Scenic 2 1.5 DCI 78kw Chyba DF004 CC.1

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Scenic 2 1.5 DCI 78kw Chyba DF004 CC.1

Příspěvek od neeo74 » ned pro 10, 2023 15:09

Loni na jaře jsem řešil špatný výkon motoru,nakonec jsem vyměnil regulátor tlaku turba (byl špatný, ventil na membráně ) a pro jistotu snímač tlaku, od té doby byl klid a všechno v pohodě. Dneska při cestě do Brna v kopci kod plynem se mně zdálo, že auto zase netáchne jak by mělo a kolem 3300 otáček vyskočil na palubce SERVIC a svítil tak 3 vteřiny, než se auto dostalo na kolem cca. 3600 otáček, pak zhasnul a auto jako by dostalo takový malý kopanec a najednou se probralo a jelo jako vítr. Teď přemýšlím co s tím, že by byl zase špatný regulátor, nebo odešel snímač tlaku, nebo je v háji (zalehlé) natáčení lopatek v turbu.
Něco jsem již dohledal, hodně tady radil "Zefek", nějá rada po čem jít?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic 2 1.5 DCI 78kw Chyba DF004 CC.1

Příspěvek od marek230177 » ned pro 10, 2023 18:38

Především by mě fakt zajímalo, kde je na Brněnsku takový kopec, že bych ho musel jet s motorem skoro namaximu výkonu. Mám úplně stejný motor a nad 2500 rpm jsem nikdy nebyl, protože k tomu jednoduše není důvod.

Ta chyba znamená (přeloženo do češtiny) co?

Turbo to fakt jako nedělá. Kdyby byly zalehlé lopatky v turbu (což s ohledem na to, že s tím jezdíš jako kdybys to ukradl, vylučuji), motor by nejel dole, ale nahoře úplně v pohodě. Navíc by to hlásilo nedosažení plnícího tlaku.

Bylo by fajn přeložit do češtiny blbům jako jsem já, kteří nevědí, co je DF004 CC.1. Pak se můžeme bavit jako slušní lidé, co to může způsobovat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic 2 1.5 DCI 78kw Chyba DF004 CC.1

Příspěvek od marek230177 » ned pro 10, 2023 18:54

Tak jsem si to "přeložil" sám.

DF004 (=P0235) - porucha obvodu senzoru plnícího tlaku.

Bylo by fajn nalogovat ten senzor, jestli dává hodnoty, které má. Stačí k tomu i blbé LM317 s soft zdarma v mobilu. Maximální hodnota plnícího tlaku je 2550 mbar absolutně. Absolutně znamená včetně tlaku vzduchu na planetě. Čili skutečný tlak turba je o cca 980 mbar nižší.
K tomu by bylo fajn nalogovat současně i tlak paliva v railu, který je maximálně 1600 bar. Čili jestliže při otáčkách cca 2000 na pětku skočím na plyn, musí mi okamžitě vyletět plnící tlak na max a tlak v railu v podstatě taky (akorát to nebude skokem, ale plynuleji). A tam musí obě hodnoty viset, dokud auto zrychluje. Je dobré zkusit to do kopce, aby to zatížení motoru bylo opravdu co nejvyšší.

Pravděpodobně bude po senzoru, nebo je někde zlomený drát. Ale spíš bych si vsadil na ten senzor. Stojí pár stokorun a výměna je otázka asi tří minut, je hned na ráně, v hadici plnícího vzduchu těsně před vstupem do škrtící klapky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic 2 1.5 DCI 78kw Chyba DF004 CC.1

Příspěvek od neeo74 » ned pro 10, 2023 19:31

Ano správně chyba DF004 OBVOD SNÍMAČE TLAKU PŘEPLŇOVÁNÍ doplňující informace CC.1
Asi nehodlám řešit kopce směrem na Brno, to fakt nemá smysl hádat se co je kopec a co není.
Co jsem napsal není tak,že bych honil auto soustavně nad 3 nebo nad 3,5 tisíce otáček, hold výkon do toho kopce při nižších otáčkách nebyl a zrovna jsem předjížděl, tak jsem čtyřku trochu víc roztočil a pak se stalo co jsem popsal. Ptal jsem se zde, jestli někdo s tím má zkušenost, protože, jak jsem psal, snímač tlaku jsem měnil loni na jaře, tak mně bylo divný, že by po 1.5 roce odešel.Dal jsem tam původní, který byl zřejmě v pořádkum měnil jsem ho jenom preventivně, tak zítra uvidím co to bude dělat. PyClip na mobilu ukázal tuto chybu uloženou v paměti,tak jsem se tady jenom zeptal.
Když to bude blbnou dál, budu řešit požadovavé tlaky v sání a skutečné, včetně tlaku v railu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů