádíš, že jsi měřil odpory mezi přívodními vodiči ke snímači. To ale nemůže vypovídat o stavu snímače, měřil jsi odpory vedení a toho, co je na jeho konci vzdálenějším od snímače. Ten snímač musí ven, jinak se na jeho piny těžko dostaneš.
Ideální by bylo zamontovat zapůjčený spolehlivý snímač a s ním provést jízdní zkoušku. Vím, že se to hezky radí, hůř se to dělá, ale nic jednoduššího mne v amatérských podmínkách nenapadá.
EGR ventil
Ahoj,
já jsem ten snímač měřil přímo na samotných pinech.Když sa odpojí svorkovnice,tak jsou piny vidět,sice je obtížný přístup,ale dá se to proměřit. Jestli jsem měřil ten správný snímač: na levé straně motoru,zapuštěn za víkem ventilů,je uchycen pouze jedním šroubem,tak jak jsi uvedl. I tak Ti děkuji za rady,pokud se trošku zlepší počasí a nebude taková kosa,tak snímač vymontuji,jestli nebude zanesený nějakou nečistotou.
já jsem ten snímač měřil přímo na samotných pinech.Když sa odpojí svorkovnice,tak jsou piny vidět,sice je obtížný přístup,ale dá se to proměřit. Jestli jsem měřil ten správný snímač: na levé straně motoru,zapuštěn za víkem ventilů,je uchycen pouze jedním šroubem,tak jak jsi uvedl. I tak Ti děkuji za rady,pokud se trošku zlepší počasí a nebude taková kosa,tak snímač vymontuji,jestli nebude zanesený nějakou nečistotou.
Něco jsem našel ale nevím jestli je to tento případ-Týden s naftou-past na kupujícího-Další častou závadou vstřikovacího systému vznětových motorů je podle Vaculíka tečení přepadem. Čerpadlo pak nestíhá dodávat potřebné množství paliva, což má za následek pokles tlaku v common-railu. Řídící jednotka to vyhodnotí jako poruchu a přejde do nouzového režimu. V praxi se to projeví tak, že při akceleraci na plný plyn motor najednou ztratí tah a na palubní desce se rozsvítí kontrolka diagnostiky – určitě moc příjemný zážitek, když zrovna předjíždíte a proti vám se řídí náklaďák
EGR ventil
Zdravím,
díky za další radu,i když nevím,jestli toto bude můj případ.A snad by na diagnostice přišli na to,že je problém s tlakem paliva? Mě to přímo ukázalo poruchu snímače vačky a EGRu.V Renaultu mi řekli,že ty poruchy vyresetovali,ale že se stejně mohou objevit!Když jsem nastartoval,tak se mi znovu ukázala hláška service a symbol motorku.A svítí pořád!Mám ještě jeden spray na čištění EGR ventilů a tak to zkusím ještě jednou prostříkat na autě,pokud je ale EGR dost zanešený,musí stejně ven!A zkusím také vyndat snímač vačky.Zatím díky,ahoj.
díky za další radu,i když nevím,jestli toto bude můj případ.A snad by na diagnostice přišli na to,že je problém s tlakem paliva? Mě to přímo ukázalo poruchu snímače vačky a EGRu.V Renaultu mi řekli,že ty poruchy vyresetovali,ale že se stejně mohou objevit!Když jsem nastartoval,tak se mi znovu ukázala hláška service a symbol motorku.A svítí pořád!Mám ještě jeden spray na čištění EGR ventilů a tak to zkusím ještě jednou prostříkat na autě,pokud je ale EGR dost zanešený,musí stejně ven!A zkusím také vyndat snímač vačky.Zatím díky,ahoj.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Kaxx a 17 hostů