Špatný start
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř lis 29, 2023 06:56
Špatný start
Zdravím, chtěl sem se zeptat, 1.9dci mě nějak nestartuje, žhaviče sou noví a kámoš tvrdí že tam jde málo proudu, neví někdo co tomu brání? Když startuji tak žhaveni svítí cca 5-8 vteřin ale při - 8 to musím startovat tak na 4-5x.potom to chytne teda,
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Špatný start
Změřit, jestli zhaveni vůbec funguje. To, že jsou svíčky nové, nemusí znamenat, že je vše v pořádku.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Špatný start
Napříč typy aut často odchází silový prvek ("krabička"), který žhaviče spíná. Takže bych začal tím, jestli je na všech žhavičích v okamžiku žhavení napětí, případně jaký proud do žhavičů teče.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Špatný start
To je ono. Relé, resp jednotka žhavení, to je častý problém.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř lis 29, 2023 06:56
Re: Špatný start
Prej jde na žhavice málo proudu, popřípadě kde to je ta stříbrná krabice? Je pod blatníkem u řidiče na straně ke dveřím nebo ke světlu? Díky dnes - 6 a nenastartoval sem vůbec, díky za rady všem
Re: Špatný start
Napsal jsi sice, že jde o motor 1.9dci, ale nenapsal jsi, v jakém autě. Takže jediné, co ti s jistotou můžeme napsat je, že NĚKDE TAM JE.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř lis 29, 2023 06:56
Re: Špatný start
Renault scenic 2 1.9 dci 2004 r.v
Re: Špatný start
Tak ještě šlo napsat něco konkrétnějšího (třeba 1.9 dCi JM12/88kW) ale plus mínus hledáš na níže odkázanym plánku položku číslo 1. Pravděpodobně bude stejná u většiny aut s tímhle motorem. OE číslo by mělo být 77 00 115 078, cenovka se pohybuje někde kolem 2.500,- CZK.
http://catcar.info/renault/?lang=en&l=c ... 9pZD09MThB
http://catcar.info/renault/?lang=en&l=c ... 9pZD09MThB
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Špatný start
Ta cena už dávno není pravda. Uměl bych to kolem 1200-1300 Kč v originálu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Špatný start
Bral jsem "první pohled do nabídek", nedělal jsem hloubkovou analýzu trhu
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř lis 29, 2023 06:56
Re: Špatný start
Tak to beru znova, je to ten motor 1.9dci 88kw scenic 2, rv 2004,relé to co je na obrázku to přesně hledám.je tota řj jištěna nějakou pojistkou? Když startuji žhaveni se mě rozsvítí na 5 vteřin a startuje je tam start/stop takže délku startování neovlivním.,kdyz startuji z výfuku mě jde dým jako při normálním startování akorát že to nechytne.tlaky měřený nejsou. Koukal jsem pod blatník ale to relé sem tam nenašel, takže to asi má kazdej jinde, u jinyho rencka sem to viděl pod tím blatníkem tak sem se tam podíval.
Re: Špatný start
Já jsem tedy úplný laik elektrikář a rád se něco přiučím, ale mě se to nějak nezdá. Vždyť je to přece jen trochu chytřejší relé, tak jak může dávat málo proudu? Buď tam napětí jde nebo ne, odběr proudu si snad určí žhavičky. Nebo snad ne? Já se v tom hrabal minulý rok, naštěstí 2.0 dCi zvládá startovat bez žhavení i v mínus deseti, ale o nějakém malém proudu jsem vůbec nepřemýšlel. Díky za osvětu.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
Re: Špatný start
Bude někde blízko motoru. Tipnul bych i blízko pojistek v motoru. Bývá to jištěné min. 40A spíš víc, takže k tomu povede i pořádný kabel. A kdyby bylo nejhůř, dá se jít po kabelu co vede od žhavičů.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Špatný start
KaJe:
jde o to, jestli je to relé (mechanický spínač) nebo polovodič a v jakém stavu je skutečný spínací prvek (tedy jazýčkové kontakty nebo polovodičový přechod). V případě relé můžeš mít léty a opotřebením zoxidované kontakty (velký přechodový odpor), v případě polovodiče je možné prakticky cokoliv od totálního průstřelu po totální nevodivost. A pak tu máme veškeré vedení, kontakty, konektory, patici pojistky... V případě malých napětí (což 12V bez pochyb je) a zařízení citlivých na průchod proudu nebo pokles napětí je každý Ohm vzniklého přechodového odporu dost znát. No a otázka nakonec je, co vlastně kdo naměřil a jak (a jak správně pojmenoval) určil závadu. Můžu mít "moc malý napětí" na spotřebiči, tím pádem hledám, proč není celých 12V, nebo můžu mít "napětí ok" ale prokazatelně nízkej proud. A jde o to, jak a čím to měřím, a jestli výsledek umím správně pojmenovat.
Nezřídka jsem svědkem toho, že mi někdo tvrdí "proud tam jde, je tam napětí XY Voltů"...
jde o to, jestli je to relé (mechanický spínač) nebo polovodič a v jakém stavu je skutečný spínací prvek (tedy jazýčkové kontakty nebo polovodičový přechod). V případě relé můžeš mít léty a opotřebením zoxidované kontakty (velký přechodový odpor), v případě polovodiče je možné prakticky cokoliv od totálního průstřelu po totální nevodivost. A pak tu máme veškeré vedení, kontakty, konektory, patici pojistky... V případě malých napětí (což 12V bez pochyb je) a zařízení citlivých na průchod proudu nebo pokles napětí je každý Ohm vzniklého přechodového odporu dost znát. No a otázka nakonec je, co vlastně kdo naměřil a jak (a jak správně pojmenoval) určil závadu. Můžu mít "moc malý napětí" na spotřebiči, tím pádem hledám, proč není celých 12V, nebo můžu mít "napětí ok" ale prokazatelně nízkej proud. A jde o to, jak a čím to měřím, a jestli výsledek umím správně pojmenovat.
Nezřídka jsem svědkem toho, že mi někdo tvrdí "proud tam jde, je tam napětí XY Voltů"...
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř lis 29, 2023 06:56
Re: Špatný start
Pohledam to relé žhaveni a pokud nic tak to mrknu do šrotu už nato nemám nervy.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Špatný start
Koupil bych 70A relé, stojí stovku, a napřímo přes tlačítko ho napojil na plus baterky a svíčky. A hotovo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů